جهانگیری: کاهش قدرت خرید مردم جبران نشد/مردم حق فریاد بر سر مسئولان را دارند

گروه اقتصادی الف،   3961030200 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مردم جبران نشده است، گفت: مردم حق فریاد بر سر مسئولان را دارند.

جهانگیری: کاهش قدرت خرید مردم جبران نشد/مردم حق فریاد بر سر مسئولان را دارند

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان البرز که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه گزارش های خوبی توسط مدیران دستگاه های اجرایی این استان ارائه شد، اظهار کرد: این روزها شرایط کشور ایجاب می کند قدری بیشتر دستاوردهای انقلاب را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران قادر به انجام اقدامات بزرگ است، افزود: مجرب ترین مدیران انقلاب در آغاز جنگ تنها دو سال سابقه مدیریت داشتند در این شرایط موفق شدیم جنگی که از سوی استکبار جهانی علیه ما تحمیل شد را بدون واگذاری وجبی از آب و خاک خود به پایان برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دوران مدیریت امروز ما به نحوی است که اذعان داریم بیش از حد بر سر کار بوده ایم به همین منظور خواهان ورود نسل جوان هستیم، مشکلات موجود واقعیتی غیرقابل انکار است.

جهانگیری گفت: متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم جبران نشده، سفره زندگی ملت کوچک تر شده به همین منظور مردم حق فریاد زدن بر سر مسئولان را دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحران آب در البرز حاکم است، گفت: همه بر این مهم اذعان دارند که مسئله کمبود آب چالشی جدی برای جهان و به تبع کشور محسوب می شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری با اعلام اینکه برخی از کلان‌شهرهای کشور با مسئله آلایندگی هوا مواجه هستند که این امر تعطیلی مدارس، ادارات و اجرای طرح های ترافیکی را همراه دارد، به طور قطع هیچ گاه راضی به زحمت انداختن مردم نیستیم اما مسائلی که به سلامتی مردم باز می گردد حائز اهمیت بوده و نباید پنهان شود، خاطرنشان کرد: هیچ مصلحتی بالاتر از سلامتی مردم نیست.

جهانگیری ادامه داد: زمانی که تصویر شهر اهواز را می بینیم و خود را جای مردم آن منطقه قرار می دادیم بسیار ناراحت می شویم، این اتفاق زندگی ساکنان این استان را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است.

وی در بخش دیگری به بروز زلزله های بیشمار در کشور طی ماه های اخیر که باعث شده به این پدیده با جدیت بیشتری نگاه شود، ادامه داد: باید برای این چالش ها راهکار پیدا کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۵۰۹۶۱۸:۳۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب اقای جهانگیری ما مردم هم متشکریم از مسئولان که دایما حرف می زنند .نیازی به رفع مشکل نیست ... عادت کردیم
ناشناس۲۱۵۱۸۵۱۹:۴۷:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای جهانگیری تمام مشکلات 100 روزه حل شد و همه از شما راضی و خشنود هستند. و نیاز به معذرت خواهی و استعفا نیست. واقعا نمیدونم چطور از شما تشکر کنم!!
ناشناس۲۱۵۷۸۰۰۷:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱
کمی هم گریه چاشنی حرف هاتون کنید بد نسیت ها .. !!!!!!!!!!
تاشناس۲۱۵۱۱۲۱۸:۴۴:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
باز دمت گرم که اینو قبول داری ممنون .
ناشناس۲۱۵۳۶۷۲۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خود را بازنشته کنید زودتر تا میزان صداقت شما !!!!!! کمی معلوم شود .
ناشناس۲۱۵۹۹۷۱۰:۰۷:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
مسوول اجرایی کشور مگر شما نیستید اگر راست می گویید استعفا دهید و از ملت عذرخواهی و برای همیشه به خانه برگردید.
ناشناس۲۱۵۱۱۸۱۸:۴۸:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بگین حوصله کار کردن ندارین و خلاص.
ناشناس۲۱۵۲۰۸۲۰:۰۴:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
می خوان فرمون رو بدن دست آقا زاده ها که بیشتر برداشت کنن بالاخره جوانند و پر انرژی - اشتهای خوبی هم دارند
ناشناس۲۱۵۶۰۵۰۰:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
بله !! احتمالاً دارن مقدمات حضور دردونه های ۶ موتوره را فراهم میکنن !!!!!!!!!!!!!!!
حمید۲۱۵۱۲۲۱۸:۵۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
حالا اینو میگین اقای جهانگیری؟ موقع مناظره انتخاباتی که همه چیز ایده ال بود
ناشناس۲۱۵۱۳۱۱۹:۰۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
البته این کاهش قدرت خرید مردم همچنان ادامه دارد دلار دارد نزدیک به 5000 تومان میشود و شما امدید مردم را دلداری دهید شما که در پست بالای مدیریتی هستید چه کردید و میکنید به جز حرف زدن و خودتان مصبب اصلی ان هستید و فقط بدانید با اینکار فقر را توسعه خواهید داد و طرف حساب شما موج عظیم مستضعفان خواهد بود و اثرات ان تا 6 ماه اینده مشخص میشود پس با این حرف ها مردم گول نخواهند خورد و اینده ...در راه است
ناشناس۲۱۵۱۴۵۱۹:۱۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کسی که مورد مطالبه همین مردم قراردارد میگوید قدرت خرید مردم جبران نشد. پس شمای مسول چکاره ای. اگر دادی باید زده شود اول بر ...شما زده شود. خود را..
ناشناس۲۱۵۱۵۹۱۹:۲۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دولت روحانی دولت بازنشسته هاست اگر این ها می توانستند کاری کنند تا الان کرده بودند وضع امروز ایران هم به خاطر تسلطه 30 ساله دولت اصلاح طلب ها بر ایران است
ناشناس۲۱۵۷۳۶۰۶:۵۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
این چه ادعایی هست ؟وقتی بقیه خارج از دولت هم سالهاست صندلی خود را ترک نمی کنند ؟چگونه خودت را راضی کردی این جمله را در مورد سن بالای دولتی ها بگی ؟!!!
مهدی۲۱۵۱۷۲۱۹:۳۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جناب جهانگیری شما خودتان یکی از مسئولین هستید .. مردم را چه تصور کردید که دائما چنین حرفهایی را می زنید
سید۲۱۵۱۷۵۱۹:۴۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
هم کار در این مملکت هست و هم کارکن اما کسانی که نمیخواهند این چرخ از درون حرکت کند زیادند
ناشناس۲۱۵۱۹۴۱۹:۵۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
فقط امروز ارزش سرمایه ام ۲% در طول یکروز کم شد. وای برشما شرم بر دولت....! دلار را بجای بنزین و عوارض خروج از کشور و..... بالا بردید! در ماههای اخیر ۳۰% دلار را گران کردید. از شرم و خجالت...د؟
ناشناس۲۱۵۲۱۶۲۰:۰۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای جانگیری واقعا فکر نمی کنید که به جای حرف زدن ذره ای عمل کنید - دلار با توجه به بی تدبیری و حرفهای بی تدبیرانه جناب نوبخت و سیف و عملکرد ضعیف ایشان امروز 4550 شد ( سه ماه پیش 3880 بود) این یعنی 17 درصد کوچک شدن سفره مردم و به ویژه کارگران که درآمد دیگری ندارند- حال چگونه می خواهید با افزایش حداکثر 10 درصدی کارگران زندگی کنند و صنایع دچار رکود نشوند متاسفم که فقط حرف می زنید آن هم نه چندان زیبا
ناشناس۲۱۵۲۹۰۲۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای جهانگیری من حاضرم با یک دهم حقوق کار شما رو انجام بدم. هر هفته برم به یه سمینار و بگم چرا اینجا اینجوریه، چرا اونجا اونجوریه، چرا مسئولین به فکر مردم نیستن، چرا هوا کثیفه، چرا آب نیست، چرا کار نیست، چرا...شکر خدا مسئولین همه دارند از اوضاع مملکت انتقاد می کنند من تعجب می کنم چرا نمیان.. تظاهرات کنن و به وضع موجود اعتراض کنن بلکه مردم به خودشون بیان و یه فکری برای این وضع بکنند. مسئولین دیگه خسته شدن مردم باید صدای مظلومیت این مسئولین رو بشنوند.
ناشناس۲۱۵۳۱۱۲۰:۵۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
از اینکه به عنوان سوپاپ اطمینان خودزنی می کنید .متشکریم از اینکه برای افزایش قدرت خرید مردم هر روز دلار را گرانتر میکنید باز هم سپاسگزاریم
ناشناس۲۱۵۳۵۲۲۱:۲۳:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کدام مسئولین؟ میشه مشخص تر بفرمایید؟
بازنشسته۲۱۵۵۶۵۲۳:۵۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اینکه به عنوان مسئول دولتی این قصور را قبول دارید کافی نیست در حد حرف است . قدر ت خرید مردم را بالا ببرید .تورم پایین در زمان رکود هیچ هنری نیست . افزایش رشد اقتصادی بدون اینکه در زندگی مردم تاثیری داشته باشد ، معنی دار نیست . دوبرابر نفت فروختن و پول آن را هم گرفتن بعد از برجام ولی بدون تاثیر در زندگی و سفره مردم فاقد هرگونه ارزش است .
ناشناس۲۱۵۶۰۷۰۰:۴۵:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
آقای جهانگیری اگر میگفتند ، مردم حق فریاد زدن بر سر من و دیگر مسئولین را دارند ، کامل و صحیح و صادقانه بود ، چون آن وقت مشخص میشد که سهم خودشان را هم در بروز تمام این مشکلات در کشور و زندگی مردم طی تمام سالهای طولانی مسئولیتهای حساس و مهم و کلیدیشان را پذیرفته اند
امهران کچورستاقی۲۱۵۷۴۸۰۷:۰۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اقای جهانگیری شما که مسئول ارشد اجرایی هستید. چرا در سیستم اجرایی که ابزارش دست شما هست موضوع را پیگیری نمی کنید. چرا بررسی نمی کنید مردم باید در تنگنا باشند.اما امثال م... چنین مشکلی را ندارند
ناشناس۲۱۵۷۹۴۰۷:۵۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
حرف،حرف،حرف. خسته نشدید؟ ما که شنوده ایم گوشمون داره دود ازش بلند میشه، خیلی نگران ..شما گویندگان همیشه در صحنه هستیم.
رضا۲۱۵۹۲۳۰۹:۰۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
قدرت خرید مردم فقط زمانی بهبود می یابد که رشد اقتصادی کشور حداقل 8 درصد در سال و تورم حداکثر 2 درصد باشد انهم پیوسته و برای سالهای طولانی لازمه این کار هم اصلاحات ساختاری در اقتصاد و پیاده سازی یک برنامه ریاضت اقتصادی شدید است انجام اموری همچون افزایش سن بازنشستگی به بالای 60 سال و محدود کردن افزایش دستمزدها به حداکثر 2 درصد درسال،تعطیل کردن تمامی صنایع بزرگ دولتی که فرسوده و ناکارامد هستند و پرداخت یک مقرری حداقل به کارکنان بیکار شده،واگزاری تمام بنگاههای نا کارامد و تعطیل شده به بخش خصوصی داخلی و خارجی واقعی جهت نوسازی و اصلاح ساختار،حذف همه یارانه ها اعم از نقدی و انرژی و افزایش مالیات برمصرف در کنار کمک های مالی به اقشار بسیار فقیر کاهش رشد نقدینگی به حداکثر 5 درصد به جای 25 درصد فعلی، اصلاح ساختار بانک ها از طریق ملی کردن و ادغام آنها و خصوصی کردن مجدد آنها پس از اصلاح ساختار.تازه اگر همه این کارها صورت بگیرد آثار بهبود معیشت 10 سال بعد ظاهر خواهد شد که لازمه غیر مستقیم آن هم بهبود روابط سیاسی با کشورهای تاثیر گزار دنیا می باشد.حالا خود شما بگویید در مملکت ما چه کسی قدرت انجام چنین اصلاحاتی را دارد؟آیا اصلا عزمی وجود دارد؟این مسیر را بسیاری از کشورهای موفق امروزی مثل لهستان و چین طی کرده اند.
ناشناس۲۱۵۹۶۸۰۹:۴۷:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دارید قضیه را وارونه جلوه می دهید موسسات اعتباری منابع مردم را به سمت خود می کشیدند و حتی قسمتی از این منابع را در بانک های دولتی سپرده روزشمار می کردند که اگر سپرده گذاری نیاز داشت سریعا پرداخت کنند و چون بانک های دولتی اقبالی از منابع مردم نداشتند لذا سیاست بدین صورت قرار گرفت که موسسات به بهانه های مختلف از بین بروند تا منابع مردم به سمت بانک های دولتی سرازیر شود و الا این موسسات سابقه دو دهه فعالیت را دارند و هیچ مشکلی نداشتند مشکل بر اینها تراشیدند چطور بانک مرکزی بدون بررسی به دادستان نامه زده که فلان موسسه 4000 میلیارد کسری دارد لیکن 15 ماه از آن تاریخ گذشته و هنوز شناسایی املاک ادامه دارد و طبق مستندات دارائی های موسسه بسیار بیشتر از بدهی های آن است و بی دلیل مردم را 15 ماه عذاب دادند ضمنا فقط خود مجوز موسسه چندین هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در صورتیکه همه سهام موسسه کاسپین در بورس به مردم واگذار شود بیش از دو برابر بدهی هایش ، دارائی خواهد داشت و می تواند تا روز تسویه همه مطالباتش شامل اصل و سود سپرده ها را طبق قرارداد پرداخت کند.
ناشناس۲۱۵۹۶۹۰۹:۴۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
راست گفته ما سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین از بانک مرکزی ایشون استعلام گرفتیم و با مجوز رسمی سپرده گذاری کردیم و بانک مرکزی 9 ماه بعد از صدور مجوز و سپرده گذاری مردم به میزان 6600 میلیارد تومان ، همه رو غارت کرد و اعلام داشتن مجوز مشروط بوده و رنگ تابلوها آن زمان سفید بوده الان نارنجی است ..
ناشناس۲۱۵۹۷۰۰۹:۴۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنده امروز مقصر اصلی در ارتباط با مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را دولت می‌دانم که با بی‌تدبیری خود در همه ابعاد، امروز زمینه اعتراضات را فراهم می‌کند. وی بر همین اساس اضافه کرد: مردم ما حق دارند در ارتباط با حقوق تضییع شده خود به جایی پناه ببرند. وقتی امروز کسی نیست که به آنها پناه دهد، حرف‌شان را بشنود و نماینده‌های آنها هم در مجلس نمی‌توانند حرف خود را مطرح کنند و متاسفانه با سوءمدیریتی که با یک دیکتاتوری فراوان حتی اجازه نمی‌دهند این مسائل مطرح شود نتیجه آن این خواهد شد که مردم به این شکل تجمع و مسائل خود را به یک شکلی طرح کنند. پژمان‌فر افزود: بنده ضمن اینکه باید از مردم مظلوم سراسر کشور در ارتباط با این سوءرفتارها که باعث شد به این شرایط افتاده‌اند عذرخواهی می‌کنم، هشدار می‌دهم که بی‌تدبیری دولت درباره احقاق حقوق این مردم زمینه بسیاری از مسائل را ممکن است در کشور فراهم کند و انتظار ما این است که هیات رئیسه مجلس از این خودکامگی و سوءمدیریت که جلوی سوال نمایندگان را نسبت به رئیس‌جمهور گرفته، دست بردارد و اجازه دهد مجلس از حقوق قانونی خود نسبت به پیگیری مطالبات مردم استفاده کند و دستگاه‌ها را به رعایت حقوق مردم ملزم کند. وی ادامه داد: ما سوال از وزیر اقتصاد را چندین بار مطرح کردیم اما وی مطرح می‌کند که موضوع بانک مرکزی و سوءرفتارهای این بانک و رفتارهایی که در آنجا انجام می‌شود هیچکدام تحت مدیریت وزیر نیست؛ یعنی اینها به شخص رئیس‌جمهور بازمی‌گردد و اصراری که در ارتباط با این روش غلط دارند
ناشناس۲۱۵۹۷۲۰۹:۵۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اقا جهانگیری شما مدیر ارشد اجرایی کشور هستید و باید اعتراض مردم را به رسمیت بشناسید و راه حل پیدا کنید. خطاب شما به چه کسی هست؟. بهتر نیست راه حلها را برای اعتراضها بگویی وشیوه بر طرف کردن مشکلات معیشتی مردم را بیان کنید. مردم نارحت هستند که چرا م....در سایه قدرت.. ثروت کلان دست می یابند و انها هنوز گرفتار مسایل روزمره هستند.
بابک۲۱۵۹۷۴۰۹:۵۱:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
تسلیت، حقیرترین واژه ای است برای بیان داغی که بر دل نشسته از فاجعه ای که هموطنان شریف کشور را دچار کرده است همه خانه ها با سیل، زلزله و طوفان ویران نمی شوند! خانه هایی هستند که با مسدود شدن و تصرف حسابهای سپرده گذاران به یکباره غارت و کل زندگی انسانها خراب می شود و کانون گرم خانواده ها منجر به فروپاشی می شود. ای کاش برای خراب شدن چنین خانه هایی هم مسئولان کشور پیام تسلیت و همدردی به مالباختگانی که دو سال است از زندگی ساقط شدند، می دادند! خصوصیت زمین لرزه آنست که حداقل یه لرزه کوچک را مسئولان ناخودآگاه احساس می کنند. ولی مسدود شدن دوسال حساب سپرده گذارانی را که تمام سرمایه، دارایی و کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود جهت حیات و بقاء .. به موسسه مالی و اعتباری کاسپین(فرشتگان) و ثامن ا.. یا تعاونی های دیگر سپردند هیچ احساس نمی کنند! کدام مسئول کشور می تواند ذره ای تصور کند که شمار زیادی از سپرده گذاران در شرایط رکود شدید اقتصادی و بیکاری و احتیاج به پول، با فروش مامن و خانه و یا کل زندگیشان تمام دارایی شان را جهت یک درآمد بخور و نمیر در موسسات مالی و اعتباری گذاشتند تا جلوی زن و بچه هایشان شرمنده نباشند!؟ ای کاش مسئولانی هم پیدا می شدند تا حداقل با سپرده گذاران مالباخته ای که دو سال است تمام دارایی شان را از دست دادند و هزاران پس لرزه را تاکنون تحمل کرده اند ابراز همدردی می کردند
ناشناس۲۱۶۰۰۳۱۰:۱۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
هر روز دلار را گرانتر از روز قبل می فروشید تا کسری بودجه را نه پاداش ها و حقوق های نجومی ..و اطرافیان را تامین .. بالاخره پایان سال باید یک ماهی را در اقصی نقاط عالم سیر و سیاحت کنند و با روحیه شاداب سال بعد به مشکلات ملت رسیدگی نمایند همه مردم می دانند اقتصاد این کشور صد در صد دولتی است و دلار فقط دست دولت ( به معنی عام ) پس این حرفها را نزنید دیگه ...حتی اطرافیان ..تان هم میدانند چه می گویید و چکار می کنید.
ناشناس۲۱۶۰۲۲۱۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
فریاد بزنن بعدش..بازداشت بشن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین