ارز در بازار برای کاهش قیمت بانک مرکزی برای کاهش نرخ دلار وارد شد/ توزیع ارز در بازار و تشدیدنظارت برصرافی‌ها

گروه اقتصادی الف،   3961025154 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگرچه دلار طی روزهای گذشته روند روبه رشدی را در پیش گرفته و دلالان تا حدودی بازار را فتح کرده‌اند، یک مقام مسئول در بانک مرکزی از افزایش توزیع ارز مداخله‌ای و تشدید نظارت بر صرافی‌ها خبرداد.

بانک مرکزی برای کاهش نرخ دلار وارد شد/ توزیع ارز در بازار و تشدیدنظارت برصرافی‌ها
مهر در ادامه نوشت: بازار ارز طی روزهای گذشته وضعیت آشفته‌ای را داشته است که البته ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید که نوسانات نرخ طبیعی است؛ اما به هرحال روز گذشته قیمت به بالای ۴۴۰۰ تومان هم رسید و در میانه روز، قیمت ۴۴۲۰ تومانی را هم ثبت کرد، ولی در پایان معاملات به ۴۳۹۰ تومان رسید و روی این نرخ بسته شد.

مسئولان بانک مرکزی وعده داده بودند که قیمت بعد از تعطیلات ژانویه کاهش یابد و بازار روند منطقی خود را در پیش گیرد؛ اما اکنون باز هم افزایش قیمت در بازار به چشم می‌خورد و همین امر منجر به برخی رفتارهای غیرمنطقی از سوی صرافی‌ها شده است. برخی از مردم نیز اسیر هیجانات و وضعیت کنونی بازار ارز قرار گرفته و برای خرید دلار و یورو به عنوان یک سرمایه‌گذاری به بازار مراجعه می‌کنند که همین امر، قیمت را به دلیل افزایش تقاضا بالا برده است.

اما تجربه بلندمدت نشان داده که سرمایه‌گذاری‌های این چنینی نه تنها منجر به سود نشده؛ بلکه ضرر خریداران را هم در پی داشته است؛ چراکه صرافان به همان راحتی که ارز می‌فروشند، در چنین شرایطی ارز نمی‌خرند و همین امر، منجر به ضرر خریداران خرد و آن دسته از افرادی می‌شود که بدون توجه به محاسبات و تحلیل‌های منطقی، ارز را به عنوان یک کالا برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

در این میان، یک مقام مسئول در بانک مرکزی از توزیع ارز مداخله‌ای در بازار برای کاهش قیمت خبر داد و گفت که بانک مرکزی برای کنترل قیمت، ارز با نرخ مناسب را در بازار عرضه می‌کند و طی روزهای گذشته نیز این ارز توزیع شده است.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: مجموعه اقداماتی باید صورت گیرد تا بازار ارز به تعادل برسد و قیمت‌ها روند غیرمنطقی به خود نگیرند؛ به همین دلیل علاوه بر تشدید نظارت بر صرافی‌ها، توزیع ارز به صورتی که روند منطقی و طبیعی را بر بازار حاکم کند، صورت می‌گیرد.

در این میان، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز اول هفته جاری اعلام کرده بود: از سال ۹۲ تاکنون نرخ ریال نسبت به دلار ۳۱ درصد تضعیف شده این در حالی است که تضعیف روبل روسیه در برابر دلار حدود ۷۵ درصد، لیر ترکیه ۹۵ درصد و یورو ۱۲ درصد است.

رئیس کل بانک مرکزی، افزود: این نوسانات ارزهای بین المللی با یکدیگر است که ناشی از متغیرهای اقتصادی در کشورهای مختلف بوده و طبیعی است.

سیف، تصریح کرد: نرخ ارز ثبات نسبی مناسبی در مقایسه با گذشته داشته و بانک مرکزی تلاش می کند این نوسانات را به حداقل برساند.

دیدگاه کاربران

amin۲۰۷۶۸۰۱۳:۴۸:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
چه طنز جالبی دلار 1000 تومن رفته بالا اومدن ارز بریزن تو بازار 100 تومن بیارن پایین بد بگن دیدین جلوشو گرفتین برنامه اینه تا اردیبهشت 97 دلار روی 4300 بمانه...والسلام...فیلم بازی کردن نداره
ناشناس۲۰۷۹۳۱۱۶:۳۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
کاهش ارزش پول ملی = خیانت به کشور و انقلاب و نظام و مردم
ناشناس۲۰۸۰۳۳۱۷:۴۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
الان 4423 تومان هست کاهش کجاست ! حتما صرافی سر کوچه شما !
ناشناس۲۰۷۶۹۹۱۳:۵۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
کلا صرافی ها رو باید بست دلار فقط باید از طریق بانکها به فروش برسه
ناشناس۲۰۷۷۰۰۱۳:۵۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
صرافی ها با عدم فروش قیمت دلار رو بالا می برن
ناشناس۲۰۷۷۰۸۱۳:۵۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بایدمالیات سنگینی بدهندتاباعث بورس بازی نشوند
ناشناس۲۰۷۷۱۹۱۴:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
فقط بلدند توجیه کنند. ریال عربستان ، درهم امارات ، ریال قطر در طول سی سال گذشته ارزش خود را با دلار آمریکا به یک نسبت حفظ نموده اند . هر 3 ریال یک دلار آمریکا . چطور است که آنها هیچ زمان تحت تاثیر تورم بین المللی و یا کاهش و یا افزایش قیمت نفت و طلا و ... قرار ندارند . چون می دانند که چگونه باید ارزش پول ملی خود را حفظ نمایند. چون آنها عرق ملی دارند و تعصب دارند.
کوروش۲۰۷۸۳۲۱۵:۲۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
برو ببین جلوی صرافی ها چه خبره. همه دلال ها جمع شدن توی صرافی ها به محض اینکه ارز میاد همشو با قیمت پایین جمع میکنن فردا با قیمت بالاتر میفروشن. برو خودت رو سیاه کن آقای بانک مرکزی!.
مصلح خیر اندیش بی خانه۲۰۷۸۹۲۱۶:۰۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
اکثر قریب به اتفاق کارشناسان حوزه مسکن پیش بینی رشد حداکثر تا سقف تورم را برای مسکن در سال 96 پیش بینی کرده بودند متاسفانه در آمارها رشد 15 درصدی رو تایید میکنند ولی در بازار افزایش بالاتر از 30 درصد و انصراف مالکین از فروش به چشم میخورد درعمل سیاست وام 80 میلیونی هیچ تاثیری درقدرت خرید کسانی که پارسال اقدام به سپرده گذاری کرده اند نداشته و فقط بیچاره ها به امید افزایش قدرت خرید تا 12 سال خودشون رو بدهکار دولت کرده اند متاسفانه بدلیل ابلاغ بخشنامه بانکی در شهریورماه توسط سیف ( خدا بگم چکارش نکنه ) و عدم نظارت در اجرای بخشنامه و جو زدگی مردم ، کلیه بازارها اعم از مسکن - ارز - طلا - سکه و ....دچار بهم ریختگی شده است من موندم باچه رویی آخر سال میخوان اعلام کنند تورم 10 درصده ؟! عمده معاملات مسکن توسط دلالان و فروش نهایی به مصرف کنندگانی که بدلیل ترس از گرانی بیشتر به خرید از روی ناچاری روی آورده اند صورت میگیرد
ناشناس۲۰۸۰۹۹۱۹:۰۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
برای عوام که وارد بازی دلار و ارز شدن و دارن عرصه را به هموطنان خودشون تنگ میکنن متاسفم! نون دلالی بدون زحمت خوردن نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین