تولید تندر ۹۰ و ساندرو از متوقف می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3961026197 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین تولید خیلی از خودروها از جمله محصولات فعلی رنو باید متوقف شود.

تولید تندر ۹۰ و ساندرو از متوقف می‌شود

به گزارش ایسنا، رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بنابراین تا دو سال آینده تولید تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ اظهار کرد: طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف  می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان تولید خودروی کوئید در ایران گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران تولید شود اما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال وضع تحریم‌های جدید و تاثیر آن بر فعالیت این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم‌های سابق نیز رنو از ایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو تولید می‌کنیم. در تحریم‌های قبلی نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از فعالیت ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی تاثیر چندانی بر فعالیت خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت رنو، اظهار کرد: در این رابطه اطلاع دقیق و جدیدی ندارم اما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. رنو به دنبال افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید نهایی نشده است.

وی ادامه داد: اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسوول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ایجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران وجود دارد به عنوان مثال در یک نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی خاطرنشان کرد: ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم اما شریک ایرانی آن‌را نپذیرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۹۰۴۴۱۴:۲۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تندر و ساندرو متوقف میشن ولی پراید و پژو با کسب استانداردهای 85گانه!!!!! به تولید و حضور پرقدرت در بازار ادامه میدن!
رضا۲۰۹۱۱۶۱۵:۲۲:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ظاهرا که دوستان فرانسوی نقشه های دور و درازی برای صنعت خودروی ایران کشیده اند.یعنی قدرت خرید مردم ما به قدری افزایش یافته که عامه مردم به خودرویی کیفی تر از ساندرو نیاز پیدا کرده اند؟نه برادر در حال حاضر صنعت خودروی کشور با صرف سالانه 2 میلیارد دلار ارز1/5 میلیون خودروی ارزان قیمت وطنی ولو قدیمی تولید می کند که در مجموع برای 1 میلیون نفر هم ایجاد اشتغال کرده است.هر نوع بهبود کیفیت این خودروها هم تنها وقتی میسر است که درامد سرانه مردم افزایش پیدا کند.اما نقشه این دوستان سوق دادن این 2 میلیارد دلار به سمت واردات سالی 100 تا 150 هزار عدد خودروی گران قیمت فرانسوی به جای تولید خودروی وطنی می باشد که بصورت فول سی کی دی و با قطعات خارجی و برای قشر ثروتمند جامعه و به بهای نابودی صنعت خودروی وطنی تولید شوند.از انجایی که قیمت این نوع خودروها نیز بسیار بالاتر از قدرت خرید عامه مردم است تیراژ زیادی هم نخواهند داشت پس ساخت داخل کردن قطعات آنها هم توجیه اقتصادی ندارد که اگر موفق به انجام این سناریو شوند هم صنعت قطعه سازی نابود خواهد شد و هم سر 90 درصد از متقاضیان خرید خودرو بواسطه قیمت بالای این خودروها بی کلاه خواهد ماند ولی فرانسوی ها بازار پر سودی را به دست خواهند آورد.وقتی زمان فروش ایرباس می شود هزار و یک بهانه برای تامین مالی آن می اورند چون می خواهند مسافران ایرانی با ایرفرانس و بریتیش ایرویز سفر کنند اما برای تامین هزینه مالی مونتاژ خودرو سرمایه گزاری هم می کنند.در پیاده سازی این سناریو هم روی جهل مسئولین سازمان استاندارد و امثالهم که اینجا را با سوئیس اشتباه گرفته اند حساب باز کرده اند.
ناشناس۲۰۹۵۳۲۱۹:۱۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
حداقلش اینه از .. سایپا و ایرانخودرو راحت می شیم .
ناشناس۲۰۹۶۱۲۲۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تفکر امثال شما باعث شده ایران تنها کشوری باشد که وقتی پراید 96 را کنار پراید 76 می گذاری یا 207 سال 90 را کنار 207 سال 96 می گذاری، جز افسوس و حسرت و پس رفت شاهد نباشی! در صنعت مد نظر شما در یک مدل ثابت طی دهه ها نه تنها بهبود کیفیت حتی یکبار اتفاق نیفتاد بلکه حتی یک نمونه حفظ کیفیت هم نداشتیم! این یعنی تقلب و ایراد شما به رنو یک کلام است، تقلب نمی کند!
ناشناس۲۰۹۱۴۶۱۵:۳۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خوشم می یاد که پراید از تماس تست ها و استانداردهای اجباری حتی تا سال ۱۵۰۰ هم سربلند بیرون خواهد آمد.
ناشناس۲۰۹۳۵۵۱۷:۳۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
جالبه .الان دوسال از برجام گذشته ومتاسفانه کارخانجات خودروسازی همان مسیر باطل رو میرن .همین قرارداد رنو وواگذاری سایت کاشان به اونها هنوز خروجی خاصی نداشته .واقعا چه دلیلی داره که یک خودروخوب ومناسب برای قشر متوسط کشور نشه تولید کرد؟الان هیوندا اکسنت با قیمت جهانی 60میلیون یک خودرو کاملا استاندارد هست خو ب همین رو ارزانتر تولید کنید برای مردم .بگذارین مردم سوار خودرو چهارستاره ایمنی بشن نه یک ستاره.چرا ترکیه اندازه نفت ما صادرات صنعتی داره وحتی بیشتر واون وقت خودروسازان ما تو یک زنجیره بسته پرازفساد مدیران از چین تامین قطعه میکنند .
ناشناس۲۰۹۵۳۶۱۹:۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
استانداردهای خودرو مثل مهریه است ، البته مهریه های قدیمی که میگفتن کی داده و کی گرفته ! شما بشنو ولی باور نکن ، اگر قرار باشه ال 90 و ساندرو استاندارد نباشه لابد پراید151استاندارد است! نه اینکه استاندارد باشن بلکه استانداردها را متناسب با پراید و ...تعریف می کنند .
شیما۲۰۹۶۹۸۲۱:۴۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ماشینهای بد قیافه فرانسوی برای مردم ولی سود سرشار برای فرغون سازان وطنی و فرانسوی!!!!!
شهروند۲۰۹۸۵۳۰۰:۰۹:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
هیچی دیگه ازفردااین دوخودروگران میشوند!!!! خیلی عجیبه
احسان۲۰۹۹۰۳۰۱:۰۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
به اسم خودروی وطنی خون مردم رو داخل شیشه کردند.
ناشناس۲۰۹۹۱۶۰۱:۱۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
واقعا برام جالب بود که تویوتا rav4 استانداردهای لازم رو در ایران کسب نکرد و قرار بود دیگه وارد نشه. ولی سالیانه ساله که پراید استاندارده. دوراهی سختی بود برام خودرو داخلی یا خارجی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین