تشریح سند تحویل وتحول شهرداری تهران توسط نجفی/ واکنش اعضای شورای شهر

گروه اجتماعی الف،   3961024175 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد علی نجفی در تشریح سند تحویل وتحول شهرداری تهران که امروز بخشی از آن در صحن علنی قرائت شد، گفت: دراوایل شهرویور ماه در شورای شهر تهران لایحه‌ای مبنی بر ارائه گزارشی ظرف 100 روز توسط شهردرای تهران و در قالب وضعیت موجود و آنچه که تحلیل مدیریت شهری شده است به تصویب رسید.

تشریح سند تحویل وتحول شهرداری تهران توسط نجفی/ واکنش اعضای شورای شهر

به گزارش الف، محمدعلی نجفی شهردار تهران امروز یکشنبه در جریان سی‌وهفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تهیه سند تحویل و تحول شهرداری تهران اینطور گفت: در شهریورماه که مسئولیت به عهده مدیریت شهری جدید افتاد تهیه این سند یک امر ضروری بود و حتی اگر تکلیفی از سوی شورا به شهرداری نمی‌شد، قاعدتا ما این کار را انجام می‌دادیم اما اقدام هوشمندانه شورا و مصوبه آن برای ارائه گزارش کار ما را  آغاز کرد.این گزارش در سطح کارشناسان داخل شهرداری و خارج شهرداری در سطح وسیعی آماده شد.

وی ادامه داد: ظرف 100 روز گذشته برای تهیه این گزارش 16 گروه کارشناسی تشکیل شد که از آنها از نظرات کارشناسان متعدد در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شد. و این گزارش در قالب 500 صفحه آماده شد. به شکلی که این گزارش می‌تواند امروز برای مراکز دانشگاهی و علمی به عنوان اعلام صورت وضعیت قابل استفاده باشد و نقاط ضعف و قوت شهر تهران را  مشخص کند.

نجفی در پاسخ به این سوال که چه میزان از پروژه‌های واگذار شده در مدیریت شهری گذشته از طریق مناقصه انجام شده گفت: کمتر از 50 درصد از پروژها از طریق مناقصه بوده و بیش از 50 درصد مابقی بدون انجام مناقصه واگذار شده است. بی‌تردید اصلی ترین راه سلامت یک سیستم  شفافیت در آن است. هر گاه به سمت پنهان کاری حرکت شود در سیستم شاهد وقوع فساد خواهیم بود. ما قصد داریم که تضمین شفافیت را برای مردم تهران ایجاد کنیم.

وی در ادامه درباره نقش نظارتی چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به تخلفاتی که در این دوره انجام شده است، تصریح کرد: قطعا شورای چهارم نظارت کافی نداشته و باعث شده این میزان از بدهی‌ها واین همه خطاها و اشتباهات در مدیریت شهری روی دهد به شکلی که ظرف مدت سه ماه تغییر در مدیریت شهری بیش از 13 هزار نفر به پرسنل حقوق بگیر شهرداری تهران اضافه شده است که این نشان می‌دهد نظارت کافی و دقیقی وجود نداشته و در این رابطه اگر از هر کدام از شهروندان تهرانی سوال می‌شد مخالف این رویداد بودند.

نجفی در پاسخ به این سوال که نقش نظارت ضعیف شورا در مدیریت شهری گذشته در هنگام حضور نجفی در شورا نیز بوده است، گفت: در خصوص نقش خودم در هنگام حضور در شورای شهر تهران و نظارت انجام شده در آن دوره باید بگویم که طرح تفصیلی از سال 1390 اجرایی شد به این ترتیب تنها دو سال از آغاز اجرای این طرح من در شورا حضور داشتم این در حالی است که بیشترین تخلفات عمدتا ظرف سال‌های 1392 تا 1394 به وقوع پیوسته و بیشترین تخلفات در حوزه مالی نیز در همین چهار سال اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: درمورد استخدام‌های بی رویه نیز بیشترین آنها در سه ماه منجر به تغییر مدیریت شهری روی داده است و برخی تخلفات حتی در مرداد و تیرماه اتفاق افتاده است و گذشته از اینها در هنگام حضورم در شورای اسلامی شهر تهران این شورا 15 عضو داشت که از این میان تنها 3 نفر عضو اصلاح‌طلب بودیم و ما در حد همین 3 نفر تاثیر گذار بودیم.

نجفی در خصوص عدم نامبردن اسم افرادی که در مدیریت گذشته تخلفاتی را انجام داده‌اند گفت: به دلیل ملاحظات اخلاقی حتی هنگامی که تخلف برای ما محرز شده باشد من از نامبردن افراد خودداری خواهم کرد و گزارش را به دستگاه‌های زیرصلاح ارائه می‌کنم  ولی اعضای شورا می توانند از افراد متخلف نام ببرند.

شهردار تهران درباره املاکی که با نام املاک نجومی به برخی افراد و نهادها واگذار شده بود نیز اظهار کرد: این املاک به مجموعه‌ای از نهادها و افراد واگذار شده بود که برخی از آنها ضابطه مند و برخی بی ضابطه واگذار شده بودند ما در ابتدا با این افراد و نهادها گفتگو خواهیم کرد که املاک را پس بدهند و یا تسویه حساب کنند واگر زیر بار نروند به بالاترین مرجع  موضوع را اعلام خواهیم کرد و اگر باز هم نشد از طریق قوه قضاییه اقدام خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: مرتب تذکر دادم انصاف و بی طرفی در گزارش مورد توجه قرار گیرد. در مواردی که فکر کردیم محرمانه است خیلی به اجمال اشاره کردیم و جداگانه در اختیار اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت. وی افزود: بدهی مجموع ثبت شده، ثبت نشده قطعی و احتمالی ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است یعنی سه برابر بودجه سال۹۶ ، این در حالی است که بودجه سال ۹۶ هم صد در صد محقق نشده است.

بی عدالتی در پرداخت‌حقوق کارمندان شهرداری

شهردار تهران در ادامه این گزارش یادآور شد: در شهرداری کارمندی با مدرک کارشناسی داریم که یک میلیون ۴۰۰ هزار حقوق می گیرد و کارمند دیگری با همان سابقه کار حدود پنج و نیم میلیون حقوق می گیرد یعنی کاملا غیر عادلانه است و هیچ ضابطه‌ای نیست و روند مقایسه‌ای تعداد کسور پردازان به تعداد بازنشستگان نشان می دهد که تعداد بازنشستگان پیشی گرفته است و این یعنی شکست صندوق بازنشستگی شهرداری در بلند مدت.

گزارش نجفی در صحن علنی شورای شهر تهران با واکنش های متفاوتی مواجه شد:

*محسن هاشمی در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از ارائه سند تحویل و تحول شهرداری تهران، اظهار داشت: مردم به دنبال آن هستند که تحول در موضوع اجرایی اتفاق بیفتد و تنها نباید به گفتاردرمانی مدیریت شهری اکتفا کرد و برای اقدامات لازم نیاز به برنامه‌های اجرایی داریم. هاشمی بیان داشت: مردم به دنبال سیاست‌های جدید شهرسازی هستند و نیاز است فرایند تدوین برنامه‌ها با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

*محمدجواد حق‌شناس در سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از ارائه سند تحویل و تحول شهرداری تهران، اظهار داشت: نجفی در موعد مقرر گزارش خود را مبنی بر سند تحویل و تحول شهرداری در صحن شورا ارائه کرد و یک اتفاق نادر است که در مدت کوتاه این گزارش ارائه شود البته کاری که در صد روز تهیه و انجام می‌شود قطعاً کامل نیست و نواقصی دارد که می‌تواند این نواقص پوشانده شود. 

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در انتقاد به گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران، گفت: ای کاش به نقاط قوت تیم مدیریت قبلی نیز اشاره می‌شد تا بتوانیم یک نگاه منصفانه به عملکرد مدیریت شهری داشته باشیم.

محمود میرلوحی با بیان اینکه متاسفانه در این گزارش اشاره‌ای به وضعیت قراردادهای شهرداری در دوره قبل شد، گفت: از آنجایی که عمده قراردادها بدون برگزاری مناقصه و طی روال قانونی بوده است، پیشنهاد می‌شود که لیست قراردادهای دوره قبل بر روی سایت شهرداری منتشر شود. وی گفت:‌ همگان باید بدانند که چه بلایی بر سر بخش خصوصی آمده است.

 *مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با بیان اینکه مردم در مسئله فساد در شهرداری بسیار حساس هستند، گفت: مردم معتقدند که بیشترین آمار فساد در شهرداری است و باید فکری برای این فساد ستیزی شود.وی با بیان اینکه شهرداری تهران در طول این 12 سال با اخذ وام و واگذاری املاک 121 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کردند اما می‌بینیم که هیچ آورده‌ای برای شهر نداشته و حالا با حجم زیادی از بدهی‌ها مواجه هستیم، گفت: متاسفانه اجرای سلیقه‌ای بودجه باعث ایجاد فساد و بی انضباطی مالی شده است.

*ناهید خداکرمی نیز با بیان اینکه شهرداری باید نام متخلفان را با ذکر نام و نه اختصار بیان کند، گفت: مردم می‌خواهند که مدیریت فعلی شهر اسم نجومی خواران، رانت بگیران و ... را اعلام کند و حتی از سازمان بازرسی کل کشور هم دعوت می‌کنیم تا به این میان بیایند و فکری به حال مردم تهران کند که از فساد خسته شده‌اند.

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر در یک دستگاهی تخلف بیّنی انجام و ضرری متوجه بیت‌المال شده است، باید بدون جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای در قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گیرد

 

در فضای مجازی هم کاربران توییتر به گزارش صد روزه نجفی واکنش نشان دادند.

 

 محمد صادق مفتاح کارشناس فضای مجازی با انتقاد از آمارهای ارائه شده توسط شهردار تهران در توئیتر نوشت:

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۶۲۷۹۱۹:۰۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این دوستان توییتر نویس بگن چرا یک کارمند 5تومن میگیره یکی دیگه 1400
شهروند۲۰۶۲۸۴۱۹:۰۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از سایت الف که بخاطر دکتر توکلی به رعایت انصاف معروفه انتظار نداشتم. ۱) تیتر خبر اصلا نمیگه که چه گزاراشاتی در مورد تخلفات گفته شده ۲) توییت های طرفدار جناب قالیباف رو هم گذاشته که قشنگ بگه بابا این تخلفاتی که صورت گرفته اصلا مهم نیست . نمیشه که ادعای مبارزه با فساد داشته باشیم ولی وقتی رسید به دوستان خودمون بگیم سیاسی کاری هست و بازتابش ندیم
ناشناس۲۰۶۵۱۴۲۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این اقایانی که مدعی هستند نجفی سیاه نمایی می کند چرا مدارکشان را رو نمی کنند. هر کسی می تواند ادعای کند. مرجع ان دادگاه بیطرف هست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین