"سانچی" غرق شد/ مرگ همه خدمه نفتکش ایرانی/ امکان خارج کردن اجساد دریانوردان وجود ندارد/ اسامی جانباختگان

گروه اقتصادی الف،   3961024112 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان بنادر و دریانوردی غرق شدن نفتکش ایرانی را تایید کرد و در پیامی جان باختن ۳۲ نفر از کارکنان و خدمه کشتی را به ایرانیان تسلیت گفت.

به گزارش الف،  سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی تحت عنوان «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته؛ ۳۲ فرشته از دریا به ملکوت رفتند»، رسما غرق شدن نفتکش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.

پیش‌تر نیز محمد راستاد مدیرعامل این سازمان در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده بود: امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

گفتنی است، روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند اما به گفته مسئولان حجم آتش نفتکش افزایش یافته و امکان ورود تکاوران به آن فراهم نیست.

همچنین، مانا نیز از قول یک منبع مطلع در شرکت ملی نفتکش ایران خبر فوت تمامی خدمه نفتکش سانچی را تایید کرد.

وی که در بندر شانگهای چین و در کمیته بحران حادثه نفتکش سانچی حضور دارد ضمن ابراز تاسف شدید تایید کرد: با انفجارهای گسترده امروز در نفتکش سانچی هیچ امیدی و امکانی برای زنده ماندن خدمه وجود ندارد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در پی سانحه دلخراش سانحه کشتی نفتکش و ناپدید شدن تعدادی از دریانوردان کشورمان با انتشار پیامی با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرد.

به گزارش الف،‌ اسامی ۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که ۸ روز پیش در ۱۵۸مایلی سواحل شرقی چین  دچار حریق شد به شرح زیر است:

۱-مجید قصابی عروجی، کاپیتان

۲- فرید محبی، سرمهندس

۳-مجید نقیان، افسر اول

۴-حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم

۵-احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم

۶-میلاد عنایتی، افسر سوم

۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم

۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم

۹- مهدی سادگی، مهندس سوم

۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم

۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات

۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق

۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان

۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان

۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم

۱۶-محمدساجب علی میریدها، ملوان یکم

۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم

۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم

۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم

۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار

۲۱- یاور افشاری، روغن کار

۲۲-میلاد آروی، روغن کار

۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار

۲۴-عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز

۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز

۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار

۲۷-احسان فرجی، مهماندار

۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۲۹-پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد

۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد

 

//////////// اخبار تکمیلی صبح تا پیش از غرق شدن کامل نفتکش

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: متاسفانه کشتی در حال غرق شدن است و امروز به دلیل انفجارهای زیاد حجم آتش تا ارتفاع ۹۰۰ متری نیز رسید.
 
وی اظهار داشت: نه تنها امکان امدادرسانی وجود ندارد بلکه حتی امکان نزدیک شدن به کشتی هم نیست.

راستاد افزود: تلاش‌ها برای یافتن پیکرهای مفقودان به نتیجه نرسید و امیدی به شناور ماندن کشتی روی آب نیست.

 

 طرح گرافیکی برای جانباختگان کشتی ایرانی 

 

*عملیات غواصی برای یافتن پیکر مفقودان دشوار است

وی در پاسخ به این سوال که آیا غواصان امکان ورود به این کشتی را پس از غرق شدن دارند، توضیح داد: عمق آب در این منطقه تا ۱۱۰ متر است و عملیات غواصی هم مشکل است و این موضوع باید بررسی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت کشتی از امروز صبح بدتر شد و به دلیل انفجارهای بالا حجم آتش گسترده‌تر شد به طوریکه کشتی در دود و آتش محصور ماند و امکان اطفاء حریق هم میسر نشد و فعلاً سانچی در حال غرق شدن است.

بنابراین گزارش، برخی از منابع چینی از جان بختن همه سرنشینان این نفتکش ایرانی در دقایق اولیه حادثه خبر می‌دهند.

به گزارش الف، روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است. تکاوران ایرانی با هدف تجسس در داخل نفتکش به محل حادثه اعزام شده‌اند اما به گفته مسئولان حجم آتش نفتکش افزایش یافته و امکان ورود تکاوران به آن فراهم نیست.

هم اکنون؛ آخرین تصاویر از غرق شدن کشتی نفتکش ایرانی

تصویری ازغرق‌شدن کشتی سانچی به طور کامل

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۵۴۳۶۱۱:۵۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با توجه به اینکه در لحظات اولیه تنها بخشی از کشتی اتش گرفته بوده جای تعجب دارد که هیچ اقدامی به فرار از کشتی نشده است
ناشناس۲۰۵۴۹۲۱۲:۲۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هنر دیپلماسی یعنی این که رایزنی کنی تا کشورهای ساحل نزدیک حادثه ، به کمک بشتابند ... نه این که در تهران بشینی و برای سلامتی شجریان و موفقیت فرهادی ، تویبت بزنی..!
کاپیتان رحمانی۲۰۵۵۹۰۱۳:۲۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از همان ساعات اولیه تمام دستگاهها پیگیر موضوع بودن و با تمام توان پیگیری کردن . امداد و نجات از همان ساعات ابتدایی آغاز شد .
ناشناس۲۰۵۷۴۷۱۴:۲۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آره راست میگن
ناشناس۲۰۵۷۷۲۱۴:۳۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کاپیتان لطفا توضیح دهید چه مدت زمان لازم بوده تا کشتی که از فاصله دور همدیگر را می بینند کاری بکنند که بهم برخورد نکنند در این دریای پهناور
العبد۲۰۵۷۹۴۱۴:۴۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقا ما توضیح شفاف و قانع کننده می خواهیم که با وجود فرصت فراوان، چرا کسی کار ضربتی و موثر انجام نداد؟! این همه سستی و شل عمل کردن چه توجیهی دارد؟
ناشناس۲۰۵۹۴۶۱۵:۴۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اصلا هم اینطور نیست من به عنوان خبرنگار تماس گرفتم میگفتند هر چی زنگ میزنیم روسای نمایندگی ها تا چند ساعت جواب نمیدادند
محسن۲۰۵۶۴۰۱۳:۴۲:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه ربطی داره؟ برو عقده هاتو از هنر و هنرمندا جای دیگه خالی کن
مسعود۲۰۵۷۱۳۱۴:۱۱:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
برادر بزرگار آرزوی سلامتی برای استاد شجریان چه ربطی به دیپلماسی و نجات کشتی داره.قطعا هر انسان با وجدان و منصفی هم برای شجریان دعای خیر میکند هم برای نجات سرنشینان کشتی.
ناشناس۲۰۵۷۹۰۱۴:۴۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوباره جو سازی ؟! اصولا جنابعالی تا چه حد از بعد این فاجعه اطلاع داری که از هنر دیپلماسی حرف می زنی ؟! آقا می گویند دودهای ناشی از این آتش سوزی سمی بوده کدام شخص بیگانه ای حاضر است جان خودش را برای نجات غیر هموطن به خطر بیندازد ؟!
مهران۲۰۵۸۵۰۱۴:۵۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این حرف شما اشتباه هست با احترام
رضایی اتشنشان شیراز۲۰۶۱۶۰۱۷:۵۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جناب دیپلماسی !! مگه کمک کننده های چینی نبودند و نگفتند که امکان کمک نیست اون همه نفت اتش گرفته را چطور میشد با دیپلماسی مهار کرد؟؟ چرا... سوئ استفاده سیاسی میکنی؟؟؟!!
ناشناس۲۰۵۵۴۹۱۳:۰۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یک هنر دیگه هم دارند حالا می ایند و می گویند کشتی و خدمه بیمه بوده و جای نگرانی نیست همانند حادثه برخورد دو قطار که شنیدن این حرف از وزیر اصلا قابل تحمل نبود
ناشناس۲۰۵۵۵۸۱۳:۰۴:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خداوند روح انان را شاد و به خانواده های این عزیزان صبر عنایت فرماید فاتحه و صلوات برای شادی روح این عزیزان
منتقد۲۰۵۵۹۵۱۳:۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
و دولت باید پاسخگو باشد چون دروغ بوده که خدمه در انفجار اول مردند اگر هفته قبل نمایش نماینده ویژه و اعزام کاماندو انجام میشد نجات تعدادیشان قطعی بود تصاویر اولیه نشان از سلامت 80درصد کشتی داشت قطعا کاماندو های جان بر کف به قیمت جانشان میرفتند روی عرشه و نجاتشان میدادند چون برای این روزها تربیت شدند حداقل استعفا هم نمیدن این وزرای راه و رفاه و نفت که کمی تسکین شود خدا یا صبر بده
ناشناس۲۰۶۱۳۷۱۷:۴۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حضور هر نیروی از یک کشور خصوصا نظامی، در آب های کشور دیگر، بدون اجازه امکان پذیر نیست!
ناشناس۲۰۶۲۵۶۱۸:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
وزیر خارجه رو گذاشتن برای همین کارها
ناشناس۲۰۶۲۴۲۱۸:۴۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اعزام کماندو به کشتی شعله ور بی معنی ترین کاری بود که انجام شد. جنگ با آتش کار آتش نشان زبده است نه کماندو.
ناشناس۲۰۶۸۲۵۰۰:۳۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
بهتر نیست در این شرایط بسیار ناگوار ، از ابراز اینگونه نظرات غیر تخصص و غیر تجربی خودداری کنیم تا خدای ناکرده ، نمک بر زخم بازمانگان نپاشیده باشیم .
ناشناس۲۰۵۴۴۳۱۲:۰۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
: هر چهار مورد این حوادث و البته این کشتی ایرانی در شب اتفاق افتاده و هر جهار مورد مجهز به اخرین و پیشرفته ترین سیستم های الکترونیک ناوبری و رادار بودند و متاسفانه در هر چهار مورد یعنی 8 کشتی درگیر سیستم های رادار و مو قعیت یاب هشت کشتی خاموش و دچار اختلالا شده بودند! ایا عجیب نیست که در کمتر از یکسال 8 کشتی بسیار پیشرفته ناگهان دچار سوانح غیر قابل تصور و توضیح شوند؟! مانند جنک هواپیماها که در کمتر از یکسال منجر به سرنگونی 7 هواپیما شد که به غیر از دو مورد روسی در مصر و مالزی در اکراین که با بمب و موشک بود 5 مورد بقیه همگی دلیل قابل توضیح برای انها اورده نشد به جز احتمال خودکشی خلبانها و هر 5 مورد انها سیستم رادار هواپیما و ارتباط انها دقایق و ساعتها خاموش و قطع شده بود!! 1-سانحه در اردیبهشت 96 ناو جنگی امریکا در ژاپن و هنگام شب از ناو فیتز جرالد امریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌‎های جنگی جهان یاد می‌شود که مجهز به آخرین فناوری‌های راداری است و به همین علت برخورد آن با یک کشتی عظیم باربری بسیار عجیب و شگفتی‌آور توصیف شده است. کشتی باربری که طرف دیگر این سانحه بوده، بنابر گزارش گارد ساحلی ژاپن، ای‌سی‌ایکس کریستال نام دارد و با پرچم فیلیپین و با باری کمتر از ۳۰ هزار تن در حرکت بوده است. نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرده است که این تصادف عجیب و نادر، در ساعت ۲:۳۰ دقیقه نیمه شب به وقت محلی در ۱۰۰ کیلومتری سواحل یوکوسوکا روی داده است. 2- هفتم اردیبهشت 96 یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. به گزارش تلویزیون «ان تی وی» ترکیه، امروز- پنجشنبه- اعلام کرد که بر یک ناوچه جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در نزدیکی سواحل شهر استانبول، برخورد کرد. این منبع افزود، تیم نجات اجساد ۴۵ سرباز روسی را از نجات دادند ولی ۱۵ تن از دیگر از خدمه های این ناو جنگی همچنان مفقود هستند. ولی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک کشتی شناسایی نظامی در پی برخورد با یک کشتی تجاری (حامل گاو)، با خطر غرق شدن مواجه است. 3- 30 مرداد 96 ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا که در پایگاه یوکوسوکای ژاپن مستقر است می‌گوید ناو جان اس. مک‌کین در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با تانکر نفتکش آلنیک ام‌سی تصادف کرده است.بنا بر بیانیه مقامات آمریکایی، ۱۰ خدمه ناو آمریکایی ناپدید و پنج نفر هم زخمی شده‌اند.این حادثه روز دوشنبه (۲۱ اوت-مرداد 96) در حالی اتفاق داد که ناو آمریکایی عازم سنگاپور بود
ناشناس۲۰۵۴۴۴۱۲:۰۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مرگ بر چین خائن که مانع کمک ژاپنی ها شد
ناشناس۲۰۵۴۴۹۱۲:۰۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چین توضیح دهد چرا مانع کمک ژاپن به کشتی شده
ناشناس۲۰۵۴۵۰۱۲:۰۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چیزی که تا به حال کسی از ان سخنی نگفته احتمال تروریستی بودن و یا اقدام به انتقام انتحاری بوده که ابتدا خدمه کشتی به قتل رسیده و سپس کشتی را در مسیر کشتی فله بر قرار داده باشند و سپس تروریست ها از ان خارج شده باشند
ناشناس۲۰۵۴۵۸۱۲:۰۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا محتویات و سخنان ان را سریعا مناشر نمی کنید خدمه و جعبه سیاه کشتی فله بر که سالم هستند باید از طریق انها سریعا اطلاع رسانی کرد
ناشناس۲۰۵۴۶۰۱۲:۰۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان ساکت اند!!! اگر مثل پلاسکو به حوزه مسوولیت قالیباف مربوط میشد ، جنجال می کردند... البته هنوز دیر نشده ، قالیباف خلبان بود ، این جا هم ناخدا داره ... هر دو تا رو کاپیتان میگن.. میشه به قالیباف ربطش داد ... دیر نشده.. بجمبید!
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۵۵۰۳۱۲:۳۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تسلیت به ملت ایران
ناشناس۲۰۵۵۱۲۱۲:۴۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چینی ها بخاطر ترس از الودگی اب و هزینه نکردن برای پاکسازی مواد نفتی ، گذاشتن کشتی بسوزه .
محمد ایرانی۲۰۵۵۲۸۱۲:۵۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مثلا ما با چین دوستیم!!!!!!!
ناشناس۲۰۵۶۴۲۱۳:۴۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیچ کشوری با ایران دوست نیست
ناشناس۲۰۵۵۳۹۱۲:۵۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوستان عزیز...خواهشن منطقی باشیم . اون حجم گاز h2s توی چند ثانیه اول میتونه هزاران انسان بکشه.تشریف ببرید روی اسکله نفتی تا متوجه منظورم بشید . حرف چینی ها متاسفانه درسته و اونا توی ۵ دقیقه اول فوت کردن
ناشناس۲۰۵۵۴۳۱۲:۵۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
واقعا اگر این نفت کش امریکایی یا سوئیسی یا نروژی بود در مقابل چشم همه یک هفته کامل می سوخت و تکاور از ایران می بردند چین ! به خدا اگر چنین اتفاقی می افتاد از زیر کشتی که زیر آب بود و حرارت کم تکنولوژی برای ممانعت از از فرورفت مثل یک موتور جوش می دادند که از بیرون تغذیه می شد و به شدت دنبال افراد داخل می گشتند تا 32 عزیز در این کشتی زتده زنده نسوزند
ناشناس۲۰۵۵۶۳۱۳:۰۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
پلاسکو.زلزله.سوختن نفت کش
ناشناس۲۰۵۷۶۹۱۴:۳۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آتش سوزی قطار تبریز - مشهد ، چند حادثه آتش سوزی پتروشیمی، اتوبوس سوختنها و....
ناشناس۲۰۵۵۷۷۱۳:۱۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چین مانع از کمک ژاپن شد
ناشناس۲۰۵۵۸۷۱۳:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از دولت چین و دیپلماسی یک طرفه در قبال چینی های بی مسولیت بخاط ایجاد این فاجعه ملی باید تشکر کرد. مردم باید در قبال این بی تفاوتی چینی ها اجناس چینی را تحریم کنند.
naderehabedi@yahoo.com۲۰۵۵۹۷۱۳:۲۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
برای همدردی با خانواده های داغدار و نشان دادن یک عکس العمل از طرف ملت ایران به چینی ها که یک وقت فکر نکنند ما برگ چغندر هستیم، بیایید همگی با هم اجناس بنجل چینی از اون ماشین های مزخرف شون تا کفش و کیف و لباس هاشون رو که بوی تعفن میدن رو تحریم کنیم و نخریم.
ناشناس۲۰۵۶۰۷۱۳:۲۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تحریم محصولات چینی
ناشناس۲۰۵۶۲۹۱۳:۳۸:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کلا تو دیماه اتش سوزی داریم
ناشناس۲۰۵۶۵۹۱۳:۴۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با تسلیت به خانواده این عزیزان باید بگم من کارشناس نیستم ولی تصاویر اولیه نشان میداد که بخشی از نفتکش دچار آتش سوزی بوده و نه همه آن و بنابراین چرا پرسنل فرصت ترک کشتی را پیدا نکرده اند؟ دوم چرا کشتی عامل تصادف یعنی فله بر چینی به کمک نیامده و محل حادثه را ترک کرده؟ و سوم اینکه تعلل چین در خاموش کردن آتش و امداد و نجات و عدم درخواست کمک از ژاپن و کره جنوبی سوال برانگیز است!
ناشناس۲۰۵۶۶۸۱۳:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عبرت ها چه بسیار عبرت پذیر چه اندک
ناشناس۲۰۵۷۲۶۱۴:۲۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه فداکاری و جانفشانی این چنین در تامین درامدملی که میشود و چه نا مردانی انرا با اختلاس چپاول میکنند.
صالحی۲۰۶۹۳۰۰۲:۵۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
واقعا
امیر۲۰۵۷۵۷۱۴:۳۳:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هرروز یه اتفاق تازه می افتد
علی۲۰۵۷۹۹۱۴:۴۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ممکن بود من و شما تو این کشتی باشیم و منتظر مرگ کمک میبودیم.باید دوره صرفا به شعار رای ندهیم و از یه فرد با دانش و علم روز دنیا انتخاب کنیم.
ناشناس۲۰۶۳۱۳۱۹:۱۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عجب آدمی هستی تو ..؟ چرا یک موضوع تخصصی رو در حد شعارهای جناحی تلقی می کنی ؟
احمد۲۰۵۸۹۵۱۵:۲۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
قبر شهیدان بی قبر قلب ملت ایران است
ناشناس۲۰۵۹۱۸۱۵:۳۴:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نتیجه اعتماد به چین
ناشناس۲۰۵۹۳۴۱۵:۳۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شکایت نامه بر ضد چین تنظیم شود
ناشناس۲۰۶۰۱۲۱۶:۱۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوستان مگرایران پارسال کشتی چینی هاروازدست دزدان دریایی نجات نداد.چینی هاغیرتشون هم مثل اجناسشونه
پگاه۲۰۶۰۱۹۱۶:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقای روحانی این دولت ناکارآمد شما کشور را آخر به سرنوشت سو چی دچار می کند شما را بخدا دست از لجبازی و ترفندهای سیاسی بردارید یک دولت ملی ،جهادی تشکیل بدهید
احمد۲۰۶۳۵۰۱۹:۳۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تو رو خدا بحث رو سیاسی نکنید . لطفا فکر کنید بعد نظر بدید
ناشناس۲۰۶۱۹۲۱۸:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
روحشون شاد
حسینی۲۰۶۲۲۵۱۸:۳۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
به خانواده های بازماندگان تسلیت میگم واز خدا ارزوی صبر جمیل براشون دارم دوستان عزیز برخورد احساسی نسبت به موضوعات مختلف خصلت ما ایرانی ها است واقعا فکرمیکنید در اون حجم اتش ودود کسی میتونست زنده بمونه؟فقط در صورت معجزه همچین چیزی ممکن بود
ناشناس۲۰۶۵۵۶۲۱:۲۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خدا خیرت بده. از بین این همه کامنت فقط شما نظر درست دادی. بقیه یا احساسی به یه گروه فحش میدن یا درخواست تحریم چین رو دارن یا به اخبار غیردقیق استناد میکنن. این مشکل اکثر مردم ماست
123۲۰۶۲۴۰۱۸:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یعنی اون گاز به این سرعت کل کشتی رو گرفته که کسی فرصت پریدن تو اب هم نداشته یعنی اینقدر سریع کشته شدن در صورتی که اول تنها 20 درصد کشتی در حال سوختن بوده
ناشناس۲۰۶۵۰۰۲۰:۵۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
متاسفانه.خانواده های عزادار شاید نییاز بکمک مالی داشته باشند که با این کاغذبازیازاری کسی بدادشان نمیرسد بجای عزای عمومی هییتی مثلاقای مهدی کرباسیان را مامور رسیدگی به این خانواده های داعدار که جگر گوشه هایشان راازدست داده اند نمایید مگر تینها درراه استقال اقتصادی جان خودرا از دست ندادن پس چراسهید قلمدادشانمیکنید چقدر تفاوت
امهران کچورستاقی۲۰۶۵۱۰۲۰:۵۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا نه در حادثه منا و نه در حادثه نفتکش ما نتونستیم از قدرت دیبلماسی بهره ببریم.در پلاسکو گفتیم قالیباف استفاء دهد اینجا چه کسی باید کنار رود
ناشناس۲۰۶۶۱۹۲۲:۰۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اولا تسلیت به خانواده های داغدار. ثانیا کارشناسان فن اطفای حریق نفتکشها ماشالله چقدر زیادند.
رضا جلیلیان۲۰۶۸۳۱۰۰:۴۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
با عرض تسلیت به خانواده های داغدار و ملت ایران، واقعا دل آدم آتیش میگیره، خیلی خیلی دردناک بود ، نه روز همراه این عزیزان سوختیم ولی بازم امیدی داشتیم، که امروز نا امید شدیم، خدا صبر بده
ناشناس۲۰۷۳۴۵۱۰:۴۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
جان ایرانی برای مسوولان ارزشی ندارد. تفاوت رفتاری که در ایران در پروژه های چینی با کارگر چینی و مهندس ایرانی می شود خیلی گویاست.
سیدمجید۲۰۷۹۵۱۱۶:۴۶:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
سلام من هرچی سرچ کردم عکسی از کشتی باربری چینی ندیدم
غزل۲۰۸۳۲۸۲۲:۴۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
تسلیت عرض میکنم برای تمام خانواده هایی ک عزیزانشونو از دست دادند
ناشناس۲۰۸۳۴۱۲۳:۰۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
روحشان شاد وجاودانه باد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین