احتمال افزایش عوارض تهران-قم

گروه اجتماعی الف،   3961027119 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان راهداری، با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق و عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: امیدواریم شورای اقتصاد در سال آینده، با افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران - قم، موافقت کند.

احتمال افزایش عوارض تهران-قم

به گزارش مهر داوود کشاورزیان درباره علت عدم تصویب افزایش نرخ حامل های انرژی در کمیسون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اینکه چرا تصویب نشده را باید از خود اعضای کمیسیون تلفیق پرسید؛ اما اینکه آیا من از این موضوع ناراحت هستم؟ باید گفت، بله من شخصا از اینکه مجلس و دولت نتوانستند گامی در جهت اصلاح قیمت حامل های انرژی بردارند، راضی نیستم؛ علتش هم این است که در مباحث مربوط به مصرف گازوئیل که حمل و نقل بار و کالاهای ما عمدتا وابسته به آن است، یکی از مشکلات اصلی، پایین بودن قیمت سوخت است.

نرخ تمام شده گازوئیل: لیتری ۱۷۰۰ تومان؛ نرخ فعلی فروش: لیتری ۳۰۰

به گفته این مقام ارشد در وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر قیمت واقعی سوخت خودروهای دیزلی (گازوئیل) در پی نوسانات قیمت نفت خام در چند ماه گذشته افزایش یافته است. ضمن اینکه صرفا قیمت تمام شده تولید گازوئیل نیست و می بایست قیمت حمل آن را نیز به قیمت نهایی بیفزاییم که در نتیجه رقمی بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان است.

هزینه نصب نیوجرسی در آزادراه تهران-قم، ۴۰ میلیارد تومان

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نتایج اجرای طرح نصب نیوجرسی در آزادراه تهران ـ قم تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در سازمان راهداری حذف گاردریل های میانی و نصب نیوجرسی به جای آن در طول آزادراه است. قرار است حتی المقدور در سایر آزادراه ها نیز حفاظ میانی را بتنی کنیم. این نیوجرسی ها از نوع مفصلی هستند و این مفاصل آنها را به یکدیگر محکم می کند که در صورت برخورد کامیون یا خودرو به این نیوجرسی ها، احتمال جدا شدن اینها و عبور وسایل نقلیه به باند مقابل کاسته می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علت اینکه در تمام طول آزادراه تهرن ـ قم نیوجرسی ها نصب نشده اند، کمبود منابع مالی است ما برای اینکه حفاظ میانی مسیر ۱۳۰ کیلومتری این آزادراه را از فلزی به بتنی تبدیل کنیم، منابعی در حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داریم که به دلیل آنکه نتوانستیم پول پیمانکار را تامین کنیم و پیمانکار پول زیادی از ما مطالبه دارد، این کار فعلا با سرعت کمی اجرا می شود.

وی افزود: از طرف دیگر هم امکان افزایش درآمد آزادراه تهران ـ قم از طریق عوارض وجود ندارد؛ چون این آزادراه، دولتی است و نرخ عوارض آن باید به تصویب شورای اقتصاد برسد. معمولا شورای اقتصاد رابطه خوبی با افزایش عوارض ندارد. ما آخرین افزایشی که داشتیم مربوط به سال ۹۳ بود و علی رغم آنکه ۳ سال از مصوبه قبلی گذشته، هنوز افزایش جدیدی صورت نگرفته است.

درآمد عوارضی تهران-قم سالی ۹ میلیارد؛ هزینه نگهداری ۲۰ میلیارد تومان

کشاورزیان تاکید کرد: درآمد فعلی عوارض آزادراه تهران ـ قم در حدی است که بتوانیم کار جمع آوری عوارض و برخی کارهای خرد در حوزه نگهداری راه را با آن انجام دهیم. ما برای نگهداری آزادراه تهران ـ قم باید سالانه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. این در حالی است که کل درآمدی که از عوارض داریم، سالانه در حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان است. که ۴ تا ۵ میلیارد تومان آن هزینه جمع آوری عوارض شده و ۴ تا ۵ میلیارد تومان هم خرج بخشی از کارهای نگهداری جاده می شود. امیدوارم شورای اقتصاد در سال آینده با آن موافقت کند. این شورا فعلا موافق با افزایش قیمت ها نیست.

دیدگاه کاربران

سید۲۱۰۵۰۱۱۳:۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
به جای آن جاده هراز را عوارض ببندد و با پول آن چهار تا پلیس غیر بومی بگذارند و چاله های آن را درست کنند و کوهی که سه سال است ریزش کرده و جاده را باریک نموده درست کنند
م.م۲۱۰۷۹۵۱۵:۴۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
کشاورزیان بجاش بیاد از حقوق نجومیش کم کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین