آخرین وضعیت سانچی؛ اطلاعات بدست آمده محرمانه می ماند/ احتمال معرفی دریا به عنوان مقصر حادثه

گروه اقتصادی الف،   3961106068 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسیدگی به وضعیت نفتکش غرق شده سانچی در هفته ای که گذشت با پیگیری مستمر مسئولان کشورمان ادامه یافت و در نتیجه DNA سه پیکر یافته شده برای تعیین هویت به ایران ارسال شده و ربات های جستجوگر در اعماق دریا در حال ادامه جستجو هستند.

آخرین وضعیت سانچی؛ اطلاعات بدست آمده محرمانه می ماند/ احتمال معرفی دریا به عنوان مقصر حادثه

12 روز پیش (24 دی‌ماه 96) نفتکش ایرانی سانچی در میانه آبهای شرقی چین به اعماق آب فرو رفت و از آن روز بررسی ها برای کسب اطلاعات از دلیل بروز حادثه و تلاش برای کسب اطلاع از وضعیت پیکرهای خدمه نفتکش غرق شده وارد مرحله جدیدی شد.

نفتکش ایرانی در عمق 115 متری دریاست / ربات های شناور در حال تجسس

سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در دیدار با خانواده شهید بهرام اتحاد در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به نفتکش غرق شده ایرانی گفت: همه تلاشمان را برای دسترسی مجدد به کشتی سانچی بکار می‌گیریم و از شرکت‌های بزرگ دریایی کمک خواستیم و با توجه به اینکه کشتی در عمق 115 متری قرارگرفته است، ربات ‌های شناور را برای تجسس فرستادیم.

وی افزود: این حادثه بزرگ،سریع و ناگهانی متاسفانه باعث شد این عزیزان برای همیشه و تنهای تنها در کشوری غریب متاسفانه جان خود را از دست بدهند و با آن عشق و آرامشی که در دلشان بود و به‌عنوان دریانورد می‌شناختیم، در همان دریا دفن شوند.

امکان غواصی در عمق 115 متری وجود ندارد / درخواست از تمام گروه های متخصص دنیا

کیان ارثی تصریح کرد: متاسفانه هنوز شرایط فنّاوری به آن حدی نرسیده که غواصی در آن عمق شکل بگیرد ولی از گروه‌های متخصص در سرتاسر دنیا درخواست‌های متعددی کرده‌ایم تا بررسی‌های خود را ادامه بدهند و اگر شرایطی برای ورود ایجاد شد، شاید بتوانیم نشانه‌ای از این عزیزان پیدا کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این نشانه‌ها را تقدیم خانواده‌ها کنیم.

وی ادامه داد: هنوز هیچ شرکتی نتوانسته به ما جواب بدهد اما تا جایی که می‌توانیم تلاشمان را می‌کنیم حق‌ و حقوق این عزیزان در بالاترین شرایط قرار بگیرد و مقام شاخص شهدا که واقعاً استحقاق آن را دارند را برایشان در نظر گرفتیم.

مصاحبه ایران با 21 خدمه کشتی چینی آغاز شد

هادی حق شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بررسی اطلاعات جعبه سیاه و مصاحبه با خدمه کشتی چینی گفت: با طی شدن مراحل قانونی و اخذ مجوز های لازم، گفتگو با 21 خدمه کشتی فله بر چینی آغاز شده است.

حق شناس با بیان اینکه "اطلاعات این مصاحبه و اظهارات 21 خدمه کشتی فله بر کریستال محرمانه است و رسانه ای نخواهد شد"، گفت: رمزخوانی جعبه سیاه VDR نفتکش سانچی و کشتی کریستال در حال انجام است و تا زمانی که نتیجه رمزخوانی VDR نهایی نشده، اجازه نداریم که اطلاعات استخراج شده از آن نظیر اصوات را انتشار دهیم.

اطلاعات بدست آمده محرمانه می ماند

وی افزود: مطابق با قوانین بین المللی، نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، برای حفاظت از این اطلاعات و محرمانه نگه داشتن آن با 3 ذی نفع دیگر حادثه تفاهم نامه امضا کرده اند که علاوه بر ایران، کشورهای چین، پاناما و هنگ‌کنگ در این سانحه جز ذی نفعان هستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: اطلاعات استخراج شده از VDR کشتی فله بر کریستال نیز همانند سانچی درج نخواهد شد و محرمانه نزد ذی نفعان و بیمه گران باقی می ماند.

تعیین هویت 3 پیکر یافته شده در هفته پیش رو

حق شناس خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد نتیجه آزمایش‌های DNA سه پیکر یافته شده از سانحه سانچی هفته آینده قطعی و اعلام می شود.

همچنین سرکنسول ایران در شانگهای در خصوص ارسال نتایج آزمایش DNA سه پیکر یافت شده گفت: آزمایش های DNA سه ملوان نفتکش سانچی به ایران ارسال شده و منتظر تطبیق آن با نمونه های اخذ شده از خانواده ها هستیم.

احتمال معرفی دریا به عنوان مقصر حادثه

در حالی که بررسی ها برای شناسایی دلایل بروز حادثه با بازخوانی و تحلیل اطلاعات جعبه سیاه نفتکش ایرانی، جعبه سیاه کشتی چینی و مصاحبه با خدمه کشتی چینی ادامه دارد، کاپیتان حسینی سانیج کاپیتان سابق نفتکش سانچی در خصوص دلایل بروز این حادثه گفت: "شرایط دریای چین شرقی و ترافیک زیاد در بروز سانحه دخیل بود و احتمال دارد یکی از دو کشتی طرف مقابل را ندیده باشد.

پایان مصاحبه با خدمه کشتی چینی/اطلاعات به دست آمده، محرمانه است
 هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عصر روز گذشته، مصاحبه با پرسنل شناور فله‌بر چینی کریستال به پایان رسید، اظهار داشت: کمیته بررسی سانحه سانچی که متشکل از چهار کشور ایران، چین، پاناما و هنگ کنگ است، موفق شد مصاحبه با پرسنل چینی فله بر کریستال را با توجه به سوالاتی که مدنظر بود، در قالب دو گروه انجام دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این شناور فله بر کریستال به طور کامل توسط گروه کمیته بررسی سانحه سانچی مورد بازدید و به اصلاح معاینه شد تا اطلاعات مربوطه به دست آید؛ ضمن اینکه این کمیته روز جمعه، از بندر خوشان به سمت بندر شانگهای حرکت می کند تا ادامه کار را در دستور کار قرار دهند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در خصوص محورهای توافقنامه چهارجانبه به امضاء رسیده بین ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما جهت انجام تحقیقات مشترک درباره سانحه نفتکش سانچی، بیان کرد: این تفاهمنامه چهارجانبه در مورد فرآیند، شیوه بررسی اطلاعاتی و برخی مسائل از این دست، به امضاء رسیده است.

حق شناس افزود: انجام مصاحبه با پرسنل شناور فله بر کریستال جهت جمع آوری اطلاعات است، همانطور که باز کردن جعبه سیاه در همین راستا است؛ همچنین باید بدانیم که اطلاعات بدست آمده توسط کمیته بررسی سانحه، بر اساس تفاهم نامه چهارجانبه به امضای رسیده بین کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما محرمانه باقی خواهد ماند تا نتیجه بررسی های کمیته مشخص شود؛ بنابراین نمی توان زمان اعلام نتیجه رمزگشایی جعبه سیاه سانچی را پیش بینی کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت جعبه سیاه نفت کش سانچی و اعلام زمان نتیجه رمزگشایی آن، تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه (VDR)  سانچی باید رمز گشایی شود و دلایل سانحه از آن استخراج خواهد شد؛ اما در مورد نتیجه نهایی بررسی‌های صورت گرفته، نمی توان پیش بینی انجام داد؛ چراکه ممکن است این اقدام هفته ها و ماه ها به طول بیانجامد.

دیدگاه کاربران

نمیدونم۲۲۲۵۶۷۱۳:۴۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۶
اصلا کلا مردم نامحرمند و هر اتفاقی میفته نباید باخبر باشن. هر وقت علت آتش سوزی پلاسکو رو فهمیدیم اینو هم میفهمیم. حداقل خونواده های این عزیزان داغدار باید دلایلشو بدونن.
ناشناس۲۲۲۵۷۵۱۳:۵۰:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۶
چقدر سخته برای خونواده هاشون که حتی نشونه ای ازشون ندارن تا بتونن عزاداری کنن و دلشون آروم بگیره. واقعا این داغ دل آدمو کباب میکنه.
ناشناس۲۲۲۶۶۵۱۵:۰۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۶
باید تعداد خدمه نفت کش ها به 2 برابر افزایش یابد تا دقت بیشتری در هدایت این کشتیهای غول پیکر صورت گیرد.
ناشناس۲۲۲۷۱۵۱۶:۰۹:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۶
دریا مقصره؟ حالا از خلبان و ملوان رسیدید به دریا؟
ناشناس۲۲۲۹۵۷۱۹:۳۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۶
ما رو مسخره میکنید!!
ناشناس۲۲۳۰۷۴۲۲:۰۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۶
انگار عادت کرده ایم پس از هر حادثه ناگوار با رفتارهای عاطفی به همدیگر تسلی بدهیم و هرگز عوامل انسانی را که در حادثه مقصر بوده , یا شناسایی نکنیم یا صداشو در نیاریم و حادثه شامل مرور زمان شده و فراموش شود . . . . .به کجا میرویم .!؟!؟!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین