طرح تحول سلامت و برگ برنده انتخابات در آستانه توقف قرار گرفته است باز شدن بخیه سلامت/ مردم دست به جیب می‌شوند!

گروه سلامت الف،   3961104063 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده دولت دوازدهم برای چرخاندن نتیجه انتخابات به نفع خود، طرح تحول سلامت بود. طرحی که در ابتدا با مقاومت زیادی همراه شد اما نهایتاً اجرایی و باعث رضایتمندی بیشتر مردم از دولت حداقل در حوزه سلامت و درمان شد.

باز شدن بخیه سلامت/ مردم دست به جیب می‌شوند!

البته خیلی از خانواده‌ها نیز با اجرایی شدن این طرح توانستند تا مرهمی برای زخم‌هایشان را بیشتر کنند اما این طرح تنها سه سال روزهای خوش را به مردم نشان داد و پس از این مدت دعواهای سیاسی بهداشتی برای توقف این طرح آغاز شد و منتقدان چاقو را تا دسته در قلب این طرح فرو بردند. از طرفی هم دولت یازدهم با جمع کردن رای مردم در دور دوم ریاست جمهوری انگیزه‌ای برای ادامه این طرح ندید و آن را به گوشه‌ای انداخته است.

مردم دست به جیب می‌شوند!

دولت دوازدهم از زمانی که روی کار آمده خبرهای خوب و خوش بی‌پایانی را به مردم نثار کرده است، افزایش قیمت مایحتاج از تخم مرغ گرفته تا شیر و دوغ و ماست و این اواخر هم شاهکار دلار. در این میان خیلی‌ها قلبشان از اقدامات بی‌تدبیر دولت درد آمده حالا باید با حرکت طرح تحول سلامت تعطیلی، دست به جیب‌تر شده و هزینه‌های درمانی‌شان را خودشان بپردازند.

آقای ایرج حریرچی در ارتباط با طرح تحول سلامت گفته است: «این طرح کاهش پرداختی از جیب مردم را به همراه داشته است به طوری‌که این رقم به زیر 30 درصد در قانون 4 و 5 توسعه و به زیر 25 درصد در قانون ششم توسعه و در طی 4 سال اخیر مد نظر قرار گرفت. پرداختی از جیب مردم در قبل از اجرای طرح تحول 54.3 درصد بود که با اجرای طرح برای اولین‌بار بعد از 50 سال به کمتر از 40 درصد رسید و در سال 95 این رقم با کاهش 38 درصدی همراه بود.» سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: «خانوارهای ایرانی در سال‌های 93 ، 94 و 95 نسبت به گذشته به ترتیب حدود 13، 15 و 20 میلیارد تومان کمتر از جیب در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند. هر ایرانی در سال 93، 94 و 95 بیش از 14 هزار، 16 هزار و 22 هزار تومان کمتر از جیب هزینه کرده است.»

وی هشدار داده است: «در سال 96 نیز پیش‌بینی در همین حدود بوده ولی امروز خیلی روشن ابراز نگرانی می‌کنم که اگر منابع پایدار لازم برای بیمه‌ها، وزارت بهداشت و اجرای طرح تحول تامین نشود در حفظ این دستاورد مهم دچار مشکل و افزایش پرداختی از جیب مردم مواجه خواهیم شد.»

مجلس همکاری کرد

مجلس شورای اسلامی در جایگاه قانون گذار شاید یکی از بهترین عملکردها را در دوره دوم ریاست جمهوری آقای حسن روحانی داشته است و بله قربان گوی، همه مصوبات دولت را مورد تایید قرار داد تا دولت برای ساماندهی اوضاع کشور دچار اخلال نشود اما این کار هم فایده‌ای نداشت.

آقای حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره چالش‌هایی که بر سر راه نظام تحول سلامت وجود دارد، به روزنامه صبح نو می‌گوید: « تنها کاری که از مجلس در رابطه با اجرای طرح تحول سلامت برآمده، تصویب لوایحی بود که دولت برای اجرای بهتر طرح تحول سلامت نیاز داشت، مسلماً مجلس در رابطه با تامین منابع مالی نمی‌تواند کاری را انجام دهد.»
او ادامه می‌دهد: «نهایتاً یک یا 2 درصد از منابع مالی را که در لوایح دولتی برای تامین منابع این طرح مطرح شده است می‌توانیم تغییر دهیم.»

انتخابات فریبنده

انتخابات بزرگ‌ترین ماراتنی بود که روحانی در آن شرکت داشت و هر آنچه را در دوره یازدهم کاشته بود درو کرد تا در دوره دوازدهم عرضه و کرسی ریاست جمهوری را بار دیگر از آن خود کند. مردم‌هم به این امید که وضعیت رو به بهبود ادامه خواهد داشت، با وی همراه شدند اما دریغ از ذره‌ای پیشرفت. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا طرحی که برگ برنده دولت در انتخابات دوازدهم بود نسبت به آن بی‌توجه شده‌اند، این‌طور پاسخ می‌دهد: «افتخار دولت یازدهم این بود که طرح تحول را برقرار کرده و مردم زیادی از آن بهره برده‌اند، در‌انتخابات ریاست جمهوری نیز تنها نقطه مثبت دولت یازدهم که برای مردم قابل لمس بود، همین طرح بود.»

او ادامه می‌دهد: «خود رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت و سایر اعضای کابیه بارها و بارها در گفت و گو با رسانه‌ها گفتند که به این طرح اعتقاد دارند و قول دادند که نگذارند این طرح دچار مشکل شود.» شهریاری می‌گوید: «این دولت باید وضعیت موجود را مدیریت و منابع مالی این طرح را تامین کند، ادامه این طرح خواسته تمام مسوولان نظام و مردم است ضمن اینکه افتخاری برای کشور بود. به نظرم اینکه مسوولان وزارت بهداشت اشاره کردند که اگر منابع مالی اختصاص پیدا نکند مردم دچار مشکل می‌شوند حرف درستی است و دولت باید منابع مالی این طرح را تامین کند تا منابع بیمه‌ها نیز تامین شود و بتواند این طرح را نجات دهد.» او می‌گوید: «ممکن است در این بین مشکلاتی هم باشد اما باید این مشکلات را برطرف کرد و قطعاً باید این طرح ادامه داشته باشد.»

بی خیالی

با روی کار آمدن مجدد دولت روحانی انگار تعطیلات دولت آغاز شد، از زمان انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری در کشور اتفاق امیدوارکننده‌ای نیفتاده و برعکس هر روز هم شاهد اخبار بد بوده‌ایم. انگار باید باورمان شود که دولت‌ها، دوره دوم ریاست جمهوری را به حیاط خلوت خود برای استراحت تبدیل می‌کنند و مردم فراموش می‌شوند.  این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا طرح‌هایی که به نفع مردم است و میلیاردها تومان منابع مالی برای آن صرف می‌شود، طراحی بنیادینی ندارد،

می‌گوید: «همه دولت‌ها در دوره اولی که کار می‌کنند سعی دارند تا کار خود را خوب انجام داده و برای حضور در دوره دوم ریاست جمهوری خیز بردارند.» شهریاری ادامه می‌دهد: «دولت‌ها از این طرح‌ها در پیشبرد اهداف خود در انتخابات دوره دوم استفاده می‌کنند و از آن بهره می‌برند، اما وقتی دوره دوم انتخاب شدند چون احساس می‌کنند که به اهدافشان رسیده و دیگر نیازی به مردم و رای آنها هم ندارند، همه چیز را رها می‌کنند.» او تاکید می‌کند: «این رفتار در شان دولت‌ها نیست که در زمانی‌که به مردم نیاز دارند به آنها وعده وعید بدهند و زمانی‌که کارشان راه افتاد آنها را به حساب نیاورند. ما امیدواریم آقای روحانی که هم رییس جمهورند و هم روحانی این اتفاق را رقم نزند چراکه مردم بیشتر از قبل نسبت به نظام و مسوولان بی اعتماد و بدبین خواهند شد.»

مناطق محروم در خطرند

مردمان زیادی در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند که توانشان نمی‌رسد تا در زمان بیماری و بدحالی بتوانند به پزشک مراجعه کنند تا درد نکشند، طرح تحول سلامت توانسته بود تا مرهمی بر زخم این افراد باشد و آنها را از بیماری و گاه مرگ نجات دهد. با مشکل دار شدن این طرح شاید بیشترین فشار روی دوش این مردمان باشد. شهریاری با اشاره به اینکه اخلال در اجرای طرح تحول سلامت می‌تواند آسیب جدی را متوجه مناطق محروم کشور کند، می‌گوید: «با اخلال در طرح تحول سلامت افراد مناطق محروم، محروم‌تر خواهند شد، مردمی که ناتوانی مالی دارند مسلماً به پزشک مراجعه نخواهند کرد و نمی‌توانند هم مراجعه کنند در نتیجه بیماری‌های این مناطق مزمن و همه گیر خواهد شد.» او ادامه می‌دهد: «رشد مرگ و میر در این مناطق هم از جمله عوارض این اتفاق خواهد بود، ما تنها امیدواریم این اتفاق نیفتد و دولت و مجموعه‌های فعال در حوزه بهداشت و درمان از جمله وزارت بهداشت بتوانند وضعیت را مدیریت کنند.»

دولت منابع را نداد

تامین منابع اولین و مهم‌ترین مشکل طرح تحول سلامت است، برای رفع این مشکل مجلس در لایحه‌ای که خود دولت آن را برای تصویب تنظیم کرده بود منابعی را برای ادامه حیات طرح تحول سلامت در نظر گرفته بود که با وجود موافقت دولت و مجلس برای اختصاص این منابع، دولت از تامین و اختصاص آن سرباز می زند. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا منابع مالی اختصاص یافته به طرح تحول سلامت به آن نرسید، می‌گوید: «منابع اعتباری اختصاصی برای طرح تحول سلامت که پیش بینی شده بود می‌توانست کفاف مخارج این طرح را بدهد، اما‌دولت اصلاً در 2 و 3 سال گذشته یک ریال از این منابع را به این طرح اختصاص نداد.»

او ادامه می‌دهد: «4 هزار و 800 میلیاردی که دولت در لایحه‌ای که خودش به مجلس آورده و مجلس آن را تایید کرده بود، نداد. این منابع شامل 10 درصد هدفمندی یارانه و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که دولت هیچ یک از این منابع را به این طرح تخصیص نداد.» شهریاری اضافه می‌کند: «اگر دولت منابعی را که در قانون پیش بینی شده بود، به وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت؛ تزریق می‌کرد قطعاً امروز بیمه‌ها و حوزه سلامت این همه مشکل نداشتند و راحت به کارشان ادامه می‌دادند.»

سوال نکن

مجلس این اختیار را دارد تا در همه مواقعی که احساس می‌کند نیاز به حضور و برخورد دارد وارد شود، با این حال جالب است که در مورد سوال از رییس جمهور رییس مجلس مانع شده و نظر 200 نماینده را زیر پا گذاشته است. شهریاری در پاسخ به این سوال که چرا دولت بابت اجرا نکردن قوانین مورد بازخواست و سوال قرار نمی‌گیرد، می‌گوید: «اجازه دهید من در یک جمله پاسخ این سوال را بدهم و بگویم متاسفانه ساختار قوا در کشور مشکل ریشه‌ای و اساسی دارد.» او ادامه می‌دهد: «بیشتر از یک سال است که بیش از 200 نفر از نمایندگان مردم درباره مشکلات موسسات مالی و اعتباری طرح سوال از رییس جمهور را مطرح کرده‌اند، اما رییس محترم مجلس اجازه مطرح شدن آن را نمی‌دهد!

بالاخره ساختار همه قوای مجریه، مقننه و قضاییه ما مشکل دارند.» این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: «این مشکلات به حدی ریشه‌ای است که با وجود اینکه در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اما هنوز با اهدافی که برای انقلاب 57 پیش بینی شده بود فاصله زیادی داریم و رضایتمندی مردم را نتوانسته‌ایم آن گونه که می‌خواستیم جلب کنیم.» شهریاری می‌گوید: «شاید ما در خیلی از بخش‌های سیاست خارجی موفق عمل کرده باشیم اما در سیاست داخلی و برقراری رفاه عمومی موفق نبوده‌ایم و تاوان همه کم‌کاری‌های دولت امروز و گذشته‌ها را مردم با جان و مالشان پس می‌دهند.» بهترین کاری که در دولت روحانی انجام شد همین طرح تحول سلامت بود که هزینه‌های مردم را حداقل در حوزه سلامت و بهداشت کاهش داده است، این طرح هم با تدبیر و امید دولت به حاشیه کشیده شد و با رویه موجود باید به زودی شاهد نابودی تنها اقدام مثبت دولت باشیم.

تحقق آرزوها با طرح تحول سلامت

آقای علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفته است: طرح تحول سلامت توانسته یکی از آرزوها را که مردم در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مشکلی نداشته باشند، محقق کنند. وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت تغییر تحول نظام سلامت اظهار داشت: این طرح توانسته یکی از آرزوها را که مردم در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مشکلی نداشته باشند و به راحتی درمان شوند؛ با کمک دولت محقق کنند. برداشتی از جیب مردم برای مردم در گذشته 53 درصد بود که امروز با اجرای طرح تحول سلامت به 38 درصد کاهش یافته است،

البته قدر مطلقی که از جیب مردم پرداخت می‌شود زیاد است زیرا تورم افزایش یافته و میزان مراجعات نیز بیشتر شده است. وی اضافه کرد: با کمک دولت و دخالت کمیسیون بهداشت مجلس، 9هزار میلیارد تومان در بودجه سال 97 به بیمه سلامت اختصاص یافت اما به‌دلیل اینکه گرفتاری و مخارج در این طرح بالاست، این پول‌ها کفاف نمی‌دهد. طرح تحول سلامت در حوزه رضایت مردم و بیماران نقش موثری ایفا کرده اما در بخش رضایت‌مندی پزشکان و پرستاران این طرح خوب اجرا نشده است. رییس‌کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید براینکه مجلس سال آینده به طرح تحول سلامت کمک می‌کند اما شروطی دارد، گفت: علت اینکه گرفتاری‌ها در طرح تحول سلامت وجود دارد مخارج زیاد است اگر جلوی مخارج آن گرفته نشود مشکلات را بیشتر می‌کند

. یکی از مشکلات در طرح تحول سلامت سازمان تامین اجتماعی است؛ چراکه بودجه‌ای را که به آن اختصاص می‌یابد هیچ خزانه‌ای تحمل نمی‌کند. وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت باید سیستماتیک انجام شود، گفته است: طرح تحول سلامت باید به گونه‌ای باشد که از مسیر روند بهبود بهداشت انجام شود، راهی جز اجرای قانون برنامه ششم برای کاهش مشکلات طرح تحول سلامت نداریم. اگر پرونده‌های سلامت، الکترونیک شود 30 درصد صرفه‌جویی خواهیم داشت.

*صبح نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۰۱۰۰۰۹:۳۷:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
کل بودجه مملکت را اورده اقای وزیر در طرح خودش و مدام هم .. عنوان می کند که بله! موفق بودیم..!! از سیستم درمانی اروپا ، فقط پرداخت هایش را دیده!!
ناشناس۲۲۰۸۶۹۱۹:۵۵:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
من پزشک عمومی و درامدم ماهی 3500 هست اینقد نگین درامد پزشکا زیاده این پزشکایی که درامدشون زیاده مثل اقازاده ها، یه تعدا خاص نور چشمی هستن الف پخش نکنی من خدافظ از سایتت
ناشناس۲۲۰۱۰۴۰۹:۴۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
به برکت طرح تحول جناب هاشمی، پزشکان عمومی در سیستم درمانی شده اند منبع درامد برای اقلیت جراح نورچشمی ....پزشک عمومی باید در منطقه خاش ، با کل دریافتی ۲ میلیون و چهارصد کار کند تا کارانه اقلیت جراح ، به موقع در تهران پرداخت شود تا در همایش ها صف اول بنشینند و ...ستایش کنن ... دکتر داروساز شده راننده تاکسی اسنپ اقای وزیر..
ناشناس۲۲۰۹۵۹۲۱:۲۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۴
من دکتر جراح هستم. حاضرم دریافتی دو سال اخیرم رو با شما تعویض کنم.
ناشناس۲۲۰۱۰۸۰۹:۴۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۴
وزیر بهداشت را بخاطر ... استیضاح شده و بعد محاکمه شود.
ناشناس۲۲۰۱۱۶۰۹:۵۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۴
ببخشیددلار وقتی تحویل دولت داده شد۳۲۷۰ تومان بود و کمترین جهش قیمت دلار را دربین دوران ریاست جمهوریها داشته.قیمتها نسبت به قبل باثبات ترند والبته بیکار از سال ۸۶ به بعد سروع شد الف میدانم منتشر نمیکنی ...
ناشناس۲۲۱۰۱۸۲۲:۳۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۴
قیمت دلار زمان تحویل 2750 تومان
کارشناس سلامت۲۲۰۱۲۱۱۰:۰۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۴
خیلی وقت است بخیه اش باز شده است دل و روده طرح تحول سلامت هم بیرون ریخته است سلامت در حال مرگ است نظام سلامت باید جراحی اساسی شود اگر نظام ارجاع سراسری اجرا نشود اگر دست متخصصان در سیاستگذاری کوتاه نشود اگر تعرفه و کارانه پزشکان که نجومی بالا رفت تعدیل نشود اگر بیمه ها از ورشکستگی کامل بخاطر این طرح نجات نیابند اگر ... این یعنی پول و بودجه دادن به طرح تحول قبل از این جراحی مهم : یعنی... یعنی فربه تر شدن برخی پزشکان و شرکتهای تجهیزات پزشکی یعنی کمک به مرگ قطعی نظام سلامت نهایتا یعنی فشار اقتصادی وحشتناک به جیب مردم. والسلام
ناشناس۲۲۰۱۲۳۱۰:۰۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۴
بنده چند روز قبل برای معاینه چشم به کلینیک ... که وزیر محترم بهداشت در آنجا فعالیت می کنند، رفتم. خانمی که در صف جلوی بنده قرار داشت، دفترچه بیمه سلامت خود را به صندوقدار ارائه کرد که صندوقدار ضمن نپذیرفتن دفترچه، گفت که 5-4 ماه هست بیمه سلامت را قبول نمی کنند.
ناشناس۲۲۰۱۴۴۱۰:۱۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
این طرح بسیار خوبی بود ولی برای پزشکان با افزایش چندین برابر تعرفه ها با استدلال وزیر محترم و تحمیل مبالغ افزایش یافته به بودجه کشور وعدم پیش بینی منابع پایدار برای ادامه طرح از همان ابتدا پایان طرح نیز مشخص بود طرح تحول سلامت طرح کارشناسی شده ودقیقی نبود وبصورت دستوری اجرا شد ومنافع آن هم شامل پزشکان شد حالا می خواهند هزینه های آن را مردم بپردازند برای اصلاح طرح میبایستی نسبت به آسیب شناسی بدون حضور آنان که منافع شان در این طرح مستتر می توان اقدام کرد
علی۲۲۰۱۴۷۱۰:۲۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
راست میگه طرف.قبلا 50 درصدیک میلیون تومان میدادیم میشد 500 تومان الان 30 درصد 5 میلیون میدیم میشه 1.7 میلیون تومان .درصدکمتر ولی پول بیشتر.
ناشناس۲۲۰۱۷۲۱۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
از روز اول هم همه می گفتن این یک طرح تبلیغاتی و ناکارامده که فقط جیب عده ای پزشک پر پول کرد
کیان۲۲۰۲۰۲۱۱:۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
همه جای دنیا پزشکی کالای لوکس محسوب میشه و باید مردم هزینه اش رو بپردازند یک نگاه به آمریکا بندازید میفهمید.
مهندس۲۲۰۸۲۲۱۹:۰۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
بعد از امریکا یک نگاهی هم به انگلیس بیندازید که پزشکی اصلا کالای!! لوکس !! نیست و پزشکان نیز همانند معلمین از دولت حقوق می گیرند.
شهروند ایران۲۲۰۹۶۳۲۱:۲۷:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
احتمالا نمی دانید که بهداشت و درمان در امریکا وضعیت مطلوبی ندارد و طرح اوباما کر به همین منظور مطرح شد .
ناشناس۲۲۱۵۴۷۱۳:۴۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۵
در امریکا دانشجوی پزشکی هزینه تحصیلش را خودش می دهد. در امریکا پزشکی که قصور کند فورا برخورد شده و برای تمام عمر از طبابت محروم می شود در امریکا یک پزشک در سه بیماستان و مطب خصوصیکار نمی کند و در امریکا بسیاری قوانین و مقررات هست که در ایران نادیده گرفته می شود...در امریکا عباس کیارستمی بدیلیل یک جراحی ساده پس از هزینه های گزاف و درد فراوان فوت نمی کند.
ناشناس۲۲۰۲۱۲۱۱:۲۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۴
الف خوابه؟ نظرات کو؟
ناشناس۲۲۰۴۸۲۱۵:۰۴:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دقیقا نظرمن هم ثبت نکردچون برخلاف میلش بود
برزو۲۲۰۵۵۸۱۵:۴۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۴
طرح تحول سلامت = طرح تمول پزشکان
محمد۲۲۰۲۱۷۱۱:۳۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
طرح تحول دروغی بیش نبود برای سر کیسه کردن منابع بدست آمده از طرح هدفمندی یارانه ها در جیب پزشکان.پدر دوستم ۱۰ شب در یک بیمارستان دولتی بعنوان بیمار سکته مغزی خوابیده بود و بغیر از چند سی تی اسکن و مقداری دارو ،تقریبا همانند یک مسافر در مسافر خانه در آنجا،خوابیده بود.هنگام ترخیص برای او صورت حساب ۱۱ میلیون تومانی صادر کردند و بعد گفتند شما بواسطه طرح تحول ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید .حتما از دولت ده میلیون و نهصد هزار بقیه را طلب می کنند و بعد با گرفتن این مبالغ دروعین از بیمه ها،عنوان می کنند که بیمه ها ورشکست شده است.این است دروغ و دزدی بزرگ به نام طرح سلامت!!!
ناشناس۲۲۰۲۱۸۱۱:۳۲:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
طرح تحول سلامت از اولش هم طرح بیخودی بود چون منابعش مدیریت نشده بود. با این طرح کسایی که وسع رفتن به بخش خصوصی رو داشتن از افراد نیازمند جدا نشدن.مثل این که بگی همه مردم چلوکباب مهمون دولت و اونوقت بعضی ها چندبار چلوکباب در یک وعده بخورن و بعضی اصلا نخورن. علاوه بر این ۸ میلیون ایرانی دوتا دفترچه بیمه دارند که هزینه رو بالاتر برد. اینطوری شد که حتی مردم بخاطر یک گوش درد ساده یا سک سرما خوردگی بجای این که برن درمانگاه سر کوچشون اومدن اورژانس بیمارستان و باعث شدن که توجه کادر پزشکی از بیمار واقعا اورژانسی سلب بشه. در این شرایط همه بیمارستان ها رو ورشکسته کردند و در جواب دلسوزان نظام سلامت مبنی بر عبث بودن این طرح و کارشناسی نبودنش، وزیر بهداشت و معاونش دکتر حریرچی شروع کزدند به انحراف اذهان عمومی و تخریب پزشکان. جالب هست که منابع طرح تحول فقط ۱۵‎% شامل دستمزد پزشکان شد ( اون همه ا و مدیران وزارت بهداشت) و در کل ۷۰‎% صرف دستمزد پرسنل شد(۵۵‎% به غیر پزشک ها رسید) اما بد وبیراهش رو تمام جامعه پزشکی خوردن. توجه کردید که چندوقت هست اقای وزیر مثل سابق در کسوت قهرمان در رسانه ها ظاهر نمیشه؟ باورتون میشه پزشکان متخصصی (متخصص جراحی)رو میشناسم که از خرداد ماه سال پیش حتی یک ریال، باز هم تاکید میکنم حتی یک ریال حقوق نگرفتن و ۳۵ سال سن دست در جیب پدر دارن؟؟؟؟ باور کنید که این طرح بیش از این که جیب پزشکان رو پر کنه جیب مدیران رو پر کرده و اقایان با ثروت ها نجومی بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان خوب توانستند که اذهان رو منحرف کنند
مهدی۲۲۰۲۲۱۱۱:۳۵:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
یک درصد که به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده، جزء پرداختی مردم به حساب نمی آید؟؟؟
فرهنگی۲۲۰۲۲۲۱۱:۳۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۴
کدوم طرح موفق نظام آموزش کشور را نابود کردید همه دانش آموزان هجوم بردند به سمت رشته تجربی ، آینده کشور و صنعت با این دانش آموزان ضعیف که مجبورا رشته ریاضی می خونند دیدنی است.
ایلامی۲۲۰۲۷۱۱۲:۱۷:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۴
باید خدمات دولتی دندانپزشکی رو زیاد کنید، الان عصب کشی یه دندون جهار کانال هر جایی میری میگن 700 و 800 هزار!!! باید از این انحصار خارج بشه و قیمتها متعادل.
ناشناس۲۲۰۲۹۹۱۲:۴۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
وقتی به نظرات نمایندگام محترم مجلس توجهی نمی شود و خود دولت به لایحه خودش اعتبار نمی دهد دیگر نظرات مردم چه اهمیتی دارد؟ شنیده می شود در کنار همین طرح سلامت برخی پزشکان در وزارت بهداشت حقوق ای نجومی می گیرند.ولی در کل این طرح برای مردم بسیار خوب بود. چون گرانی ها کمر مردم را شکسته . حداقل این طرح در مواقع بیماری که ممکن است شخص زندگیش را به تاراج بذارد به کمک مردم بود.دولت اگر از ریخت و پاش های غیر ضروری و حقوق های نجومی و سایر تسهیلات به افراد از ما بهتر دست بردارد احتمالا بتواند این طرح را ادامه دهد.ولی دولت گویا راحت ترین کار را بهترین کار می داند. تامین مخارج از جیب خود مردم.
امیر۲۲۰۳۳۵۱۳:۱۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
وزیر بهداشت نگویید بگویید وزیر دکترها
ناشناس۲۲۰۵۵۵۱۵:۳۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
البته وزیر پزشکان متخصص و بالاتر
ناشناس۲۲۰۷۴۸۱۷:۴۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
هاشمی را عزل کنید گرانی دلار تقصیر طرح تحول سلامته بسکه پول کارگر و بدبخت ریخت تو جیب پزشکا
پزشک متخصص۲۲۰۴۱۶۱۴:۲۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
من خودم طرفدار روحانی هستم دوبار بهش رای دادم.اما طرح تحول از پایه غلط و بدون هیچ پشتوانه ای بود.به جای اینکه درمان را فقط برای مناطق محروم کشور رایگان کند به یکباره بدون هیچ پشتوانه مالی درمان و بیمه را در کل کشور رایگان کرد حق مطب را از همه پزشکان دولتی گرفت بالاجبار همه پزشکان را وارد سیستم دولتی کرد در حالی که نه تنها کارانه و دستمزد ماندگاری در مناطق با محرومیت ویژه کشوری را پرداخت نکرده حتی حقوق ماهی دو میلیون مزشکان رو هم توان نداره پرداخت کنه و هر ماه باید به پنجم و ششم ماه برسه تا با تماس و شکایت و اعتصاب همان حقوق رو فقط واریز نماید! در حال حاضر تنها موتور طرح تحول پزشکان متخصص طرحی هستند که حق اعتراض ندارند و سرباز بی مزد و مواجب شده اند حق مطب و کار خصوصی از انها گرفته شده و حتی یک دهم فعالیت در بخش دولتی هم به انها پرداخت نمیشه. مردم مناطق محروم هم که دلخوش به همین درمانگاههای رایگان و خدمات ارزان قیمت و پزشک متخصص در دسترس شده بودند چند وقت دیگه ناامید میشن چون تمام پزشکان در حال انتقال و خروج از مناطق محروم هستند. دولت هیچ وقت رسانه ای نمیکند اما در همه مناطق محروم پزشکان اعتصاب کرده اند زیرا کلینیک عصر ویژه که اجبار است رایگان است!یعنی بدون دستمزد! دولت فقط به پزشکان متخصص و فوق تخصص که حق طبابت خصوصی انها را صلب کرده و در بخش دولتی هم دستمزدی نپرداخته طی سه سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهکار است که به احتمال زیاد این بدهی ها هیچ وقت پرداخت نمیشود و دود کاهش خدمات پزشکی فقط به چشم مردم محروم شهرستانها میرود
ناشناس۲۲۰۴۵۸۱۴:۴۵:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۴
طرح تحول جیب پزشکان مثل اینکه به سنگ خورده یک کم حرص این پزشکان رو کم کنید
ناشناس۲۲۰۵۱۴۱۵:۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
در چهل سال یکی از کارهای مثبت طرح تحول سلامت است که لازم است همه کمک کنند موفق پیش رود
ناشناس۲۲۰۵۲۹۱۵:۲۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۴
وزارت پزشکان ...ـ
ناشناس۲۲۰۶۰۷۱۶:۱۳:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
نظام پزشکی و وزارت بهداشت ایران بهشت پزشکان دنیا کرده است درآمد سالانه چندبرابردرآمد سرانه پزشکان دنیا کمترین مالیات در دنیا و کمترین پاسخگویی به قصور در دنیا پزشکان جراح زیادی هستند که حداقل هر ۶ماه یک خانه ۵میلیاردی در تهران یا خارج کشور میخرند. حالا باز بروید یارانه را قطع کنید بدهید به طرح تمول پزشکان و شرکتهای تجهیزات پزشکی و دارویی!
مرتضی۲۲۰۶۵۰۱۶:۴۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دولت روحانی با همه تخریبهای و سیاه نمایی های سیاسی در حوضه سلامت خیلی بهتر از دولتهای گذشته کار کرده.
محمد۲۲۰۷۷۰۱۸:۱۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۴
ای وزیر بهداشت همه حرفهام اینست.با دستمزدی که برای پزشکان در این چند سال درست کردی تمامی گرایش های علم را در ایران سرکوب و نابود کردی.هیچ استعدادی در ایران نیست که نخواهد پزشک شود و دکان تمام رشته ها فقط برای استعداد های درجه ۵ باز است.
ناشناس۲۲۰۷۹۲۱۸:۳۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۴
در ابتدای این طرح سلامت،تعرفه و دستمزد پزشکان را1000برابر کردند!! وحالا که بودجه ندارد،آیا تعرفه هابر می گردد وعادلانه می شود یا این تعرفه های نجومی را مردم باید از جیب بدهند.که اگر تعرفه ها برنگردد ومردم باید از جیبشان بدهندکه طرح تحول مردم رانابود می کند.
مرتضي۲۲۱۱۴۶۰۳:۳۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۵
اخه وقتی امار نداری مجبوری اظهار نظر کنی
ناشناس۲۲۱۰۹۲۰۰:۳۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۵
داستان سر این هست که این طرح پولی شده است . چند روز قبل مراجعه کردم به دفتر خدمات پیشخوان دولتی گفتم این طرح بیمه سلامت همگانی چی شده که هیچ جا قبول نمیکنند ؟!!! گفتند این طرح فقط برای بیمارستان های دانشگاهی و دولتی است . شما اگر بخواهی مطابق سابق از این خدمات مراکز نیمه خصوصی استفاده کنی باید دستت را ببری تو جیب مبارک و مبلغ 240هزار تومن برای یکسال بدهی و بعد اون مراکز نیمه خصوصی مجددا میتوانی استفاده بکنی . دیگر مجبور بودم این کار را بکنم . فکر کن هم پول بدهی بعدش هم از م یک رضایت نامه گرفتند(البته به اجبار چاره ای نداشتم ) که من با رضایت خودم از طرح بیمه همگانی خارج شده ام وبه بیمه ایرانیان پیوسته ام . جالبی داستان همین است که دفترچه همان دفترچه است و حتی شکلش را هم تغییر نداده اند وفقط بالایش به عوض طرح بیمه همگانی سلامت نوشته اند بیمه ایراینیان . حال بماند که خودم بادست خراب شده خودم از یارانه نقدی انصراف دادم و برای همین طرح تحول سلامت هم به دولت تدبیر و امید رای دادم . در نتیجه یکی دیگر از وعده های دولت تدبیر و امید را به عینه دیدم که نابود کردند وگرنه مگر ادم دیوانه است بیاید خودش رضایت بدهد ؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین