محسن رضایی: اینکه می‌گویند پول ملت ایران را در سوریه و عراق خرج می شود یک دروغ بزرگ و شاخ دار است

گروه اقتصادی الف،   3961029073 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تغییر نفوس سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیمی در ایران مانند پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ دفاع مقدس بود اما امروز دشمنان از مشکلات اقتصادی ایران برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده می‌کنند به همین دلیل باید مردمی کردن اقتصاد در کشور انجام شود.

 محسن رضایی: اینکه می‌گویند پول ملت ایران را در سوریه و عراق خرج می شود یک دروغ بزرگ و شاخ دار است

به گزارش ایسنا، محسن رضایی شامگاه پنجشنبه 28 دی در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار شهید علی ییلاقی فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: حدود 40 سال پیش در بهمن 57 یک تحول بزرگ و معجزه عظیم در ملت ایران صورت گرفت و نفوس ملت ایران تغییر کرد و ارزش‌های جدید مانند ایثارگری، برادری، از خود گذشتگی و شهادت‌طلبی در میان مردم به وجود آمد و در طی سال‌های 56 و 57 چشمه‌هایی از معرفت، دیانت، فرهنگ و اخلاق در وجود مردم جوشید و ایران را متحول کرد.

وی افزود: تغییر نفوس سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیمی در ایران مانند پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ دفاع مقدس بود و در تقابل با این تحول یک صف از شیاطین و باطل جلوی ملت ایران ایستادند زیرا می‌دانستند که اگر ارزش‌های ملت ایران از مرزهای کشور عبور کند و به عربستان، عراق و سوریه وارد شود جهان اسلام را متحول می‌سازد و نه تنها نفت و گاز منطقه به سمت استعمارگران نمی‌رفت بلکه منافع استعمارگران قطع می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جریان تحول و تغییر در نفوس هنوز در قشری از جوانان کشور ادامه دارد و مدافعان حرم عراق و سوریه را آزاد و داعش را سرکوب کردند.

رضایی گفت: ایران پیش از انقلاب اسلامی یک ملت عقب افتاده بود و نوکری آمریکا را می‌کرد و عزت نداشت اما امروز ایران به دلیل تغییر نفوس و جوانان غیور به یک اقتدار بزرگ در دنیا تبدیل شده است که ملت های مظلوم از ستم آمریکا و اسرائیل و داعش به ایران پناه می آوردند.

وی افزود: این حرفی که می‌گویند نظام جمهوری اسلامی پول های ملت ایران را در سوریه و عراق خرج می کند یک دروغ بزرگ و شاخ دار است زیرا مگر ایران در جنگ دفاع مقدس عراق را با پول های هنگفت از کشور بیرون کرد در حالی که ملت ایران با دست خالی در برابر توپ و تانک و ارتش مسلح عراق 8 سال مبارزه کرد و پیروز شد و اکنون نیز ایران امید الهی، شهادت طلبی، از خود گذشتگی و تجربه خود را به لبنان، عراق و سوریه منتقل کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر ایمان و ارزش های ملت ایران تغییر کند حتی اگر اسم جمهوری اسلامی را داشته باشیم اوضاع جامعه به هم می ریزد و فقر، بیکاری، گرانی و فساد در کشور رواج پیدا می کند به همین دلیل ارزش های انقلاب را باید حفظ کرد و رابطه مدیران و مسئولان باید با مردم افزایش پیدا کند.

رضایی خاطرنشان کرد: از توان عظیم مردم در جنگ دفاع مقدس و انقلاب استفاده کردیم اما امروز مردم در اقتصاد و تولید و اشتغال چه نقشی دارند؟ مردم ابتکار، خلاقیت، مهارت دارند و باید از این توان بهره گرفت و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که تجربه کار ندارند باید توانمندسازی صورت گیرد و مهارت کسب کنند تا وارد عرصه کار شوند.

وی با تاکید بر مشارکت جویی مردم در اقتصاد کشور، اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد مانند مردمی کردن جنگ و مردمی کردن تولید مانند مردمی کردن انقلاب باید در ایران انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز ارزش های اخلاقی، برادری ها، شهادت طلبی ها، اعتمادها و انگیزه های ملی و استانی و جمعی کمرنگ شده و جای خود را به انگیزه های شخصی داده در حالی که در دهه اول انقلاب منفعت گروهی و جناحی وجود نداشت بلکه همیشه منفعت عمومی و مردمی و منفعت اسلام و قرآن در اولویت قرار می‌گرفت.

رضایی گفت: دشمنان از مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ایران سوء استفاده می‌کنند زیرا نتوانستند ایران را از لحاظ نظامی، دفاعی و امنیتی شکست دهند به همین دلیل در زمینه اقتصاد و فقر و بیکاری ایران سرمایه‌گذاری و توطئه می‌کنند.

وی افزود: در حوادث اخیر همه دیدیم عده‌ای از مردم نسبت به برخی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و مسائل بیکاری اعتراض داشتند و می‌خواستند تظاهرات کنند اما ناگهان در میان مردم گروه‌های عجیب و غریب پیدا شد و نسبت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اهانت کردند و زمانی که مردم این وضع را دیدند صف خود را عقب کشیدند و توطئه‌گران تنها ماندند و نیروی انتظامی و امنیتی این اوضاع را جمع و آرام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: برخی افراد در یکی از استان های کشور پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که هویت و حیثیت ملت غیور ایران است را آتش زدند و نام الله منقش بر روی پرچم را سوزاندند اما آمریکا و اسرائیل بدانند که با عنایت خداوند به زودی پرچم اسرائیل را از فلسطین و همچنین پرچم آمریکا را از تمام کشورهایی که تحت سلطه آن است پایین می‌کشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۲۹۱۳۱۱:۳۱:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
پس در کجا خرج میشود؟!
علی از اصفهان۲۱۳۲۹۶۱۵:۲۱:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
بودجه نظامی ایران کم تر از کشوری مانند پاکستان است.تازه بیشترش صرف حقوق کارکنان نیروهای مسلح میشه چون ایران از نظر پرسنل نیروی زمینی در دنیا جزو چند کشور اول هست..
ناشناس۲۱۲۹۱۶۱۱:۳۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
خوب یک بار این موضوع بطور شفاف برای مردم توضیح داده شود.
ناشناس۲۱۳۰۲۳۱۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
آقای رضایی، شما اقتصاد خواندی، پس با اعداد و آمار دقیق صحبت کن! به طور شفاف به مردم توضیح دهید ...
ناشناس۲۱۳۳۲۷۱۵:۳۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
مطمئنی آقای رضایی اقتصاد خونده؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس۲۱۳۱۹۴۱۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
سوریه هزینه مخارجش را از کجا می آورد منابع مالی دولت آنجا چیست
ناشناس۲۱۳۳۶۶۱۶:۱۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
شما هم که همه چیز را تکذیب می کنی!
محمدی۲۱۳۵۹۵۱۹:۳۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
البته من به اینکه به کشورهای نیازمند در حد توان کمک شود موافقم و سیاست خارجی ایران به مسوولین آن مربط می شود، و اینکه چناب رضایی خود جنابعالی هم واقفید که ما به سوریه و لبنان و فلسطین کمک می کنیم...
dayani۲۱۳۶۱۴۱۹:۴۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
شما که اقتصاد خوانده اید خوب میدانید که سرمایه انسانی در مقایسه با سرمایه طبیعی و سرمایه فیزیکی، بسیار با ارزش تر است . هم در جنگ هشت ساله وهم در درگیریهای عراق و سوریه تعدادی - شما عدد درست را بهتر می دانید - از جوانان پرشور و دیگر انسانهای با همت و با شرف این کشور به خاک و خو کشیده شده اند وصدماتی جبران ناپذیری به سرمایه انسانی که از دست رفت و صدمات جبران ناپذیری به سرمایه های انسانی بجای مانده از آنها - خانواده هایشان - وارد شده است. شما نیز بهتر میدانید که چه تعداد از سرمایه های انسانی این کشور اکنون دچار گرفتاریهای وارد شده به بدنشان در گوشه خانه یا بیمارستانها غیرفعال باقی مانده اند. نیز به حکم وظیفه باید به همه این افراد از شهید، جانباز ، خانواده شهدا و ... همه ماهه مبلغی از بودجه کشور پرداخت شود. هزینه های بجای مانده از کشته شدگان لشگر فاطمییون نیز نباید کم باشد. غیر از سرمایه های انسانی ، چه مقدار از سرمایه های طبیعی - زمین هایی که دیگر نمی شود روی آنهاکشت کرد، گیاهان یا درختانی که دیگر سربرنیاوردند، نیز سرمایه های فیزیکی اسلحه و ادوات جنگی که داشتیم ، ساختمانها و مراکزی که بمباران شده و خراب شدند نیز هزینه های غیر قابل انکاری است. خروج اجباری و مستمر سرمایه های انسانی از مناطقی که جنگ زده تلقی می شوند، چه مقدار برای این مناطق هزینه بر است. لطفا اینها رانادیده نگیرید، خیال نمی کنم که اگر بجای همه اینها پول میدادیم و همه آنها یی را که اکنون نداریم ، می داشتیم، بیشتر هزینه کرده بودیم.
ناشناس۲۱۳۶۲۵۱۹:۵۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
عجب!
سعید روشن کرمانشاهی۲۱۳۸۳۶۲۳:۲۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
حاج محسن عزبز کوان صداقت زمان رزمندگیتان !؟یعنی واقعا هزینه کردن ایران درعراق و سوریه دروغ است؟ کمترین هزینه ایران حمایت لجستیک از لشکرفاطمیون افغانی و هزینه های مترتب برحمایت مادی ومعنوی از خانواده های شهدای مدافع حرم است ...سوای روحیه وصداقت فراموش شده رزمندگی از دکتری اقتصاد واینگونه تحلیل کردن بعید بود!صادق باش برادررزمنده ودکتری اقتصاد
ناشناس۲۱۳۸۴۰۲۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
اگر اینگونه که شما می گوید نیست پس این در امد هنگفت منابع زیر زمینی ایران چه میشود ؟چرا ملت که صاحب یک کشور ثروتمند در منطقه وجهان هستیم با شرایط اقتصادی سخت زندگی می کنیم البته به جز ژن های خوب واقازاده ها
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین