آیت‌الله جوادی آملی: انقلاب با وجود اختلاس و ربا با خطر مواجه می‌شود/ خداوند در مقابل «ربا» فرموده گزینه نظامی من روی میز است

گروه سیاسی الف،   3961106084 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مادامی که مردم متدین در صحنه نباشند شکست قطعی است و تا مردم با ما نباشند پیشرفتی حاصل نخواهد شد،‌ تاکید کرد: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی: انقلاب با وجود اختلاس و ربا با خطر مواجه می‌شود/ خداوند در مقابل «ربا» فرموده گزینه نظامی من روی میز است

محمد نبی حبیبی به همراه جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش انتخاب آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار گفت: وقتی یک نظامی، صبغه فرهنگی داشته باشد، دشمن فرهنگی نیز خواهد داشت، وقتی نظامی صبغه اقتصادی داشته باشد دشمن اقتصادی به مقابله او خواهد آمد و اگر نظامی صبغه اجتماعی داشته باشد دانشمندان فن اجتماع به تقابل آن می‌آیند.

وی افزود: اما وقتی نظامی طبق فرمایش پیامبر(ص) «جوامع الکلم» شد و قرآن و عترت، محور آن شدند، جنگ احزابی به رهبری استکبار و صهیونیزم به تقابل او می آید. ما از همه طرف در معرض حمله ایم، چون این انقلاب حرف جوامع الکلم دارد و همه چیزش الهی است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: در تفکر غرب، ترس از جهنم را دارای ریشه علمی نمیدانند، چرا که آنها تا چیزی را نبینند باور نمیکنند، میگویند تنها چیزی را می پذیریم که آن را ببینیم و حس کنیم، چیزی که قابل لمس و دیدن نیست برای آنها علم محسوب نمی‌‌شود. آنها چون به حس اکتفا میکنند انسان را حیوان ناطق میدانند که بعد از مرگ تمام میشود در حالی که در تفکر الهی انسان موجودی است ابدی که در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند. لذا ما تا ابدی فکر نکنیم و در محدوده تفکر حزبی بمانیم، نخواهیم توانست به مقصد برسیم.

این مرجع تقلید گفت: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است زیرا حضرت امیر(ع) فرمود من و فرزندانم میدان انقلاب فرهنگی هستیم اما همین حضرت امیر(ع)، که در دنیا دومی ندارد، به دلیل نبودن مردم در صحنه شکست خورد؛ لذا مادامی که مردم متدین در صحنه نباشند شکست قطعی است و تا مردم با ما نباشند پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا نمیتواند غلطی بکند یک حقیقت است؛ در هشت سال جنگ تحمیلی این موضوع به وضوح اثبات شد، آمریکا در مقابل مردمی که حیاتشان را در شهادت میبینند نمیتواند کاری از پیش ببرد! با این حال همین آمریکا وقتی گزینه نظامی روی میز است عده ای حساب می‌برند، اما وقتی خداوند به صراحت در مقابل «ربا» فرموده است گزینه نظامی من روی میز است عده‌ای هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهند، در حالی که خداوند جدا در این مورد وعده عذاب داده است.

آیت الله جوادی آملی گفت: ممکن است انقلاب نیز با وجود اختلاس، حقوق‌های نجومی و ربا با خطر مواجه شود. این خطر وجود دارد، اما با این وجود ما فرزندان حضرت امیر علیه السلام هستیم و با یک الله گفتن می‌توانیم امور را اصلاح کنیم، آنگاه خداوند نیز درهای رحمت خود را به سوی ما خواهد گشود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی از ابتدا با روحانیت و مسجد مانوس بوده است، گفت: امیدواریم دیگران نیز همچون شما فکر کنند و در همین مسیر حرکت کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: احزاب دینی می‌توانند سپر بلایای نظام باشند

در ادامه این دیدار دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یکی از لوازم تحقق جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی را توسعه و تعمیق تحزب اسلامی در کشور دانست و اظهار کرد: سابقه ۵۴ ساله حزب موتلفه اسلامی نشان می‌دهد که با داشتن یک حزب اسلامی می‌توان در دوره‌ها، موقعیت‌ها و مقاطع متفاوت زمانی، از ظرفیت این نوع حزب در حکومتِ مبتنی بر مردم سالاری دینی استفاده کامل بعمل آورد.

وی افزود: این نوع تحزب هیچ مغایرتی با حکومت مبتنی بر ولایت فقیه ندارد و چنین احزابی می‌توانند به عنوان سپری مردمی، از آسیب رسیدن به اصل نظام و ولایت جلوگیری به عمل آورند.

حبیبی گفت: با رعایت همه موازین دینی می‌توان دولت حزبی، مجلس حزبی و شوراهای اسلامی شهر و روستای حزبی در جمهوری اسلامی تشکیل داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی رقابت‌های احزاب اسلامی ِمسئولیت‌پذیر را دارای دو فایده مهم دانست و تاکید کرد: این رقابت‌ها می‌تواند پیشرفت کشور و انقلاب را تحقق بخشد و از سوی دیگر سپر بلایائی شود که به سمت اصل نظام می‌آید. با وجود احزاب دینی، نظام جمهوری اسلامی از این دست بلایا مصون خواهد ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۲۷۲۸۱۶:۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۶
کو گوش شنوا
ناشناس۲۲۳۱۸۴۰۰:۵۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۷
بدتر از ربا گران فروشی چهار برابری دلار است که پول نفت خود مردم را چهار برابر گرانتر به خود آنها بفروشی !
ناشناس۲۲۲۸۸۱۱۸:۳۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۶
ربا و تبعات آن بیکاری فحشا دزدی بی دینی اختلاس رشوه حرامخواری و....
ناشناس۲۲۲۹۵۱۱۹:۲۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۶
قطعا همینجوره .و درحال حاضر هم‌بخطر افتاده.
پاپی تال۲۲۲۹۸۳۲۰:۰۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۶
هستند کسانی که از خدا نمی ترسند سرشان گرم ربا خواری است با توجیه شرعی ( بانکداری اسلامی ) به اعمال خود .30 میلیون وام مسکن گرفته ام باید65میلیون تاوان بدهم یعنی از نصف هم بیشتر - حالا حق بدهید مردم این را از ... نباید ببینند وقتی کار خودشان را (بانکداری اسلامی ) نامیده اند !!؟
ناشناس۲۲۳۰۴۳۲۱:۲۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۶
تو رو خدا یکی بگه که چرا کسی به این هشدارهای جدی مراجع تقلید توجهی نمی شود؟
ناشناس۲۲۳۰۴۵۲۱:۲۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۶
این همه فساد خیلی وحشتناکه
ناشناس۲۲۳۱۶۴۰۰:۲۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۷
چند تا مدیر حرام خوار بانکی را در ملا عام تعزیر کنید
ناشناس۲۲۳۰۶۵۲۱:۴۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۶
خدا حفظ کند همه دلسوزان نظام را و خدا نابود کند هر که را در لباس خدمت به مردم و نظام اسلامی خیانت میکند و ضرر میزند . کاش تصمیمات بانکها برای پر کردن جیبشان فقط به اقتصاد ضربه میزد, متاسفانه اعتقاد بسیاری با رباخواری بانکها متزلل شده و اسلام را زیر سوال میبرند .
ناشناس۲۲۳۰۷۰۲۱:۵۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۶
بخاطر همین ربای بانک هاست که مملکت فلج شده
ناشناس۲۲۴۰۹۳۱۹:۵۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۷
خوب حوضه کلی بودجه دارد چرا با یک کار پژوهشی یک راه وحل جایگزین نمی دهند این که حرام است نمی شود باید پیشنهاد دهند
ناشناس۲۲۳۰۷۱۲۱:۵۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۶
سود سرمایه موضوعی است که به اقتصاد مربوط می شود نه به مذهب. مثلا در سویس نامسلمان بهره صفر است. در آلمان یک تا نیم درصد است. اما چند سال پیش سه در صد بود. در المان دین و مذهب عوض نشده. بلکه اقتصاد رونق بهتری یافته است. اینکه ربا حرام است بحثی نیست. اما اینکه ارزش پول داعما توسط حکومت اسلامی به علت عدم لیاقت مسعولین کشور پایین می آید موضوعی دیگر است. بعلاوه هزینه بانکها باید تامین شود. و از طرفی ریسک برگشت پول بانکها هم هست. این سه تا را جمع بزنید می بینید بانکها در ایران ضرر هم می کنند. برای همین هم در ایران در مجموع به صلاح است که افراد پول را تبدیل به کالا کنند و نگه دارند. وگرنه ارزش پولشان کاسته می شود. به همین دلیل پول و سرمایه نرخ بهره بالایی پیدا می کند. و گرنه در همین ایران بهره دلار 3 درصد است. نه 20 درصد.
محمد۲۲۴۰۶۲۱۹:۰۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۷
از دیدگاه کاملا کارشناسانه شما کمال تشکر و قدردانی را دارم.
teddy bear۲۲۳۰۹۱۲۲:۳۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۶
حضرت آقای جوادی آملی که تنها مرجعی هستید که من دوستت دارم شما الان این رو میفرمایید آن وقت میایند سود سپرده ها را کاهش می دهند و باعث میشه اجاره خونه ها بالا بره واز عهده ی من خارجه .اینها که سود وامها را کم نمی کنندو فقط سود سپرده ها را کاهش می دهند و مردم هم میروند ارز و دلار میخرند که ارزش پولشون کم نشه و بازار آن طرف هم هرج و مرج میشه
ناشناس۲۲۳۳۰۵۰۸:۱۰:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۷
این سودی که بانکها میدهند سود نیست کاهش ارزش پول ملی است وقتی ظرف مدت دوماه دلار ۸۰۰ تومان گران میشودوقدرت خرید شما از در آمد کم۲۰% کاهش پیدا میکند این تورم پول ملی را نا بود وسود پرداخت بخشی از این تورم است پایه اقتصاد سالم سود را کاهش میدهد که در این مملکت .. سازمان مسوول برای انجام ونطارت بر چنین سیاستها نیست ما کپی سیاستهای بانک جهانی را اجرا میکنیم وبدون ساختار وهدف به نتیجه نخواهیم رسید.
ناشناس۲۲۳۴۱۴۰۹:۵۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۷
دقیقا یک مشکل بزرگ مملکت ما رباخواری سیستماتیک است...
ابراهیم۲۲۳۴۵۶۱۰:۳۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۷
ضمن عرض ارادت و احترام قلبی به حضرت آیت الله جوادی آملی،بسیاری از نظرات هموطنان در خصوص پیچیدگیهای امروز جامعه ما و حقایق اقتصاد ایران غیر قابل انکار است. حیاتی ترین موضوع، عدم ثبات ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها ازجمله دلار در چهل سال اخیر است و متعاقب آن رشد قیمتها و کاهش قدرت خرید مردم. مردم برای اینکه کمی از ضررهای هنگفت کاهش پول ملی را جبران کنند، بناچار یا باید ارز بخرند یا طلا یا مسکن و املاک و یا سپرده گذاری و سایر روشها. بنابراین باید همه فاکتورها را کنار هم گذاشت و با حضور خبرگان اقتصاد، تجارت و حوزه راهکار عملی برای برون رفت از این وضعیت پیدا کرد.
ناشناس۲۲۳۵۱۵۱۱:۲۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۷
خب پس چرا کسی کاری نمیکنه بابا
ناشناس۲۲۴۰۰۵۱۷:۵۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۷
اگر آقای جوادی آملی بتواندهمین یک کار که جلوگیری از ربا خواری بانک هاست را بکند برای دنیا و آخرتش کافیست ..
ناشناس۲۲۴۰۷۵۱۹:۲۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۷
فقط انقلاب نیست که از اختلاس و ربا آسیب میبیند. کشور ایران هم بر فنا میرود.
ناشناس۲۲۴۱۱۹۲۰:۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۷
بهره پول بخشی از نظام پولی جهان است حذف آن عملا غیر ممکن است .
ناشناس۲۲۶۸۷۳۲۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
اقتصاد کشور باید از نو پایه ریزی بشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین