کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما

گروه فرهنگی الف،   3961029071 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از کاهش ۹۰۰ تا یک‌هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۷ صدا و سیما در لایحه پیشنهادی دولت خبر داد و خطرات این مسئله را تشریح کرد.

کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرگار مهر، با اشاره به وضعیت اعتبارات سازمان صدا و سیما در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۷ اظهار داشت: سهم ۷ دهم درصدی صدا و سیما از بودجه عمومی کشور که مصوب برنامه ششم توسعه بوده، در این لایحه رعایت نشده، به گونه ای که رسانه ملی با حدود ۹۰۰ تا یک‌هزار میلیارد تومان کاهش بودجه برای سال آینده مواجه است.

وی افزود: محل جایگزینی هم برای این کاهش بودجه صدا و سیما پیش‌بینی نشده، در حالی که دولت باید برای این مساله یک تدبیر عاجلی داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر در صحن مجلس اعتراضی نسبت به این مساله شود نیازمند دوسوم رای نمایندگان خواهد بود چرا که مغایر برنامه ششم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت این کاهش بودجه صدا و سیما در لایحه دولت تصریح کرد: علت این مساله را باید از دولت پرسید و ما نمی‌توانیم قضاوت صریحی کنیم، اما آنچه مشخص است این است که همین حالا هم صدا و سیما با تنگناهای بودجه ای بسیاری مواجه است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه پیشنهاداتی به عنوان جایگزین این مساله و برای جبران این کسری به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شد، گفت: باید صبر کنیم تا ببینیم در نهایت در صحن مجلس چه اتفاقی برای بودجه صدا و سیما می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بودجه صدا و سیما در نهایت به همین میزان تصویب شود، قطعا رسانه ملی در سال آینده درگیر مشکلات عدیده خواهد شد، اظهار داشت: در چنین شرایطی رسانه ملی نمی‌تواند جوابگوی نیاز مخاطبان باشد و دچار افت کیفیت تولیدات تلویزیونی خواهد شد؛ آن هم در حالی که همین الان برای پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه است.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما افزود: این کار به نوعی افت کیفیت آنتن و واگذار کردن عرصه رسانه ای به رقبا خواهد بود و منجر به تقویت شبکه های خارجی و بیگانه خواهد شد؛ علاوه بر این، کاهش بودجه صدا و سیما به این میزان، منجر به ایجاد مفسده در روابط میان دولت و رسانه ملی خواهد شد چرا که صدا و سیما به دلیل تنگناهای مالی مدام در اختیار دولت خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۲۸۶۶۱۰:۵۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
اینهمه سال بودجه های افسانه ای گرفتند چکار مفیدی کردند و چقدر بیننده دارند که حالا میترسید که انتن را از دست بدهند؟مردم به ارامش و تفریح و حقیقت دارند که صدا و سیما در هیچکدام انها موفق نبوده.
علی از اصفهان۲۱۳۳۰۵۱۵:۲۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
این خیلی بی انصافیه.الان هم شبکه ورزش هست و هم شبکه نسیم که برنامه های خوبی مثل خندوانه و دورهمی دارد.البته شبکه های دیگه مثل نمایش و سلامت و .... را هم برنامه خوبی دارن. البته باید روز به روز بهتر بشه.درضمن شبکه های ایران نسبت به شبکه های فارسی خارجی پاک تر هستند مثلا در شبکه های خارجی خیانت در خانواده ترویج می شود حالا من اسم شبکه را نبردم چون خودتون میدونید کدوم شبکه ها را میگم.
ناشناس۲۱۳۸۱۹۲۳:۱۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
تازه 1000 تا کم شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۱۲۸۷۵۱۱:۰۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
من که راضی نیستم حتی هزار تومان بودجه به صدا و سیما پرداخت بشه. برنامه هایی که من از تلوزیون میبینم همشون سود خالصند برای صدا و سیما. فوتبال و دورهمی و خندوانه. دیگه هیچی نداره و فقط تکرار مکرراته. شکر خدا تو این سبک جدید برنامه سازی تلوزیون دیگه سریالی هم ساخته نمیشه که هزینه چندانی داشته باشه. دورهمی و خندوانه هم که کل هزینه تولید رو اسپانسر میده. کاری که تو سریال خیلی نمیشه انجام داد.
تبریزی۲۱۳۳۳۲۱۵:۴۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
نشد دیگه. خسیس بازی درنیارین. دیگه 1000 تومن بودجه باید به صدا و سیما بدن. هم کافیه هم مناسب.
ناشناس۲۱۲۸۸۳۱۱:۱۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
کدوم کیفیت مخاطبی نداره
ابوالفضل۲۱۲۸۸۶۱۱:۱۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
به عنوان یک شهروند که مالیات می دهد، بنده این کاهش بودجه را حمایت می‌کنم. نقش صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و ایجاد وحدت ملی غیر سازنده و مخرب است. با برنامه های ...و بی محتوا هرچه تیغش کندتر باشد بهتر.
ناشناس۲۱۲۹۱۱۱۱:۳۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
بازهم شاهد آنتن فروشی های صدا و سیما خواهیم بود!
آریابان۲۱۳۳۷۹۱۶:۲۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
واقعا خدا رحم کنه به این تشدید همین برنامه آنتن فروشی ؛ تا حالا که 1000 میلیارد کم نشده بود تمامی برنامه های امروزه "سیما" ، از سرگرمی و آشپزی گرفته تا ورزشی و فوتبالی ، با فروش آنتن به تبلیغات ، از قابلمه و صابون و دمپائی و .... گرفته تا کلکسیونی از ستاره(*) - مربع(#) با جاذبه های میلیارد تومانی (کی داده ، کی گرفته !!!!) را در اختیار شرکت های تولید کننده کالا های کاملا مصرفی قرار میده به هر قیمتی !!!!! : از داغون کردن اعصاب بیننده گرفته تا خطرات آشکار برای سلامتی وی و تبلیغ مداوم کاملا خطرناک برای کالا هائیکه "نخوردنی اند ، نه خوردنی" !!!!! ؛
ناشناس۲۱۲۹۲۳۱۱:۳۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
در عوض دیگر سریال های به اصطلاح طنز که با افتادن یک نفر از پشت بام سعی دارن مردم را بخندانند و یا سریال های خشک و بی روح که بودجه میلیاردی هم می گیرند کم می شود.
ناشناس۲۱۲۹۲۵۱۱:۳۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
جناب نسبت به سال گذشته چقدر کاهش دارد؟ چرا این طرفشو واضح نمیگید؟!
ناشناس۲۱۲۹۳۲۱۱:۴۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
آقای نماینده شما که بر صدا و سیما نظارت دارید صادقانه بفرمایید که خروجی صدا و سیما با بوجه دریافتی و مبلغ آگهی ها همخوانی و تعادل دارد؟
ناشناس۲۱۲۹۵۱۱۱:۵۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
کاره خوبیه. این بودجه در بهبود کارشون هیچ تاثیری نداره. همین بهتر که برنامه هاشون رو با مشارکت بسازن
ناشناس۲۱۲۹۷۰۱۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
بودجه صدا و سیما باید کلا قطع بشه . چقدر میگیرفته که 1000 میلیاردش کم شده ؟؟؟
ناشناس۲۱۲۹۷۵۱۲:۰۳:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
خوبش شد سیمای میلی
عباس اکبری۲۱۲۹۷۸۱۲:۰۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما ضعیفه در جریان سیاسی اجتماعی اقتصادی فقط ورزش قویه که نون و آب نمیشه برامون
ناشناس۲۱۲۹۹۲۱۲:۱۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
حالا از فردا صدا و سیما که باید دانشگاه باشد میشود محل تبلیغ ادامس و چیپس و پفک
سالم۲۱۳۲۸۴۱۵:۱۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
مگه تا امروز نبوده . سیما چیزهایی که تبلیغشان ممنوع هست مانند چیپس و پفک را هم تبلیغ میکنه.
حسن۲۱۳۰۱۶۱۲:۱۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدای وسیما در تولید سریال وفیلم به هنرپیشه ها با دید کارمندان .. حقوق دهد بودجه کم نمی آورد واز طرفی هنرپیشه ها با حقوق کارمندی دیگر ادای زندگی غربی را در نمی آورند ومردم به سمت اشرافیگری وسگ بازی سوق نمی دهند چون باید بیشتر به فکر تامین معیشت شان باشند نه گردش وتفریح در اروپا
ناشناس۲۱۳۰۶۵۱۲:۳۹:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
از سرشم زیاده
فرید۲۱۳۰۹۹۱۳:۰۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
از این دکورهای پر تجمل و جورواجور کم کنند - بعد می گویند چرا مردم تجمل پرست شده اند!
ناشناس۲۱۳۱۰۸۱۳:۰۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
بود و نبود صدا و سیما فرقی نمیکنه.
ناشناس۲۱۳۱۲۳۱۳:۲۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
رسانه بی مصرف و کم مخاطب باید تعطیل شود.
ناشناس۲۱۳۱۳۷۱۳:۲۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
..ن بوددجه شو بدین بهزیستی.
ناشناس۲۱۳۱۴۱۱۳:۲۹:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
مبلغ 1600 میلیارد بودجه برای صدا و سیما در سال 97 درخواست شده است علاوه بر آن 5 درصد جریمه های رانندگی برای فرهنگ سازی به صدا و سیما داده میشود و علاوه برآن با انحصار رسانه ای صدا و سیما درآمد نجومی از تبلیغات دارد. بهتر است صدا و سیما با شبکه های ملی کشورهای خارجی مقایسه شود و تعدیل نیرو گردد.
امیر حسین سلطان/تهران۲۱۳۱۶۰۱۳:۴۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما باید هزینه ها و اتلاف منابع را کاهش دهد. شرایط امروز کشور از لحاظ درآمدهای نفتی با شرایط 10 سال قبل تفاوت دارد و اگر بناست اقتصاد مقاومتی سرلوحه و مبنای سیاستهای اقتصادی کشور قرار گیرد و اجرا شود دیگر از تخصیص بودجه های هنگفت برای صدا و سیما خبری نخواهد بود و بلکه رویکرد صرفه جویی و کاستن از تعدد و کمیت شبکه های رادیویی و تلویزیونی و در عوض بهبودبخشی کیفیت تعدادی محدود و واقعا ضروری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی مدنظر برنامه ریزان و مسئولان رسانه ملی قرار گیرد و با تاسی به دوران بازدهی مثبت و ارزنده رسانه ملی برغم تمامی محدودیت ها و کمبودها از جمله در دوران دفاع مقدس صدا و سیما را اداره نمایند. با سپاس/ شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۲۱۳۱۶۲۱۳:۴۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
کاش... کابلی کنند هر کی دوست داشت پول بده برنامه های فاخر سیمای میلی را بخره .
ناشناس۲۱۳۲۱۱۱۴:۲۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
سلام .یک بار صدا وسیما یک نظر سنجی بزار واقعی ببینه چندتا مخاطب داره
ناشناس۲۱۳۲۸۳۱۵:۱۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
اون تحریمهایی که قرار ترامپ رو صدا وسیما انجام بده ، دولت فخیمه خودمان داره انجام میده
ناشناس۲۱۳۲۹۷۱۵:۲۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
پیشنهاد : یک نظر خواهی از مردم استانهای مختلف شود که چند درصد از مردم برنامه های صدا و سیما را می بینند بعدا" متناسب با همان درصد به صدا و سیما بودجه دهند.
ناشناس۲۱۳۳۳۷۱۵:۴۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
همه جای دنیا تلوزیون خودش درآمدزا هستش. اینجا از جیب ما پول برمیداره تا ...خودمون برنامه بسازه. کل بودجه صدا و سیما رو قطع کنید ببینید ضریب شادی ملت چقدر رشد میکنه ثواب هم داره.
ناشناس۲۱۳۳۶۷۱۶:۱۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما با تبلیغات می تواند به درامد هنگفتی دست پیدا کند البته این 1000 میلیارد را باید در جای هزینه کرد که به نفع کشور باشد مثل ساخت بیمارستان در مناطق محروم و... یا ایجاد کارهای زودبازده در مناطق محرروم وو.... امیدوارم این پول سر از اختلاس در نیاورد
علی۲۱۳۳۸۹۱۶:۳۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
به خدا قسم که تمام فامیل و اکثریت همسایه ها و آشنایان ما تنها فوتبال و مستند وبعضی سریالهای خنده دار تلویزیون میلی را میبینند و اکثریت مردم حتی در روستاهای دورافتاده ماهواره ...
سید۲۱۳۴۰۰۱۶:۴۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
از این پس در بین آگهی ها کمی فیلم سینمایی تماشا خواهیم کرد
ناشناس۲۱۳۴۷۲۱۷:۵۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما برای کشور لازمه. خیلی هم لازمه. اول باید ببینن چرا بودجه کمه. آیا مازاد کارمند دارن؟ آیا بودجه خوب خرج نمیشه؟ آیا برنامه های مردم پسند تولید می کنه؟ بعد که سر و سامانی به سازمان دادن هرچه بودجه می خواد باید بدن. صدا و سیمای فعلی نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ کمی در شان مردم نیست. خیلی بده که یک شبکه با کیفیت HD نداریم. هر کشور بدبخت بیچاره ای شبکه هاشو اچ دی کرده. همه شبکه های دولتی و خصوصی در اکثر کشورها با کیفیت بالا برنامه پخش می کنن. مگه ایران چی از ترکیه کم داره؟ ده شبکه دولتی و دهها شبکه خصوصی با بالاترین کیفیت برنامه پخش می کنن. تبلیغاتشون هم خیلی بیشتر از شبکه های ایرانی نیست. شبکه های دولتی ترکیه آنتن فروشی هم نمی کنن. ترکیه حتی شبکه 4k داره. همینطور آذربایجان و تمام همسایه های عرب. حتی شبکه های محلی در این کشورها با کیفیت بالا برنامه پخش می کنن. شبکه های فارسی زبان خارج از ایران هم با کیفیت بالا پخش می کنن. اونخت تلویزیون ایران هنوز به روش آنالوگ و دیجیتال با کیفیت پایین برنامه پخش می کنه. برای اولین بار مردم به لحاظ فنی از تلویزیون جلو افتادن. قبلا چند سال برنامه رنگی پخش می شد بعد مردم تلویزیون رنگی می خریدن. الان هر خونه ای بری تلویزیون اچ دی دارن ولی برنامه نیست.
ناشناس۲۱۳۵۴۸۱۸:۵۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
اساسا" بحث کارمندان جداست ، اما درباره بودجه ، آیا بهتر نیست مثل گذشته ، فقط سه شبکه تلوزیونی داشته باشیم و با محتوای درست ؟ اصولا" صداوسیما به جز کارمند اداری برای ساختمان مرکزی و البته تهیه کنندگان شبکه خبر باید نیروی دیگری داشته باشد ؟ تلوزیون فقط نقش یک پخش کننده را دارد ، مانند رابطه سینمادا و کارگردان سینما
ناشناس۲۱۳۵۶۷۱۹:۰۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما که تحقیق و تفحص نمیشه ، هیچ شده ترازنامه ای بده بیرون ، خروجی این همه بودجه تا حالا چی بوده
محمد۲۱۳۶۲۶۱۹:۵۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
صدا و سیما متاسفانه با اطلاعات یکطرفه و جانبدارانه روز به روز بینندگان خود را از دست میده.
ناصر۲۱۳۶۷۶۲۰:۴۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
سلام به نظربنده هزارمیلیاردم کم کنن بهتراست صدا وسیما کلا دوشبکه داشته باشه اونم برای خبر وکارتن کافیه چون درمدت ۴۰ سال نتونسته بعنوان سیمای مورداعتمادمردم عمل کنه
بهرام۲۱۳۷۰۹۲۱:۲۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
رسانه ملی ؟!!! باید گفت رسانه میلی ....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین