نامه جوان زلزله زده به مدیری/ ما بی غیرت نیستیم، تو فکر پولت باش

گروه فرهنگی الف،   3961024068 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به دنبال پخش برنامه دورهمی از شبکه نسیم، یک جوان کرد نامه ای خطاب به مهران مدیری نوشت و ضمن انتقاد از مهران مدیری و برنامه دورهمی، خواستار توجه بیشتر به مردم زلزله زده بدون تمسخر نمودن شد .

نامه جوان زلزله زده به مدیری/ ما بی غیرت نیستیم، تو فکر پولت باش

وی در نامه خود نوشت:

 

سلام آقای مهران مدیری؛

امیدوارم این متن به دست شما برسد

هیراد یکی از دوستداران شما هستم و متاسفم که رفتار شما در  برنامه دورهمی دیشب در پی پخش برنامه دورهمی۹۶/۱۰/۲۱ باعث شد این متن را بنویسم.

برای ملت بزرگ و با غیرت ایران متاسفم از این که چند ساعت از وقت‌شان گذاشته می‌شود برای صدا و سیمایی که به جای اینکه به مشکلات و مسائل مردم بپردازد وقتش را به شما می دهد تا افکار خود را دنبا کنید تا هم جیبتان را پر کنید و با خیال راحت و با تمام بی‌احترامی به خنداندن چند نفر آدم دور و برتان که فقط بلدند دست بزنند بپردازید.

با توجه به صحبت‌های توهین‌آمیز شما در برنامه دیشب دورهمی در مورد زلزله‌زدگان کرمانشاه، بنده لازم می‌دانم به عنوان یک جوان کورد زلزله زده که در عمق فاجعه بوده است مطالبی را به عرض برسانم که هم شما آگاه شوید و هم حرف دل مردم زلزله زده را بشنوید.

۱- اول از همه بگویم که ملت ایران برای سرک کشیدن به چادرهای مردم زلزله زده نیامدند بلکه صدای مظلومیت ملت زلزله زده کورد را شنیدند و از آنجا که می‌دانستند که مسئولین مسولیت خود را انجام نمی‌دهند و به داد مردم نمیرسند، از اولین لحظه حادثه به کرمانشاه آمدند و به داد مردم رسیدند.

دوما ملت کورد آنقدر با عزت و شرف هستند که اجازه ندهند کسی بدون اجازه به چادرشان و حریم شان سرک بکشد.

۲- آقای مدیری شما آنقدر سرتان گرم بازار تبلیغات و اول مارکت و اس ام اس بازی است که بی‌خبر هستید و فقط برای دست زدن و خنداندن اطرافیانتان دست به هر کاری  می‌زنید و با تمسخر می‌گویید آقای خیابانی در خیابان‌های اونجا بیژامه پخش می‌کند.

این را بدانید که آقای خیابانی در خیابان‌های سرپل‌ذهاب و ازگله و ثلاث و جوانرود و روانسر، بیژامه پخش نمی‌کند، بلکه آقای خیابانی عشق و مهر و انسانیت و امید را در میان ملت کورد پخش می‌کند. آقای خیابانی به نمایندگی ملت ایران با دلی پر از عشق و دست پر به میان مردم زلزله زده کورد آمد و با گریه‌های پر از حرفش خود و مردم ایران را شریک غم از دست دادن بیش از ۶۰۰ نفر انسان باعزت و با شرف کورد می‌کند و تا الان در کنار مردمی است که هم عزادارند هم ماتم زده و هم خانه خراب!

۳- آقای مهران مدیری شما چند لحظه از بازی‌هایتان را صرف تمسخر کردن کلیپی کردید از جوانی که موقع زلزله، قلیان کشیدن خود را به فرار از زلزله ترجیح داد و به قلیان کشیدن خود ادامه داد.

البته بنده کاملا مخالف دود و قلیان هستم،اما این را بدانید آن کلیپی که شما دیدید مربوط به یک جوان اوراماناتی است.در اورامانات جوانان تحصیلکرده زیادی هستند که تنها فرصت شغلی آنها کوله بری ست.که خوب می‌دانم اولین بار است که اسم کوله‌بر را می‌شنوی و با آن بیگانه‌ای. چون باید جواد خیابانی و پرویز پرستویی باشی که معنی کوله‌بری را بفهمی. در اورامانات جوانان بسیاری هستند که آنقدر از کار و درآمد و زندگی نا امید هستند که شاید دیگر از زلزله نمی‌ترسند وحاضرند پای قلیان کشیدنشان بنشینند و زیر آوار بمانند و زندگیشان مثل دود قلیان به آسمان برود.

آقای مدیری به جای مسخره کردن موج خروشان کمک‌رسانی مردم ایران و علی دایی‌ها و خیابانی‌ها و علی کریمی‌ها که همه جوره به کمک مردم زلزله زده شتافتند، ای کاش قدری به کارتان بیاندیشید و تجدید نظری در مورد پخش برنامه دورهمی درتاریخ ۲۱/ ۱۰ / ۹۶ می‌کردید.

ای کاش شما هم به جای این بساط دورهمی و خنداندن و دست زدن اطرافیانتان، مشکلات و درد و رنج مردم زلزله زده و بی‌تفاوتی مسولین را مطرح می‌کردید.

ای کاش به جای دعوت کردن از مهمانان تشریفاتی و سوال پرسیدن از بازیگران درمورد عاشق شدنشان و مجادله برسر چند سال بالا و پایین بردن سن و سالشان از درد مردم زلزله زده و مشکلات بی‌شمارشان می‌گفتید.

آقای مدیری شما که تمسخر کردن و نقد کردن را خوب بلدید چرا از کم کاری و بی‌تفاوتی مسولین در قبال مردم زلزله زده نمی‌گویید.چرا نمی‌گویید مردم هنوز توی چادرهای نشسته در خاک و گل ولای هستند. چرا نمی‌گویید کمک بلاعوض که هیچ هنوز وام هم به مردم نداده‌اند. چرا از بی‌توجهی بانک‌ها نسبت به امهال دو ساله وام‌های مناطق زلزله زده نمی‌گویید.چرا از بی‌خانمانی و بلاتکلیفی‌شان و بسیاری از مشکلات دیگر نمی‌گویید.

اگر مردم زلزله زده استان کرمانشاه الآن یک ذره وضع‌شان بهتر از روز حادثه است از برکت حضور مردم ایران است نه مسولین.

آقای مدیری لطفا آگاهی و شناختتان را نسبت به ملت کورد ایران بیشتر کنید که به راحتی به حریم شان وارد نشوی و زبان تمسخر را پیش نگیری و  به جای تمسخر کردن موج کمک‌رسانی ملت ایران به زلزله زدگان، به کم کاری و بی‌توجهی مسولین در قبال زلزله زدگان بپردازید.

با احترام

هیراد یک جوان کورد زلزله‌زده

منبع:24آنلاین

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۵۲۴۸۱۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقای مدیری خودش حوصله رفتن به مناطق زلزله زده رو نداره , به همین دلیل شروع کرده به مسخره کردن سلبریتی ها و به نوعی میخواد اثبات کنه این کارها نمایش هست.. چه در هنگام مصیبت و چه غیر مصیبت مردم آدمهای مشهور رو میبینن خوشحال میشن.
ناشناس۲۰۵۶۸۳۱۳:۵۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من قبل از اینکه به کامنت شما مثبت بدم یا منفی باید بفهمم دقیقاً مدیری چی گفته. همینجوری که نمیشه با یک نامه جوگیر بشیم. الان سرچ کردم ببینم مدیری گفته جواد خیابانی داشته بین زلزله زده ها پیژامه پخش می کرده. دیدم یه همچین چیزی نیست. توی اون کلیپ که طرف داره موقع زلزله قلیون میکشه و بلند نمیشه فرار کنه به نظر شما کارش درسته؟ اگه کارش غلطه ما نباید بگیم چون زلزله زده اس؟ بابا یه خورده جنبه داشته باشین و همه چیو با همه چی قاطی نکنین. با اجازه تون من بازم دارم تحقیق می کنم ببینم مدیری دقیقاً در مورد زلزله چی گفته و تا اون موقع به این کامنتا نه مثبت میدم نه منفی. خداحافظ.
ناشناس۲۰۶۰۷۸۱۶:۵۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کمی جنبه داشته باشیم. مهران مدیری قصد مسخره کردن کسی را نداشت، بلکه می گفت الکی نروند ترافیک درست کنند و مزاحم نیروهای امدادی شوید. بحث ایشان این بود که کسی که کاری از دستش برنمی آید نرود و خودش سربار شود و یکی بخواهد برای او شام و نهار آماده کند و راه بندان درست کند. یا قلیان کشیدن در تهران هم رخ داده بود.
قاسم۲۰۶۵۸۰۲۱:۳۴:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من دیگه شخصا دور برنامه دورهمی خط کشیدم
احمد۲۰۵۲۴۹۱۰:۲۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جانا سخن از زبان ما می گویی دمت گرم ای والله
علیرضا۲۰۵۲۶۴۱۰:۳۱:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام متاسفانه، این سالها، پول شده همه چیز همه! و این بی همه چیز! (پول) به همه جای سازمان ها و مردم هم نفوذ کرده؛ از صدا و سیما بگیر تا وزارت خانه ها، تا حوزه و تا گوشت و پوست و خون مردم؛ که با کمال شرمندگی، با پول می توان هم مدرک خرید و هم اعتبار کسب کرد، هم شاسی بلند سوار شد و هم فخر فروخت. این وسط فرهنگ و ادب شده کابوس و رویا. خدا به خیر کند!
ناشناس۲۰۵۲۶۶۱۰:۳۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیراد عزیز درود بر تو و درود بر ملت غیور و سربلند کرد ایران
آریابان۲۰۵۵۰۹۱۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر این درد-گویی های از دل برآمده لاجرم بر دل-نشین هیراد ، آن جوان آزاده و دردمند کورد ؛ این یک واقعیته که برنامه های امروزه "سیما" ، از سرگرمی و آشپزی گرفته تا ورزشی و فوتبالی دو هدف نهادینه شده را به ترتیب اولویت پی میگیرد : 1- کسب درآمد های هنگفت از تبلیغات کاملا مصرفی هزینه-ساز و یا حتی کاملا خطرناک که "نخوردنی اند ، نه خوردنی" !!!!! ؛ 2 - سر گرم !!!!! کردن مردم ؛
بردیا۲۰۵۲۷۳۱۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جناب مدیری این اولین بار نیست که شما به اقوام و مذاهب توهین می کنید .کمی از خدا بترسید و کمتر به فکر مادیات باشید.مگر شما همون دانشجوی فقیری نبودید که از صدقه سری طنز ساعت خوش به اینجا رسیده اید و حالا به یک ملعبه و نه هنرمند تبدیل شده اید.از خودتان خجالت بکشید و از امثال خیابانی و کریمی و دایی و........یاد بگیرید.
رضا۲۰۵۲۷۸۱۰:۴۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اگر کسانی را که به یاری مصیبت دیدگان می روند تمسخر کنیم دیگر کسی به یاری کسی نخواهد رفت. آقای علی دایی و دیگران می توانستند به زندگی خودشان برسند و حداکثر عکس فیش کمکهایشان را منتشر کنند ولی به میدان آمدند و از نزدیک با مردمی بودند که ادعای تعلق به آنها را داشتند و ادعایشان را ثابت کردند.
قاسم۲۰۵۲۸۸۱۰:۴۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جوان همه اینها را گفت. این بنده خدا داشت از شما تعریف میکرد. مثل اینکه متوجه نشدی
شهاب۲۰۶۰۱۱۱۶:۱۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نه بابا الان جوری شده حمایتم بکنی میگن کوبیده
ایرانی۲۰۵۲۹۰۱۰:۴۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آفرین بر این دلنوشته و هزار تاسف بر آدم نماهای مرفه و بی درد
1۲۰۵۳۱۲۱۰:۵۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
زنده باد کرد با غیرت کرد همیشه زنده است کرد قهرمان واقعی ملت ماست نه قهرمان خیالی داستان های دروغی ناراحت نباش، ما همه کرد هستیم.
زهرا۲۰۵۹۵۸۱۵:۴۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
نه ما همه ملت ایران هستیم و بودیم، چه کرد چه ترک لر چه فارس چه عرب چه ترکمن چه بلوچ . درود بر همه ی ملت ایران.
ناشناس۲۰۵۳۲۴۱۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کمی جنبه داشته باشیم
ناشناس۲۰۵۵۷۵۱۳:۱۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اینو باید به مهران مدیری بگویید نه به مردم
ريزبين۲۰۵۵۸۰۱۳:۱۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
طنز و شوخی هم حد و آیینی داره . نمیشه به بهانه طنز با مصیبت و بدبختی مردم شوخی کرد و خندید.
ناشناس۲۰۵۳۲۸۱۱:۰۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عالی بود
بابک نور۲۰۵۳۴۵۱۱:۱۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هموطن کرد من_ درود بر شرف و عزت و غیرتت_ آفتاب‌ همیشه پشت ابر نمی ماند...
ناشناس۲۰۵۳۶۱۱۱:۲۵:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام به هر حال ضمن تایید انتقادات از این جوان عزیز میخواهم همش بحت نژادی و کردی نکنه ما همه امسانیم و ایرانی با قومهای عزیز و متنوع
ناشناس۲۰۵۳۶۸۱۱:۳۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بنازم به غیرتت حرف دل من را زدی متاسفانه مدتی بود می خواستم تمام حرفهای که تو زدی بزنم اما نمی دانستم به کجا بفرستم ایا اهمیت می دهند منتشر می کنند حالا بسیار خوشحالم
علی کریمی - تبریز۲۰۵۳۷۱۱۱:۳۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیراد عزیز وقتی ملت ایران یکپارچه و صادقانه در روزهای سخت کنار هموطنان کوردشان بودند از بی مهری امثال مهران مدیری ها غمی به دل های پاکتان راه ندهید.
پیمان۲۰۵۳۷۳۱۱:۳۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه بی جنبه.
ناشناس۲۰۵۷۶۴۱۴:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بی جنبه شماید...
ناشناس۲۰۵۴۰۹۱۱:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مطمئن هستید این متن بدون دخالت رقیب است؟!! من برنامه را ندیدم ولی می دانم طنز است و از همان روز شروع گفت هرشب از زلزله یاد خواهد کرد تا پس از 2 ماه مردم و مشکلاتشان فراموش نشوند!! نمی دانم چه گفته ولی احتمالا تلاشی برای ایستادن بر سر قولش از نگاه طنز بوده ولی ظاهرا به همکاری برخورده و جوانی ساده و البته رنجیده را پیدا کرده، بیشتر تحریکش کرده، متنی را کمک نموده به تهیه و مهمتر از آن پخش!! زیرا قطعا هموطنان زلزله زده ما در بین سوز و سرما حرف های زیادی برای زدن دارند ولی چون راه انتشار آن به این تمیزی و گستردگی را نمی دانند این حرف ها در مقابل چادر هایشان (واگر خوش شانس هستند کانکس هایشان) مطرح می شود و نه آن طرف تر!
ناشناس۲۰۵۴۱۵۱۱:۴۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آفرین دست اندر کاران تلویزیون فکر میکنند خیلی برتر از مردم هستند و ادابازی و سبک بازیشان را هم به مردم می فروشند. فراموش میکنند که شغلی دارند مثل همه شغل های دیگر فقط آنها آنتن مفت دارند تا دیده شوند و بقیه این شانس را ندارند . این اختلاف در برخورداری برایشان توهم برتری می سازد.
ماریار۲۰۵۴۲۶۱۱:۵۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بسیار زیبا بود هموطن کوردم منم باهات همدردم و متاسفم که شما در این وضعیتید بدانید کل ملت ایران با شمایند
ناشناس۲۰۵۵۷۰۱۳:۱۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کسانی که به این کامنت منفی داده اند یعنی از زلزله کرمانشاه متاسف نیستند و خوشحالند
ناشناس۲۰۵۴۶۷۱۲:۱۱:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آفرین بر این جوان کرد که واقعیت را بیان کردند.امثال علی دایی و جواد خیابانی در قلب مردم جای دارند و البته آقای مدیری هم بهتر است هر مطلبی را بیان نکند و البته برنامه دورهمی را تعطیل کند که شدیدا به اعتبار ایشان لطمه می زند.
ناشناس۲۰۵۴۷۷۱۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
زنده باد جناب خیابانی عزیز و بزرگوار
هموطن۲۰۵۴۸۰۱۲:۲۰:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جناب آقای هیراد هموطن عزیر کرد من . ما هم به عنوان هم وطن شما از مصیبت و مشکلات ایجاد شده برای شما بسیار متاسفم و دهر کاری که از دستم برآمده انجام داده ام. همیشه دعا گوییم که خدا این بلا را برای شما سهل نموده و هرچه زودتر همه مشکلات شما حل شود. به عنوان بیننده برنامه دورهمی و برداشتی که بنده تا کنون داشته ام آقای مدیری هر شب و هرشب زلزله را برای مردم یادآوری می کند که از یادمان نرود هنوز مشکلات این مردم حل نشده و هنوز این هموطنان عزیز نیاز به یاری دارند. خوب طبیعت هر برنامه یک چیزی را ایجاب می کند ایشان هم بنا به طنز بودن برنامه به شیوه خودشان این کار را می کنند و حتی خیریه موزه را هم برای هزینه در مناطق زلزله زده در نظر گرفته اند. من درک می کنم که شما سختی فراوان کشیده اید و به واسطه این سختی دلتان هم شکننده تر شده و انتظاراتتان از هموطنانتان بیشتر . ولی با تمام وجود اعلام می کنم من و همه هموطنان ایرانی شما به فکر شما هستیم و تمام توان خود را به کار می گیریم تا مگر بخشی از مشکلات شما را با همدلی و یاری یکدیگر مرتفع نماییم. یک ایرانی - یک هموطن
ناشناس۲۰۵۴۹۰۱۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اقای مدیری هر شب و هر برنامه در مورد مناطق زلزله زده حرف میزنه ولی من برنامه دیدم ایشون قصد جسارت به ملت ایران و مردم کرد نداره ولی بعضی از رفتارهای نادرست را بزرک نمایی میکنه که هم ملت هم مسولین همراه با خندیدن بفکر هم فرو بروند مثلا یادم هست که تو یکی از کلیپ ها یه پسر بچه انتقاد میکرد از سلفی بگیر ها تو شرایط بهرانی البته مردم ما بسیار مهربان هستند و بعضی از این کارها بدون منظور انجام میشود ولی خوبه که یکی باشه رفتار غلط ما را بصورت شیرین و طنز بهمون بگه
وحید۲۰۵۵۰۲۱۲:۳۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست بزرگوارم بااحترام کامل به شما ودیگر هموطنان زلزله زده،شماهم که خود با توهین به دیگر هموطنان(مخاطبین وتماشا چیان برنامه) اشتباهی دیگر مرتکب شدید-درضمن خندیدن وخنداندن نه تنها در این روزگار،جرم که نیست هیچ خود عین ثواب است.شما نیز از کجا فهمیدیددر میان تماشاچیان از کمک کنندگان مردمی نیستند-البته خود جناب مدیری نیز باید گفتارشون دقت کرده وشرط ادب رابه جا بیاورند وبدانند بخشی از این حس که این دولت دولت توانمندی نیست وهمینطوردرزلزله اخیر هیج کاری نکرده توسط ایشان ویاشاید برنامه های از این دست به جامعه منتقل شده است.
ملت۲۰۵۵۱۷۱۲:۴۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
گلایه های دوستمون به جاست . در مورد آلام و مشکلات مردم مناطق زلزله زده همه آگاهی داریم .لااقل برای خود من که از مناطق جنگ زده بودم قابل درکه و مشکلات مردم در مناطق کم برخودار رو می دونم . بحثم روی چیز دیگه ای هست . واژه ملت کرد که دوستمون عمدا یا سهوا استفاده کردن . واژه ملت ، به تمام افراد یک کشور اتلاق می شود و ما در ایران فقط یک ملت داریم ،‌"ملت ایران" . ملت ایران هم شامل "اقوام کرد ، لر ،‌بلوچ ،‌آذری ، عرب ، مازنی و گیلکی و ..." می شوند . خود بند ه از اقوام کرد هستم. متاسفانه خیلی از هم زبانان بنده به جای بردن سرمایه هاشون به کردستان و کرمانشاه و ایلام (که با توجه به شرایط اقلیمی و سرزمینی قابلیت های خوبی در زمینه کشاورزی ، توریسم و صنعت داره) ،‌مسافر چین هستن و عملا برادارن و خواهران خودشون رو هر روز بیکار تر می کنن.سرمایه دارهای بسیاری حتی در همون مناطق محروم چند استانی که نام بردم وجود داره که یا به قاچاق عتیقه(بخوانید تاراج سرمایه های ملی) مشغولن یا واردات از چین . میگیم که دولت به اون مناطق توجه نمی کنه .این رو میگیم درست ، کاش افرادی که نام بردم به فکر هم زبون و هم قوم خودشون بودن ...
ناشناس۲۰۵۵۳۱۱۲:۵۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر مهران مدیری
ناشناس۲۰۵۵۶۱۱۳:۰۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
زنده باد همبستگی و همدلی از هر زبانی و هر جغرافیایی
ريزبين۲۰۵۵۶۵۱۳:۰۸:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
به نظر من هم مصیبتی مثل زلزله جای طنز و شوخی و نداره مثل اینکه بخواین فوت یا مرگ عده ای مردم را اسباب شوخی و تفریح دیگران کنید . نپسندیدم
amin۲۰۵۵۸۱۱۳:۱۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من معنای بدی در حرف جناب مدیری ندیدم...تازه دفا کرد گفتن هررررر شخص سطح پایینی خودشونو بزرگ نکن ...مردم زلزله زده رو دچار چالش میکنن تا کمک
ناشناس۲۰۵۶۰۸۱۳:۳۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر هیراد گرامی با این نوشته کوبنده درود به غیرت هر چی کورد
احمد۲۰۵۶۲۸۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیراد جان و سایر هموطنان عزیز لطفا کرد را با واو "کورد"ننویسید.کرد درست است.در رسم الخط کردی با واو می نویسند اما در زبان فارسی بدون واو باید نوشته شود. این واو بوی نژاد پرستی می دهد. یک هموطن کرد. زنده باد ایران
ناشناس۲۰۶۴۴۲۲۰:۲۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هر طور دلت خواست بنویس، هیچ بویی هم نمیده.
ناشناس۲۰۵۶۴۴۱۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
من از اصفهان خدمت هم وطنان کرد خودم عرض می کنم هرچه برای شما انجام دادیم وظیفه ما بود و روسیاهیم که از این بیشتر در توانمان نبود و مطمئنم اگر در شهر من این اتفاق می افتاد شما برایمان سنگ تمام می گذاشتید.هر شب به وضعیت شما و سرما هوا فکر میکنم.
ناشناس۲۰۵۶۴۸۱۳:۴۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
احسنت به این بیان زیبا این جوانمرد کرد عزیز که یک مشکل فرهنگی بزرگ را به امثال مهران مدیری گوشزد کردید.افتخار میکنم که اینقد فهمیده هستید و درست رو از نادرست تفکیک میکنید.درود بر صبر و استقامتتان.
ناشناس۲۰۵۷۰۰۱۴:۰۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هموطن عزیز کرد؛ همونطور که خودت هم میدونی و بیان کردی همه مردم عمیقا از مصائبی که برای هموطنان کرمانشاهی بوجود اومده ناراحت و خواستار این هستن که کمک‌رسانی حتی لحظه‌ای متوقف نشه، اما انتظاری بیجاست که برنامه شاد و سرگرم‌کننده دورهمی غم و اندوه ملت از بابت هموطنان زلزله‌زده رو مکرر در مکرر به نحو غم‌انگیزی بیان کنه و بجای انبساط روحی باعث افزایش ناراحتی ملتی بشه که خودشون غرق در گرفتاری هستن و با نشستن پای این برنامه سعی دارن برای دقایقی مشکلات رو فراموش کنن، به نحوی که در یکی از قسمت‌های آخر دو هموطنی روی صحنه اومدن که متحمل ضرر و زیان سنگین مالی شده بودن.. پس میبینی که حتی این بزرگواران هم بین این همه مشکل دنبال شادی و خوشحالی میگردن و هدف مهران مدیری عزیز اینه که مسائل رو به نحوی بیان کنه که علاوه‌بر آگاهی دادن به مردم از تلخی اونها کم بشه. بهتره کمی ظرفیت و بینش خودمون رو ارتقاء بدیم!...
اميرجبلي۲۰۵۷۰۱۱۴:۰۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
با سلام اینجانب فارغ از کرد و لرو بلوچ بسیار متاسف شدم از اینکه یک برنامه تلویونی با رنجاندن یک طایفه شجاع ایرانی و عدم تمایل به بیدارشدن برخی مسئولین بی کفایت سرا پا مقصر کشور م بایستی از طرف ملت و دولت مردان باغیرت کشور م از این طایفه باغیرت وبا شرف (کرد ) ازپخش این چنین برنامه های عذر خواهی نموده و امیدوارم که کام شماشیرمردان وزنان مصیبت زده در این روزهای سخت به حق حضرت کبریا شیرین شود و حضرتش به شما عافیت عاقبت بخیری و بهنرینها را به جنابتان عنایت فرمایید
کریمزاده۲۰۵۷۱۰۱۴:۱۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام به همه عزیزان کرد باشرف و داغدار من نه دوست آقای مدیری هستم و نه نفعی از نوشتن این چند سطر میبرم.خودم ترک هستم و کلی درددل دارم از وضعیت اقلیتها در کشورمان... هدفم از نوشتن این متن توجه به این نکته است که امثال آقای مدیری درد جامعه الان مارو میدونه و با تریبونی که در دست داره این دردها رو با خنده ای مالامال از درد فریاد میزنه... دوست خوبم کمی منصفانه درباره مهران مدیری حرف بزنیم کسی که تمام خطرات رک گویی و انتقاد رو در جامعه مثلا انتقادپذیر ما به جان خریده و حرف دل مارو میزنه .... یاعلی
ناشناس۲۰۵۷۱۵۱۴:۱۲:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این برنامه طنز است نه جدی چه عیب داره شما که زلزله زده هستی کمی بخندی تا روحیه ات عوض بشه
ناشناس۲۰۵۷۲۲۱۴:۱۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عزیزانی که متاسفانه با یه نسیمی هم جهت باد میشوید همین مهران مدیری در همین برنامه دورهمی که به مزاج خیلیها خوش نمیاد بارها اعلام نموده هدایای اهدایی به موزه دوره همی خرج عزیزان زلزله زده خواهد شد و در همین برنامه بارها و بارها مشکلات عزیزان زلزله زده تکرار و مانع فراموش شدن این مصیبت وارد شده به هموطنانمان گردیده کمی انصاف بد نیست
ناشناس۲۰۵۷۳۳۱۴:۲۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر مردم عادی ایران و درود به کردهای ایران
فش نیوز۲۰۵۷۵۸۱۴:۳۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر کرد های غیرتمند
ناشناس۲۰۵۷۷۳۱۴:۳۸:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اولا که بعضی حرفای آقای مدیری، در عین طنز بودن، عین واقعیت بود! دوما، یه کم جنبه شوخی بد نیست ها!
ناشناس۲۰۵۸۵۸۱۵:۰۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه جو گیر معلومه فقط کوردها اومدن نامه رو خوندن و بنفعت مثبت دادن. درود بر مدیری
رضا۲۰۵۹۹۵۱۶:۰۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
فقط میتونم بگم برای شمای ناشناس متاسفم .
ناشناس۲۰۵۸۶۰۱۵:۰۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مسخره ترین برنامه سیمای ملی
ناشناس۲۰۵۸۸۰۱۵:۱۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
منطور مهران مدیری اشک تمساح ریختن بعضی ها است که کاری انجام نمیدهند جز خود نمایی از اینکه به شما برخود متاسفم اما منظور اقای مدیری حمایت از مظلومیت ملت کرد بود ملتی غیور محترم و باشرف
ناشناس۲۰۵۸۸۱۱۵:۱۵:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود بر ملت زلزله زده کورد با غیرت
دوستدارتان۲۰۵۸۹۴۱۵:۲۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
جوان کورد زلزله زده عزیز ضمن قدردانی از مردان و زنانی که عاشقانه از هموطنان زلزله زده دلجویی کردند.و آنان را در این مصیبت بزرگ یاری نمودند.باید عرض کنم آقای مدیری هیچگونه اهانتی به مردم عزیز و همیشه قهرمان کرد نکردند و. ایشان صرفا فرهنگ امروز، عده ای از مردم را در حوزه کمک به همنوعان به چالش کشیدند.هم آنان که صرفا به دنبال ایجاد محبوبیت برای خود بودند. ایشان به دنبال فروش آثار موزه برنامه به نفع زلزله زدگان هستند آن موقع شما چه برداشت اشتباهی از برنامه ایشان داشته اید.
ناشناس۲۰۵۹۵۷۱۵:۴۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیراد عزیز متاسفانه شما در درک مطلب مقداری دچار اشتباه شده اید و با عینک بدبینی به کل فرآیند نگاه کرده اید و در عین اینکه فرد مورد نظر را دعوت به انصاف میکنید ، خود از دایره انصاف خارج شده اید و انگ و لیبل میزنید! 1- حتما با تمثیل و تشبیه آشنا هستید و نیک میدانید وقتی میگویند کسی سرش را در چادر میکند الف) اشاره فرد (عادی یا مسئولی) است که درک نکرده باید چگونه رفتار کند ب ) سرک کشیدن در چادر به معنی این نیست که کسی در واقع وارد چادر دیگری شود که این مسئله نه در فرهنگ ایرانیان است نه انسانی ، و اگر این مورد گفته میشود یعنی طنز و در طنز بزرگ نمایی جایز است. لذا صحبت از غیرت ، بنظر یا آدرس غلط دادن است و برداشت غلط از یک موضوع ساده. 2- اشاره به درد های فراوان مردم کردید، و میگویید ای کاش برنامه ( بساط دور همی ) نبود و حرفهای مردم زده میشد اینکه حرفها و درد دل مردم زده شود ، جای هیچ بحثی نیست ، اما چند نکته را شما عمدا فراموش کرده اید 1: همدردی فقط به صحبت و گریه کردن ختم نمی شود آیا بازماندگان و سایر شهروندان حق ندارند شاد باشند؟! وقتی تصادفی میشود ، هواپیمایی سقوط میکند و ... آیا کل مردم کشور و ... باید برای همیشه عذا دار باشند ، یا باید برای ان کاری کرد؟ آیا ازدواج هایی که در همان مناطق زلزله زده ( فرقی ندارد کرد باشد یا کرمانی) شکل گرفته با منطق شما غلط نیست؟ آیا بچه ها حق بازی ندارند؟! دوست عزیز بنظر دچار برداشت سطحی از یک مبحث شده اید ، اگر دوست ندارید برنامه آقای مدیری اجرا شود میتوانید صادقانه بگویید اما لطفا استفاده ابزاری از یک موضوع میهنی نکنید و خود را پشت آسیب دیدگان واقعی پنهان نکنید.
ناشناس۲۰۶۰۴۰۱۶:۲۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
سلام بر مردم شریف کرمانشاه روح از دست رفتگان شاد هر ایرانی که به فکر کمک به مردم خوب کرد زلزله زده است زنده باد من کرد نیستم ولی هر روز دلم با مردم داغدار خطه دلاور پرور کرمانشاه است .
ناشناس۲۰۶۰۴۲۱۶:۳۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
موزه دورهمی برای مردم زلزله زده به فروش گذاشته شد .
ناشناس۲۰۶۱۲۰۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیراد عزیزم فقط توکل بخداوند مهربان داشته باش انشالا مشکلاتتان حل شود کاش در ایران بودم و می توانستم کمک کنم
عباس جليلي۲۰۶۱۵۸۱۷:۵۰:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
عزیزم ای هموطن خارج رفته و با کلاس با پست دی اچ ال هم میتونی هر چی میخواهی بفرستی ، داداش خودتو که لازم ندارن مردم زلزله زده! کمکهای نقدی و غیر نقدی لازم دارن
مريم۲۰۶۲۲۷۱۸:۳۷:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شمااراده کن هر جاب دنیا ک باشی ارسال میشه
عباس جليلي۲۰۶۱۵۲۱۷:۴۹:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تو این وادی که مدیری همه را نقد میکند و خودش شده بدون ایراد و گل بی خار باز هم آفرین به این جوان زلزله زده که خوب جوابش رو داد هر چند حتی اگه به قول بعضی از دوستان متن از قبل تنظیم شده باشه
ناشناس۲۰۶۲۸۹۱۹:۰۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بهتر است کمی تحمل داشته باشیم اکر حرفی هم داریم بزنیم شاید طرف مقابل جواب مکفی داشته باشد یکدفعه نزنیم زیر همه چیز
اردوان۲۰۶۳۷۸۱۹:۵۵:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
خدا رو شکر میکنم که شما به عنوان یک جوان زلزله زده به تلویزیون دسترسی دارین و اونقد روحیه دارین که شبا برنامه طنز نگاه کنین. انشالا کمبودهای مادی بقیه زلزله های عزیز و هموطن هم هر چه زودتر برطرف بشه
ناشناس۲۰۶۴۷۷۲۰:۴۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اونوقت نامه این جوان کورد چگونه رسید دست همه؟!!!!!بابا بیخیال شید کوبیدن همدگرو،
ناشناس۲۰۶۴۸۵۲۰:۴۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
باسلام خدمدت همه مردم عزیز پلاسکو در اتش سوخت زلزله در کرمانشاه باعث کشته شدن بیش از پانصد نفر شد کشتی سانچی با بیش از 30 نفر خدمه دراتش سوخت وغرق شد ودر هیچ کدام مدیریت بحران نشد فکر نمیکنم صحبتهای اقای مدیری انقدر قابل بحث باشد مشکل بیشتراز این طنز هاست خیلی بیشتر...
ناشناس۲۰۶۴۹۷۲۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود برهنرمندان مهربان ☺☺
ناشناس۲۰۶۵۹۸۲۱:۵۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
این مدیری هم خیلی هنر کرده یک نفر رو میاره یک ساعت حرف میزنه و همه رو مسخره می کنه دیگر خبری از اون سریالهای خوبش نیست
ناشناس۲۰۶۶۸۴۲۲:۴۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یکی از مشکلات ما با قوم کرد اینه همیشه احساس میکنن حقشون خورده شده و طلبکارن مردم ایران به موقع کمک میکنن بی منت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین