آخوندی: اعتراف می‌کنم در بخش حمل‌ونقل ریلی موفق نبودم

گروه اقتصادی الف،   3961030149 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید اعتراف کنم در چهار سال گذشته در جهت توسعه و تامین بودجه خطوط حمل‌ونقل ریلی موفق نبودم.

آخوندی: اعتراف می‌کنم در بخش حمل‌ونقل ریلی موفق نبودم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (COD) امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با عرض تسلیت به شهدای نفتکش سانچی و حادثه پلاسکو در سال گذشته، اظهار کرد: زندگی مدرن امروز در ایران با بحران روبه‌رو شده و ما می‌توانیم در قالب حمل‌ونقل ریلی این بحران را برطرف کنیم.

وی در ادامه افزود: زندگی مدرن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی با بحران مواجه شده و ما نیاز به بازاندیشی بنیادی و سیاست‌گذاری‌های جدید داریم.

آخوندی با اشاره به  حادثه پلاسکو، گفت: حادثه پلاسکو نشان داد، ساختمانی که نماد زندگی مدرن در ایران بود و همواره معماران و شهرسازان به آن مراجعه و گزارش‌های مختلفی ارائه می‌کردند، بیش از 50 سال دوام نیاورد و فرو ریخت و این خود یک نشانه‌ای است که ما در دوران مدرن با بحران جدی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: مشکل بحران زندگی مدرن تنها در ایران نیست، بلکه ما در عراق، سوریه، افغانستان با این بحران مواجه هستیم و زندگی مدرن منجر به یک خشونت شدید در کشور شده است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه شهری با دو بحران مواجه هستیم، گفت: یک بحران به آن معناست که هزاران میلیارد تومان در کلانشهر تهران و هزاران میلیارد تومان نیز در طرح‌های زیربنایی و اجرایی هزینه شده، اما ما در نهایت با آلودگی زیست محیطی آب و خاک مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حرکت و جابه‌جایی از حومه شهرها به کلانشهرها هم اکنون با معضل جدی روبه‌رو شده است افزود: این جابه‌جایی و حرکت‌، انسان‌ها را عصبی کرده و ما در تمامی شهرها شاهد هستیم که ترافیک چگونه باعث ایجاد خشونت در بین مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد این موضوع کاملا شناسایی و شناخته شده است، گفت: اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین کار هم اکنون در ایران اعمال سیاست همراه با تغییر نگرش است.

آخوندی اظهار کرد: اعمال سیاست‌هایی که همراه با تغییر نگرش بنیادی است یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای ممکن در ایران به شمار می‌رود به طوری که تغییر جهت امکان‌پذیر نیست.

وزیر راه و شهرسازی، گفت: بسیاری از کارشناسان در جهت اثبات هر نوع تغییر نگرشی با خطا و اشتباه روبه‌رو می‌شوند که این موضوع در نهایت منجر به شکست آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: از زمانی که بحث جابه‌جایی خط ریلی حومه‌ای کرج به ورامین مطرح شده، باید علاوه بر بحث توسعه جاده‌ها نیم نگاهی نیز به توسعه بخش ریلی داشته باشیم.

آخوندی تاکید کرد: باید اعتراف کنم در چهار سال گذشته موفق به صحبت با سازمان برنامه‌وبودجه در جهت توسعه و تامین بودجه خطوط حمل‌ونقل ریلی نبوده‌ام و حتی در شهرسازی ریل‌پایه نیز تا به امروز موفق نبودم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که اگر بودجه مورد نیاز جهت دو خطه کردن قطار تهران به کرج تامین می‌شد، می‌توانستیم هم اکنون یک شبکه یکپارچه ریلی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون روزانه 92 هزار خودرو از سمت کرج به سمت تهران در حال حرکت هستند که اگر این میزان رفت و آمد از طریق ریل صورت می‌گرفت شاهد کاهش ترافیک در شهر تهران بودیم.

* تغییر نگرش در ایران تنها چاره کار برای زندگی است

آخوندی، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۰ مرتبه  مقامات ارشد از آزادراه در حال احداث همت - کرج  بازدید کرده‌اند، اما تا حالا یکبار هم نتوانسته‌ایم راجع به قطار حومه‌ای تهران ـ کرج با سازمان برنامه و بودجه جلسه برگزار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تغییر نگرش در ایران بسیار سخت‌تر از تصور ما است و این موضوع تبدیل به یک کار پیچیده در کشور شده است.

وی اذعان داشت:  آنقدر که تقاضا به وزارت راه و شهرسازی برای 6 بانده کردن آزادراه تهران ـ قم شده است، حتی یکبار هم برای چهار خطه کردن راه‌آهن تهران ـ قم درخواستی ارائه نشده است؛ حتی نمایندگان قم در مجلس هم چنین درخواستی نداشته‌اند.

آخوندی تاکید کرد: اگر نگاهی به لایحه سالانه بودجه که دولت به مجلس می‌دهد و خروجی که از مجلس بیرون می‌آید، نگاه کنیم، می‌بینیم که انعکاس این بودجه در دولت تقریبا هیچ است و این موضوع را تاکید می‌کنم که در ایران راه بسیار طولانی را در پیش داریم و باید تلاش جدی کنیم.

وی گفت: اگر در دولت از سطح مدیران کل تا وزرا و در مجلس از نمایندگان درباره حمل و نقل عمومی و شهرسازی ریل‌پایه نظرسنجی کنیم، می‌بینیم که حتی در حد پنج درصد هم همراهی با ما وجود ندارد، اما ما هزار بار آن را تکرار می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در آغاز یک تحول جدی هستیم، سیاست‌گذاری یعنی هزینه ـ منفعت؛ نمی‌توان گفت هم‌زمان به‌سرعت صدها هزار میلیارد تومان در توسعه جاده‌ای سرمایه‌گذاری کنیم و هم‌زمان هم شعار شهرسازی ریل‌پایه بدهیم.

کاهش ۵ درصد از دستمزد مهندسان مبنای قانونی ندارد

آخوندی با اشاره به کاهش 5 درصدی دستمزد مهندسان، در جمع خبرنگاران، گفت: طراحی مهندسی مانند هر کار دیگری مبادله‌ای بین صاحب کار و مهندس است، ورود یک واسطه در این مسائل که بخواهد 5 درصد دستمزد دریافت کند و ارتباط مستقیم بین مهندس و صاحب کار بگیرد، در قانون نظام مهندسی نیامده است.

وی تاکید کرد: همچنین اینکه نظام مهندسی بتواند حق انتخاب را از مالک و مهندس بگیرد و آنها را مجبور کند با فرد دیگری کار کنند، در قانون نظام مهندسی ذکر نشده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: من تصمیم گرفته‌ام به خواسته مهندسان پاسخ دهم و با ابلاغ این بخشنامه، اولین گام در جهت احقاق حقوق مهندسان و مبارزه با امضافروشی برداشته شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۴۷۳۸۱۵:۰۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تو جاده ای، هوایی و حوزه های شهری و مسکن موفق بودی یعنی؟
تبریزی۲۱۵۱۵۵۱۹:۲۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
منظورش اینه که تو حمل و نقل بین سیاره ای موفق بوده!
ناشناس۲۱۵۳۰۴۲۰:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ایشون تو "مسکن اجتماعی" موفق بودن!!!! چون هیچ کدومش تو زلزله خراب نشد! حالا اینکه بعد ۵ سال هنوز هیچی ساخته نشده مهم نیست! مهم اینه که خراب نشده!!!
ناشناس۲۱۴۷۶۱۱۵:۱۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لطفا بفرماییددر چه چیزی موفق بودید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۱۵۲۲۶۲۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تو حرف زدن و تئوری دادن !!
ناشناس۲۱۴۸۳۶۱۶:۰۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
قطارهای بین شهری که واقعا فاجعه است دیروز از تهران به اهواز امدم با قطارمال قبل از جنگ جهانی دوم بود فاجعه واقعا ..
ناشناس۲۱۴۸۶۱۱۶:۱۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اقای وزیر چرا ناراحتی هیچ وزیری در هیچ کاری موفق نبوده اگر بود که اوضاع در مرز انفجار نبود عزیز . ..
ناشناس۲۱۴۹۹۳۱۷:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
استعفا بده کارو به یه کاردان بسپار.
ناشناس۲۱۵۰۷۳۱۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در هیچ کاری موفق نبودی
محمد قاسمی۲۱۵۰۸۶۱۸:۲۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لطفا موارد موفقیت رو احصا بفرمایید
ناشناس۲۱۵۱۴۸۱۹:۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نیاز به اعتراف جنابتان نبود. دلایل، شواهد، مدارک، اسناد، قرائن و امارات، دلالتِ روشنی بر عملکرد شما دارند.
ناشناس۲۱۵۲۴۲۲۰:۲۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ضمنا در بقیه بخشها هم ناموفق بوده اید.
ناشناس۲۱۵۳۲۵۲۱:۰۷:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یعنی جایی بوده که موفق بودی؟
ناشناس۲۱۵۳۴۵۲۱:۱۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
منظورشون اینه که در ریلی بیشتر ناموفق بوده در جاهای دیگه ناموفق
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین