سیف در واکنش به دلار ۴۷۰۰ تومانی: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می یابد و به مردم توصیه می شود دلار نخرند

گروه اقتصادی الف،   3961102059 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ذخایر مناسب ارزی کشور گفت: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می یابد و به مردم توصیه می شود تا برای سرمایه گذاری، دلار نخرند.

سیف در واکنش به دلار ۴۷۰۰ تومانی: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می یابد و به مردم توصیه می شود دلار نخرند

به گزارش الف، نرخ از این روزها رکودها شکنی کرد و هر روز قیمت بالا و بالاتر رفت و و حتی روز گذشته از 4700 تومان هم گذشت. در این بالا رفتن عوامل زیادی دخیل بودند، اما بانک مرکزی به عنوان سکاندار سیاست‌های پولی نقش بسزایی داشت و امروز ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی بعد از آن توئیت چند روز پیش به افزایش نرخ ارز واکنش نشان داد و با اینکه قیمت ازر کاهش می‌یابد، از مردم خواست دلار ارز نخرند.

 ولی الله سیف امروز در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات شدید نرخ ارز طی روزهای گذشته گفت: نرخ ارز قطعا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت؛ چرا که ذخایر بانک مرکزی در حد بسیار مناسبی است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود: قیمت نفت افزایش پیدا کرده و درآمدهای ارزی نیز هم اکنون بالا رفته و در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در بازار ارز وجود ندارد و قطعا طی روزهای آینده نرخ ارز کاهش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: به مردم به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم تا در بازار ارز سرمایه گذاری کنند، چرا که تجربه نشان داده طی سال های گذشته سرمایه گذاری در خرید ارز هیچ گاه سودآور نبوده است به این معنا که اگر فردی پول خود را در نظام بانکی با همان نرخ های مصوب سپرده گذاری کرده بود، طی پنج سال گذشته ۸۰ درصد سود کرده بود؛ در حالی که از سال ۹۲ تاکنون افزایش نرخ ارز تنها ۵۰ درصد بوده است، بنابراین سرمایه گذاری درخرید ارز به هیچ عنوان سودآور نیست.

به گزارش الف؛ ولی اله سیف در چند روز گذشته نیز در وعده کاهش نرخ ارز را داده بود، اما به دلیل نبود سیاست و مدیریت صحیح بانک مرکزی، نرخ دلار روز گذشته تا 4700 تومان هم بالا رفت و بازار به سخنان رئیس کل بانک مرکزی کاملا بی اعتنا بود؛ این در حالی است که کارشناسان و فعلان بازار و صرافی‌ها بانک مرکزی را مقصر اصلی افرزایش نرخ ارز می دانند می گویند بانک مرکز از چند روز گذشته عرضه ارز به صرافی‌ها را متوقف کرد و این اقدام باعث کاهش دلار در بازار و ناتوانی در پاسخ گویی به تقاضای موجود بود.

سیف روز پنجشنبه گذشته نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با کمال تعجب بعضی به محض مشاهده تغییراتی در قیمت ارز شتاب زده از دلال ها و سوداگران سبقت می گیرند و با بزرگنمایی تغییرات قیمت، چنان اظهار خوشحالی می کنند که کم از شادی ترامپ ندارد. وی تاکید کرد: این شادی ها دیری نمی پاید و بر اساس روند هر ساله نرخ ارز در ماه های بهمن و اسفند مسیر کاهشی پیدا می کند.

به گزارش الف؛ در سال 1390 هم زرمانی که قیمت انواع افزایش نرخ را آغاز کرد؛ محمود بهمنی رئیس وقت بانک مرکزی خطاب به مردم گفت قیمت دلار حتما از روز شنبه کاهش خواهد یافت، اما دلار در آن روزها تا 3500 تومان بالا رفت و وعده  بهمنی اجرایی نشد؛ البته ایشان امروز از تجربه آن سال‌ها گفت و بیان کرد: تجربه سال‌‌های گذشته بنده در ریاست بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک مرکزی با سیاست‌‌های انقباضی می‌تواند بازار را کنترل کند.

 براساس این گزارش، جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران (تا لحظه تنظیم این خبر) قیمت دلار به ۴۶۷۲ تومان رسید و یورو نرخ ۵۸۴۰ تومانی را تجربه می کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۷۸۳۲۱۱:۱۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
هرچی میگه برعکسش میشه !!!
ناشناس۲۱۸۰۷۲۱۳:۵۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
سلام برهمه دوستان و جناب سیف بالاغیرتن یک بارهم که شده بگذار یدحرفتون درست باشه و قیمت دلار کاهش پیدا کنه مردم از بس دروغ شنیدن کاملا بی اعتماد شدن و این وظیفه مسئولینه که این اعتماد رو ایجاد کنن ....
مجيد۲۱۸۱۲۵۱۴:۳۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
خرده دلالان نقره داغ می شوند
ناشناس۲۱۸۸۴۳۰۱:۵۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اقای سیف لطفا در قبال گرفتن ارز به خستبهای دولت ریال واریز نکنید و موجبات افزایش حجم پول و نقدینگی نشوید ، دولت ارز خود را باید در بازار عرضه نماید بله دلار ارزان خواهد شد شاید به حدود دو هزار تومان هم برسد ، جلوی تورم گرفته خواهد شد ، رونق ایجاد خواهد شد قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت ، دست از تفکر صادرات بردارید ، صادرات بر مبنای کاهش ارزش پول کشور دستور العمل استعماری بانک جهانی و و و میباشد ، استعمار پنهان با کاهش ارزش پول کشورها اقدام به غارت کشورها کرده و خواهد نمود ، جلوی خروج و فروش حواله های ارزی از دبی و ترکیه و کویت و امثالهم برای تابعیتهای مضاعف را بگیرید هر مهاجرت ملیون دلار ارز از کشور خارج مینماید ، بفهمید چه میکنید ......
احمد۲۱۷۸۳۸۱۱:۱۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
خجالت بکش , خجالت بکش , خجالت بکش؛ با زندگی و حیثیت مردم بازی نکن
ناشناس۲۱۷۸۴۴۱۱:۲۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
ملت پول ندارن سرمایه گذاری کنن اگر دلار میخرن برای جلوگیری از کاهش ارزش ریالی پولشونه
ناشناس۲۲۰۵۰۴۱۵:۱۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دولت باید با تمام توان یک شوک بزرگ به بازار ارز وارد کنه وقتی قیمت تا 3800 بیاد پایین دیگه همه خریداران دلار نقره داغ میشن تا چند سال قیمت دلار بالا نمیره
ناشناس۲۱۷۸۵۲۱۱:۳۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
مشخصه طی کمتر از دو ماه بیش از هزار تومان افزایش پیدا کرده یعنی برمیگرده به دو ماه پیش همین الان قدرت خرید مردم 30 درصد کم شده بعد تو هی بگو تورم 8 درصده مرفح بی درد.
علی۲۱۷۸۵۶۱۱:۳۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
این تورم تک رقمی که سه سال است عنوان می‌شود با تورم ۵۰ درصدی نرخ ارز ۴ ساله تفاوت بسیار دارد. توجیه دولت در اینمورد چیست؟
ناشناس۲۱۷۸۶۰۱۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
فقط تهدید ترامپ به خروج از برجام دلار رو به 4600 رساند حالا اگه امریکا خارج بشه دلار چند میشه ؟
کوروش۲۱۷۸۷۹۱۱:۵۵:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
این اقا مثل همیشه مردم ساده دل مارو ب بازی گرفته ودروغ پشت دروغ تحویل میده.با این حرفش داره ب بعضی از نور چشمی ها میفهمونه که پول داره میاد اونم چه پولی ,هزار میلیاردی
ناشناس۲۱۷۸۸۱۱۱:۵۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
باز هم سناریوی چندش آور !!!! به خیال خود ، مجری امشب تلویزیون را از طرح سئوالات جدی و بی پاسخ ، خنثی کردید ؟ !!!!!!! ذهی توهم !! اگر مجری توانمند و مستقل و آگاه برای امشب انتخاب شود تیر سیف به سنگ خواهد خورد .
ادهم۲۱۷۸۸۴۱۱:۵۷:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
عجیبه که از افزایش نرخ ارز فرمودند !نه ازکاهش ارزش ریال نسبت به تمام ارزها به جز افغانیو چند کشور بی ثبات دیگر ماباور کردیم !!! حتما ارزان خواهد شد!!!
ناشناس۲۱۷۸۹۰۱۲:۰۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اقای دکتر سیف لااقل وقتیکه قیمت دلار و یورو پایین نیومد و نتونستی پایین بیاریش .مرد باش واستعفا بده.تاکی فریب .خودتون خسته نشدید.البته خیلی سخته که از سر میز بلند شید.حق دارید!
علی۲۱۷۸۹۶۱۲:۰۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
پس برید بخرید، گرون میشه
ناشناس۲۱۷۸۹۷۱۲:۰۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
خدایی خیلی رو داری...خیلی..باز هم سیگنال خرید دادی...
ناشناس۲۱۷۹۱۰۱۲:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
یک صفحه مطلب را بیهوده نوشته اید دوسطر لازم بود اقتصاد ایران صدر در صد دولتی است و تمام ارزها متعلق به دولت می باشد و دولت هر زمان لازم بداند قیمت انرا تغییر می دهد.
امیر۲۱۷۹۳۹۱۲:۲۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
حتما خودتون گرون کردید که میگید ارزان میشه
امیر۲۱۷۹۵۳۱۲:۳۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
دیگه حنای شما رنگی نداره
امیر حسین سلطان/تهران۲۱۷۹۵۴۱۲:۳۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اگر وضعیت ذخایر ارزی واقعا خوب است و ما هم امیدواریم همینطور باشد بانک مرکزی نباید مطلقا اجازه بالا رفتن نرخ ارز را بدهد. ارزش پول ملی و دارایی های مردم اسباب بازی نیستند که مرتبا بالا و پایین بیافتند و حتی بشکنند که مهم نباشد. اگر بانک مرکزی حقیقتا چیزی در چنته داشته و این چنین در مقابل کاهش ارزش پول ملی این دست و آن دست می کند صددرصد قابل شماتت است و با گفتن تنها ارزش پول ملی حفظ نمی شود. آقایان بانک مرکزی منتظر چه هستند خدا می داند و بس!!!
ناشناس۲۱۷۹۶۶۱۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
الان 8 سال است که دلار مرتب داره ارزون میشه . البته بعد از اینکه 300 تومن بالا رفت 3 قران ارزون میشود
ناشناس۲۱۷۹۷۰۱۲:۴۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
شما هروقت ظاهرشدی دلار غیب شد میشه اینقدرالکی مانور ندی؟
ناشناس۲۱۷۹۷۹۱۲:۵۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
دوباره این حرف زد! خدا رحم کنه!
ناشناس۲۱۷۹۸۳۱۳:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اولا چقدر؟ دوما چرا بانک مرکزی شفاف برنامه اعلام نمیکنه برای حفظ ارزش ریال که ملت بدانند اگر محقق نشد کنار برود مثل تمام دنیا
ناشناس۲۱۷۹۸۶۱۳:۰۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
کاش مسئولین با مردم صادقتر بودند.
ناشناس۲۱۸۰۴۹۱۳:۴۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
صادق باشند ! بیایند بگویند ما پولهایتان را می خوریم !
ناشناس۲۱۷۹۹۱۱۳:۱۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
بهترین و امن ترین سرمایه گذاری در ایران خرید دلار هست کار و تولید و سپرده گذاری در بانکها در طولانی مدت به ضرر همه هست اگر کسی بجای سرمایه گذاری در صنعت و پس انداز در بانکها دلار 900 تومان در سال 90 خریده بود الان 4700 تومان شده هست که یعنی بیش از 420 درصد درصورتی که پس انداز در بانکها که سود بانکی بین 22 تا 15 درصد در این سالها بوده که حتی اگر هر سال را 22 درصد بگیریم که نبوده می شود 132 درصد یعنی 420 درصد منهای 132 درصد چیزی حداقل حدود 288 درصد از ارزش اولیه سرمایه کسی که در بانک پس انداز کرده متضرر شده و ارزش پولش را از دست داده و در واقع کسی هم که دلار خریده در اصل سودی نکرده فقط توانسته ارزش پول خود را به اندازه سال 90 حفظ کند تا زمانی که کشور روی دلالی ارز و طلا از سوی مقامات می چرخد اوضاع همین هست بهتر هست حداقل مسولان کشورشان را مانند این کشورهای خلیج فارس یا همین عراق اقتصاد کشورشان را اداره کنند دلار 4700 تومان بجای دلار با قیمت واقعی 1000 تومان آن هم در وضعیت فعلی که فروش نفت به زمان قبل از تحریم ها برگشته قیمت نفت افزایش یافته 150 میلیارد دلار پولهای بلوکه شده ایران آزاد گشته سویفت برفرار شده و رابطه بانکی با کشورهای اروپایی برقرار شده هیچ بهانه ای جز سودجوی مقامات قابل توجیح نیست قیمت 470 درصدی گران فروشی دلار در وضعیت فعلی فقط یک کابوس وحشتناک برای کشور و اقتصاد و مردم و نظام هست که ضربه سهمگین وارد خواهد کرد ضربه ای که دیگر کسی توان مقابله با آن را نخواهد داشت
سهیل۲۱۸۴۶۳۱۸:۰۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
جناب باسواد سود بانکی اونجوری محاسبه نمیشه که ۶ در ۲۲ بشه ۱۳۲ سطح سوادتون پایینه. با نرخ ۲۲ درصد بعد ۶ سال سود میشه ۳.۲۹ برابر یا ۳۲۹ درصد. بعدشم اینم در نظر بگیر که سود چند سال پیش بالاتر بود و در ضمن دلار چند سال رو ۱۰۰۰ ثابت بود.
ناشناس۲۱۹۶۲۳۱۶:۵۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳
دوست عزیز رئیس بانک مرکزی شما اینگونه محاسبه کرده اند و ما هم مثل خود ایشان برایشان حساب کردیم در ضمن دوست عزیز آنگونه که شما محاسبه کرده اید یعنی باید سر رسید 6 ساله باشد و شما 6 سال دست به پولتان نزنید در صورتی که سالها هست که حداکثر ما سر رسید یک ساله داریم ! به این نکته توجه کنید چند سالی که شما می فرمائید قیمت روی 1000 تومان ثابت بوده در واقع چگونه بوده ؟ بعد نیست برای شما یک تاریخچه از قیمت دلار که سالها روی قیمت بالای 1000 تومان گران فروشی می شد بنویسیم در زمان جناب آقای خاتمی قیمت نفت به بشکه ای 12 دلار رسید و قیمت دلار از حدود 460 تومان یکباره به قیمت 800 تومان بالا برده شد تا جبران کاهش قیمت نفت صورت پذیرد اما با افزایش قیمت نفت در زمان اواخر ایشان به حدود 70 دلار همچنان قیمت دلار 800 تومان فروخته می شد که در واقعی باید پایین می آمد و در زمان آقای احمدی نژاد یکباره قیمت نفت بشدت بالاتر رفت و درآمد باورنکردنی 800 میلیارد دلار نصیب ایران شد که در آن زمان قیمت واقعی دلار حدود 200 تومان بود نه 1000 تومان که متاسفانه بجای کاهش قیمت دلار قیمت آن مصنوعی تا حدود 4100 تومان بالا برده شد و در زمان تحویل دولت به آقای روحانی بازار داشت قیمت واقعی و رو به پایین را طی می کرد که به قیمت حدود 2750 تومان رسید که فوری از سوی دولت جدید بصورت باز مصنوعی جلوی واقعی شدن قیمت دلار بسوی 1000 تومان گرفته شد این گران فروشی های دلار ضربه های پی در پی بر اقتصاد ایران وارد کرده و در حال حاضر هم با توجه به دلایل گفته شده دوستمان مثل برگشت فروش نفت به قبل از تحریم هاو ارتباط دوباره با بانکهای اروپایی و آزاد شدن پولهای بلوکه شده باید قیمت دلار بشدت کاهش یابد که متاسفانه با مقاومت شدید بانک مرکزی و دولت بصورت مصنوعی بالا نگه داشته شده که باعث این اقتصاد درهم شکسته در کشور گشته
رامین۲۱۸۶۳۶۲۰:۵۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اشتباه می کنی. هیچی جای طلا رو نمی گیره حتی دلار. نسبت به طلا، دلار هم بی ارزشه.
ناشناس۲۲۰۶۱۲۱۶:۱۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۴
به به نقره را بگو
ناشناس۲۱۷۹۹۳۱۳:۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
خسته نباشید به دروغها و توهین به شعور مخاطب عادت کرده ایم این نیز ثمره سالهای اخیر دولتها بوده عوام گرائی تا تخلیه کامل کشور و سفر خداحافظ
ناشناس۲۱۷۹۹۴۱۳:۱۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
از قطعا گفتنش معلومه چی می شه
ناشناس۲۱۸۰۰۰۱۳:۱۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
3 ماه است که این آقا همین جمله را تکرار می کند اما افاسر نرخ ارز از دستانش خارج شده است و میبینیم که به طور عمد قیمت دلار بالا می رود ان هم برای جبران کسری بودجه . و مردم بد بخت ایران باید هزینه های سو مدیریت ایشان را پرداخت کنند . ارزش پول ملی در این سه ماهه حدود سی درصد کاهش یافته. و این نتیجه عدم لیاقت مدیران است
ناشناس۲۱۸۰۱۰۱۳:۲۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
آنها تحریم ها را از ایران برداشته اند اما مقامات ایران هنوز اقتصاد تحریمی را بر مردم و اقتصاد کشور برنداشته اند و هنوز اقتصاد تحریمی را بر مردم اجرا می کنند کی نوبت برداشتن تحریم ها از سوی مقامات بر اقتصاد کشور و مردم فرا می رسد ؟
یاس۲۱۸۳۰۰۱۵:۵۸:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
آنها برداشته اند؟‌با اینکه مخالف سیف هستم ولی باید بگم حرف شما خیلی ساده لوحانست
ناشناس۲۱۸۰۱۹۱۳:۳۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲
ای بابا اینی که گفتی راجع به طلا و سکه ارز سالهاست که قبل از تو گفته اند حد اقل یکم باذهنت بیشتر بازی کن یک دروغ دیگری بگو باید مردم نقدینگیشان را دلار کنند یعنی حقوق شان را در هر ماه به دلار تبدیل کنند تا دست دولت دزد را از اموال خود کوتاه کنند
ناشناس۲۱۸۰۲۷۱۳:۳۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
به قول شاعر باید خون گریست
ناشناس۲۱۸۱۷۳۱۵:۰۲:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
احسنت اینو خوب اومدی
ناشناس۲۱۸۰۳۰۱۳:۳۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
شفاف بگو قیمت دلار در روزهای اینده چقدر میشه
ناشناس۲۱۸۰۹۴۱۴:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
50000ریال
ناشناس۲۱۸۲۴۷۱۵:۳۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
سری قبل گفت دلار 3700 هرکی بخره ضرر میکنه شد زمان احمدی نژاد هرچی اینا گفتن برعکس میشه خیالتون راحت
ناشناس۲۱۸۰۵۱۱۳:۴۸:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
شتر در خواب بیند پنبدانه
سيف۲۱۸۰۵۲۱۳:۴۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اول بهمن قیمت واقعی دلار زیر ۴۷۰۰ تومان مردم دلار گران نخرن اواسط بهمن قیمت واقعی دلار کمتر از ۴۹۰۰ تومان مردم گول صرافان نخورن اخر بهمن مردم باید بدانند قیمت ۵۵۰۰ واقعی نیست حباب است مردم در خرید و فروش دلار احتیاط کنند اخر سال مردم بعلت سفرها خارجی قیمت دلار بالای ۶۰۰۰ نومان شد مطمئن باشید بعد از عید ارزان میشود
ناشناس۲۱۸۰۷۱۱۳:۵۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
دوستان از سخنان گهر بار این آقا که بگذریم.واقعا این حجم از دلار کجا میره که سیری هم نداره.تصورمیکنم یه عده ای تو بازار ارزهای خودشون رو چند بار تزریق میکنن. بعد دوباره جمع میکنن که نوسان قیمت مردم عادی رو به هول ولع بندازه.
ناشناس۲۱۸۱۱۸۱۴:۳۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲
چقدر خوبه که ما متخصصینی مثل شما رو داریم!!!!
ناشناس۲۱۸۱۳۳۱۴:۴۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
ژست ایشون شبیه دکتر بهمنی رئیس سابق بانک مرکزیه که خمش میگفت دلار میاد پایین ولی هی میرفت بالا...
ناشناس۲۱۸۱۳۷۱۴:۴۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
دلار میاد پایین ولی چقدر نمیدونم !!! اما یه چیز رو خوب میدونم دلیل اصلی دولت در بالا و پایین آوردن قیمت ارز مربوط به بندهای بودجه است تا اذهان عمومی رو از موضعات زیر منحرف کنه : مسائلی مثل حذف یارانه ها ... افزایش نرخ تعرفه واردات خودرو... افزایش قیمت سوخت و.......!!!!
ناشناس۲۱۸۱۵۱۱۴:۵۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
آقای سیف گفتند که در بازه یک ساله ارز بیشتر از 8.5 درصد سود دهی نخواهد داشت و بازار بانکی برای سرمایه گذاری مناسب تره !!!
ناشناس۲۱۸۱۷۰۱۵:۰۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
بعد از رسیدن شش هزار تومان یک سقوط وحشتناک ده تومانی را تجربه خواهد کرد
سولدوز۲۱۸۱۷۲۱۵:۰۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
راست میگه.دلار نخرید ارزون میشه.ببینید اقایون چقدر به فکر مردمند راضی به ضرر شما نیستن
ناشناس۲۱۸۱۹۶۱۵:۱۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
زنده باد سیف (دلالان ارز) !!
ناشناس۲۱۸۲۳۱۱۵:۲۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
چه لبخندی، به چی فکر میکنه که پولداری تو این شرایط چقدر خوبه... نه؟......
علی۲۱۸۲۳۶۱۵:۳۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
امشب جناب دکتر رییس جمهور ادامه سخنان جناب دکتر سیف را به سمع مردم میرسانند!
ناشناس۲۱۸۳۱۰۱۶:۰۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
میشه یکی بگه تفاوت ایشون وتوصیه هاشون بعنوان رییس کل بانک مرکزی کشور و یک نفر عامی تو جامعه که هیچ مسولیتی نداره چیه؟ اوج هنرشون اینه که مردم نرین دلار بخرین!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۸۳۵۱۱۶:۲۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲
راست بگو ((بالا رفتن دلار، فقط برای درآمد دولت است ))
باباعلی۲۱۸۳۸۱۱۶:۴۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
چقدر احساس ناامنی میکنم با این مدیران کمکار و کم دانش .
ناشناس۲۱۸۳۸۴۱۶:۵۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
.....اگروضع دلارخوب است چرابه صرافی هادلارنمیدی که قیمت بالابرود.مردم حرف توراباورندارند
ناشناس۲۱۸۴۶۲۱۷:۵۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲
ایشون نه در بانک سپه ونه در بانک ملی کارنامه قابل قبولی ارایه نداد معمولا وعده های واهی وداشتند وتعدادی هم مشاور که با خود به بانکی که میرن یدک می کشند .چشمم آب نمی خوره کاهش نرخ ارز با حرفای ایشون تحت تاثیر قرار بگیره.یعنی تیم اقتصادی دولت باوجود ایشو ن ووآقای نهاوندیان و وآقایز نوبخت به بن بست رسیده است .کاش دولت تدبیر هرچه سریعتر فکری بکر نماید.بالا رفتن سطح عمومی قیمتهای کالاهای اساسی افزایش نرخ تعرفه های گمرکی وافزایش نهاده های انرزی همه وهمه نتیجه لیبرال مسلکی این آقایان هست.آقای روحانی موفقیت شون عبور از تیم اقتصادی دولت فعلی است.
ناشناس۲۱۹۲۸۲۱۲:۵۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳
به نظر منم باید فکری تیم اقتصای دولت شود.سیف توان مدیریتی قوی ندارد وبانک مرکزی وبالطبع سایر بانکها را با مشکل مواجه خواهد کرد. نتیجتا مردم ضربه خواهند دید
ناشناس۲۱۸۴۸۳۱۸:۱۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲
بهمنی هم این حرف را به مردم گفت مردم اعتماد کردند نتیجه چه شد
ناشناس۲۱۸۴۹۰۱۸:۲۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
پس چرا گذاشتی این چندوقت بالابرودوهمه چیزبهم بخورد.تلاش کنیدبرای راه اندازی بخش ساختمان که تمام شغلهای مرتیط با ان بیکارشده انددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
ناشناس۲۱۸۵۳۳۱۹:۱۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲
یاد وده وعیدهای آقای بهمنی رییس کل بانک مرکزی زمان احمدی نژاد می افتم که می گفت دلار ارزون میشه از ۱۰۰۰ به ۳۵۰۰ رسوند الان رو خدا به خیر کنه
محسن۲۱۸۵۷۸۱۹:۵۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۲
ایکاش مسئولین ما ، به ما راستش را می گفتند تا ما قادر به برنامه ریزی و پس انداز باشیم بیشتر مواقع ، سیاستشان خلاف گفته هایشان بوده است و اگر کسی به گفته ها ، اعتماد کرد متضرر شد آیا دروغ جزء گناهان کبیره نیست ؟
علی۲۱۸۶۰۳۲۰:۱۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اقای سیف تا حالا هر چی قول داده اتفاق افتاده اخیش خیالم راحت شد که دلار ارزان میشود.
ناشناس۲۱۸۶۱۱۲۰:۲۰:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
خدا باعث و بانیان این وضع که در طول ۱۵ سال گذشته دلار رو از ۸۰۰ تومان به ۴۷۰۰ به بالا رسوندند را به درد بی درمان مبتلا کنه و خیر و برکت رو از زندگیشون بگیره! همه اونایی که سهیم بودند! ظ
ناشناس۲۱۸۶۲۰۲۰:۲۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲
داستانهای تکراری: خانه نخرید.. همه را خانه دار میکنیم ماشین نخرید به همه ماشین داده میشود نفت بر سر سفره ها می آید حجاب و بیان عقاید آزاد خواهد بود ژاپن اسلامی میشویم در تولیدات کشاورزی و بنزینی به خودکفایی میرسیم مدیریت جهانی خواهیم کرد دلار نخرید، ارزان میشود!!!!
مهدی۲۱۸۶۶۶۲۱:۲۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۲
با سلام و عرض ادب، از اقای دکتر سیف و مجلس خواهش میکنیم هر چه سریعتر وضعیت ارز را کنترل کنن، دلاربه میزانی که صادر کننده سود ببرد بالا رفته، و با بالاتر رفتن دلار فقط قشر متوسط و ضعیف ضرر میکنند،سرمایه داران و طلا فروشان وسفته بازان و محتکرهای دلار و اجناس وارداتی سود هنگفت میبرند، تا جایی که از ذوق بسیار میگویند دلاره سفت کرده، خواهش میکنیم از دولت که برای جبران کسری بودجه نیز از افزایش نرخ ارز استفاده نکند.
Alj۲۱۸۶۸۵۲۱:۴۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
دیگر این بازی تکراری وچندش آور شده است.کاهش دادن تزریق دلار به بازار،سپس افزایش کلان قیمت در بازار ودر آخرکاهش قطره چکانی واندک آن وخاتمه ماجرا با ادعای ارزان شدن دلار وآرامش موقتی تا دور بعد.
ناشناس۲۱۸۷۳۱۲۲:۴۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲
مردم قطعا از عملکرد اقای سیف ناراضی هستند.اگر رییس جمهور سریعا ایشان را عزل نکند از مقام معظم رهبری استدعا داریم که به داد ما مردم بیچاره برسند.رسانه مسل است.تک تک ما مسولیم.بی توجه از کنار مسله عبور نکنیم،
محسن۲۱۸۸۵۴۰۲:۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
این کلمه «تنها» در این جمله من رو نابود کرد رفت: در حالی که از سال ۹۲ تاکنون افزایش نرخ ارز تنها ۵۰ درصد بوده است! ۵۰ درصد ارزش پول کشور کم شده، از نظر حضرات اصلا رقمی نیست.
پرویز۲۱۸۸۷۷۰۳:۲۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳
سیف گفت: (ارز طی روزهای اینده کاهش پیدا میکند دلار نخرید). در پشت ماجرا : کسری بودجه که برطرف شد دلار را بیست تومان ارزان میکنیم . باور کنید اصل ماجرا همین است .
ناشناس۲۱۸۹۳۴۰۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
آیا باید باور کرد کسانی که از گرانی دلار بیشترین منفعت را می برند باعث ارزانی آن بشوند من یکی که باور نمی کنم دیگران را نمی دانم
ناشناس۲۱۸۹۴۸۰۸:۱۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
دلیل دیگری که عده‌ای به آن اشاره کرده‌اند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای ‌سال ۲۰۱۸ در دوبی، امارات متحده عربی است. با اجرای این قانون تامین ارز برای صرافی‌های ایران هزینه‌بر شده است.واقعا باید تاسف خورد برای کشور بزرگی مانند ایران که اسیر یک امیر نشین در حاشیه خلیج فارس است...
ناشناس۲۱۸۹۵۴۰۸:۱۶:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۳
اثرات سو وزیانبار رشد جهشی نرخ ارز بسیار زیاد است ..در حال حاضر یکی از واردکنندگان خودرو به علت تغییر نرخ ارز و داشتن معوقه تعرفه وارداتی در مورد خودروهای وارداتی دچار مشکل اساسی شده است و شروع به تعدیل نیرو در نمایندگی ها و ادرات اصلی گرده است...وارد کردن فشار روانی با افزایش نرخ ارز اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت..
ناشناس۲۱۹۱۱۷۱۰:۴۹:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۳
باور کنید سیف برای نظام پولی این مملکت مثل سم است.
ناشناس۲۱۹۱۴۵۱۱:۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
مثلا دلار بشود 4 هزار تومان ، اصلا بشود 3700 تومان ، یعنی دولت خیلی کار کرده . چند ماه پیش دلار 3500 بوده .
ناشناس۲۱۹۱۴۸۱۱:۲۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳
. اقای سیف کاملا ثابت کرده است که لیاقت ریاست بانک مرکزی را ندارد و حتی در حالی که بدون هر گونه گزندی به سپرده گذاران و یا دیگر مردم می شد مشکل موسسات مالی را به راحتی حل نمود عرضه همین کار کوچک را هم نداشت و جالب است که گروهی از مردم که در تعاونی های غیرمجاز قبلی ادغام شده در موسسات نور و ملل و کوثر و غیره سپرده گذاشتند هیچ اسیبی ندیدند ولی مردمی که در موسسه مجاز کاسپین بعد از اعلام مجوز ان از طرف بانک مرکزی و قول صیانت سپرده هایشان سپرده گذاشته اند کاملا ورشکست و بیچاره گردیدند.. یعنی اگر پولشان در همان تعاونی های غیرمجاز بود الان سپرده و سودشان در طی این سالها تضمین شده بودولی پولشان در موسسه مجاز به باد رفته است .جل الخالق
شهیدی۲۱۹۷۴۱۱۹:۵۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳
گفته های سیف در چند ماه گذشته باعث شک و تردید مردم در مدیریت بالای روحانی شده بیائید با مردم صادق تر باشید.
ناشناس۲۲۰۹۵۰۲۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۴
دلار ارزان شد :))
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین