اخبار متناقض از فوت زلزله زدگان بر اثر سرمازدگی/ اصرار پدر سارینا و انکار استاندار در خصوص علت مرگ دختر 2 ساله/ نهادهای مسئول به مردم گزارش بدهند

گروه اجتماعی الف،   3961105035 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اتفاقی که طبق معمول انتظارش می رفت دوباره بوقوع پیوست. حادثه ای تلخ اتفاق می افتد، شاهد هجوم مسئولین و سلبریتی ها به آن منطقه هستیم. حین بازدید مسئولان و سلبریتی ها عکس و فیلم های فراوان گرفته می شود و به مردم وعده وعیدهای بسیار داده می شود اما بعد از مدتی همه چیز فراموش می شود. انگار نه انگار که مردم گرفتار چشم به راه تحقق قول و قرارها هستند. این موضوع به یک عادت تبدیل شده است.

اخبار متناقض از فوت زلزله زدگان بر اثر سرمازدگی/ اصرار پدر سارینا و انکار استاندار در خصوص علت مرگ دختر 2 ساله/ نهادهای مسئول به مردم گزارش بدهند

به گزارش الف، زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر یکشنبه 21 آبان 96 بخش‌های گسترده‌ای از غرب کشور با مرکزیت سرپل ذهاب استان کرمانشاه را لرزاند. در این حادثه هزاران نفر از مردم زخمی، و صدها نفر جان باختند و تعداد زیادی از مردم نیز خانه هایشان تخریب شد و بی خانمان شدند و ساکن در چادر و کانکس شدند.

اگر چه روزهای ابتدایی این حادثه تلخ مردم کمک های فراوانی به مردم آسیب دیده استان کرمانشاه انجام دادند اما با شروع فصل سرما کم کم شرایط سخت و طاقت فرسایی برای مردم مناطق زلزله زده بوجود آمد. در این بین طبق معمول کودکان در معرض آسیب ها و لطمات بیشتری قرار دارند.

فوت سارینا دو ساله بر اثر سرما
در روزهای اخیر خبری مبنی بر فوت یک کودک دو ساله به نام سارینا در پی سرما، تب و تشنج در فضای مجازی منتشر شد. بهروز ذهابی، پدر سارینا در این باره عنوان می کند که بعد از زلزله بدلیل این که مستاجر بوده به همراه خانواده به روستای «ناوه فره» رفته و آنجا در چادر زندگی می کرده است. پدر سارینا عنوان می کند که علی رغم درخواست شان کانکس به آنها تحویل داده نشده است.  بهروز ذهابی در ادامه عنوان می کند: « در همین شرایط بودم که دخترم سارینا به شدت سرما خورده بود و چون مکانی را برای زندگی نداشتیم بیماری وی هر روز تشدید می‌شد و کاری هم از دستم بر نمی‌آمد».

پدر سارینا مجبور می شود بدلیل به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص در بیمارستان سرپل ذهاب، دخترش را با حال نامساعد به کرمانشاه ببرد اما دو ساعت بعد دختر دو ساله اش بر روی دستانش جان می دهد. بهروز ذهابی با تاکید بر اینکه دخترش به دلیل سرما و نداشتن سرپناهی جان خود را از دست داد،گفت: هیچ وقت کسانی که به ما قول دادند که کمک می‌کنند و دریغ کردند را نمی‌بخشم و باید جوابگوی مرگ دخترم باشند.

ادامه اخبار متناقض از فوت زلزله زدگان بر اثر سرمازدگی و تکذیبیه های متعدد مسئولان
در پی این اتفاق ظهر دیروز نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که شب گذشته چند نفر در مناطق زلزله زده به دلیل سرمازدگی فوت کردند. شهاب نادری افزود: لازم است هرچه سریع‌تر کانکس یا پول آن به مردم زلزله زده داده شود تا آنها در این شرایط و وضعیت سرما نباشند هرچند دیشب ما چند فرد فوتی از سرمازدگی داشتیم. اما مسئولان محلی وجود سرمازدگی و فوت مردم زلزله زده را منکر می شوند.

اما هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه عنوان می کند: «صدردرصد مطمئنم که کسی در مناطق زلزله‌زده بر اثر سرما فوت نشده» است. بازوند می گوید: «همه بدون استثنا هیتر برقی دارند و کسی مشکلی از نظر وسایل گرمایشی ندارد» و «دریافت پول بابت کانکس صحت ندارد».

طیب قدیمی نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز اظهار کرد: هیچگونه مورد فوتی در اثر سرما و یخ‌زدگی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه رخ نداده است و من مرگ‌ومیر ناشی از سرما در این مناطق را تکذیب می‌کنم. در این ارتباط فرمانداران اورامانات، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر نیز خبر فوت بر اثر سرمازدگی را تکذیب کردند.

کانکس هایی که تحویل داده نشده اند
اما علی رغم صحبت های استاندار، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه عنوان می کند که هنوز تعدادی از مردم کانکس نگرفته اند. عبدالرضا مصری در جلسه سوم بهمن پارلمان در تذکری شفاهی، از وضعیت خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان غرب کشور ابراز تاسف کرد و گفت: تبعیض در ارائه خدمات به مردم مناطق زلزله‌زده غرب کشور باعث تلخ شدن اوضاع شده است. وی افزود: حدود 40 درصد مردم مناطق زلزله زده هنوز در چادرها زندگی‌ می‌کنند؛ قرار شد 100 هزار کانکس به زلزله‌زدگان بدهند، اما با بروز مشکلاتی نظیر اینکه ممکن است فردی مستاجر باشد، از این کار امتناع می‌شود.

رضا محمودیان، مدیرکل ستاد بحران استان کرمانشاه نیز چند روز قبل از تخریب و آبگرفتگی 40 چادر در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب خبر داده بود.

از سلبریتی‌ها خبری نیست/ مشخص نیست پول‌های مردم را کجا هزینه کرده‌اند

گفتنی است بعد از هجوم اولیه سلبریتی ها به کرمانشاه، دیگر به ندرت پیش می آید شاهد انتشار اخباری از این دست و حضور این افرد در مناطق زلزله زده باشیم. این در حالی است که فرماندار سرپل ذهاب در این باره عنوان می کند که هوز خبر دقیقی از چگونگی هزینه کرد پول مردم که در اختیار این سلبریتی ها می باشد ندارد. اکبر سنجابی عوان می کند: «به این افراد توصیه کردم که شما به سراغ اقشار ضعیف جامعه ما بروید. به طور مثال ما اینجا ۱۲۰ خانم داریم که بی‌سرپرست شده‌اند و بانک اطلاعاتی آن موجود است. بیایید برای اینها ملک یا کانکس درنظر بگیرید؛ این ابهام هنوز در رابطه با کمک‌ها همچنان وجود دارد؛ به هر حال این کمک‌ها باید جایی هزینه شود و یا اطلاع‌رسانی صورت گیرد. بالاخره ما (مسوولان) یا مردم شهر باید این کمک ها را دیده باشند.

فرماندار سرپل ذهاب در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌های خیرین و هلال احمر به مردم زلزله‌زده قطع شده است؟ گفت: کمک‌ها کم شده، اما قطع نشده است.

ضرورت تسریع در کمک رسانی و گزارش نهادهای مسئول
از تصاویر و فیلم هایی هم که از وضعیت مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه منتشر می شود مشخص است که هموطنان در اوضاع و شرایط مناسبی زندگی نمی کنند. بدون شک صحبت های مسئولان نیز که بیشتر تلاش می کنند اوضاع و شرایط را مثبت و بدون مشکل جلوه دهند چندان بازتاب دهنده واقعیت زندگی مردم نمی باشد. بخصوص این که وضعیت سخت ساکنان سرپل ذهاب و دیگر شهرهای آسیب دیده بدلیل برف و باران به مراتب بدتر نیز شده است و احتمالاً روستاهای زلزله زده بدلیل عدم دسترسی ها با شرایط دشوارتری روبه روی می باشند؛ چرا که وقتی برف و باران شدت می گیرد معمولاً جاده ها بسته می شوند یا عبور و مرور به سختی صورت می گیرد. بنا به همیت دلایل ضرورت دارد در روند کمک رسانی به مردم تسریع صورت گیرد. همچنین لازم است با گذشت چند ماه از این حادثه تلخ، گزارش دقیقی از نهادهای دولتی درباره کارهای انجام شده و وضعیت مردم این مناطق منتشر شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۱۲۴۷۰۸:۵۵:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۵
از این سرمایه های ملی چقدرش سهم این بچه بود؟ یعنی در حدی نبود که از سرما این طوری نشه؟ کدوم سمینار و مراسم و بودجه نظامی و دولتی اولویتش از جون این بچه بیشتر بود؟؟ باید نه برای این بچه بلکه برای مرگ ارزشها عزای عمومی اعلام بشه.
ناشناس۲۲۱۲۵۰۰۸:۵۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۵
چرا به مستاجر نبایدکانکس داد؟ یعنی یک مستاجر حق زندگی ندارد
ناشناس۲۲۱۲۵۳۰۹:۰۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۵
دولت قوی درحال کار است مردم نگران نباشید همه چی ارومه همه چیز خوب پیش میره این دولت تو دنیا لنگه نداره ای کاش کسانی که همیشه حمایت می کنند یک بار هم غصه مردم رامی خوردند ما که به زور قوطی کبریت گرفتیم وای به حال این مردم تو این سرما که اون قوطی کبریت هم ندارند
ناشناس۲۲۱۲۸۱۰۹:۴۵:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
پدر دغدار این طفل معصوم درست می گوید نه استاندار
ناشناس۲۲۱۳۳۰۱۰:۴۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۵
دولت فعلا به فکر پاداش آخر سال مدیرانش هست.
ناشناس۲۲۱۳۳۴۱۰:۴۶:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۵
آقای زیبا کلام، لازم نیست با پولهای میلیاردی جمع آوری شده، دهکده نمونه بسازید. این مردم الآن به کانکس و سرپناه نیاز دارند.
ناشناس۲۲۱۴۲۶۱۲:۱۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
تا حالا تو کانکس خوابیدی ؟ از نظر سرما هیچ فرقی با چادر نداره
ناشناس۲۲۱۹۶۳۲۰:۰۸:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
تا به حال تو چادر خوابیدی؟ انگار زیر سقف آسمان قرار گرفته ای
ناشناس۲۲۱۳۳۸۱۰:۴۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۵
یک روز پول فروش نفت را صرف این مصیبت زدگان زلزله می کردید.
ناشناس۲۲۱۴۲۵۱۲:۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۵
اصلا بفرض که کسی در اثر سرما فوت نکرده مگر مجری انحصاری تامین کانکس و استانداری و دولت و هلال احمر و بنیاد مسکن و باقی متولیان ادعا نکردند به همه کانکس دادن پس چرا هنوز عده کثیری در این موقع از سال زیر چادر گرفتار مشقت هستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! به کی باید اعتماد کرد؟؟؟؟
ناشناس۲۲۱۴۵۳۱۲:۳۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
من هم یک پدرم و می‌دانم داغ فرزند یعنی چه؟ خدا به پدر این بچه صبر بده و دعا می‌کنیم خداوند فرزندان این مرز و بوم را از گزند آفات و حوادث مصون نگه داره. اما از سایت‌هایی که خود را مستقل می‌دانند در این نوع خبر رسانی و تحلیل‌ها انتظار دیگری داشتیم. نوع خبر رسانی شما شبیه پروپاگانداهای غربی است! یعنی در خصوص هر مسئله‌ای در کشور فارغ از نوع و اندازه، ذهن افکار عمومی یک کشور را طوری درگیر و هدف گیری می‌کنند که به پیشبرد یک نگاه سیاسی منجر بشه. آیا دامنه و اندازه فعالیت تمامی مسئولین به همین صورت زیر ذره بین می‌رود؟ و آیا نظام مدیریت و حکمرانی ما در چارچوب یک نظام پاسخگو طراحی شده است؟ چرا به جای نگاه آسیب‌شناسانه به نحوه مناسبات حکمرانی کشور که یکی از عوامل اصلی ناهماهنگی‌ها و فجایع جامعه ماست، معلول‌ها را پر رنگ و نقد می‌کنید؟
آریابان۲۲۱۴۵۴۱۲:۳۸:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
حتی اگر هم علت مستقیم مرگ این طفل معصوم و بیگناه سرمای شدید نبوده باشد ولی در هر حال این یک واقعیته که زندگانی (بخوانید : زنده مانی !!!!) در زیر چادر، با این سرمای شدید زیر صفر ، بارش باران های سیل آسا و برف و بوران ، زمین غرق در آب و گل و ..... ، از توان هر فرد بزرگسالی کاملا بدور و امکان ناپذیر است وای به حال کودکان و خردسالان ؛ تردیدی نیست که تداوم این وضعیت بدوی و غیر قابل تحمل ضعف کامل بدن و آسیب پذیری شدید را برای سایر کودکان ایجاد کرده و تشدید خواهد کرد ؛
ناشناس۲۲۱۵۲۸۱۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۵
شاید مسبب مرگ بچه اقدام دیر هنگام خانواده اش باشد ولی نبود امکانات و سر پناه که ناشی از کم کاری و قصور مسئولین است بی تاثیر نمیباشد
ناشناس۲۲۱۵۷۰۱۴:۰۵:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
مسئولان محلی وجود سرمازدگی و فوت مردم زلزله زده را منکر می شوند. اگر جسم یخ زده را هم ببینند می گویند به فریزر گذاشته اند.
ناشناس۲۲۱۶۵۵۱۵:۱۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
ایشون سرماخورده و دچار عوارض سرماخوردگی شده و در فصل سرما روزانه دهها نفر مثل ایشون در جای جای دنیا بیمار میشن، فکر می کنم نباید از چهره معصوم این کودک در جهت اهداف سیاسی استفاده ابزاری کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین