خبری امیدبخش در استیفای حق مردم/ دریافت عوارض در آزادراه قزوین به علت ارایه نکردن خدمات ممنوع شد/ مطالبه حقوق مردم توسط دادستان مدیران را پاسخگو می کند

گروه اقتصادی الف،   3961027115 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالیکه در تهران معاون فنی و عمرانی تهران از ارائه دطرحی برای پولی شدن بزرگره های تهران خبر داده و از سوی دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از کمیسیون تلفیق از تصویب نشدن افزایش قیمت حامل های انرژی سخن گفته است، یک دستور دادستانی قزوین بارقه های امید در توجه به مطالبات مردمی را روشن کرده است.

خبری امیدبخش در استیفای حق مردم/ دریافت عوارض در آزادراه قزوین به علت ارایه نکردن خدمات ممنوع شد/ مطالبه حقوق مردم توسط دادستان مدیران را پاسخگو می کند

خبر کوتاه و درعین حال امید بخش بود؛ دادستان قزوین دریافت عوارض در آزادراه قزوین به زنجان را به دلیل مشکلات ایمنی جاده ممنوع کرد.

داستان از آنجایی شروع شد که آزادراه قزوین به زنجان دچار مشکلات و نواقصی شده بود که باید رفع می شد. تردد پرشمار خودروها در این مسیر، توجه به نواقص این جاده را بیش از پیش ضروری کرده بود از این رو دادستان اعلام کرد که از روز شنبه دریافت عوارض در این محور ممنوع است تا مشکلات آن برطرف شود.

دستور دادستان عمومی و انقلاب قزوین بدلیل کوتاهی شرکت آزادراه‌های قزوین به زنجان در ارائه خدمات مناسب در ایمن سازی جاده با واکنش های مثبتی همراه شد ، واکنش هایی که نشان داد دادستانی به مطالبات عمومی نیز رسیدگی کرده است.

این حرکت که در واقع نوعی پاسخگویی به مطالباتی بود که از مدتها قبل از سوی رانندگان مسیر مطرح شده بود امروز رنگ واقعیت گرفت و صدای مردم شنیده شد تا مسئولان به خود آیند و در اموری که به جان و مال مردم بستگی دارد حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

به دلیل تردد روزانه صدها هزار دستگاه خودرو در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین بویژه آزاد راه قزوین به زنجان و قزوین به تهران بخشی هایی از مسیر با خرابی روکش آسفالت، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، نبود کنار گذر و نداشتن روشنایی روبروست که این موضوع در افزایش سوانح مسیر نیز بسیار موثر بوده است.

افزایش سوانح در سال جاری و کشته شدن ۴۶ نفر به گفته دادستان بهترین انگیزه برای یک مقام قضایی دلسوز است تا برای دفاع از حق مردم یک شرکت دولتی را ملزم به رعایت قانون کند تا با ایمن سازی مسیری پر تردد نسبت به دادن حق مردم احساس مسئولیت کند.

در این رهگذر حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون چرایی و جزئیات این دستور توضیح داد.

دادستان قزوین در پاسخ به این سوال که این حرکت جدیدکه یک مسئول قضایی با این جدیت و شدت وارد موضوعی می شود که حقوق عمومی است و بسیاری هر روز با آن درگیر هستند و بی توجهی به آن می تواند جان هزاران نفر را به خطر بیندازد با استقبال خوب مردم روبرو می شود ناشی از چیست و لغو دریافت عوارضی در آزادراه‌ تا چه زمانی ادامه دارد اظهارداشت: آزاد راه قزوین به زنجان طبق قرارداد وزارت راه و شرکت آزادراه‌ها در سال ۷۳ منعقد شده و بر اساس آن بهره برداری از این مسیر و اخذ عوارض به شرکت آزادراهها واگذار می شود که قرارشد پس از سود دهی ۱۵ درصد هزینه ها در نگهداری و تعمیر راه هزینه شود.

وی بیان کرد: این موضوع تا سال ۹۳ ادامه یافت و در این سال شورای اقتصاد مصوب کرد چون بهره برداری از این مسیر به مرحله سود دهی رسیده و در مدت ۲۰ سال عوارضی دریافتی پول ساخت را مستهلک کرده و در مرحله سود دهی قرار دارد مسئولیت نگهداری و تعمیر و رفع عیب با این شرکت است و موضوع ابلاغ شد.

دادستان تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل امسال در تاریخ ۹۶/۲/۲ نامه ای به دادستانی نوشت که مسئول بهسازی راه شرکت آزادراه‌هاست و باید نسبت به روکش آسفالت، نصب روشنایی، گاردریل و علائم و ایجاد کنار گذر و سایر موارد اقدام کند اما هرچه گفته اند عمل نکرده و زیربار نرفته است.

حجت السلام صادقی بیان کرد: وقتی کار به اینجا رسید موضوع با استاندار مطرح شد که اگر شما دخالت نکنید و حقوق عمومی استیفا نشود عوارضی را باز می کنیم و اجازه نمی دهیم از مردم عوارض بگیرند و خدمات ندهند که آقای زاهدی قول مساعدت داد اما مدتی گذشت و دیدیم خبری نشد و این دستور صادر شد.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه اجتماع رانندگان تاکسی ناحیه شهری مهرگان و محمدیه برگزارشد و مردم دوباره به عوارضی معترض شدند و ما هم دیدیم مردم حرفشان درست است.

دادستان قزوین اضافه کرد: دولت این آزادراه را با پول خود مردم ساخته و در مدت ۲۰ سال پولش از مردم گرفته شده و امروز همه انتظار دارند عوارضی که می دهند برای جاده نیز هزینه شود تا ایمن سفر کنند.

وی اظهارداشت: چرا این جاده پرتردد روکش آسفالت ندارد و باید شاهد افزایش سوانح باشیم بر اساس گزارش های دریافتی امسال ۲۴ درصد رشد فوتی در همین مسیر داشتیم و ۴۶ نفر کشته شدند و این همه سرمایه ملی از بین رفته و خانواده های زیادی بی سرپرست شده اند و چند نفر معلول و گرفتاری های دیگر و کسی پاسخگو نیست.

درآمد ماهانه ۵ میلیارد تومانی کجا می رود؟

صادقی گفت: یک شرکت که دولتی است چرا باید کوتاهی کند و در۹ ماه ۴۶ نفر کشته شوند و خسارات میلیاردی به مردم وارد شود در حالی که در بررسی ما مشخص شد روزانه ۱۷۰ میلیون تومان درآمد این آزادراه است.

وی بیان کرد: ماهانه ۵ میلیارد تومان درآمد این آزادراه است. اگر حتی نیمی از آن را هزینه ایمن سازی جاده کنند از سوانح جلوگیری شده و مردم هم راضی می شوند اما چرا باید جاده خراب باشد، خط کشی نداشته باشد و روشنایی مسیر کم باشد و مردم با همین کوتاهی دچار سانحه شوند و خانواده ها بی سرپرست شوند و به نظام خسارت وارد شود؟

دادستان قزوین اظهارداشت: با این درآمد میلیاردی در ماه از سال ۹۳ تاکنون یک ریال هم خدمت رسانی نکرده اند و رسما اداره راه و شهرسازی اعلام کرده یک ریال بابت این محور هزینه نشده در حالی که به سود دهی رسیده است.

وی گفت: کدام انسان باوجدانی اجازه می دهد با کوتاهی ما جان ۴۶ نفر از دست برود ما هم کتباً نامه نوشتیم و خواستار توجه و رسیدگی شدیم و اعلام کردیم اگر شما توجه نکنید و قوانین را رعایت نکنید اجازه نمی دهیم از مردم عوارض بگیرید.

دادستان قزوین یادآورشد: در بهار امسال اخطار دادیم و اعلام کردیم که خدمات رسانی در عوارضی ها عملیاتی شود و از میانگین سه هزار تا ۱۴ هزارتومان عوارض که از هر خودرو در مسیر قزوین به زنجان دریافت می کنید حتی اگر نیمی از آن را در چند نوبت هزینه کنید این همه حادثه نخواهیم داشت شما ۲۰ درصد سود ببرید و ۳۰ درصد هم هزینه کنید و ۵۰ درصد خدمات رسانی کنید.

وی افزود: باید پرسید وقتی شرکت دولتی کوتاهی می کند این حاکمیت است، بخش خصوصی نیست چرا این شرکت دولتی کوتاهی می کند و حاضر نیست به جان مردم اهمیت دهد و جاده را ایمن کند؟

دادستان افزود: ما شرایط را درک می کنیم که در تحریم و مشکلات اقتصادی و مالی هستیم و قرار نیست شما برای تعمیر و نگهداری و آسفالت از خزانه دولت پولی بگیرید بلکه از عوارضی که خود مردم به صورت روزانه به شما پرداخت می کنند مطابق قانون بخشی را به نگهداری و تعمیر اختصاص دهید تا جان مردم به خطر نیفتد.

روی مطالبات به حق مردم ایستاده ام

حجت الاسلام صادقی که با جدیت پیگیر این موضوع است، اظهارداشت: روی این موضوع ایستاده ایم و نگاه ما این است که ظلم از هیچ کسی پذیرفته نیست بویژه از حاکمیت انتظار ظلم نمی رود و هر کس کوتاهی کند باید پاسخگو باشد و روی مطالبات مردم ایستاده ایم و هرجا مطالبه مشروع داشته باشند به عنوان مدعی العموم وارد می شویم، اعتراض مردم بحق است هرجا به تعهدات عمل کردند عوارضی برقرار می شود.

شرکت آزادراهها تمکین نکند خلع ید می کنیم

دادستان قزوین در ادامه اظهارداشت: با جان مردم که بزرگترین سرمایه ملی است با کسی شوخی نداریم و اگر شرکت آزادراه‌ها به قانون عمل نکند پیشنهاد می دهیم خود وزارت راه و شهرسازی وارد کار شود و با خلع ید، خودش عوارض بگیرد و خودش هزینه کند.

وی بیان کرد:برای پاسخ به مطالبات مردم باهمه وجود ایستاده ام تاحقشان داده شود و هرجا مطالبات مشروع داشته باشند و اعتراض مردم را موجه تشخیص دادیم وارد می شویم و در این زمینه نیز هر زمان شرکت آزادراهها به تعهدات عمل کرد عوارضی را برقرار می کنیم زیرا بستن ما دائمی نیست.

نگذاریم بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد شود

دادستان قزوین بابیان اهمیت شنیدن صدای مردم اظهارداشت: بایدمسئولان به درخواست ومطالبات و اعتراض صنفی توجه کنند و مشکلات مردم را جدی بگیرند و برای رسیدگی و رفع آن همت کنند، این که هر کس حرفی زد بگوییم بی خود حرف زده به تظاهرات و کینه و بی اعتمادی و فاصله بین حاکمیت و مردم منجر می شود و ما اجازه نمی دهیم این فاصله ایجاد شود.

دادستان تصریح کرد: در هر جا که حقوق مردم و دغدغه عمومی باشد وارد می شویم در همه حوزه ها آمادگی داریم حق مردم را بگیریم بویژه در حوزه پزشکی، محیط زیست، بهداشت، آب و خاک و سایر مسائل مهم و اگر تشخیص دهیم مطالبات مردم درست است و کسی گوش شنوا ندارد به عنوان مدعی العموم وارد می شویم.

اسماعیل صادقی افزود: ای کاش مسئولان ما مانند اوایل انقلاب مردم را ولی نعمت خود بدانند و ای کاش ما خود را خدمتگزار مردم بدانیم تا همچنان مردم و مسئولان در کنار یکدیگر برای اعتلای نظام تلاش کنند.

بهرامی یکی از شهروندان نیز پس از اطلاع از این موضوع ضمن ابراز خوشحالی از ورود دادستان به مطالبات مردمی به خبرنگار مهر گفت: مدعی العموم به عنوان قاضی باید گلایه های مردم را مورد توجه قرار دهد و جایی که لازم بود و مشاهده کرد مسئولان حقوق مردم را ضایع میکنند، برای گرفتن حق عموم اقدام کند.

وی تصریح کرد: مردم برای بهره مندی از بهترین خدمات محق هستند و حقوق شهروندی ایجاب می کند که مسئولان بهترین شرایط را برای رفاه حال مردم مهیا کنند به خصوص مردم ایران که همیشه در عرصه های مختلف نشان دادند پای نظام ایستاده اند و همان میزان که ایستادگی و پشتیبانی کردند، به همان اندازه هم باید خدمات مناسب دریافت کند و طعم خدمات نظام و ثمرات انقلاب رو بچشند.

علیرضایی: مطالبه حقوق مردم توسط دادستان/ مدیران را پاسخگو می کند

نصرت الله علیرضایی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی در خصوص واکنش دادستان قزوین در مطالبات عمومی اظهارداشت: مسئولیت شناسی دادستان قابل تقدیر و تحسین است که از تعهد ایشان نشات می گیرد و باعث می شود مدیران هم نسبت به حقوق شهروندی حساسیت بیشتری داشته باشند و احساس کنند بر کار آنها نظارت می شود لذا باید پاسخگو باشند.

وی افزود: با این حرکت مردم هم اعتماد و تعلق خاطرشان به نظام بیشتر می شود و با مسئولان احساس نزدیکی بیشتری می کنند البته قبل از برخوردها و دستورات سخت این چنینی بهتر است ابتدا تذکر لازم داده شود و اگر رعایت نشد برخورد صورت گیرد.

علیرضایی یادآورشد: مسئله مهم این است که تصمیم گیری های اینچنینی سیاسی و جناحی تلقی و تعبیر نشود تا آثار ماندگاری خود را داشته باشد لذا رفتار و برخورد عادلانه مورد انتظار است تا احساس تبعیض شکل نگیرد و باور و اعتماد مردم بیشتر شود.

این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: اهمیت و ارزش قائل شدن به جان و مال شهروندان و تامین امنیت آنها در سفرها موضوع مهمی است که در حفظ و نگهداری جاده ها باید به آن توجه کرد و در کنار عوارض و هزینه هایی که مردم و مسافران پرداخت می کنند متقابلا انتظار خدمات دارند و این همکاری باید دوسویه باشد.

وی افزود: امیدواریم این تصمیم دادستان نقطه شروع و آغازی باشد تا متولیان حوزه راه اعم از بخش خصوصی و دولتی دقت وحساسیت خود را به این موضوع بیشتر متمرکز کنند و شاهد کاهش خسارات و سوانح در این بخش باشیم.

حرکت مردمی دادستان قزوین آغاز خوبی برای پاسخگو کردن مسئولان و ایجاد امیدواری در میان مردم برای شنیده شدن صدای اعتراض و انتقاد بجا و کمک به احقاق حقوق مشروع و قانونی آنهاست که می تواند الگویی برای دیگران نیز باشد.

استان قزوین دارای ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۲۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵۳ کیلومتر راه اصلی و ۵۶۳ کیلومتر راه فرعی و چهار ایستگاه عوارضی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۰۴۲۴۱۲:۵۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خوب این یعنی اینکه ان شرکت فوری میاید و خرابیها را تعمیر میکند یا اینکه می گوید حالا که دیگه اصلا پولی ندارد که همان در حد سابق تعمیر کند!!! اینجوری مدیریت می کنیم که وضع این است. قطعا شرائط ان بزرگراه بدتر خواهد شدو مردم ضرر خواهند کرد. به جای ینکار مدیر شرکت باید مجازات می شد.
یاس۲۱۰۶۳۶۱۴:۲۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
ظاهرا نخوندین که دادستان گفته « خلع ید میکنیم» یا شاید هم نخواستین اون قسمت رو بخونین.
ناشناس۲۱۰۷۴۲۱۵:۲۶:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
جالبه بدونین از سمت زنجان این عوارض گرفته میشه
ناشناس۲۱۱۰۵۱۱۸:۴۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
من هم امروز از طرف زنجان آمدم عوارص گرفت27/10/96
ناشناس۲۱۰۴۴۸۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
چراغ امید بعدی را چه کسی روشن خواهد کرد///قابل توجه دادستان های قم و کاشان
کوروش۲۱۰۴۷۲۱۳:۱۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
پس لطفا" عوارض بزرگراه قم - کاشان رو هم حذف کنید چون شبها باید در تاریکی مطلق رانندگی کنی و یک چراغ روشن توی این بزرگراه وجود نداره. ضمنا" آسفالتش هم کیفیت مناسب رو نداره.
ناشناس۲۱۰۷۹۸۱۵:۵۱:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
مدیریت دولتی و نمایشی-تبلیغاتی ایران همه چیز را از استاندارد خارج کرده و نتیجه ان کسری بودجه بسیار سنگین است. اخر کجای دنیا فواصل شهرها را یا گردنه های کوهستانی را بدون حساب و کتاب روشنایی ایجاد می کنند. کانادا که بالاترین و ارزانترین میزان تولید برق ابی دنیا را دارد جاده ها و اتوبانهای ان روشنایی نداره. حتی اتوبانهای بین شهرهای بزرک و شهرکهای 30 یا 40 کیبومتری همش روشن نیست. فرهنگ بودجه نفتی و دولتی ونمایش همه چیز را به هم زده. ماشین خودش چراغ دارد برای همین جاده ها. نه برای قشنگی
ناشناس۲۱۰۴۸۰۱۳:۱۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
افرین کاره خوبی هست نمیشه فقط عوارض گرفت و کاری نکرد که
آرش۲۱۰۴۸۹۱۳:۱۸:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اگر موضوع عدم توجه به جاده و کشته شدن مردم مسجل شده ، باید مدیران وقت را محاکمه کرد و حق و حقوق اون افرادی که جان باختند رو گرفت . چرا فقط با پول گرفتن یا پول نگرفتن این مسائل رو حل میکنید . گفتن که ما داریم به مطالبات مردم رسیدگی میکنیم خوبه ، ولی کامل این کار رو بکنید .
ناشناس۲۱۰۴۹۶۱۳:۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
عوضش خبر افزایش عوارض تهران قم منتشر شده!: رئیس سازمان راهداری، با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق و عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: امیدواریم شورای اقتصاد در سال آینده، با افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران - قم، موافقت کند.
ناشناس۲۱۰۵۰۸۱۳:۲۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
وای خدا تو رو خدا از دادستان های استان ها تقاضا میکنیم به داد دل مردم در قبال عملکرد نهادها و سازمان های دولتی که مردم زورشان به انها نمی رسد برسند. بخدا بعضی از این نهادها و سازمان ها دیگر در زورگویی و چپاول مردم شرم را کنار گذاشته اند و هر کاری که میخواهند با مردم می کنند. درود بر این دادستان عزیز
عباس۲۱۰۵۳۶۱۳:۳۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
آقای دادستان دست مریزاد دمت گرم خدا خیرت بده باالاخره یکی هم بفکر افتاد وعمل کرد نه مثل بعضیا فقط حرف میزنند مردم لطفا از ایشان واین روش دفاع و حمایت کنید
ناشناس۲۱۰۵۴۲۱۳:۳۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
حکم بسیار بجا و عاقلانه
tabandeh۲۱۰۶۵۳۱۴:۴۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سایت محترم الف حقوق ملت را در یک عوارض 2000 تومانی خلاصه نمود درصورتی که حقوق روشن مردم در قانون اساسی رعایت نمیشه. سطحی نگری و نزول توقعات مردم توسط سایت اصولگرای الف.
ناشناس۲۱۰۸۲۱۱۶:۰۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
مجری اصلاح طلبه عزیزم اشتباه اومدی
ناشناس۲۱۱۰۰۰۱۷:۵۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
البته هر حرکت کوچک درست قابل تقدیر است
شهروند۲۱۰۶۶۶۱۴:۴۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام به دادستان قزوین بابت ایفای نقش مسوولیت خود در مقابل مردم تبریک میگم. چرا که این رنج مردم قروین به مراتب شدیدتر آن در آزادراه اهواز-بندرامام(ره) بسیار نمایان هستش آزاد راهی که بابت ترانزیت بودن آن برای تردد ماشین های سنگین که از کشور عراق از آن تردد میکنن و عوارض سنگین دریافت کرده و این جدا از پرداخت عوارض خودروهای سبک میباشد اما نه از روشنایی داخل جاده خبری است نه از آسفالتی درست وحسابی که بخاطر تردد خودروهای سنگین؛ عمر کوتاه داره. البته گرمای طاقت فرسای جنوب و گردوخاکی که در کنار این آزادراه که کانون گردوخاک اون رو احاطه کرده به مشکلاتش اضافه کنید. جایگاه سوخت هم در مسیر خروج از آزاد راه به سمت بندرامام(ره) دارد که ظاهرا باید خوش شانص باشی که بنزین داشته باشه !!!! جالبتر این که سرویس بهداشتی رو از کار انداخته تا شما به ساختمان مثلا رفاهی چسبیده به این پمپ بنزین مراجعه کنید تا بابت استفاده از سرویس بهداشتی پول پرداخت کنید. دیگه سرتون درد نیارم؛ تابلوهای راهنمایی و رانندگی هم که خیلی جالبه تابلو سرعت از عدد ۷۰تا۱۰۰ به ۱۲۰ در جاهای مختلف این آزاد صاف بدون روستا وجود داره!! که عزیزان پلیس راه از این موضوع به نحو احسنت از رانندگانی که فکر میکنن نهایت سرعت۱۲۰ هستش،به گرمی استقبال میکنه. پیشنهادات: ۱-کلیه آزاد راه های کشور در۲۹دیماه روز هوای پاک،به رانندگانی که برگ معاینه فنی داشته باشند تردد آنها را رایگان اعلام کند. ۲-تا رفع رجوع مشکلات از خودروهای سبک پولی دریافت نشود. ۳-به عزیزان پلیس راه ماسک دهید که هنگام گردوخاک حداقل کمتر دچار آسیب تنفسی شوند. ۴-هنگام دادن عوارض به مردم ماسک داده شود که چنانچه ماشین آنها با خرابی روبرو شد حداقل جهت تعمیر یا رسیدن کمک بتوانن با گردوخاک رو تحمل کنن. ۵.عزیزان پلیس راه هم بدانن خوزستان هم جنگ رو دید وهم کم محلی برخی مسوولین و هرسال هم با گرمای شدیدتر با طعم خاک را تحمل میکنن و با امید به زندگی خود ادامه میدهند لطفا وقتی دوربین پلاک خوان در آزاد راه هستش که سرعت رو محاسبه میکنه دیگر به حضور فیزیکی در آزاد راه نیست.و اگر هم بخاطر نواقص خودرو مثل روشنایی اتومبیل یا داشتن برگه معاینه فنی باشه در هنگام ورود و خروج به آزاد راه ایستگاه ثابت پلیس شما میتواند اعمال قانون کند. لطفا شما بخاطر مسایل دیگه مثل چرا شیشه ماشین دودی هست، و غیره.. کام مردم رنجدیده این استانی که جوانان بیکارش با وجود ثروت بالا درگذران زندگی با سن بالای خود در کنار پدرومادر پیر هستن و دستشون در جیب پدر هست خواهشا " تلخ " نکنید. بگذارید حداقل با خودروی خود در این سرزمین رشادتها و شهادت ها با گرمای که بیش از نصف یکسال در کنار ما میباشه روزهای شیرینی رو بگذرونیم. پلیس راه عزیز اینجا خوزستان هستش جای که امام خمینی (ره) فرمود : خوزستان دین خود را به اسلام اداء کرد.
ناشناس۲۱۰۷۰۰۱۵:۰۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
در این صورت نود درصد بزرگراه و آزادراه های کشور حق گرفتن عوارضی ندارند. وضعیت خیلی از بزرگراه های کشور از آزادراه قزوین و زنجان بدتر است. آسفالت سالم و سالم بودن لامپ های بزرگراه ها دیگر حداقل توقع مردم مظلوم ایران است
ناشناس۲۱۰۷۱۸۱۵:۱۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
پنج میلیارد آیا در جاده سازی و نگهداری آن پولی می شود؟
ناشناس۲۱۰۸۶۳۱۶:۲۲:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
جاده که ساخته شده...اما برای نگهداری آن کم پولی نیست
ناشناس۲۱۱۱۸۸۲۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سالی میشه 60 ملیارد... ده ساله میشه 720 ملیارد 20 ساله میشه 1440 ملیارد یعنی تو بیست سال اینهمه پول زدهبه جیب... میگی کم پولیه ... تو دیگه کی هستی
ناشناس۲۱۰۸۲۳۱۶:۰۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خدا وکیلی از این مدیر با شرف با اهدای نشان شحاعت تقدیر کرد.بعداز این همه بی کفایتی برخی مسولین ایشان یک کار فوق العاده کردند ریس محترم قوه قضاییه از ایشان تشکر کنند.در مبارزه با گرانی هم به همچین مدیرانی احتیاج داریم که بدون توجه به منافع بعضی به حقوق مردم رسیگی کنند .بازهم تشکر ویژه
حسین۲۱۰۹۲۵۱۷:۰۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بالاخره یک مدیری پیدا شد صدای مردم را شنید
ناشناس۲۱۰۹۵۲۱۷:۱۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
درود بر دادستان
ممدخان۲۱۱۰۳۰۱۸:۲۳:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
ضمن تشکر از این دادستان حالا در آن چاله ها ماشین چپ شد مسوول کیست ؟ باید این دادستان مسئولیت هرگونه عواقب را گردن وزارت راه می انداخت
ناشناس۲۱۱۰۶۷۱۹:۰۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اینقدر بی حساب تو یکسال ونیم گذشته عوارض آزاد راهها زیاد شده که ده سال هم عوارض نگیرن جبران نمیشه!
تبریز۲۱۱۱۲۲۲۰:۰۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اقدام این دادستانی قابل تحسین است. انشاء الله که ادامه یابد
ناشناس۲۱۱۱۵۷۲۰:۵۶:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
وزیر محترم راه چرا تابلوهای عوارضی اینقدر بزرگ و خوانا و با مهتابی و.... است ولی تابلوهایی که باید راهها را به مسافر نشان بدهد یا نیست و یا انقدر کوچک ، که مسافران را گمراه می کند؟
بی نام۲۱۱۳۰۵۰۰:۲۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
ضمن تشکر از جناب دادستان ولی مخاطبان توجه کنند اشکال اینجاست که اگه همین الان از شرکت آزادراه ها بپرسن، میگه من پول ندارم!... چرا؟ چون تمام این پول ها رو از سال 93تا الان زده تو کار ساخت و ساز و ملک و لذا دادستان محترم خیلی زیرپوستی اشاره کردند که میخواهند از خزانه کمک بگیرند!!!!!! بدبختی مملکت ما اینه که هیچ پولی همون جایی که باید خرج نمیشه و بنابراین همیشه ناله بی پولی الی الابد هست.....
ناشناس۲۱۱۳۲۷۰۰:۴۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
مشکلات حل شد دو هزار تومان خیلی زور داشت اگر سه هزار میلیارد تومان بود اشکال نداشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین