روایت یک پرواز و تاخیرهای پروازی / آقای دادستان لطفا وارد شوید

یک مسافر، گروه اقتصادی الف،   3961107113 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت یک پرواز و تاخیرهای پروازی / آقای دادستان لطفا وارد شوید

قرار بود با جمعی از همکاران رسانه ای ظهر چهارشنبه 4 بهمن با پرواز " کاسپین " ، تهران را به مقصد مشهد ترک کنیم .

سه شنبه شب بود که از طریق sms اطلاع دادند پرواز ما از 13.50دقیقه به ساعت ۵۰ : ۱۵ دقیقه تغییر یافته است .

با عجله آماده شدیم و راهی فرودگاه .یک ساعت قبل از پرواز آنجا بودیم . وسایل را تحویل دادیم و وارد سالن انتظار شدیم .

به ساعت پرواز نزدیک شده بودیم که مقابل گیت تجمعی از مسافران را دیدم .

به تابلوی سالن مراجعه کردم و دیدم ساعت ۴۰ : ۱۶ دقیقه را نشان می داد ، به این ترتیب تاخیر دوم ثبت شد .

تحمل این مقدار تاخیر خیلی خیلی سخت نبود و قبلاً با این پدیده مواجه شده بودیم . سعی کردیم خودمان را به نحوی سرگرم کنیم .

تابلو فرودگاه  وضعیت مجموعه پرواز هارا نشان می داد . " کاسپین " اوضاع و احوال خوبی نداشت .

جمعی از مسافران در دفتر ترافیک کاسپین خواستار دریافت خسارت تاخیر و برخی فقط این سوال را مطرح می کردند که " کاسپین " در آیین نامه های خود برای چنین تاخیری چه تعهداتی برای خود در قبال مسافرین قائل شده است ؟

 

بالاخره پرواز تهران – مشهد کاسپین با ۵ ساعت تاخیر انجام شد.مسافران خسته از معطلی نیز از ساعت  ۵۰ : ۱۹ تا ۳۰ : ۲۰ داخل هواپیما معطل روی باند فرودگاه بودیم .تا اجازه پرواز داده شود .

 

ساعت ۴۵ : ۲۰ شب است ، روی آسمان و من درحال نوشتن این یادداشتم .

چرخ مخصوص توزیع غذا از جلوی هواپیما به حرکت در می آید .. بسته را روی میزم می گذارند و نگاهی به محتوای آن می کنم با تعجب به مهماندار گفتم اینکه عصرانه است و الان ساعت ۹ شب است .

پاسخ او این بود : حرف شما درست است ولی کترینگ همین را داده .

گفتم: کترینگ نمی داند مسافرین این پرواز ۵ ساعت است در فرودگاه معطل اند و حالا باید یک کیک ، یک پرتغال و یک آبمیوه کوچک تحویل بگیرند ؟

نگاهی به وضعیت سایر پروازها

برداشت من از ۵ ساعت معطلی در فرودگاه مهرآباد - ترمینال ۴ و دیدن تابلو ها نشان دهنده نوعی نابسامانی در همه پرواز از جمله " کاسپین " بود .

پرواز تهران  به چابهار  به دلیل تاخیر ورود هواپیمایی که باید این مسافران را با خود می برد ساعتها با تاخیر انجام شد .

 

پرواز دیگر کاسپین که باید در ساعت 18.15 دقیقه به مقصد اهواز انجام می‌شد نیز به دلیل تاخیر ورود  با چند ساعت تاخیر صورت گرفت .

 به عنوان نمونه در همین روز و ساعت پرواز آسمان به مقصد مشهد که باید طبق برنامه ساعت 17.20 دقیقه انجام میشد به دلیل تاخیر ورود (22.30) احتمالا  اگر پرواز انجام شده باشد با حداقل 6 ساعت تاخیر صورت گرفته است .

هواپیمایی تابان نیز که باید ساعت 17 مسافران خود را راهی اهواز میکرد در تابلودیجیتال ، گزینه تاخیر ورود را نشان داد و نمی دانم چه ساعتی موفق به پرواز شدند .

و در سایر پروازهای این ایرلاین موارد بدتری قابل مشاهده بود 

 بر اساس آنچه در بلندگوها شنیدم برخی از پروازها هم در حالیکه مسافرانش در انتظار باز شدن گیت بودند به کل کنسل شدند .

این داستان در هنگام بازگشت از مشهد دوباره تکرار شد . طبق برنامه باید ساعت 18.20 روز جمعه 6 بهمن با پرواز آتا به مقصد تهران پرواز میکردیم . با تحویل  محل اقامت در ساعت 12 ظهر، ساعاتی را در حرم امام رضا به زیارت گذراندیم  تا به ساعت عزیمت به فرودگاه نزدیک شویم و راهی .

اعلام کردند پرواز ساعت 19.50 دقیقه انجام میشود نشان به آن نشان که این پرواز نیز در ساعت 21.30 دقیقه از فرودگاه مشهد برخاست .

نمی دانم باید در این  موضوع باید  وزیر راه  و  هواپیمایی کشوری را  را خطاب قرار بدهیم   یا مدیران ایرلان های محترم را ؟

ورود مدعی‌العموم 

مدتی قبل در خبر ها خوانده بودم دادستان عموعی مشهد با ورود به تاخیر های آزار دهنده ایرلاین های فرودگاه مشهد با برخورد قاطع توانسته از حجم تاخیر ها بکاهد .ای کاش ایشان یکبار دیگر نتیجه آن اقدام قاطع و انقلابی خود را مورد ارزیابی دهد .

 

به نظرم  دفاع از حقوق عامه از وظایف قوه قضاییه است که چه بسا نیاز به شاکی خصوصی هم ندارد و دادستانهای محترم به عنوان مدعی‌العموم میتوانند وارد موضوع شده و در دفاع از مردم مانع ضایع شدن حقوق مردم بشوند .

پیشنهاد میکنم آقای جعفری دولت آبادی  دادستان  محترم تهران وارد مسئله شده و پرواز های همه ایرلاین ها را و میزان تاخیرات و دلایل آن را طی یک بازه زمان ۳ _ تا ۶ ماهه بررسی نمایند . حتماً به نتایج جالبی خواهند رسید .

سخن پایانی

 کاش   مکانیسمی برای امتیاز بخشی به شرکت های پروازی در نظر گرفته شود تا مردم بهترین هارا انتخاب کنند. در این صورت حتما بخشی از این شرکتهای بی مسولیت در سبد خرید مردم قرار نمی‌گیرند .

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۳۷۲۸۱۴:۰۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۷
هواپیما با مشکل فنی بپره سقوط میکنه عمو جون اول برید هواپیماهای 30 سال پیش رو تعویض کنید ،مشکل تاخیر خودش حل میشه
ناشناس۲۲۳۸۵۳۱۵:۳۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۷
چه کسی گفته هواپیماها مال 30 سال پیش است . خیلی از آنها تاریخهای به روز دارند ولی باز بدلایل مختلف از جمله سو مدیریت با تاخیر انجام می شود
آریابان۲۲۳۹۰۳۱۶:۰۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۷
ولی در هر حال پرواز هواپیما های امروز ما حالت یک دومینو را پیدا کرده اند یعنی اینکه چون در هر تاریخی چندین پرواز توسط فقط یک هواپیما انچام میشه بنابراین چنانچه اولین مورد سر وقت انجام نشه این تاخیر عینا به بعدی و بعدی ها هم منتقل میشه و حالا وای به زمانی که بهر دلیلی بیشتر از یک نوبت تاخیر رخ بده که درآنصورت حوزه دومینو گسترده تر میشه و طبیعتا دوره اعلام تاخیر ها هم به چندین نوبت پیاپی در پرواز های مختلف بعدی خواهد رسید
ناشناس۲۲۳۹۱۰۱۶:۰۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۷
مشکل از هوا و هواپیما نیست . یک بررسی ساده اما صحیح و انقلابی ، دستاوردها و کشفیات خوبی به دنبال خواهد داشت .
جوان۲۲۳۸۷۸۱۵:۵۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۷
در صورت مشکل داشتن هواپیما نباید برای آن بلیط بفروشند و تعهد بدهند.
ناشناس۲۲۳۸۹۶۱۶:۰۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۷
مشکل از تخلف دو جانبه شرکت ها و هواپیمایی کشوری است که شرکت ها بدون برنامه بلیت می فروشند و هواپیما ی رزرو نیز در فرووگاه های بیس پروازی ندارند
ناشناس۲۲۳۹۵۲۱۶:۴۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۷
برخی ایرلاینها مانند اتوبوس تا پر نشوند پرواز نمی کنند .مشکل پوله
ناشناس۲۲۴۰۴۶۱۸:۴۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۷
روز اول بهمن، پرواز شماره 426 ایران ایر به مقصد شیراز، دقیقا همین سناریو را پیاده کرد، هواپیما یک سال بود خریداری شده و از این مانیتور دار ها بود. پرواز 6:20 دقیقه با اس ام اس به 9:20 دقیقه منتقل شد، پرواز اردبیل ایران ایر کنسل شد، سپس تاخیر از 9:20 شد 11:20، بعد شد 13:20 که البته کترینگ به مسافران نهار داد و در نهایت ساعت 15 سوار هواپیما شدیم، روز اول کاری که قرار بود از ساعت 9 شروع بشه (برای همین 4 صبح بیدار شدم که 5 فرودگاه باشم که 6:20 پرواز کنم) از بین رفت و من ساعت 4:45 از فرودگاه مستقیم رفتم هتل خستگی پرواز 12 ساعته را رفع کنم! دو دانشجو امتحان ساعت 15 را از دست دادند و آقایان فرمودند ما نامه می دهیم که پرواز تاخیر داشت! از حال و روز بقیه هم خبر ندارم! ناگفته نماند هرآنچه تلاش کردم در سایر پرواز ها جا پیدا کنم نشد!
ناشناس۲۲۴۷۷۷۱۱:۳۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
مدیریت بیشتر از مسن بودن هواپیما مسوول این وضعیت است.
ناشناس۲۲۳۷۳۰۱۴:۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۷
دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. ناوگان هواپیمایی کهنه و مریض است. نباید انتظار زیاد داشت.
فرناز۲۲۳۷۴۰۱۴:۱۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۷
به نظر من دخالت قوه قضاییه در این جور موراد خیلی جالب نیست. این کار باعث می شود که قوه قضاییه رسما در امور اجرایی دخالت کند که این کار بدعت خطرناکی است. بهتر است که ادارات بازرسی و حراست هواپیمایی کشوری در این موضوع بررسی کنند.
رسول۲۲۳۸۵۸۱۵:۳۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۷
دادستان میتواند ورود کند همانطور که دادستان زنجان برای آزاد راه این استان وارد شد و گفت تا پیمانکار اصلاحات لازم و ایمنی را در این آزاد راه تامین نکند اجازه دریافت عوارض را ندارد
ناشناس۲۲۳۹۵۰۱۶:۴۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۷
دادستان باید جلوپروازهایی را که تاخیر دارد بگیره
ناشناس۲۲۳۷۸۸۱۴:۴۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۷
مشکل از فرسودگی ناوگان است که فعلا راه حلی برای آن وجود ندارد. اگر شما راه حلی پیدا کرده اید بسم الله
امیر۲۲۳۹۸۱۱۷:۱۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۷
برجام
سید۲۲۳۸۵۶۱۵:۳۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۷
راستی آقایانی که میگفتن اگر برجام امضا شود همه مشکلات از جمله خرید هواپیمای نو و اصلاح ناوگان هوایی انجام می شود کجا هستند ؟
ناشناس۲۲۳۸۸۷۱۵:۵۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۷
یکی از علل تاخیر ، حجم بالای پرواز روزانه برای هر هواپیما است . اگر تعداد پرواز هر هواپیما اندکی کمتر شود بسیاری از این تاخیرها وجود نخواهد داشت .
ناشناس۲۲۳۹۲۵۱۶:۱۶:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۷
تحریمها باعث شده که قطعه نداشته باشند و فرسوده هستند لذا به نظر من تاخیرها بیشتر هم خواهد شد وضعیت ناوگان ما بسیار خرابه
ناشناس۲۲۴۲۶۱۲۳:۲۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۷
پس برجام چی شد؟ مگه قرار نبود همینطور از در و دیوار هواپیمای نو بیاد؟
سید۲۲۴۰۰۰۱۷:۴۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۷
حالا خوبه و خدا را شکر که رسیدی
علی عادل۲۲۴۰۰۶۱۷:۵۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۷
با این پیش فرض که بنده از عملکرد شرکتهای هواپیمایی ایران دفاعی نمی کنم و تا کنون تجربه ی سفر به 34 کشور را داشته و بیش از 25 ایرلاین خارجی را از نزدیک امتحان کردم دو نکته را عرض می کنم : 1-اول اینکه اغلب شرکتهای هواپیمایی دنیا حتی بهترین ایرلاینهایِ اروپا و آمریکا در قبال تاخیر ِ پروازهای داخلی و خارجیِ کوتاه مدت هیچ تعهد و تکلیف ویژه ای ندارند و حداکثر بهای پرداختی را باز می گردانند.لیکن در پروازهای دو مسیره و دارای کانکشن در صورت تاخیر پرواز اول و نرسیدن به پرواز دوم و فاصله ی زیاد با پرواز بعدی در برخی موارد امکانات اقامتی و پذیرایی را در نظر می گیرند . 2- دوم اینکه این حجم توقع از پذیرایی در پروازهای داخلی و یکساعته (صبحانه ، نهار و شام ) در اغلب پروازهای دنیا منسوخ شده و در پروازهای یک الی یک و نیم ساعته حداکثر یک نوشیدنی با شکلات سرو می شود و بیش از آن صرفا با خرید امکان پذیر است .
شیرازی۲۲۴۳۶۰۰۱:۵۷:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نمره رضایت مندی از نحوه سرویس دهی و خدمات شرکتهای هواپیمایی وطنی زیر صفر است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین