پنج تاثیر باورنکردنی مطالعه بر بهبود سلامت

گروه سلامت الف،   3961026076

دوستداران کتاب می دانند که هیچ احساسی بهتر از غرق شدن در یک کتاب عالی نیست. صفحه به صفحه با شخصیت های کتاب به پرواز در می آیید و شخصیت شما تثبیت می شود.

پنج تاثیر باورنکردنی مطالعه بر بهبود سلامت

به گزارش تیتریک؛ دوستداران کتاب می دانند که هیچ احساسی بهتر از غرق شدن در یک کتاب عالی نیست. صفحه به صفحه با شخصیت های کتاب به پرواز در می آیید و شخصیت شما تثبیت می شود. تقریبا اینطور تصور می شود که شما در صحنه ها و در نتیجه داستان حضور دارید. با این حال، آنچه که مشخص است این است که این فعالیت نه تنها سرگرم کننده است، بلکه برای سلامت شما نیز عالی است! این پنج مزیت شگفت انگیز کتاب خواندن بر سلامت را بررسی کنید.

1) کاهش استرس
 
هنگامی که در یک کتاب عالی غرق می شوید و تمام اندیشه های شما به طرح و شخصیت های آن کتاب معطوف می شود، این واقعیت ثابت شده است که نگرانی های روزمره و استرس ها ناپدید می شوند!
پس از یک روز استرس زا در محل کار، به جای روشن کردن تلویزیون، با خواندن یک کتاب عالی یا روشن کردن یک شمع خود را به آرامش برسانید.
 
2) بهبود حافظه
 
دوستداران کتاب می دانند که هیچ احساسی بهتر از غرق شدن در یک کتاب عالی نیست. صفحه به صفحه با شخصیت های کتاب به پرواز در می آیید و شخصیت شما تثبیت می شود.همانطور که عضلات و مغز شما به تمرین مناسب نیاز دارند، مطالعه منظم تمرینی برای سر شماست و تمام سیناپس های مغز شما را به فعالیت واداشته و بهبود می بخشد. علاوه بر این، مطالعه اخیر نشان داد که افراد سالخورده که به طور منظم مطالعه می کنند، 2.5 برابر کمتر از همسالان خود احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را دارند.
 
3) جوان‌تر ماندن مغز
 
ما آنطور که می خواهیم، نمی توانیم فرآیند پیری را متوقف کنیم، اما مطالعه می تواند سرعت آن را کاهش دهد. تحقیقی در این مورد نشان داد که مطالعه می تواند میزان زوال شناختی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین اگر می خواهید مغزی جوان و سریع داشته باشید، هر شب یک کتاب خوب بخوانید.
 
4) افزایش همدلی
 
چه کسی فکر می کرد که خواندن کتاب می تواند شما را به شخص خوشایندتری تبدیل کند؟ ظاهرا احساس عاطفی در یک کتاب جذبِ زندگی واقعی می شود. مطالعه ای نشان می دهد که افرادی که به طور منظم در داستان های خیالی خود را غرق می کنند، بسیار همدل تر هستند. با اینکه شخصیت ها تخیلی هستند، بسته به شرایطشان باعث می شوند که ما در زندگی هایمان مانند افراد واقعی زندگی کنیم.
 
5) افزایش بردباری در بلاتکلیفی ها
 
بیایید صادق باشیم، همه ما در گذشته با ابهامات و عدم کنترل در موقعیت های شخصی دست و پنجه نرم کرده ایم. عدم آگاهی از آینده نیز می تواند استرس زا باشد. به طور شگفت انگیز، یک راه آسان برای مقابله با این سردرگمی مطالعه بیشتر است. یک مطالعه نشان داد که خواندن داستان می تواند باعث افزایش تحمل در بلاتکلیفی ها شود. هر چقدر افراد در داستان ها و شخصیت های افسانه ای فرو می روند، ذهن آنها باز می شود و با امکانات، گزینه ها و بلاتکلیفی راحت تر کنار می آیند.
 
همه می دانند که مطالعه سرگرم کننده است، اما مزایایی که در بالا ذکر شد، می توانند سلامت و زندگی شما را بهبود ببخشند. اگر پیش از این زیاد مطالعه می کردید، بسیار سودمند است! و اگر اینگونه نیستید، سعی کنید زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید. یکی از چیزهایی که برای اطمینان لازم دارید، این است که کتابهای بسیاری برای مطالعه وجود دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین