نویسنده کتاب آتش و خشم؛ دوست داشتم موفقیت ترامپ را روایت کنم، اما خلافش ثابت شد

گروه جهان الف،   3961025010

مایکل وولف گفت: خیلی دوست داشتم موفقیت غیرمنتظره‌ی ترامپ را روایت کنم، اما آنچه دیدم خلافش را ثابت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ نویسنده‌ی کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» ضمن رد این ادعا که گفته می‌شود او با هدف به زیر کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چنین روایتی از کاخ سفید نقل کرده گفت: خیلی دوست داشتم موفقیت غیرمنتظره‌ی ترامپ را روایت کنم، اما آنچه دیدم خلافش را ثابت کرد.

مایکل وولف در پاسخ به این پرسش که آیا هدف شما از نوشتن این کتاب به زیرکشیدن رئیس جمهور ترامپ بود گفت: «خیر، کاملا بر عکس. من با ذهنی شفاف و خالی از هر گونه تعصب و جانبداری وارد کاخ سفید شدم و واقعا تمایل داشتم کتابی بنویسم که در آن موفقیت غیرقابل انتظار دونالد ترامپ روایت شده باشد، اما چیزی که در کاخ سفید مشاهده کردم خلافش را ثابت کرد. آنچه که من با چشمان خود دیدم و درک کردم این بود که ترامپ کاخ سفید را از نزدیک‌ترین افراد به خود انباشته کرده و همین افراد به شدت نگران عملکرد او هستند.»

مایکل وولف در پاسخ به این ادعای ترامپ که او (وولف) را هرگز ندیده و با گفتگو نداشته است گفت: «نزدیک به ۷ ماه در کاخ سفید بودم و نزدیک به ۲۰ سال است که دونالد ترامپ را می‌شناسم. نخستین بار که در کاخ سفید به او مراجعه کردم و از او خواستم مرا به عنوان ناظر در کاخ سفید بپذیرد تصور می‌کرد دارم درخواست کار می‌کنم. اما به او گفتم خیر می‌خواهم کتابی بنویسم. هنگامی که درخواستم را شنید چهره اش به گونه‌ای تغییر کرد که انگار هیچ علاقه‌ای به کتاب ندارد. اما پذیرفت و من جواز ورود به کاخ سفید را دریافت کردم و تقریبا با همه کارکنان ارشد دولت او به گفتگو نشستم.»

وولف گفت: در مجموع سه ساعت با ترامپ گفتگو داشته که در موقعیت‌های متفاوت در جریان تبلیغات، در حین آغاز به کار دولت ترامپ و در نخستین سال ریاست جمهوری او اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استیو بنن (تدبیرگر ارشد پیشین کاخ سفید) می‌تواند بدون در اختیار داشتن پایگاهی همچون پایگاه اینترنتی بریت بارت نیوز به رویارویی با ترامپ ادامه بدهد یا خیر نیز گفت: «استیو تدبیرگری توانمند است و پیش بینی می‌کنم او اکنون دارد گزینه‌های خود را بررسی می‌کند و هنگامی که با او درباره‌ی این کتاب گفتگو می‌کردم احساس کردم دارد بررسی می‌کند چگونه حساب شده راه خود را از رئیس جمهور جدا کند، صادقانه بگویم، استیو بنن، دونالد ترامپ را احمق می‌داند.»

وولف در پاسخ به انتقاد‌هایی که از روایت‌های بیان شده در کتابش می‌شود گفت: هدفم این بود خواننده آنچه را که خودم در کاخ سفید دیده و درک کرده ام دریافت کند و لذا راه تفسیر و نقد بیشتر را باز گذاشته ام.

کتاب «خشم و آتش؛ درون کاخ سفید ترامپ» نوشته‌ی مایکل وولف، نگاهی عمیق دارد به آنچه که نزدیکان ترامپ دارند انجام می‌دهد. جای شگفتی نیست که این کتاب خشم و عصبانیت کاخ سفید را بر انگیخته است. وولف در اثر خود به ناکارآمدی مزمنی می‌پردازد که در قلب دولت ترامپ ریشه دوانیده است.

نگاه عمق نویسنده‌ی خشم و آتش به ناشایستگی دولتمردان کنونی کاخ سفید آنقدر گزنده و دردآور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور می‌دهد از انتشار کتاب جلوگیری شود. با این وجود کتاب آتش و خشم در همان چاپ نخست به پرفروش‌ترین درآمریکا تبدیل شده و نویسنده ضمن تاکید بر درستی روایت‌های داستان، علت این درستی و دقت را دسترسی بی سابقه و گسترده‌ای بیان می‌کند که او به عناصر داخلی و خودی‌ها در کاخ سفید داشته است.

 انتهای پیام/

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین