واکنش وزیر کشور به گزارش اخیر نجفی از عملکرد قالیباف در شهرداری/ طرح این مسائل بدون پیگیری قضایی درست نیست/ این کار موجب داوری های غلط می شود

گروه سیاسی الف،   3961104223 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور نسبت به اظهارات نجفی در مورد تخلفات گذشته صورت گرفته در شهرداری تهران واکنش نشان داد.

واکنش وزیر کشور به گزارش اخیر نجفی از عملکرد قالیباف در شهرداری/ طرح این مسائل بدون پیگیری قضایی درست نیست/ این کار موجب داوری های غلط می شود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریف سخنانش توسط برخی از رسانه ها در جلسه اخیر اظهار داشت: بنده از رسانه‌ ها گلایه مندم چون حرف های اخیر بنده را تقطیع و تحریف کردند، بنده چند روز قبل در جلسه ای گفتم که اگر فرزند هر کسی به خصوص مسئولین دچار خطا شود قوه قضاییه برخورد کند اما برخی رسانه‌ها نوشتند و گفتند که رحمانی فضلی گفته است با فرزاندان مسئولان برخورد کنید لذا این کار امانتداری نیست بلکه شما خبرنگاران و رسانه‌ها باید به دنبال حقایق باشید.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال خبرنگاری درباره سخنان اخیر نجفی و ارائه گزارش او نسبت به تخلفات شهرداری در دوره سابق نیز گفت: بنده به ایشان (نجفی) هم عرض کردم طرح این مسائل در فضای عمومی کشور از طرف هر کسی که به آبروی دیگران خدشه وارد کند و افکار عمومی را دچار تشویش و نگرانی کند و داوری‌های غلطی ایجاد کند این گناهی نابخشودنی است.

رحمانی فضلی افزود: این سخن به معنای عدم برخورد با تخلف نیست لذا هر کسی به هر میزانی که تخلف کرده باید به اشد مجازات به نسبت تخلفی که انجام داده با او برخورد شود اما این مسئله مهم مستلزم کار حقوقی، قضایی و پیگیری است لذا بعد از اینکه پیگیری و نهایی شد آن وقت باید اعلام کنند اما وقتی چنین مسئله ای را بدون اینکه رسیدگی قضایی انجام شده باشد اعلام کنیم حتی در قالب گزارش، نباید عمومی شود لذا اگر هر که فکر می‌کند این کار اقدام خوبی است پس از فردا این کار را برای خودش انجام دهند بنابراین این اقدام کار غلطی است.

گزارش عملکرد 100 روزه نجفی و اتهاماتی

روز 24 دی ماه شهردار تهران در جلسه شورای شهر با ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری و بررسی عملکرد شهرداری قبلی، درباره قراردادهای شهرداری با ناجا که به گفته او پولش صرف انتخابات شده، سخن گفته بود.

محمدعلی نجفی در ارائه گزارش خود با بیان اینکه متاسفانه در بررسی پرونده‌های شهرداری به مواردی از سوء استفاده برخوردیم که باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود گفت: اواخر سال ۹۵ شهرداری با یکی از شرکت‌های نیروی انتظامی قراردادی را در خصوص تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد به مبلغ یک میلیارد تومان به امضاء رسانده است که شاید ارزش واقعی آن حتی ۱۰ میلیون تومان هم نبوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آخرین پرداخت به این موسسه اول مرداد ۹۶ و پس از انتخابات بوده و ۸۵۰ میلیون تومان به این قرارداد پرداخت شده است، گفت: ما در بررسی‌های بیشتر دریافتیم که یک قرارداد دیگر در تاریخ ۲ مرداد ۹۶ منعقد شده که در روز قرارداد پرداختی صورت گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه این دو قرارداد مجموعا یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان ارزش داشته است، گفت: در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که درست است این مبلغ به حساب شرکت مذکور واریز شده اما تنها ۱۷۳ میلیون تومان را به این شرکت داده و مابقی را به یک حساب دیگر که متعلق به رئیس دفتر یکی از معاونین قبلی بوده واریز کردند و این پول نیز خرج انتخابات شده است. این در حالیست که آن فرد مذکور مکتوب اقرار کرده که از ۱۷۳ میلیون تنها ۲۰ میلیون به خودش تعلق گرفته و مابقی سهم دیگران بوده است.

نجفی در ادامه قرائت گزارشش در صحن شورای شهر تهران اظهار کرد: هم اکنون هیچ برآورد دقیقی از ارزش املاک اختصاصی شهرداری تهران و وضعیت ثبتی آن در دست نیست. از مجموع املاک، ۶۷۴ ملک غالبا به صورت سلیقه ای در اختیار اشخاص و نهادها قرار گرفته است. به طور مثال به یک نهاد، ملکی ۵ میلیاردی واگذار شد و به یک نهاد دیگری که همان فعالیت را داشته است واگذار نشد؛ برای اینکه وجه تمایز چه بوده است؟ هیچ رابطه ای پیدا نکردیم.

به گزارش الف، در گزارش صد روزه عملکرد شهردار تهران توجه اندکی به اقدامات و کارهای صورت گرفته در چند ماه فعالیت شهردار تهران بود و بیشتر جلسه به افشاگری علیه شهردار پیشین گذشت. این در حالی است که معقول آن بود اگر تخلفی صورت گرفته به نهادهای قضایی اطلاع داده می شد. اما این رویه که به جای گزارش دهی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده ، چنین افشاگری هایی صورت گیرد به یک اپیدمی و رفتار شایع در بین مقامات و مسئولان کشورمان تبدیل شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۹۳۷۲۰:۵۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
قالیباف باید پاسخگو 12 سال خود باشد
سعید۲۲۱۷۳۲۱۶:۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
با این سیاسی بازی که ما می بینیم عمرا اگر تهرانی ها بهتر از قالیباف شهردار پیدا کند
ناشناس۲۲۲۰۱۲۲۱:۰۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۵
مردم تهران در به در دنبال قالیباف بزرگوار و متعهد میگردن . شما احتمالاً از شهرهای خاص !!! کامنت زدی !!!!!
عباس اکبری۲۲۰۹۵۵۲۱:۲۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۴
تسویه حساب سیاسیه که تو ایران ویروسی است که توسط افراد تندرو دو جناح صورت میگیرد
ناشناس۲۲۱۹۴۳۱۹:۴۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
شما املاک نجومی بهت رسیده!!! به جای این درخواست رسیدگی قانونی داشته باش با نظارت مردم.
ناشناس۲۲۰۹۵۸۲۱:۲۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
این صحبت وزیر کشور نشان میدهد که قصد جدی برای مبارزه با فساد ندارند
ناشناس۲۲۰۹۶۱۲۱:۲۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۴
اصلاح طلبا کارآگاه ... آوردند نه شهردار. ظاهرا قلب آقای نجفی خیلی خوب شده.
ناشناس۲۲۰۹۶۲۲۱:۲۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
آقای رحمانی فضلی! دانستن حق مردم است
ناشناس۲۲۱۲۷۹۰۹:۴۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۵
حتی دروغ?!
علی۲۲۱۷۲۹۱۶:۱۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
خواهشا بی راه نگو علاوه بر دانستن ، " درست دانستن " نیز حق مردم است نه هر چیزی که باعث قضاوت نادرست و کلاه رفتن سر ملت به اسم شفافیت شود
ناشناس۲۲۱۱۱۴۰۱:۱۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
فکر کنم آقای نجفی میخواهند دوبار بازنشسته شوند!
ناشناس۲۲۱۱۸۹۰۷:۲۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
وقتی مسئولین قبلی به راحتی ودر کمال امنیت وبا کوچکترین اعتراضی شروع به تخریب تیم مدیریتی جدید می کنند وچه بسا کم کاریها وخلافکاریهای دستگاه تحت امرشان را به گردن تیم جدید می اندازند قطعا تیم مدیریتی جدید برای شفاف سازی مجبور به گزارش دهی از وضع موجود می شود وتلاش می کند کندی کار ودلایل آن را افشا کند !!
ناشناس۲۲۱۲۴۸۰۸:۵۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
ان شالله زمان می گذرد و رسوا شود ان که در او غش باشد بالاخره این اقایان کارهای قبلشان موجوده همقطارانشان هم همیشه نشان دادند چه قدر به مردم خدمت می کنند
ناشناس۲۲۱۵۰۰۱۳:۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۵
فعلا تا چهار سال آینده، آقای نجفی گزارش بدهند از کارهای سابق... چند سال بعد، اتوبان امام علی و پردیس سینما آزادی و دریاچه چیتگر و پل طبیعت و هزارات باغ و باغ کتاب و نمایشگاه آفتاب و .... رو هم بنام خودشان ثبت می کنند و گرفتن عوارض از اتوبان ها را هم بنام قالیباف!! و یعده هم همواره هستند که فریب خورده هورا بکشند... از ماست که بر ماست...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین