انتظارات ما و مصاحبه های رئیس جمهور

حمید مقیمی، گروه تعاملی الف،   3961106168
انتظارات ما و مصاحبه های رئیس جمهور

در هفته گذشته مصاحبه ای از ریاست محترم جمهور به صورت زنده پخش شد که شاید انتظار خیلی ها را برآورده نکرد. اگر چه مصاحبه کننده تلاش کرده بود موضوعات مهم روز از قبیل کشتی سانچی، مناطق زلزله زده و ارز را مطرح و شفاف سازی کند ولی برخی چشم داشت شنیدن مطالبی در مورد سیاست خارجی، سیاست داخلی، موضوعات اقتصادی کلان یا حتی بیان صریح عوامل پیدا و پنهان مشکلات در کشور بودند را داشتند که از اولویت های سوال کننده نبود.

طبیعتا یک ساعت وقت برای پرسیدن مکفی سوالات بسیاری که در ذهن اقشار مختلف مردم هست کافی نیست و مشخص هم نشده است، چرا وقتی مصاحبه ها در فواصل چند ماهه برگزار می شود زمان دو ساعت یا حتی بیشتر به آن اختصاص داده نمی شود؟ چه وقتی بهتر از این که رئیس جمهور به مردم قوت قلب، آرامش و اطلاعات را از زبان خود بدهد، آیا صرف این که آقای رشید پور بخواهد مدل حرفه ای مصاحبه را رعایت و آن را در 60 دقیقه تمام کند کافیست؟

شاید بهتر باشد که اولا در فواصل کوتاه تری حتی شده هر هفته یا هر ماه، ریاست محترم جمهوری نیم ساعتی مستقیم مسائل مهم جاری را مطرح و بدون نیاز به مجری و مصاحبه کننده مستقیم با مردم صحبت کند. حتی اگر این اتفاق در سیما هم نیافتد، با وجود شبکه های اجتماعی گسترده بلافاصله سخنان ایشان از سایت ریاست جمهوری در بین مردم منتشر خواهد شد.

ثانیا مسائل مطرح در همان سایت ریاست جمهوری فهرست و از مردم درباره اولویت پرداختن به آنها نظرسنجی شود، که اگر قرار باشد در این نیم ساعت به 4 سوال پاسخ داده شود، کدام برای شما مهم تر است؟ اینجاست که دیگر سلیقه یک مصاحبه کننده یا مجری در طرح سوال مطرح نیست تا هر کسی گلایه کند، بلکه ملاک خواست اکثریت مردم خواهد بود.

در هر صورت آن چیزی که می تواند بیش از هر موضوعی آتش شایعات را خاموش و آرامش را در زندگی مردم وارد کند، ارتباط هر چه بیشتر و مستقیم وزرا، معاونان و ریاست محترم جمهوری با مردم است. چه اشکالی دارد که هر وزیری هر ماه مهمترین مسائل مطرح در حوزه خود را در قالب یک کلیپ تصویری یک ربعه یا نیم ساعته در سایت منتشر کند؟ برای این کار که حتما گروه سیار تلویزیونی لازم نیست. چه موردی دارد رئیس بانک مرکزی به جای انتظار برای مصاحبه مطبوعاتی و یا جلسه دولت، در موارد اضطراب بازار مستقیم و شفاف تصمیمات و راهکارها را در کانال و سایت مربوطه قرار دهد؟ بی تردید رسانه ها هم بالافاصله آن را بازنشر خواهند کرد؟ چرا نباید از امکاناتی که الان وجود دارد برای این امر استفاده کنیم؟

سلاح کنونی دشمنان ما همین شبکه های تلویزیونی و مجازی است که با استفاده از آنها انواع دروغ و تهمت را روانه جامعه کرده و سیاه نمایی می کنند، چرا نباید از همان راه به مبارزه آنها رفت؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین