توضیحات پدر کودکی که به خاطر سرما در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه جان داد + عکس

گروه اجتماعی الف،   3961104183 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

"سارینا" دو ساله در پی تب شدید و تشنج و نداشتن سرپناه در منطقه زلزله زده روستای ناوه فره از استان کرمانشاه جان خود را از دست داد.

توضیحات پدر کودکی که به خاطر سرما در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه جان داد + عکس

به گزارش تسنیم، در پی وقوع  زلزله شدید 7.3 ریشتری در کرمانشاه و روستاهای اطراف آن و در ادامه پس لرزه‌های آن در تاریخ 21 آبان امسال، تعدادی از هموطنان در روستاهای کرمانشاه جان را خود را از دست دادند و تعدادی نیز در پی تخریب خانه‌هایشان بی خانمان شدند.

این در حالی بود که پس از این اتفاق سیل کمک‌ها به مردم آسیب دیده از سراسر کشور به استان کرمانشاه آغاز شد و هموطنان در این زمینه هر چه در توان داشتند در اختیار مردم زلزله زده کرمانشاه قرار دارند.

اما در این بین  خانواده‌هایی بودند که در پی تخریب خانه‌هایشان و به دلیل مستاجری شرایط سخت‌تری را تحمل کردند و حتی مکان مناسبی را برای استقرار و ادامه زندگی نداشتند.

عفونت شدید در روستاها و مناطق زلزله زده  شرایط سخت و دشورای را برای اهالی منطقه ایجاد کرده بود و در این بین کودکان در معرض آسیب بیشتری قرار داشتند.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر فوت یک کودک دو ساله در پی سرما، تب و تشنج  در فضای مجازی منتشر شد که در همین زمینه برای بررسی موضوع و صحت و سقم آن مصاحبه‌ای توسط تسنیم با پدر سارینا کودک دو ساله انجام گرفت.

بهروز ذهابی، پدر سارینا در خصوص اتفاقات صورت گرفته برای خانواده‌اش پس از زلزله اظهار کرد: بنده به همراه دخترم سارینا، پسر 8 ساله‌ام نیما و همسرم قبل از وقوع زلزله در شهر سرپل ذهاب در خانه‌ای مستاجر بودیم.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه و تخریب خانه‌ام و بی دلیل بی خانمانی و نداشتن سرپناه ، به روستای "ناوه فره" از استان کرمانشاه رفتیم و  در چادری در آنجا مستقر شدیم که در همین روستا نیز 7 نفر از اهالی جان خود را در پی وقوع زلزله از دست داده‌بودند.

ذهابی بیان کرد: شرایط زندگی در روستا بسیار سخت و دشوار بود و وضعیت به گونه‌ای بود که با توجه به زلزله‌ای که صورت گرفته بود امکاناتی برای زندگی وجود نداشت و سرپناهی هم نبود و علی رغم درخواست کانکس هم به ما تحویل داده نشد.

وی اضافه کرد: در همین شرایط بودم که دخترم سارینا به شدت سرما خورده بود و چون مکانی را برای زندگی نداشتیم بیماری وی هر روز تشدید می‌شد و کاری هم از دستم بر نمی‌آمد.

ذهابی افزود: تب‌ شدید و  تشنج‌های پی در پی وضعیت سارینا را هر لحظه بدتر می‌کرد و این در حالی بود که دکتر متخصص نیز در مرکز درمانی شهر سر پل ذهاب نبود.

وی گفت: 27 دی ماه  ساعت 22  حال سارینا به شدت وخیم و بیهوش شد و  به همراه همسر و پسرم وی را با وانت به بیمارستان سرپل ذهاب بردیم، اما در بیمارستان به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص نتواستند کاری برای دخترم کنند و عنوان کردند که باید سارینا به بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه منتقل شود.

ذهابی بیان کرد: روز بعد (28 دی) دخترم را با همان حال به بیمارستان کرمانشاه بردم اما بعد از گذشت حدود 2 ساعت دختر دوساله ام روی دست‌هایم جان داد.

پدر سارینا با تاکید بر اینکه دخترش به دلیل سرما و نداشتن سرپناهی جان خود را از دست داد،گفت: هیچ وقت کسانی که به ما قول دادند که کمک می‌کنند و دریغ کردند را نمی‌بخشم و باید جوابگوی مرگ دخترم باشند.

وی همچنین به حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روستای ناوه فره اشاره کرد و گفت: اگر چه وی در این روستا حضور پیدا کرد اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۶۸۷۱۷:۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۴
کدامیک از مسئولین باید جوابگوی مرگ این دختر و وقایع مشابه این هستند
ناشناس۲۲۱۰۸۹۰۰:۲۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
اول باس خود پدر و مادرش جوابگو باشند. آیا سهل انگاری کرده اند یا واقعا شرایطشون جوری بوده که بچه کوچولوی نازنین فوت شده؟
ناشناس۲۲۰۷۲۴۱۷:۳۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دولت خدمتگزار جواب بدهد. اگر همین موضوع در کشورهای بیگانه اتفاق می افتاد........................
ناشناس۲۲۱۰۴۵۲۳:۰۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
تنها را مبارزه منفی بر علیه فساد است
ناشناس۲۲۰۷۷۳۱۸:۱۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۴
از آقای علی دایی بپرسید کی قرار است با هشت و نیم میلیارد کمکهای مردمی برایشان خانه بسازید ؟؟
ناشناس۲۲۰۷۸۸۱۸:۳۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دولت دوازدهم یکی از بی تدبیرترین دولت های ایران است
ناشناس۲۲۰۷۹۰۱۸:۳۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
اقایون با حقوق نجومی .با یک ماه حقوق شما می شود برای 100 نفر 100 کانکس درست کرد روز قیامتی هم هست اقایون مسئول نجومی بگیر
ناشناس۲۲۰۷۹۴۱۸:۳۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دولت روحانی ضعیف است من طرفدار محمود نیستم ولی اگر محمود امروز رئیس جمهور بود به نظرتون این ها الان زیر برف بودن ؟ بعد اقایون می ایند و می گویند مسکن مهر به درد نمی خوره
ناشناس۲۲۰۸۱۴۱۸:۵۹:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
انشالله خداوند از سر تقصیرات همه ما بگذرد من احساس تقصیر دارم با اینکه در این کشور هیچکاره ام و در کار و کسب خودم دیگر درآمدی برایم نمانده اللهم عجل لولیک الفرج
حسین۲۲۰۸۱۹۱۹:۰۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
اتیش گرفتم سوختم اقایان دولت تدبیروامیدکجایبد مگراینجا قلب افریقاست یااتیوپیست
ناشناس۲۲۰۹۰۲۲۰:۱۹:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۴
امکان نداره یک همچین اتفاقی بیافته ذره ای رجوع به عقل خودتان کنید در عصر حجر هم ادمها از سرما نمی مردن
منصور۲۲۰۹۶۴۲۱:۳۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دنیا لیاقت نگهداشتن تورو نداشت خوش اومدی اونجایی که الان هستی خبری از سرما و مریضی و در بدری و دنبال کانکس بودن نیست.نمیدونم تا راحت بشی چقدر زجر کشیدی و دل مادر و پدرت خون شد و بعد از تو چی میکشن. امان از دل مادر و پدرت سارینا خدا بهشون صبر بده
ناشناس۲۲۱۰۷۷۲۳:۵۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
همه ما باید روز قیامت جوابگو باشیم
ناشناس۲۲۱۰۷۸۲۳:۵۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
ایکاش میشد از فاصله های دور مستقیما با این خانواده ها دسترسی داشت و کمک میتونستیم بکنیم. دلمان نمیکشد کمکهایمان بدست مسئولینی برسه که معلوم نمیشه اخرش محموله چه اتفاقی براش می افتد
ناشناس۲۲۱۱۲۲۰۱:۴۹:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۵
آقای دایی عزیز لطفا بازم دست بکار بشید ممنون
ولی۲۲۱۱۲۹۰۲:۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۵
نمیدونم چی بگم این دولت اگه امکانات نداشت چراکمک کشورهای دیگه روردکردوازاون مهمتراین همه ثروت ابن مملکت پس چی میشه که یه کانکس فکستنی نمیتونه واسه ایناتهیه کنن
بنده‎ی خدا۲۲۱۱۴۹۰۴:۰۹:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۵
سلام آقای توکلی، مسئله این نیست که بنا به عادت دنبال مقصر بگردیم؛ مسئله این است که این اتفاق دیگر رخ ندهد. برای همین، اگر هنوز برای تولید و رساندن کانکس (به تک‎تک خانواده‎های زلزله زده که لابد تعدادشان مشخص است!) نیاز به منابع مالی هست؛ لطفا دولت بدون تعارف اعلام کند. به خدا، ما (و بسیاری از مردم) بازهم کمک خواهند کرد، اگر بدانند که پول آنها صرف سرپناه هم‎وطنان زلزله زده می‎شود. دولت هم لطفا تعارف را کنار بگذارد، و اگر کمبود منابع دارد (لطفا) دستش را به سمت ملت دراز کند. چرا؟ چون روا نیست من نوعی در خانه‎ی گرم و راحتم در تهران بخوابم و این دختر زیر چادر در سرپل ذهاب.
ناشناس۲۲۱۱۵۱۰۴:۲۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۵
انسانیت نزد مسولین ما متاسفانه مرده است
ناشناس۲۲۱۱۵۴۰۴:۴۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
باید به حال کشوری گریست که هفته ها بعد از زلزله یک کودک به خاطر زندگی در چادر در منطقه سردسیر و کوهستانی از سرما میمیره.
یک پدر۲۲۱۱۶۰۰۶:۰۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۵
وای بر ما
ناشناس۲۲۱۱۹۰۰۷:۲۴:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۵
تسلیت به پدر و مادرش
علی۲۲۱۲۲۴۰۸:۲۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۵
من یک پزشکم. سرمازدگی باعث تشنج های پی در پی که این پدر ذکر میکند نمیشود. درست است که شاید امکانات نداشته اند اما علت فوت کودک سرمازدگی نبوده. طبق اظهار نظر این پدر، پزشک متخصص در بیمارستان سرپل ذهاب گفته که باید به مرکز استان اعزام شود (احتمالا برای کارهای تصویربرداری)، اما پدر همان روز حاضر به اینکار نشده و وقتی اینکار را انجام داده که وقتی اوضاع کودک بسیار وخیم شده، خودش کودک را به این مرکز انتقال داده.
ناشناس۲۲۱۲۲۸۰۸:۳۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۵
خوب عزیز می رفتی سراغ ارگانهای دیگر تو که می دانستی دولت کاری نمی کند می رفتی سراغ سپاه بسیج و... اینها که همیشه بیدارند وگوش به زنگ .
نصرتی۲۲۱۲۳۱۰۸:۳۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۵
مسلمانی ،متعهد بودن،خدمتگذار بودن به حرف نمی باشد بلکه به عمل است حالا خودمان را مقایسه کنیم که آیا شامل این موارد هستیم یا نه ولازم است در این مقایسه خودمان را گول نزنیم زیرا خدا ناظر براعمال ما می باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین