منابع صهیونیستی: حماس نوع جدیدی موشک دارد

گروه جهان الف،   3961029102

منابع نظامی و رسانه های رژیم صهیونیستی از برخورداری جنبش حماس از نوع جدیدی از موشک ها خبر دادند که چالشی برای سامانه پدافندی "گنبد آهنین" این رژیم به شمار می رود.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، منابع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از زرادخانه موشکی حماس به شدت ابراز نگرانی کردند.

پایگاه صهیونیستی "0404" با اعلام این خبر به نقل از منابع یاد شده نوشت: این موشک ها از نوع سنگین و با کیفیت بسیار بالا هستند که به دقت به اهداف اصابت می کند و به احتمال زیاد، حماس در جنگ آینده از آنها استفاده خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: جنبش حماس موشک های کوتاه برد جدیدی دارد که چالشی برای سامانه گنبد آهنین به شمار می رود.

این شبکه به نقل از منابع بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: در چارچوب آمادگی برای نبرد آینده با اسرائیل، حماس روند به روز کردن زرادخانه سلاح های خود را متوقف نکرده است؛ بویژه این موشک کوتاه برد جدید که مقادیر زیادی مواد منفجره در خود دارد و خسارت زیادی هنگام انفجار به بار می آورد.

به گفته این منابع، موشک جدید بین 160 تا 200 کیلوگرم ماده منفجره در خود دارد که چالشی برای گنبد آهنین است که اصولا برای مقابله با موشک های با برد بیشتر ساخته شده است.

این منابع گفتند: به احتمال زیاد، این موشک ها به سمت نیروهای ارتش اسرائیل در نزدیک حصار مرزی با منطقه نوار غزه یا شاید شهرک های پیرامون این منطقه نشانه رفته باشند.

این منابع افزودند: حماس از جنگ های پیشین تجربه آموخته است و به طور مداوم در تلاش برای دستیابی به توانمندیهایی است که می تواند از آن علیه شهرک های نزدیک حصار مرزی و یگان های نظامی اسرائیل در نزدیک مرز با غزه استفاده کند.

در همین راستا، امیر بوحبوط تحلیلگر امور نظامی پایگاه صهیونیستی "والا" به نقل از منابع بسیار آگاه در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: دستگاههای امنیتی بسیار شوکه شده اند که گردانهای القسام شاخه نظامی حماس توانسته است با توان ذاتی خود، موشکی به نام " R-160" تولید کند؛ با وجود اینکه دستگاه اطلاعاتی اسرائیل 24 ساعته تحولات در نوار غزه را رصد می کند.

این پایگاه به نقل از منابع یاد شده افزود: دو موشک از این نوع از نوار غزه به سمت شهر حیفا (در فلسطین اشغالی) شلیک شد که –به گفته این منابع- سامانه گنبد آهنین یکی از آنها را سرنگون کرد اما دومی با عبور از گنبد آهنین، اصابت کرد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: ارتش اسرائیل از قدرت حماس در تولید موشک هایی که برد آن تا شهر حیفا می رسد، تعجب کرده است. این شهر 120 کیلومتر از نوار غزه فاصله دارد. به گفته منابع یاد شده، این اطلاعات از مسئولان محلی شهرک های اسرائیلی مخفی نگه داشته شده است لذا شهرها و شهرک های مرزی در برابر این موشک ها بی دفاع باقی مانده اند.

در همین راستا، اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حماس اخیرا آزمایش موشکی انجام داده و سه موشک به سمت دریا شلیک کرده است و این امر نشان می دهد که آنها به تولید و آزمایش موشک ادامه می دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین