خبرهای خوش هلال احمر برای زلزله‌زدگان

گروه اجتماعی الف،   3961106031

رییس جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات این جمعیت برای زلزله زدگان کرمانشاه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات هلال احمر طرح "هم خانه" است و با توجه به اینکه عزیزان ما در این زلزله خسارات زیادی دیدند و بعضی از خانه‌ها هم صورت 100 در صدی تخریب شده است، بر اساس گزارش بنیاد مسکن، به افردی که خانه‌شان کاملا تخریب شده است مبلغی برای تامین لوازم ضروری خانه اختصاص می‌دهیم.

علی‌اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر با حضور در ایسنا به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و گفت: جمعیت هلال احمر در حوادثی مانند زلزله وظایفی دارد که فدارسیون جهانی برای ما تعریف کرده است. امداد و نجات یکی از این وظایف است که در لحظات اولیه پس از حادثه با همکاری سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به خوبی انجام شد. همچنین اسکان، درمان و تغذیه اضطراری از دیگر وظایف  جمعیت هلال احمر در چنین حوادثی است که در  زلزله کرمانشاه خوشبختانه به خوبی انجام شد. البته در یکی دو روز اول بی نظمی‌هایی اتفاق افتاد؛ اما پس از اصلاح آن توانستیم به خوبی کار را دنبال کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود:  وظیفه جمعیت هلال احمر در رابطه با حضور در مناطق حادثه دیده بیش از یک  ماه تا 45 روز  نیست ولی به دلیل  شرایط خاص کرمانشاه و گستردگی کار تصمیم گرفتیم مدت زمان حضورمان را بیشتر کنیم.

توزیع بسته‌های یک ماهه برای بیش از 80 درصد زلزله زدگان

وی با تشریح اقدامات مربوط به تغذیه اضطراری زلزله زدگان اظهارکرد: ما در هفته اول بسته 72 ساعته را توزیع کردیم و پس از آن توزیع بسته‌های یک ماهه آغاز شد. در حال حاضر نیز مرحله دوم بسته‌های یک ماهه بیش از 80 درصد توزیع شده است و تنها بعضی از مناطق مانده که در حال توزیع  بسته‌ها هستیم.

پیوندی درباره حضور تیم‌های حمایت روانی (سحر) در مناطق زلزله زده گفت: این تیم‌ها از استان‌های مختلف به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند ما معتقدیم که زلزله یک واقعه کوتاه‌مدت نیست و اثرات زیادی دارد. بعضی از آثار مدت‌ها بعد از حادثه ظاهر می‌شوند کما اینکه با خانواده‌هایی مواجه‌هستیم که حتی پس از زلزله بم و ورزقان تا کنون، مشکلات عدیده‌ای دارند.

80 درصد روستاها کانکس دریافت کرده‌اند

اسکان موقت و تامین کانکس به عهده بنیاد مسکن است

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اقدامات مربوط به اسکان اضطراری، افزود: در زمینه اسکان اضطراری، توزیع چادر تعریف شده است و ما برای اینکه رضایت مردم جلب شود 2.5 تا  3 برابر نیاز مردم چادر توزیع کردیم که این افتخار و وظیفه‌مان بود . البته چادر نهایتا تا دو ماه فضای خوبی قلمداد می‌شود و پس از آن باید بحث تعبیه کانکس‌ها اتفاق بیفتد. طبق وظایفی که دولت مشخص کرده  موضوع اسکان موقت وکانکس به عهده بنیاد مسکن است که فکر می‌کنم تا کنون 80 درصد روستاها کانکس دریافت کرده‌اند و در شهر نیز به دلیل مختلفی از جمله چند طبقه بودن خانه‌ها و ساختار شهری شاید توزیع کانکس‌ها به پیش از 50 درصد نرسیده باشد.

وی اضافه کرد: پس از اسکان موقت موضوع اسکان  دائم مطرح است که البته به موازات اسکان موقت کار ساخت و ساز آغاز شد و حتی اکنون در بعضی روستاها خانه‌ها ساخته شده است.

حضور تیم‌های "سحر" هلال احمر تا نوروز در مناطق زلزله زده

پیوندی در ادامه در مورد زمان پایان فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده اظهارکرد: بعد از توزیع بسته‌های یک ماهه دوم کار عملیاتی ما پایان یافته است ولی به خاطر شرایط خاص منطقه تیم‌های سحر با تجهیزات و نفرات کامل در منطقه تا عید حضور خواهند داشت.

اقدامات توانبخشی رایگان هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه

رییس جمعیت هلال احمر در مورد فعالیت‌های حوزه توانبخشی هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه گفت: ما در زمینه توانبخشی نقش مهمی داریم و درمناطق زلزله‌زده ‌هم افراد زیادی دچار مشکل شده‌اند که به این خدمات نیاز دارند. از همین رو در بیمارستان نورافشار تهران مصدومان را تحت درمان قرار می‌دهیم و خدمات توانبخشی به صورت رایگان به آنها ارائه می شود و تا زمانی که لازم باشد این اقدامات درمانی ادامه خواهد یافت.

حمایت‌های روانی هلال احمر همچنان ادامه دارد

وی افزود: بنابراین فعالیت‌های توانبخشی و حمایت‌های روانی ما همچنان ادامه دارد ولی عملیات اسکان و تغذیه اضطراری پایان یافته تلقی می‌شود ضمن اینکه عملیات ما دراین مرحله نسبت به زلزله قبل بیشتر بوده است.

جمع‌آوری 60 میلیارد تومان کمک نقدی مردم به زلزله زدگان

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح شیوه هزینه‌کرد کمک‌های نقدی مردمی، گفت: عزیزان ما در مناطق زلزله زده کرمانشاه خسارات زیادی دیدند و بعضی‌از خانه‌ها به صورت صد در صد تخریب شده‌اند. به خاطر اعتماد زیادی که مردم به هلال احمر داشتند ،‌دارند و خواهند داشت تا کنون مبلغی بالغ بر 60 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شده است که اگر آن را با کمکی که در زلزله ورزقان شد مقایسه کنیم بیش از سه برابر افزایش یافته است که این مسئله نشان می دهد مردم اعتماد بیشتری به هلال احمر دارند و می‌شود از این فضا استفاده کرد و وقتی مردم هلال احمر را مرجع کمک‌های خود قرار دهند می‌توان در جهت کاهش مشکلات مردم مصیب‌زده نقش مهمی ایفا کرد. 

ارائه گزارش هزینه کرد کمک های مردمی به زلزله زدگان ابتدای سال 97

پیوندی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر قصد دارد شفاف سازی بیش‌از پیش را مد نظر قرار دهد، گفت: پس از هزینه پول‌هایی که مردم به هلال احمر داده‌اند گزارش کاملی از این که این مبالغ درچه زمینه‌ای هزینه‌ شد ارائه خواهیم کرد.

هدیه 5 میلیون تومانی هلال احمر به زلزله زدگانی که افراد درجه یک خود را از دست داده‌اند

رییس جمعیت هلال احمر به پرداخت مبالغی به افرادی که بستگانشان را در زلزله از دست داده‌اند، اشاره کرد و گفت: کار دیگری که هلال احمر طرح آن را ابلاغ کرده آن است که بر اساس گزارش پزشکی قانونی به وراث و افراد درجه یک آنهایی که در زلزله جان خود را از دست داده‌اند مبلغ 5 میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند که بر اساس گزارش‌ها تعداد آنها حدود 620 نفر است و امیدواریم که باتقدیم این مبالغ بخشی از مشکلات اولیه آنها برطرف شود.

هدیه هلال احمر به نوزادان متولد شده تا 10 روز پس از زلزله کرمانشاه

او همچنین در مورد پرداخت مبلغی به خانواده هایی که تا 10 روز بعد از زلزله صاحب فرزند شده‌اند، اظهار کرد: خانواده‌هایی که تا 10 روز بعد از حادثه تلخ 21 آبان (زلزله کرمانشاه) صاحب فرزند شده باشند، بر اساس گزارش‌های ثبت احوال شناسایی و مبلغی به عنوان هدیه به آنها تقدیم می‌شود و اینها جزو اقداماتی است که ما به صورت هدفمند شروع کرده‌ایم و با کمک‌های مالی مردم انجام می ‌شود و امیدواریم به نحوی بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: فعالیت مددکاران و رسیدگی آنها به افرادی که مشکلات توانبخشی دارند نیز با تزریق همین پول‌ها در حال انجام است و تا اوایل سال 97 گزارش کاملی از نحوه هزینه شدن 60 میلیارد تومان کمک‌های مردمی که لطف کرده‌اند و به دست جمعیت هلال‌احمر سپرده‌اند ارائه می‌شود. امیدواریم با این کارها فضای شفاف و خانه شیشه ای ایجاد کنیم تا همه بتوانند آن را ببینند و شاید این کار سنگ بنای خوبی باشد که اگر خدایی ناکرده حوادث بعدی اتفاق افتاد مردم بتوانند با اعتماد بیشتری به این فضا وارد شوند.

20 هزار تن کمک‌های غیرنقدی مردم به زلزله زدگان

پیوندی به حجم کمک‌های غیر نقدی مردمی نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت مردم بالغ بر 20 هزار تن اقلام ضروری را به جمعیت هلال احمر سپردند که مبلغ ریالی آن 700 میلیارد ریال می‌شود که در حال حاضر در مناطق زلزله زده در حال توزیع است.

وی همچنین در مورد اینکه آیا جمعیت هلال احمر برنامه‌ای برای توزیع بسته‌های نوروزی در بین زلزله زدگان دارد یا خیر؟ اظهار کرد: صحبت‌های اولیه در این زمینه انجام شده است و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه هم خدماتی را به مردم عزیز در مناطق زلزله‌زده بدهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین