واکنش ها به گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور/ سخنان روحانی قانع کننده نبود/ رشیدپور جسارت لازم برای پرسشگری را نداشت

گروه سیاسی الف،   3961103064 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

گفت و گوی تلویزیونی دیشب رییس جمهور که مجری آن رضا رشیدپور بود با واکنش های متفاوت شخصیت های سیاسی و رسانه مواجه شد. واکنش هایی از انتقاد به مجری برنامه در مورد نحوه اداره گفت و گو و طرز بیان سوالاتش تا واکنش به صحبت های رییس جمهور در مورد پاسخ به سوالات و بیان عملکرد دولت... . در ادامه واکنش ها به گفت و گوی دیشب آمده است.

واکنش ها به گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور/ سخنان روحانی قانع کننده نبود/ رشیدپور جسارت لازم برای پرسشگری را نداشت

به گزارش الف،  واکنش ها به مصاحبه رییس جمهور متفاوت بود.

محمدعلی ابطحی حین مصاحبه رییس جمهور توییتی منتشر و خطاب به رشیدپور گفت چرا هر سوالی می کند از واژه جسارت می کنم استفاده میکند. این نوعی جسارت به رییس جمهور است!

در انتهای گفت و گوی روحانی، ابطحی توییت دیگری گذاشت و گفت:کشور غرق در نا امیدی است و حرف مهمی بیان نشد.

یاسر جبراییلی در توییترش نوشت:

آشنا مشاور رییس جمهور نیز حین گفت و گو نظرسنجی گذاشت و نظر مردم را در مورد پاسخ های روحانی پرسید. نتیجه نظرسنجی در ادامه آمده است.

نظر یامین پور درباره مصاحبه رشیدپور با رییس جمهور

نکته اصلی مصاحبه روحانی از دید علیزاده

حمید ابوطالبی نیز در واکنش به متفاوت خواندن گفت و گو از سوی رشیدپور با انتشار توییتی نوشت: اگر مجری حرف دل مردم را بگوید میتواند شبی متفاوت را رقم بزند.

واکنش دبیر سیاسی شرق به مصاحبه رشیدپور با روحانی

محمد طاهری فعال رسانه ای در واکنش به گفت و گوی تلویزیونی نوشت:

آهنگران: آقای روحانی خسته کننده و تکراری بود

بهمن کلباسی مجری شبکه بی بی سی فارسی توییتی در مورد مجری گفت و گو و عملکردش منتشر کرد

توییت جواد دلیری از اصحاب رسانه در واکنش به صحبت های حسن روحانی

صدرا محقق روزنامه نگار و دبیر بخش اجتماعی روزنامه شرق از وعده بزرگ روحانی نوشت؛

 

توییتر سایت خبری جماران نیز در پایان گفت و گو نظر سنجی گذاشت و از مردم خواست نظر خود را در مورد موفقیت روحانی در پاسخگویی به دغدغه های مردم بیان کنند

در ادامه گزارش الف از واکنش ها به گفت گوی رییس جمهور، صفحه اول روزنامه های صبح کشور را مشاهده می کنید.


صادق زیباکلام نیز در مورد گفت و گوی دیشب حسن روحانی و توهین به شعور مردم نوشت
:

ایکاش آقای روحانی متوجه میشدند که هر بار که با مردم صحبت میکنند بخش دیگری از ۲۴ میلیون رای شان را ازدست میدهند. ایکاش ایشان میتوانستند متوجه شوند که وقتی بجای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سئوال و جوابهای تصنعی،پوک و سطحی میپردازند در حقیقت به شعور مردم توهین میکنند.

محمدسعید احدیان فعال رسانه ای نیز با بیان کلی گویی در مصاحبه رییس جمهور نوشت:

شوی چالش در مصاحبه با رئیس جمهور با تکرار کلماتی شبیه «جسارت می کنم» و «بگذارید صریح بپرسم»؛ چالش یعنی اینکه نگذاریم وقت مصاحبه به کلی گویی های تکراری بگذرد و سوالات مردم بی جواب بماند.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس نیز از برجام و فاتحه آن گفت؛

گفتگوی امشب حسن روحانی یه نکته قابل تامل داشت اونم اینکه در دومین سالگرد اجرای برجام، حسن روحانی ازش هیچی نگفت! نه از برجام و نه از معجزات برجام! یعنی فاتحه ...

سید مرتضی فاطمی از مجریان تلویزیون نیز درباره مصاحبه تلویزیونی رییس جمهو نوشت:

۱-نمایش منظم و هماهنگی اجرا شد. مجری و رییس جمهوری بسیار هماهنگ شده پینگ پنگ میکردند اما هر دو بازی را باختند.
۲-محور سوالات زلزله، آلودگی هوا، گرد و خاک، ارز و موسسات مالی بود که نسبتا مسائل روز است اما انتظار می‌رفت عمده وقت گفت و گو به تلاش برای تزریق آرامش پس از روزهای ملتهب پس از اغتشاشات اختصاص یابد که با حواله موضوعات به آینده عملا به ناامیدی و یاس مردم دامن زده شد.
۳-همانطور که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود با تکرار چالشی چالشی هم گفت و گویی چالشی نمی شود از این جهت مجری تلاش بیهوده ای داشت. اوج این نمایش ها سوال هماهنگ درباره پیاده شدن یا نشدن روحانی از ماشین در سرپل ذهاب بود که بلافاصله تیم رسانه ای دولت عکس های مرتبط را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.
۴-مودب بودن و رعایت اخلاق برای یک مجری بسیار پسندیده است اما نه به این شکل که در ۶۰ دقیقه گفت و گو مدام بگوید جسارت است یا جسارت نباشد خدمتتون و ... واضح است که طرح دم دستیِ ساده ترین موضوعات و مشکلات مردم این همه پوزش نمی‌خواهد.
۵-در این برهوت و قحطسالی اخبار خوب و امیدبخش دریغ از یک جمله حرف جدید و حال خوب کن برای مردم.
۶-رشیدپور از هر فرصتی استفاده می کرد تا رپرتاژ رایگانی برای برنامه حالا خورشید برود.

علی رزاقی بهار روزنامه نگار اصلاح طلب از کلی گویی روحانی گفت و در مورد گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور نوشت:

پاسخ های رییس جمهور مثل همیشه کلی بود و البته پر از راه کار و کارهایی که باید بشود و کارهایی که تاکنون شده که البته شاید خیلی ملموس نبوده. اما نقطه عطف این گفتگو صراحت مجری بود که به خوبی در مقابل رییس جمهور نشست و حرف مردم را بدون لکنت زبان گفت.

نکته دیگر این گفتگو این بود که نشان داد تیم رسانه ای دولت چه قدر ضعیف و خواب مانده است که حتی عکس رییس جمهور در مناطق زلزله را هم نتوانسته آن طور که بوده است نشان دهد.

‏جواد حیدریان روزنامه نگار اجتماعی در مورد صحبت های رییس جمهور گفت:

گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری به عنوان مردمی‌ترین نهاد حاکمیت، طوری است که انگار نه انگار این کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد. بحث سر تظاهر و ریاکاری نهادینه شده است. طوری حرفها رد و بدل میشه که هیچ بر هیچ...

علی اکبرزاده روزنامه نگار اقتصادی بعد از گفت و گوی تلویزیونی نوشت:

واحدهای مالی بنگاه های اقتصادی در دوره ی بحرانِ بدهی ها با اصطلاحی به نام «اداره کردن طلبکاران» برای خود زمان می خرند و تلاش می کنند تا با به تعویق انداختن پرداخت ها به اوضاع نظم دهند. خیلی از مسئولان در زمانی که دستشان خالی است و‌ هنوز از طرح‌های خیالی شان بهره برداری نشده و‌ اذهان عمونی هم در نارضایتی نسبی به سر می برند، از همین ترفند برای به اتمام رساندن زمان‌مصاحبه استفاده می کنند.
کاربرد جملاتی نظیر «قول می دهیم در سال آینده...» «فعالیت هایی صورت گرفته و‌ادامه خواهد یافت» «نیاز به عزمی ملی و‌همکاری عمومی برای این کار است» و ... شاه کلید وقت کشی در مصاحبه است. مصاحبه هایی که عموما توسط مخاطبان یا تا انتها دنبال نمی شود یا در آخر حاصلی جز دلسردی و سردرگمی ندارد.
مصاحبه امشب رئیس جمهور از این قاعده مستثنی نبود و ‌با وجود حجم زیاد سوالات و رخدادها، پاسخی دندان گیر نصیب مجری و‌مخاطبان نشد. چرایی گرانی دلار؟ آلودگی هوا؟ معضل موسسات مالی؟فیلترینگ؟ وضعیت زلزله زدگان و همه و همه بلاتکلیف ماند و مشخص نشد چه شد که اینور شد!

مصاحبه امشب تنها یک نکته جدید داشت. حضور رضا رشیدپور و دیگر هیچ. امشب اتفاق تازه ی نیافتاد.

واکنش اصغر زارع روزنامه‌نگار و سردبیر سابق روزنامه بهار؛

تجربه مهمی در رسانه‌ رسمی صدا و سیما بود. این اجرای متفاوت نشان داد می‌توان با رییس‌جمهور غیررسمی سخن گفت و پاسخ‌های عینی خواست.

رشیدپور بدون یادداشت، توانست گفتگوی پینگ‌پنگی با مسئول اول اجرایی مملکت انجام دهد، به چندین موضوع مهم بپردازد و ده‌ها قول مشخص برای گروه‌های مختلف جامعه از رییس‌دولت بگیرد. البته روحانی شخصیتِ برنده‌تر این رویداد بود. روحانی به همان اندازه، حضور ذهن داشت که مجری جسور بود و به‌همان اندازه دقیق پاسخ می‌داد که مجری، جزئی می‌پرسید.

این گفتگو نشان داد، گفتگوشونده‌های قبلی چقدر، نابلد بودند. البته رشیدپور، اشتباهات حرفه‌ای زیادی در همین یک ساعت داشت اما خرق عادت او ارزشمند بود. کاش صدا و سیما به خبرنگارانِ موردِ وثوقِ خارج از حلقه‌ی خود هم اعتماد کند تا مردم گفتگوهای متفاوت دیگری را نیز با رییس‌جمهور خود تجربه کنند.

محسن ماندگاری روزنامه نگار نیز در این باره نوشت:

مصاحبه تلویزیونی دوشنبه شب رئیس جمهور بر خلاف گفتگوهای 12 سال گذشته با روسای جمهور، به استانداردهای مصاحبه های تلویزیونی نزدیک تر بود.این بار اما ابتکار دفتر رئیس جمهور کارگر افتاد و مصاحبه ای که می توانست مثل گذشته، کلیشه ای و ملال آور باشد را از یک مونولوگ به دیالوگ تبدیل کرد.

حضور رضا رشیدپور مجری صریح اللهجه تلویزیون در این گفتگو و تحمل رئیس جمهور برای پاسخگویی به سوالات انتقادی، رمز موفقیت نسبی این برنامه بود.

رشیدپور اگرچه نسبت به مجریان پیشین بسیار بهتر بود اما در عین حال نشان داد که تبحرش در تاکشوهای سرگرم کننده بیشتر است و برای مصاحبه های جدی، به دلایل زیر آمادگی و تسلط کافی ندارد:

مصاحبه کننده حتی اگر با رئیس جمهور هم مصاحبه می کند باید بتواند در حد وسع خود مصاحبه را مدیریت و هدایت کند و ریتم و زمان را حفظ کند. سخنان انتهایی روحانی نشان داد که رئیس جمهور مایل بود درباره دیگر مسائل مهم و جنجالی روز هم صحبت کند اما توقف طولانی در برخی سوالات کمتر مهم، مجال طرح پرسش های اساسی تر را از مجری برنامه گرفت.

مصاحبه کردن بدون کاغذ و قلم، افتخاری برای یک خبرنگار نیست. همانطور که سخنرانی بدون نوشته نیز دیگر فضیلت محسوب نمی شود. شاید اگر رشیدپور محورها و سوالاتش را روی کاغذ داشت، مصاحبه منسجم تری را شاهد بودیم.

مصاحبه کننده، مخصوصا برای مصاحبه با رئیس جمهور باید اطلاعات کامل و بی نقصی در حوزه های مرتبط با سوالات خود داشته باشد. او دستکم دو بار اطلاعات غلط پرسید و با تذکر مصاحبه شونده روبرو شد؛ اعلام رقم سی میلیون خانوار خسارت دیده از موسسات اعتباری و اشتباه گرفتن صندوق توسعه ملی با صندوقها و موسسات مالی اعتباری از جمله این اشتباهات بود.

رشیدپور در 9 سوال خود حداقل 7 بار به رئیس جمهور جسارت کرد! و هر بار هم از رئیس جمهور از بابت آنچه خودش آن را جسارت خواند عذرخواهی! پرسشگری کار اصلی خبرنگار است و پرسش به معنای جسارت نیست که خبرنگار از بابت آن مکرر عذرخواهی کند.

وظیفه مصاحبه کننده، قول گرفتن از مصاحبه شونده نیست! وظیفه خبرنگار پرسیدن سوال و گرفتن پاسخ شفاف است. رشیدپور در جای جای مصاحبه، رسالت خود را قول گرفتن از رئیس جمهور تعریف کرده بود.

پوشش مجری تلویزیونی آن هم در یک مصاحبه رسمی تابع قواعد و استانداردهایی است. پوشیدن کت برفکی با لباس یقه اسکی، مصاحبه را متفاوت نمی کند

هنوز هم متوجه نشده ام آقای رشیدپور استاندارد جهانی 60 دقیقه را برای مصاحبه از کجا آورده بود؟

با این همه، مصاحبه دوشنبه شب رشیدپور با رئیس جمهور احتمالا بهترین مصاحبه تلویزیون با روسای جمهور در 13 سال گذشته بوده؛ هم موفقیتی برای تلویزیون و هم دفتر رئیس جمهور.

زهرا عرب روزنامه نگار و‌ سردبیر سلامت آنلاین:

دکتر روحانی بسیار خوب ظاهر شد...در مقابل تبلیغاتی که پیش از گفتگو در شبکه های اجتماعی در باره آقای رشید پور و گفتگوی چالشی وعده داده شد و انصافا هم او تلاش کرد یا پروپاگاندا برای خودش اهداف ضد دولت صدا و سیما رو هم به نحو مطلوب دنبال کند.

واقعیت این است وضعیت اقتصاد کشور در ۸ ساله دولت نهم و دهم آنقدر اسفناک شده که گاهی مردم و حتی روشنفکران انتظاراتشون از دولت غیر واقعی می شود.

احمد جان‌نثاری دبیر سیاسی آنا:

همین که رئیس جمهور حاضر شد سوالات انتقادی را بشنود و عصبانی نشود جای تشکر دارد.

بماند که فضای این قبیل گفت‌وگوها همیشه غرق در تعارفات است و حتی طرح سوال هم دردی را دوا نخواهد کرد.

رضا عبادی زاده، دبیر تحریریه روزنامه پیام ما:

گفت و گوی امشب رییس جمهور ویژه بود، نه اینکه روحانی کلی گویی نکرد و یا راهکار خاصی برای حل مشکلات ارائه‌ داد، بلکه رضا رشیدپور این گفت و گو را با سوالاتی که پیش از این در برنامه زنده تلویزیونی از رییس جمهوری پرسیده نشده بود، متفاوت کرد.

انتخاب رشیدپور به عنوان مجری شاید بهترین راهی بود که تیم اطلاع رسانی دولت برای ترغیب مردم به شنیدن صحبت های تقریبا تکراری رییس جمهور انتخاب کرد.

رعنا زوره روزنامه نگار سیاسی:

امشب شاهد مصاحبه ای متفاوت با رییس جمهوری نسبت به گذشته بودیم.

حتما یکی از مهمترین دلایلش حضور رضا رشیدپور مجری talkshow های خاص بود.

رشیدپور قبلا هم نشان داده که تبحر خاصی در چیدمان موضوعات اجتماعی در لابلای سوالات چالشی است.

نقطه قوت دیگر این مصاحبه تم اجتماعی آن بود... چه آنکه در مصاحبه های گذشته اعداد و ارقام و مباحث سردگم اقتصادی و در برخی ادوار نمایش گراف های مختلف حوصله مخاطب را سر می برد.

امشب رشیدپور با استفاده از کلیدواژه "جسارت می کنم" سعی کرد سوالاتش را با همان استفاده از تبحر سخنوری و با حالتی طنزآلود بپرسد هرچند که موضوعاتی کلی و معمولی مطرح شد. اما شخص رییس جمهور در پاسخ دادن چندان تفاوتی با گذشته نداشت و بعضا به همان پاسخ های کلی گذشته وفادار بود و تنها نقطه متفاوت در پاسخ ها مکثی بود که بعد از سوال رشیدپور می کرد...

قطعا وقتی این مصاحبه در بوته نقد کارشناسان قرارگیرد تحلیل های جذابی ارائه خواهد شد.

یاسین شریعتی سرپرست خبرآنلاین کردستان:

گفتگو رنگ و بوی خاص نداشت آقای رشیدپور. بیشتر تبلیغی بود برای حالا خورشید و صفحات مجازی شما. روحانی آماده پاسخ دادن به سوالات مهم تر بود!

هادی بیگدلی سردبیر ماهنامه سیاسی اقتصادی راه اعتماد:

رییس جمهور تمام سعی خود را کرد تا بگوید امیدتان را از دست ندهید ولی نشد که نشد...

آنچه مسلم است رهای از مشکلاتی که در طی ۴دهه بر روی هم انباشته شده اند را نمی توان با این روش و متد حل کرد.
دکتر روحانی صدای مردم را می شنود ولی کاری نمی تواند انجام دهد.

علی اکبرزاده روزنامه نگار اقتصادی:

واحدهای مالی بنگاه های اقتصادی در دوره ی بحرانِ بدهی ها با اصطلاحی به نام «اداره کردن طلبکاران» برای خود زمان می خرند و تلاش می کنند تا با به تعویق انداختن پرداخت ها به اوضاع نظم دهند. خیلی از مسئولان در زمانی که دستشان خالی است و‌ هنوز از طرح‌های خیالی شان بهره برداری نشده و‌ اذهان عمونی هم در نارضایتی نسبی به سر می برند، از همین ترفند برای به اتمام رساندن زمان‌مصاحبه استفاده می کنند.
کاربرد جملاتی نظیر «قول می دهیم در سال آینده...» «فعالیت هایی صورت گرفته و‌ادامه خواهد یافت» «نیاز به عزمی ملی و‌همکاری عمومی برای این کار است» و ... شاه کلید وقت کشی در مصاحبه است. مصاحبه هایی که عموما توسط مخاطبان یا تا انتها دنبال نمی شود یا در آخر حاصلی جز دلسردی و سردرگمی ندارد.
مصاحبه امشب رئیس جمهور از این قاعده مستثنی نبود و ‌با وجود حجم زیاد سوالات و رخدادها، پاسخی دندان گیر نصیب مجری و‌مخاطبان نشد. چرایی گرانی دلار؟ آلودگی هوا؟ معضل موسسات مالی؟فیلترینگ؟ وضعیت زلزله زدگان و همه و همه بلاتکلیف ماند و مشخص نشد چه شد که اینور شد!

مصاحبه امشب تنها یک نکته جدید داشت. حضور رضا رشیدپور و دیگر هیچ. امشب اتفاق تازه ی نیافتاد.

امیر سیدین روزنامه نگار سیاسی:

روحانی ⁩باز هم دارد بار سیستم فشل، کند و ناکارامد روابط عمومی ریاست‌جمهوری رو به دوش می‌کشد. ‏و البته که توان آدمیزاد هم لایتناهی نیست بالاخره!

علیرضا سمیعی روزنامه نگار اقتصادی:

رضا رشیدپور بخش عمده‌ای از پرسش‌های روز جامعه را به ویژه در بخش اقتصادی مطرح کرد. اما روحانی پاسخ مناسبی نداد و ایراد کار رشیدپور این بود که پرسش خودش را پیگیری نکرد تا به جواب برسد.

صادق چهرقانی روزنامه‌نگار از قم:

گفت‌وگوی امشب دکتر روحانی تفاوتی با گفت‌وگوهای پیشین ایشان نداشت، و فقط ضعف تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور را بیش از گذشته مشخص کرد.

مجید اعزازی، دبیر گروه راه و شهرسازی روزنامه تعادل:

به نظرم روحانی برای حرف زدن با مردم باید به جای گفت و گو با یک مجری تلویزیونی، از سخنرانی و خطابه آن هم در میان اقشار مردم استفاده کند. خطابه ای که دارای مقدمه، متن و موخره و حاوی شرح کوتاهی از برنامه های تاکتیکی و راهبردی او برای حل مشکلات کشور باشد. چیزی شبیه سخنرانی سالانه روسای جمهور آمریکا در کنگره!

این گفت و گوها هر چند با تغییرات ظاهری، راه به جایی نمی برد.

مهتاب چابک خبرنگار اجتماعی ایلنا:

گفت و گوی متفاوتی بود... با شروع برنامه شاهد پرسش هایی خوب از جانب افکار عمومی بودم ... قطعا با انکه دلیل انتخاب رشیدپور را کشاندن مردم پای صحبت های رییس جمهور میدانم و البته به خوبی هم این نقش را ایفا کرد، اما در زمان‌بندی و ترتیب سوالات بهتر بود تغییراتی ایجاد می شد و سوالات اهم و مهم می شد ...

می توان گفت رشیدپور برنده ۶۰ دقیقه این گفت و گو بود چرا که روحانی مثل میتینگ های تبلیغاتیش وعده داد؛ "من قول می دهم" "این وعده را میدهم" "مردم نگران نباشند" تماما کلید واژه های تکراری روحانی بود که شاید برای مردم دیگر تکراری شده است؛ چند بار بگوییم که فقر و نداری مردم و بیکاری وعده نمی شناسد!

هوشنگ صدفی روزنامه نگار از روزنامه همشهری:

چندی قبل عکسی ازاوباما، رئیس جمهور وقت امریکا و یک خبرنگارامریکایی را دیدم که زانو به زانوی هم نشسته بودند و در باره مسائل کشور امریکا صحبت می کردند.فارغ ازنوع نشستن و گفتمان می شد صمیمت وارتباط ازجنس مردمی را در شیوه نشستن دید متاسفانه هنوزاین نوع چیدمان گفتگو را نمی توان در صندلی های بی روح تلویزیونی با رئیس جمهور ایران مشاهده کرد .

چراهنوز بعدازقریب 40 سال ، مجریان تلویزیونی نمی توانند با رئیس جمهور یا به تعبیری رئیس مردم ، صمیمانه صحبت کنند؟

تنها تغییر صورت گرفته درگفتگوی رئیس جمهور بامجری تلویزیون این بود که رضا رشید یور،به عنوان مجری چالشی و نه فرمایشی توانست با پرسش های انتقادی با وی گفتگو کند.

به رغم جسارت دربیان برخی مضامین سیاسی واقتصادی،اماهنوزتابوی طرح پرسش چالشی از رئیس دولت وجود داشت.

با این وجودرشید پور هم درمیانه گفتگو مقهورراهبرد گفتگویی رئیس جمهورشد و قدرت هدایت گفتگو را از دست داد.

پرداختن به برخی موضوعات حاشیه ای و نه چالشی مردم از جمله عدم حضوردر میان زلزله زدگان ،پرداختن به بازسازی ناوگان حمل و نقل ، مبارزه با ریزگردها وبازسازی بافت های فرسوده موجب شد برخی از مسائل از جمله ریشه یابی اعتراض های اخیر،اشتغال زایی یک میلیون نفردرسال ، وعده به جوانان و زنان در طول انتخابات ریاست جمهوری و خیلی ازمضامین پرسش انگیز مکتوم بماند.شاید وقتی دیگر بتوان پاسخ این پرسش ها را از رئیس جمهور گرفت!

مریم شکرانی دبیر اقتصادی روزنامه شهروند:

روحانی مسکن مهر را به عنوان یک پروژه عمرانی نادرست می داند که محصول دخالت دولت محمود احمدی نژاد در بازار مسکن است اما نمی گوید چرا باید دولت باز هم حضور پررنگی در پروژه های عمرانی داشته باشد؟ چرا بسیاری از پروژه های عمرانی با ترک تشریفات قانونی و مناقصه انجام می شود و به خواص می رسد؟

روحانی نمی گوید چرا دولت هنوز هم در بازار ارز دخالت می کند و به صراحت می گوید مخالف گران شدن دلار است؟ چرا نمی گذارد قیمت دلار واقعی شود؟

چرا دولت هنوز هم درباره خرید تضمینی و قیمت سیب و پرتقال بازار شب عید حرف می زند؟
این حجم از دخالت دولت در اقتصاد چه توجیهی دارد؟ حالا این دخالت اشتباه مسکن مهر احمدی نژاد در بازار مسکن باشد یا در پروژه های عمرانی یا بازار ارز و سایر بازارها

نگار فیض‌آبادی، خبرنگار اجتماعی (پایگاه خبری گُلوَنی):

رشیدپور بارها با سوالات بسته و جهت‌دار (آیا قول می‌دهید؟ آیا دستور می‌دهید؟ و ...) تلاش کرد تا از رئیس‌جمهور، قول بگیرد. اما آنچه بیشتر نمود پیدا کرد تناقض آشکار میان آگاهی حسن روحانی از درددل مردم و فقدان اقدامات چشمگیر دولت یازدهم و دوازدهم است. روحانی در تنگناهای گفتگو، بارها به «پاسخ‌های مبهم» پناه برد تا انتظار مجری گفتگو را با امیدواری، پاسخ بدهد. پاسخ‌هایی از قبیل: از مسئولان خواستم تلاششان را مضاعف کنند، نمی‌گویم نقص نداشته‌ایم، حتماً فراموش نمی‌کنیم و...» می‌توانند برای مردم، دلگرم‌کننده باشند اما به نظر می‌رسد انقضای این دلگرمی، دوام چندانی نداشته باشد.

محمد آریان‌نیا مدیرمسئول هفته‌نامه محلی کاغذ شیشه‌ای :

مصاحبه امشب رضا رشیدپور با رییس جمهور گرچه به طور کامل راضی‌کننده نبود اما با توجه به سوابق قبلی یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

پرواضح که در چنین مصاحبه‌ای آن هم در این سطح رییس جمهور تمام سوالات را از قبل می‌داند اما به نظر می‌آید رشیدپور هم درآن میان یکی دو سوال را بدون اعلام قبلی پرسیده است.

البته پاسخ‌های رییس جمهور اصلا قانع‌کننده نبود و غالبش را می‌شد در یک جمله خلاصه کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک!

از طرفی جای پرسش‌های مهم و چالشی در حوزه اشتغال یا بودجه نهادهای خاص یا اعتراضات اخیر و.‌‌.‌. بسیار خالی بود.

امیدوارم این نوع مصاحبه البته به صورت چالشی‌تر با تمام روسای سه قوه تداوم یابد.

هدی دهقان ؛ خبرنگار روزنامه سیاست روز :

با وجود تفاوت این گفت وگو با گفت و گوهای دیگر آقای روحانی ؛ اما آنچه از شواهد حکایت دارد؛ باز هم بیشتر صحبت های رییس جمهور محترم به آینده ای دور و دولت های آتی موکول شد!

سعید راد مدیرمسئول هفته نامه سراسری بیدارگر:

چرا روحانی در سخنرانی‌ها منتقد خودش است؟

محسن خلیفه مدیر مسئول روزنامه فارس نوین:

رئیس جمهور روحانی نشان داد چقدر بلد است حرفه ای از کنار سوالات حاشیه دار ، با احتیاط عبور کند
مسئله ماشین ضد گلوله ، توییتر ، موسسات غیر مجاز ، نفتکش و ماجرای سکوت زنگنه و ... همه و همه مسائلی بود که روحانی به آنها پاسخ کامل و مشخص نداد.

فرهاد کیانفرید دبیر سیاسی روزنامه ابتکار :

هرچند رشیدپور در قسمت هایی از مصاحبه خوب عمل کرد اما خیلی بهتر میتونست مصاحبه 60 دقیقه‌ای مدیریت کنه تا سوال‌های بیشتری بپرسه ولی موضوعات زیادی موند که پرسیده نشد. سیاست داخلی کلا نادیده گرفته شد. راستش خیلی امیدوار بودم به رشیدپور ولی حیف شد .اینکه همه معتقدن مصاحبه روحانی هیچ چیز جدیدی نداشت و اصلا خاص نبود، درسته اما مقصر روحانی نیست. یه مصاحبه زمانی خوب از آب درمیاد که سوالات خوبی پرسیده بشه. مقصر اصلی مجری هایی هستند که سعی می کنن خبرنگار باشن ولی نیستن. بهتر که دفعه بعد مصاحبه کننده از بین خبرنگارهای خوب یا تحلیلگران انتخاب بشه تا بتونن روحانی به چالش بکشن و از کلی گویی دورش کنن.

مسعود کیهان مدیر تحریریه روزنامه ۱۹دی:

وجه تمایز مهم گفتگوی امشب روحانی، حضور رشید پور به عنوان یک مجری با تم اجرای متفاوت و سوال و جواب های خارج از کلیشه گفتگوهای قبلی بود و به همین خاطر گفتگوی صمیمی تری انجام شد که تحمل دیدن یک ساعته آن را برای بیننده آسانتر می‌کرد.

روحانی هم با تبسم و زبان بدنی که نشان از آرامش و تسلطش داشت، سعی کرد این آرامش را به مردمی که روزهای ناآرامی را می گذرانند، منتقل کند.

بر خلاف نظر عده ای که معتقدند روحانی حرف جدیدی نداشت، گفتگوی امشب روحانی، خبر برنامه جدی دولت برای احیای بافت فرسوده، اطمینان به مردم از نظر ذخائر ارزی کشور و پاسخ محکم به شائبه افزایش قیمت دلار برای جبران کسری بودجه، مقاومت دولت برای جلوگیری از فیلتر شبکه های اجتماعی و حتی تلاش رفع فیلتر شبکه هایی که از قبل دولت یازدهم فیلتر شدند و ... داشت.

هر چند معتقدم که میشد رئیس جمهور درباره برخی مشکلات از جمله اعتراضات اخیر مردم، ابهامات بودجه، بحران آب، مشکلات حوزه کشاورزی، مشکلات صنفی و حقوق های عقب افتاده برخی کارگران هم بیشتر با مردم صحبت میکرد.

در همین چند دقیقه که از بازخورد نظر دوستان و مردم در شبکه های اجتماعی گرفتم، علی رغم برخی انتقادات گفتگوی امشب روحانی بهتر و با برنامه تر از قبل بود.

الهام رضاخانی روزنامه آسیا:

رشیدپور از طرح سوال های ثانویه که رنگ و بوی چا لشی به گفت و گو می دهد غافل ماند.

اظهار بی اطلاعی روحانی از حذف بودجه مبارزه با ریز گردها در شهرهای جنوبی کشور یک مورد از این فرصت ها بود که با سوالی که به موقع طرح نشد از دست رفت.

حسام خراسانی روزنامه نگار اجتماعی:

یکی از تفاوت‌های گفت‌وگوی امشبِ رئیس‌جمهور با گفت‌وگوهای پیشین را می‌توان "توجه به مسائل اجتماعی" دانست.

موضوعاتی مثل آلودگی هوا و مساله ریزگردها به مباحث اقتصادی مثل اشتغال -که همیشه در این گفت‌وگوها برجسته می‌شد- ترجیح داده شد.

کریم دلفانی سردبیر سابق خبر گزاری حوزه :

توقع این بود رشید پور تحت تاثیر رفاقت رییس جمهور قرار نمی گرفت و مقداری چالشی تر وارد گفت و گو میشد.

راهکار مبارزه با فقر و گرانی در هاله ای از ابهام ماند و در بحث اشتغالزایی نیز خروجی قابل توجهی به دست نیامد.

اگر گفت و گوهای مسئولان با این وضعیت پیش برود در آینده استقبال چندانی از جانب مردم نخواهند داشت.

یک ساعت فرصت مناسبی بود تا امید و نشاط به جامعه نگران برگردد.

پژمان موسوی دبیر فرهنگی روزنامه جامعه فردا:

پاسخ های روحانی در بخش مربوط به افزایش نرخ دلار، اصلا قانع کننده نبود؛ نه پاسخی منطقی به چرایی افزایشِ بی رویه نرخ دلار داد نه فعالان اقتصادی و بخش عمده ای از تولیدکنندگان رو که عملا در وضعیتِ آچمز به سر می برند رو قانع کرد. لبخند در موضوعی که هر روز داره روح و روانِ مردم رو آزار میده، به هیچ وجه جواب نمیده.

به عکس، در بحث فضای مجازی و فیلترینگ، روحانی تونست پاسخ های به نسبت دقیق تر و قانع کننده تری بده و بخشی از هواداران و آرای پشت سر خودش رو قانع کنه.

در یک نگاه کلی هم، بخش زیادی از پرسش ها و ابهاماتِ روزِ جامعه در این گفتگو اساسا مطرح نشد؛ به نظرم به عمد...

وحید میرزایی طنزنویس روزنامه های شهروند و قانون:

با وجود سوالات نسبتا صریح رشید پور، آقای روحانی سعی کرد به جز موارد بافت فرسوده و مبحث شبکه های مجازی و فیلترینگ به کلی گویی بسنده کند.
در مجموع به گمان من مردم از این کلی گویی خرسند نیستند و این گفتگو راضی کننده نبود. طنزهای کوتاهی که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده موید این امر است.

الف-سین نویسنده و سردبیر خبر صدا و سیما:

گفت و گوی رشیدپور با رییس جمهور، هرچند به ظاهر متفاوت از مصاحبه های قبلی بود، با این وجود اما هیچ ثمره و نتیجه متفاوتی به همراه نداشت!

زمان بندی بد که شاید رد پای مهندسی از سوی دفتر خبری ریاست جمهوری را لو داد؛ ۴ سوالی که تقریبا پاسخش از سوی رییس جمهور برای غالب مردم قابل پیش بینی است، ۵۰ دقیقه از زمان مصاحبه را، البته با هوشمندانه رییس جمهور، تلف کرد و نزدیک به ۸ سوْال، بصورت سرسری ، تنها در ۱۰ دقیقه مطرح شد!

اگرچه مصاحبه گری رشیدپور برای عموم مردم دلچسب تر بود، اما در گفتگو با رییس جمهور انتظار یک Hard Talk خلاقانه داریم که متاسفانه هیچوقت محقق نشده است!

و گویا هیچ وقت نیز شاهد آن نخواهم بود!! باری، این را نیز به انبار انتظارات خود اضافه میکنیم؛ انتظاراتی که گویا همگی بیجاست! گفت و گوی امشب به نظر من یک " سلام خورشید" بود و بس! که رنگی به مراتب زرد تر از همه سلام خورشید ها داشت...

امیر هاتفی‌نیا، روزنامه‌نگار اجتماعی:

«رضارشیدپور که به‌عنوان مجریِ برنامه در همایش حضور داشت، قبل از صحبت‌های حسن روحانی در پاسخ به شعارهای حاضرین با مضمون عارف-روحانی اتحاداتحاد گفت: ان‌شاءالله خبرهای خوبی در راه است.»

این، پاراگراف آخر خبر میتینگ انتخاباتی روحانی در خرداد ۹۲ است. به‌راستی، ما چقدر عقب‌نشینی کرده‌ییم که حالا از حضور مجری میتینگ‌های انتخاباتیِ روحانی دربرابرش خرسندیم؟!

پویا دبیری مهر روزنامه نگار منتقد دولت نوشته:

رضا رشید پور سعی کرد یک تاکشوی سریع را اجرا کند اما کندی حسن روحانی این اجازه را به او نداد؛اما رشید پور همه تلاشش را کرد و این اهمیت دارد.
رشید پور امشب بدون کاغذ با رئیس جمهور مصاحبه کرد و در واقع گفت و گوی متوالی" را به "گفت و گوی ضربدری" ترجیح داد که حرفه ای است.

حسن روحانی امشب بیش از آنکه در مقام رئیس جمهور باشد در مقام یک کارشناس سیاسی-اقتصادی بود و مردم را به آینده حواله داد.او امشب پیروز این گفت و گو نبود همانطور که رضا رشید پور هم بازنده نبود.
مصاحبه با حسن روحانی کار سختی نیست،چرا که او قابل پیش بینی است و "نزاکت مُلاوار" دارد.او احمدی نژاد نیست که مایک والاس؛مجری فقید تلویزیون سی بی اس آمریکا با ۹۰ سال سن جلویش مستاصل شود و کاغذهایش بریزد.روحانی به راحتی به گوشه رینگ رفت و نیاز نبود رشید پور بخواهد تاکشوی رئیس جمهور را به "۶۰دقیقه" شبکه سی بی اس آمریکا شبیه کند.شباهتی که از بنیان غلط است.

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر فرهیختگان:

یکی از معضلات اصلی سیاستمدارانی از جنس حسن روحانی "عصا قورت دادگی" بیش از حد در بروز و ارتباط است،مشکلی که معمولا در کنشگری های سلبی و در رقابت با رقبا کمتر به چشم می آید ولی در موقعیت ایجاب عموما چشم گیر تر است.

نطق تلوزیونی امشب روحانی با اجرای رشید پور به وضوح تلاش مشاوران رسانه ای روحانی برای حل این معضل بود اما واکنش های جدی و شوخی در شبکه های اجتماعی به این نطق نشان می دهد تیم تبلیغاتی روحانی چندان در این امر موفق نبوده اند.
مسئله اصلی این بود که تلاش رشید پور برای طرح سوالات جدی با همراهی روحانی تکمیل نمی شد،چون عملا پاسخ جدی در کار نیست،پاسخ های روحانی مانند دفعات قبل عموما از جنس انجام خواهد شد،دستور داده ام ،باید بشود و..بود،جواب هایی که چندان تناسبی با پاسخ های یک رئیس جمهور سال پنجمی نداشت.

جمله پایانی رشید پور و تشکر از روحیه متفاوت! جناب روحانی هم به نوعی تیتراژ نهایی نمایش پایان "عصاقورت دادگی" بود.

فرورتیش رضوانیه روزنامه‌نگار و طنزنویس:

«رضا رشیدپور» به دو دلیل برای نشستن مقابل رئیس‌جمهور انتخاب شد.

نخست: مردم در این سال‌ها عادت کرده بودند چهره‌هایی تکراری مانند «مرتضی حیدری» را مقابل رئیس‌جمهوری ببینند، اما این‌بار چهره دیگری انتخاب شد تا کمی تنوع بصری ایجاد کند.

دوم: آقای رشیدپور خبرنگار نیست و نمی‌داند چطور پرسش‌های زیرکانه و هدفمند مطرح کند و فرد مصاحبه‌شونده را به چالش بکشد. او یک مجری است که همیشه برای بیشتر دیده شدن خود تلاش کرده و به شدت شهرت را دوست دارد. رشیدپور در پایان گفت‌وگو تلاش کرد تا نقش خود را در جامعه بسیار مهم جلوه دهد، پس موضوع آلودگی هوا را پیش کشید و به رئیس‌جمهوری گفت: «من تا کی باید به مردم بگویم خودروهایشان را از خانه بیرون نیاورند؟»

درست در شرایطی که قیمت دلار سر به فلک کشیده و جامعه نگران و کلافه است، بهتر بود تا یک خبرنگار واقعی از رئیس‌جمهوری سوال می‌پرسید، نه یک مجری تلویزیونی که سوال‌پیچ کردن یک سلبریتی درباره نام کارگردان‌های مطرح دنیا، مطرح‌ترین آیتم رزومه ا‌وست.

انتخاب رشیدپور یک تصمیم هدفمند بود تا تعداد بینندگان مصاحبه بیشتر شود.

صداوسیما باید از یک روزنامه‌نگار واقعی برای نشستن مقابل رئیس‌جمهوری دعوت کند تا مردم با تماشای گفت‌وگو، حداقل به یک نتیجه مشخص برسند، نه این که فقط سرگرم شوند و وقت‌شان بگذرد.

حسین شمسیان در کانال تلگرامی خود درخصوص مصاحبه رشیدپور با روحانی نوشت:

یک برنامه دیگر در سیمای جمهوری اسلامی با حضور روحانی و هنر پیشه جدید این نمایش ملال آور به پایان رسید.
وقت کم بود و روحانی نتوانست یک کلمه توضیح بدهد که دو سه هفته قبل در مملکت چه خبر بود !
رشید پورهم حق نداشت از برنامه طراحی شده خارج شود!
فرصت نبود یک کلام درباره حقوق ده ماه معوق کارگران پرسش شود!
اصلا درباره اینکه نوبخت گفته در هر خانه سه بیکار تحصیل کرده داریم هیچ  حرفی به میان نیامد!
سانچی و فیلتر توییتر تقصیر دولت قبل شد،فتح تلگرام دستاورد این دولت!
پاس گل ها و اشتباهات حساب شده رشید پور خیلی خوب عمل کرد  تا بفهمیم دلار آنقدرها هم گران نیست!
تا بفهمیم فقط دو سه میلیون خانواده ناقابل در گیر مشکل موسسات مالی هستند نه بیست و دو سه میلیون.
روحانی گفت از جیب ما ۱۲ هزار میلیارد تومان تاوان داده، اما نگفت ما تاوان چه کسی را دادیم!؟ توضیح نداد که این تاوان در اصل پاداش به دزد هاست !
اما هرچه بود مصاحبه امشب متفاوت بود! رئیس جمهور لبخند میزد !
اجازه داد رشید پور جسارت کند ! آنهم چند بار!
حتی اجازه داد با شخص دوم مملکت  چالش کند و ناگهان از او بپرسد:«به راننده اتان گفتید ماشین را متوقف کند»!!و روحانی با صلابت اقتدار بگویید:«بله»! این اتفاق در هیچ مصاحبه  دیگری سابقه نداشت.
تازه دو سه وعده تازه هم داد،سی هزار هکتار درخت کاری در دوماه باقیمانده سال یعنی روزی ۵۰۰هکتار! عوض کردن خودرو های فرسوده ،ریشه کن کردن فقر و...
شب خوبی بود آقای رئیس!
با شما شب ایران تمام نمی شود.

عزت الله ضرغامی در واکنش به گفت و گوی دیشب روحانی در کانال شخصی خود نوشت:

نتیجه بازی دیشب چیزی از ارزش‌های رضارشیدپور کم نکرد!
سخنان "تکراری"! کلیشه ای و غیر متفاوت رئیس جمهور باعث شد تا همه قضاوت ها به سمت مجری برود و این خوب نیست!
پیشنهاد می کنم آقای روحانی به خاطر استفاده از کلمه "قوطی" برای سرپناه میلیون‌ها نفر از مردم عزیزمان از آنان عذرخواهی کند.
درسته که خانه ی آنان در مقابل خانه های دولتمردان، حکم قوطی را دارد ولی روضه ی مکشوف هم خوب نیست!

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۹۰۵۵۰۹:۵۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
منظور اصلاح طلبان از این که عنوان می کنند که روحانی در مصاحبه خوب ظاهر نشد ، این است که یعنی روحانی باید تندروی کند و حاشیه سازی و به نهادهای دیگر حمله کند...چرا ساکت است...؟!
ناشناس۲۱۹۲۸۹۱۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
چرا دولت باید از جیب مردم زیان موسسات مالی رو پرداخت کنه!!!!! مشکل موسسات مالی از عدم نظارت نهادهای نظارتی که علی برکت الله تعدادشون هم کم نیستند بوجود اومده لطفا از جیب اونها پرداخت کنید وظیفه نظارتی بانک مرکزی تعریفش چی هست دقیقا؟؟؟؟ آیا قرار هست این همه تشکیلات برای نظارت باشه و کلی هم هزینه بشه برای اونها اعم از هزینه های جاری مثل حقوق و ... بعد هم تخلف بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تمام دستگاههائی که نقش نظارتی داشتند و به وظیفه خودشون عمل نکردند مسئول هستند
ناشناس۲۱۹۰۵۸۰۹:۵۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
این گفتگو با موارد قبلی، هیچ تفاوتی نداشت... فقط مجری همان سوال های همیشگی را ، فقط با حرارت و هیجان میپرسید....
ناشناس۲۱۹۰۶۴۱۰:۰۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳
خبرنگار روزنامه بهار توییت کرده و از صدا و سیما انتقاد کرده که چرا مجری هاش کاربلد نیستند و‌ چالشی مصاحبه نمی کنند؟ همین خبرنگار اگر گفتگو چالشی بود، به صدا و سیما حمله میکرد که بله! منتخب ملت را چرا به چالش کشیدید و حرمت نگه نداشتید؟!! برای این جماعت کوبیدن صدا و سیما هدف است ، نه اصل مصاحبه و چالش و....
فرشید۲۱۹۰۷۱۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۳
یادی هم بکنیم از دولت مدیریت جهانی که در هشت سال حاکمیتش صدا و سیما تبدیل شده بود به مبلغ و توجیه گر اشتباهات وحشتناک اون دولت
ناشناس۲۱۹۰۷۲۱۰:۰۶:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
رشید پور و مدیری و این شومن ها اصلا به درد این گونه مصاحبه ها نمی خورند... چون اصلا اشرافی به موضوعات سیاسی ندارند....‌رشید پور از برجام چی میدونه؟
ناشناس۲۱۹۰۷۶۱۰:۱۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اصولاً نباید به مصاحبه شونده اجازه داد زیاد صحبت کنند، بخصوص اگه این اشخاص مسئولین رده بالای مملکتی باشند! چون با پرحرفی دیگه نمی ذارن سوال معقولی پرسیده بشه، از حجم سوالات هم بشدت کم می شه و این درحالیه که از مجموع پاسخ ها هم چیزی جز تکرار و اطلاعات کم اهمیت و کسل کننده در نمیاد، مجری هم قطعاً تمرکزش از دست می ده!
هوشیار۲۱۹۰۷۷۱۰:۱۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
صحنه آرایی رسانه ای یک مصاحبه برنامه ریزی شده با لیدر تبلیغاتی
ناشناس۲۱۹۰۷۹۱۰:۱۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
ابطحی: کشور غرق در ناامیدی است... البته ایشان بهتر است ناامیدی و انزوای دوستان خود را که به دلیل تندروی سال ۸۸ بود را به کل کشور نسبت ندهد... حتما کلید رفع این ناامیدی هم رفع حصره!! خخخ
ناشناس۲۱۹۰۸۳۱۰:۱۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
این بهمن کلباسی کیه؟ مشاور رییس جمهوره ؟ ولی نه کراوات داره ، لطفا بگید کیه همینطور علی علیزاده کیه؟ مال کدو جناحن؟ لطفا معرفیشون کنین
ناشناس۲۱۹۲۲۲۱۲:۰۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
جناحشونو بدونید که چی ؟؟؟؟؟؟ ببین چی میگن اگه درسته بپذیر اگه نه که هیچی ... همین جناح بندیا مملکتو به این روز انداخته .
ناشناس۲۱۹۶۰۵۱۶:۳۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
کلباسی مجری بی بی سی فارسی و علیزاده هم کارشناس سیاسی که قبلا با رسانه های اونور کار میکرد الان تلفنی توی بعضی از برنامه های صدا و سیما شرکت میکنه
علیرضا تاجر۲۱۹۰۸۴۱۰:۲۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
ممنون الف خیلی خوب جمع اوری کرده بودی واکنش هارو
شاهرخ۲۱۹۰۸۶۱۰:۲۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
جناب روحانی طوری حرف زد انگار دو روز دیگه قراره مردم واسه ریاست جهموری رای بدن.......کل مصاحبه ایشون تبلیغاتی و عینه زمان انتخابات بود ظاهرا ایشون فراموش کردن که دوره دوم ریاست جمهوری ایشون هست و باید دست از حرفهای تبلیغاتی برداشت و حرفهای تضمینی زد......مثلا واسه افزایش نرخ ارز که الان بزرگترین دغدغه همه اصناف و اقتصاد خرد و کلان کشور هست نه توضیح داد چرا اینطور شد نه راهکار داد چطور جلو این لجام گسیختگی رو میخوان بگیرن.....فقط یه سری حرف ایشون زدن که نه سرش معلوم بود نه تهش
ناشناس۲۱۹۰۹۰۱۰:۲۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
برای رای دهندگان به تو متاسفم
ناشناس۲۱۹۴۳۸۱۴:۳۴:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اگر بار دیگر هم کاندید میشد به او رای میدهم شما برای خودت متاسف باش
بهرام۲۲۰۰۵۲۰۸:۳۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۴
تو دیگه کی هستی
ناشناس۲۱۹۴۵۹۱۴:۴۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۳
من به آقای رییسی رای دادم ولی برای مردمی که به آقای روحانی رای دادند متاسف نیستم ،یه تجربه از مردمسالاری کشورمون هست ، اصلا شاید من هم توی رای دادن اشتباه کرده باشم ، مهم اینه که مردم اومدن رای دادن و دارن تجربه سیاسی اجتماعی شون رو بالا می برن
ناشناس۲۱۹۱۰۷۱۰:۴۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۳
متاسفانه روحانی هیچ حرف تازه ای نزد و حتی قول ارزان کردن دلار را نداد و سیگنال را به دلار فروشها و صرافیها داد. حتی در رابطه با اشکالات بودجه هم هیچ سخنی نگفت و در واقع یک گفتگوی سطح پایین و هدف داربرای ملت ایران. تامین کسری بودجه با فوش دلار گران نیز هدف دار پرسیده شد و متاسفانه روحانی به دروغ جواب داد. همگان میدانند پس از آنکه افزایش قیمت بنزین برای سال آتی ملغی شد دولت یکی از راه های جبران کسر بودجه را از راه گران کردن دلار دیده است . دلار قطعا ارزان خواهد شد اما به میزان خیلی کم . و مجددا سال آینده دلار در همین فصل سال بسیار گران خواهد گشت . بهتر است مردم برای مقابله با این ترفند دولت در ماه های اردی بهشت تا مرداد که دلار ارزان قیمت گزاری می شود ارز مورد نیاز خود را گرفته و در دی ماه ذخیره نمایند همان کاری که مردم در دوران احمدی نزاد کردندئ و حدود 18 میلیارد دلار را در منازل خود بلوکه کرده بودند. بهترین راه مبارزه با این فریبکاری همین است
ناشناس۲۱۹۱۱۶۱۰:۴۹:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
مجری جسارت لازم را نداشت بهمین دلیل هی می گفت جسارتا............عرض شود...... دراین شرایط تعارف برای هم تیکه پاره کردن نمک لای. زخم است متاسفیم. ..
ناشناس۲۱۹۱۳۷۱۱:۰۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
بدتر و ناامیدکننده تر از قبل
ناشناس۲۱۹۱۴۳۱۱:۱۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
حالا نه که مثلا تو دوره احمدی نژاد مجری خیلی جسارت داشت!!! مجری مترسک بود اون موقع! باز رشید پور یه درجه بهتر بود.
محمد۲۱۹۱۴۶۱۱:۱۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
متاسفانه مسئولین ما عادت کردند به جای پاسخ به سوالات به حاشیه بروند. آقای احمدی نژاد که پاسخ پرسش را مجددا از سوال کننده می پرسید. آقای روحانی هم به کلی گویی می پردازد. اگر دولت راضی به افزایش قیمت نیست پس چرا با عدم توزیع روزانه ارز باعث بالا رفتن حجم تقاضا و افزایش نرخ ارز می شود. اگر عظم دولت کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ است پس چرا با افزایش تعرفه های ورود خودروهای کیفیت دار باعث افزایش قیمت آنها شده تا مردم نتوانند خودرو خارجی بخرند. و لگن های تولیدی ایران خودرو و سایپا فروش برود. که هم مصرف سوخت بالا دارند هم کیفیت پایین هم امنیت کم و هم قیمت بالا و ... آقای روحانی با تبسم در مقابل دوربین درد مردم کم نمی شود. لطفا اقدام کنید. فراموش نکنید مردم پتوهایشان را برای بردن و تحویل دادن به زلزله زدگان کرمانشاه به دولت ندادند.
ناشناس۲۱۹۱۷۴۱۱:۳۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۳
به نظر من رشید پور خیلی بهتر از حیدری بود
کامران۲۱۹۴۴۲۱۴:۳۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
سبکشون متفاوت هست نمیشه خیلی مقایسه کرد
ناشناس۲۱۹۴۶۰۱۴:۴۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
یامین پور از هر دو بهتر است.
ناشناس۲۱۹۹۰۲۲۳:۲۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۳
یامین پور خطی عمل میکنه و حرف میزنه. رو به فردا رو که یادتون نرفته.
ناشناس۲۱۹۲۴۲۱۲:۲۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
آقای ترامپ بعد از یکسال از شروع ریاست جمهوریش به تمام وعده های انتخاباتیش عمل کرد. از افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، کشیدن دیوار بین تگزاس و مکزیک با پول مکزیک (با بستن تعرفه روی واردات از مکزیک داره اینکارو انجام میده) و لغو برجام اما بعد از 5 سال از آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی آش و کاسه همونه از تورم (اونی که مردم حس می کنند و نه آمار بانک مرکزی)، بیکاری، افزایش قیمت دلار و .... آخرشم معلومه دیگه حتما فروپاشی آمریکا نزدیکه
ناشناس۲۱۹۲۶۶۱۲:۴۴:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
مجری باالنسبه خوب بود، رییس‌جمهور هم خیلی معقول پاسخ گفت وشعار بی‌جهت نداد. ای کاش همین یک نکته از جوابهای رییس‌جمهور تاثیر بگذارد که هر چه خرج شود از جیب مردم است که وقتی می‌گوییم چرا دولت فلان هزینه را نمی‌کند تلویحا می‌گوییم که دولت از هزینه بیمه درمانی یا بودجه عمرانی یا ... بزند و به فلان کار اختصاص دهد.
ناشناس۲۱۹۲۷۱۱۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
رشید پور همان مصاحبه با نابغه 12 ساله کافیش بود نباید ابرویش را در ازمون دوباره می گذاشت .
مرتضی۲۱۹۲۹۰۱۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
رشید پور عاالی بوود دفه ی دیگه انشالله عالی تر
ناشناس۲۱۹۳۷۳۱۳:۴۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
دولت روحانی و وزرای ایشون فقط در حال واردات اجناس هستند کمر کارخانه های ایران در حال شکستن است روز به روز بیکاری زیاد میشه واردات گسترده لباس از ترکیه و ماهی از چین و خاک چوب و گل زینتی و سنگ قبر و دسته کلنگ و سویا و ذرت و میوه و ... کشور متاسفانه تبدیل شده به یک کشور وارد کننده و دلارهای نفتی برای واردات اجناس و رانت اقایون استفاده میشه
حقگو۲۱۹۴۱۲۱۴:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
روحانی می گوید سالانه 70 هزار کامیون فرسوده را کلید به کلید با کامیون های جدید جایگزین می کند اما در اجرای طرح ماده 12 قانون رفع موانع تولید مصوب شورای اقتصاد دولت یازدهم مبنی بر نوسازی 65000 کامیون فرسوده که باید طی 5 سال از سال 1395 تا 1400 صورت می پذیرفت تاکنون (یعنی بهمن 96) حتی موفق به نوسازی یک کامیون هم نشده است."رئیس جمهور شعاری عمل نمی کند"
ناشناس۲۱۹۴۷۸۱۵:۰۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
این همه رشید پور رشید پور میکردن این بود ؟؟؟
..۲۱۹۵۶۰۱۵:۵۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
یه گفت و گو مثل بقیه گفت و گوهای قبلی...
ناشناس۲۱۹۵۷۷۱۶:۰۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
چنانچه این نظرات بدون ذکر مشخصات ( نظر دهنده ها ) هم چاپ میشد ، با خواندن تنها اولین جمله هر نظر به سادگی میتوان به هواداری " بی چون چرا و چشم و گوش بسته " انها از جریانات سیاسی صاحب " قدرت و ثروت " پی برد
ناشناس۲۱۹۶۳۵۱۷:۰۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
بسیار زیبا و منطقی این مصاحبه به نظر مردم یگ گام به جلو بود. امیدواریم بهتر و مردمی تر شود. همانگونه که بسیار به جا اشاره فرمودید. مشکل مردم عکس با زلزله زدگان و سانچی و عزای عمومی و نمایندگی ربیعی و مسکن مهر و..... نبود. مدیریت زمان به درستی انجام نگرفت و بیشتر صرف سئوالات تکراری و بی ثمر شد.از مسائل و مشکلات واقعی که مردم را زمین گیر و حتی به خیابانها کشاند صحبت نشد.
مدرس۲۱۹۷۳۷۱۹:۵۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۳
دلم برای کسانیکه دلخوش به نخبگانشان بستند می سوزد که در فضای رسانه ای هم دست از حمایتشان برنمی دارند حتی اگر برجام بیادایران را دو دستی تحویل آمریکا بدهد باز برای آن هورا می کشند تا ثابت کنند که اشتباه در قاموس سیاسی ما راه ندارد. مردم هم باید منتظر باشند از غیب خبری برسد. توجیه کنید توجیه کنید.
سرباز ولایت۲۱۹۷۴۵۱۹:۵۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳
درختی که چهار سال میوه نده دیگه میوه نمیده عشقم قالیباف مرد عمل و مدیریت جهادی......
ناشناس۲۱۹۸۴۸۲۲:۱۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
رضا رشیدپور فرزند شهید است و در زمان انتخابات در ستاد تبلیغاتی روحانی شدیدا فعالیت داشت. حیدری مجری دیگر صدا و سیما هم همین طور. حیدری هم ستاد تبلیغاتی برای روحانی داشت.
میثم۲۱۹۹۱۲۲۳:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
مصاحبه رییس جمهور کافی نبود. باید ایشان یک مصاحبه مفصل پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه و خبرنگاران داشته باشند آنوقت میشود یک مصاحبه کامل. یک زمانی اینکار تو کشور رسم بود . نمیدانم چرا این سالها کمتر اتقاق می افتد؟
ناشناس۲۲۰۱۵۱۱۰:۲۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۴
یک فرد لیسانسیه اقتصاد که دارای هوش اقتصادی و تعهد کاری خوب بود به راحتی می توانست با روشهایی که در تمامی دنیا برای ساماندهی موسسات مالی مرسوم است ساماندهی این موسسات را به نحوی انجام دهد که باعث کوچکترین ضرری به سپرده گذاران و یا حتی به دولت نشود نه انکه باعث شود بیش از بیست میلیون نفر را نسبت به نظام بدبین کرده و باعث ضرر و زیانی بسیار بیشتر از کل سپرده مردم در این موسسات به مملکت گردد که متاسفانه اثرات ان در دراز مدت نیز از بین نخواهد رفت . فقط اگر تحقیقی می شد که چگونه حتی دهها کارخانه که سپرده هایشان در این موسسات بود مجبور به اعلام ورشکستگی و تعطیلی و یا کاهش شدید فعالیت خود گردیدند عمق فاجعه معلوم می شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین