تازه ترین خبر از نفتکش ایرانی/ انفجار مجدد و فوران ۱۰۰ متری آتش / درجه حرارت ۳۵۰ درجه/ انهدام و غرق شدن محتمل است/ شرایط ورود تکاوران مهیا نیست

گروه اقتصادی الف،   3961024041 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آتش در نفتکش سانچی از لحظاتی پیش باردیگر شعله ور شده است و رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی نفتکش، باعث شعله ور شدن آتش شده است.

 تازه ترین خبر از نفتکش ایرانی/ انفجار مجدد و فوران ۱۰۰ متری آتش / درجه حرارت ۳۵۰ درجه/ انهدام و غرق شدن محتمل است/ شرایط ورود تکاوران مهیا نیست

هادی حق‌شناس با بیان اینکه "تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند"، افزود: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی ادامه داد: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

حق شناس به این پرسش که "آیا فقط ۱۲ تکاور ایرانی وارد سانچی خواهند شد؟" پاسخ داد: هنوز این موضوع مشخص نیست. تیم ایرانی و تیم چینی در حال بررسی هستند.

 

بنا به آخرین اخبار از محل حادثه، آتش در نفتکش سانچی از لحظاتی پیش باردیگر شعله ور شده است و رسیدن آتش به مخازن سمت چپ کشتی نفتکش، باعث شعله ور شدن آتش شده است.

گفته میشود حتی ارتفاع آتش به بیش از 100 متر می رسد و درجه حرارت از شب گذشته به 350 درجه رسیده است، در حال حاضر به هیچ عنوان امکان ورود نیروهای امداد حاضر در اطراف کشتی وجود ندارد.

گروه امداد و نجات ارتش در مجاور نفتکش حضور دارند اما به علت وجود آتش زیاد، گازهای سمی و دود فراوان، امکان نزدیک شدن به نفتکش حتی از شعاع هزار متری وجود ندارد.

 

در رابطه با چرایی عدم ورود بالگردهای امدادی به عملیات امداد و نجات کشتی سانچی: در حال حاضر کشتی در فاصله 280 مایلی ساحل قرار دارد در حالیکه بُرد بالگردها در حدود 130 مایل است بنابراین نمی توانیم از امکانات هوایی استفاده کنیم.

 به گزارش الف،‌ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام این‌که ۳۰۰ تن فوم به نزدیکی نفتکش سانحه دیده ایرانی رسیده است، گفت: به دلیل توقف عملیات اطفای حریق در شب گذشته توسط چینی‌ها و ژاپنی‌ها، امروز با حجم بسیار بالای آتش نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم.

محمدمهدی برومندی اظهار کرد: دیشب در اتاق بحران چین با فرماندهی عملیات نشست مشترک داشتیم و تاکید کردیم دیشب کشتی‌ها و آتش‌خوارهای چینی و ژاپنی به اطفای حریق و خنک کردن نفتکش ایرانی کمک کنند.

وی با بیان این‌که تاکید ما این بود که فوم لازم برای پاشیدن روی کشتی برای روز فراهم شود، تصریح کرد: کارشناسان آنها معتقدند شب نمی‌توان این عملیات را انجام داد. ضمن این‌که ریختن آب روی آتش با توجه به بار کشتی ممکن است موجب انفجار و منهدم شدن نفتکش شود.

وی با بیان این‌که عملیات اطفای حریق در شب‌ها متوقف می‌شود، اظهار کرد:‌ از 8 صبح امروز گروه ژاپنی و چینی کار را دوباره شروع کرده‌اند. بر اساس گزارش امروز حدود 300 تن فوم آماده شده که بخشی از آن به نزدیکی کشتی رسیده که پس از فراهم شرایط توسط 4 اتش‌بار و کشتی به روی نفتکش پاشیده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ طی چند روز اخیر موج اب سه تا 4 متر بوده است. تمام این شرایط گاهی عملیات را متوقف می‌کند و چون دیشب عملیات متوقف شد، اتش نفتکش ادامه یافته و با حجمی بسیار بالایی از آتش نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم.

وی گفت:‌ نگرانی عمیق دیگری هم داریم  که خدای نکرده در ادامه آتش‌سوزی شرایط به گونه‌ای پیش نرود که کشتی غرق شود.

 

اظهارات ناامیدکننده فرمانده چینی عملیات نجات/ احتمال نجات جان دریانوردان ایران بسیار ضعیف است

فرمانده چینی عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی سانچی احتمال نجات جان دریانوردان ایرانی حاضر در این نفتکش را بسیار ضعیف دانست، اما گفت: تمام تلاش‌ها برای ادامه عملیات امداد با جدیت پیگیری می‌شود.

شیه چون وی  که صبح امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی کمیته بحران چین با حضور علی ربیعی – مسئول کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی – صحبت می‌کرد، تصریح کرد: با وجود پیش بینی‌های قطعی ما مبنی بر جان باختن همه دریانوردان حاضر در همان ساعات نخست حادثه به دلیل شدت انفجار و انتشار گازهای سمی، با همه امکانات عملیات اطفای حریق و تلاش برای نجات دریانوردان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که از همان ساعت نخست انفجار تیم‌های امداد و نجات جست‌وجوی خود را آغاز کردند، ولی غیر از یک پیکر فرد دیگری یافت نشد، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی تیم متخصص چین حاکی از این است که متاسفانه همه دریانوردان ایرانی در همان ساعات نخست انفجار جان باختند.

به گفته این مقام چینی مشاهدات کشتی‌های عبوری هم حاکی از این است که شدت انفجار اولیه به حدی بوده که امکان زنده ماندن افراد در پی این حادثه وجود ندارد.

فرمانده چینی عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی سانچی با اشاره به این‌که بالابر این نفتکش که از آن جهت ورود به قایق‌های نجات و یا پریدن به دریا استفاده می‌شود، پایین نیامده است، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که دریانوردان ایرانی جز یک نفر فرصت ورود به آب را نداشتند.

وی با این حال تصریح کرد: با وجود این مسائل همچنان تلاش‌ها برای عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

در این نشست همچنین علی ربیعی – نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش سانچی – از چینی‌ها خواست در اطفاء حریق کشتی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۵۱۵۶۰۹:۱۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کشتی ایرانی با پرچم پاناما..؟!! قابل توجه برجامی ها و ادعای رفع تحریم کشتیرانی!!!
ناشناس۲۰۵۲۵۶۱۰:۲۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
از هرچیزی برای زخم زبون استفاده می کنید؟
بهرام۲۰۵۲۶۱۱۰:۲۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
دوست عزیز این کار در سطح دنیا به خاطر یک سری مسایل مالیاتی و قوانین عرف هست. خیلی از کشورها شناورهاشونو در مبدا پاناما ثبت میکنن و ربطی به برجام نداره.
ناشناس۲۰۵۳۶۰۱۱:۲۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بعد از یک هفته تعلل میخواهید آتش از شما اجازه بگیره؟ خوبه منتقد پلاسکو بودید متاسفم
ناشناس۲۰۵۴۵۶۱۲:۰۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تو خوبی با کاسبان تحریم
ناشناس۲۰۵۵۴۸۱۳:۰۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حتی از داغی به این بزرگی که بر دل ملت نشسته هم بهره برداری جناحی می کنید ؟
ناشناس۲۰۵۱۵۸۰۹:۲۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه میتوان گفت ؟؟؟!!!
ناشناس۲۰۵۱۶۷۰۹:۲۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
باز هم یک حادثه دیگر و باز هم یک علم ستیزی و تافته جدا بافته کارشناسان ما در این موارد. همان هفته پیش کارشناسان ژاپنی و چینی اعلام کرده بودند که این کشتی متاسفانه می تواند از دو هفته تا یک ماه در اتش باشد و هیچ راهی که برای تیم نجات امن باشد و بتوان به ان نزدیک شد وجود ندارد. همیشه باید بدانیم برخی مواقع هیچ راهی وجود ندارد حتی اگر فبول داشته باشیم تیم ها نجات کشورهای دیگر ترسو هستند و ما شجاع. دمای 350 درجه این تعابیر و تفاسیر را فقط تبلیغ و شانتاژ خبری و سیاسی میداند.
ناشناس۲۰۵۲۳۴۱۰:۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
اگر از همان ابتدا به فکر غرق کردن کشتی بودند شاید ثمر بیشتری داشت و تعدادی نجات پیدا میکردنداحتمال اینکه خدمه مسمومیت غذایی داشته و در حال طبیعی نبوده اند که این حادثه رخ داده و یا خدمه کشتی غله بر مست بوده دریای به این بیکرانی که دو کشتی برخورد کنند بسیار جای تعجب دارد
ناشناس۲۰۵۱۷۲۰۹:۳۱:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
واقعا ابهامات زیادی درباره این حادثه وجود داره که از سایت الف می خواهم این ابهامات را برای مردم روشن کند. چطور کشتی چینی که به کشتی ایرانی برخورد کرده با همه خدمه از محل حادثه رفتن و هیچ اقدامی برای نجات خدمه کشتی ایرانی صورت نگرفته؟؟؟ چرا خدمه کشتی ایرانی در همان ابتدا که آتش کاملا فراگیر نشده بوده با قایق نجات از کشتی خارج نشده اند؟؟؟ چرا گزارشی از آخرین تماس های خدمه وجود نداره مگه ملوانان تلفن ماهواره ای ندارند چرا هیچ گزارشی در این باره ارائه نشده. حتی نمی دونند خدمه کجای کشتی هستند. مگر ارتباط GPS و ماهواره قطع شده؟؟ به نظر می رسه این حادثه در اثر تصمیمات نادرست (شاید خدمه را مجبور کردن که تو کشتی بمونن تا آتش را خاموش کنند) به فاجعه ای تبدیل شده و جان بیش از 30 نفر از هموطنان که به راحتی می توانستند نجات پیدا کنند ازدست رفته است؟ از سایت الف و آقای توکلی می خواهیم این ابهامات را برای افکار عمومی روشن سازند.
محمد امین۲۰۵۱۹۹۰۹:۵۲:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
به عنوان یک دریانورد قدیمی اعلام می کنم که طبق مقررات بین المللی دریانوردی ، اولین شناور نزدیک به شناور حادثه دیده باید عملیات اولیه امداد و نجات پرسنل را انجام دهد و هم چنین مرکز هماهنگی عملیات نجات شود تا مرکز عملیات امداد ساحلی جایگزینش شود. این شناور قطعا ، همان کشتی چینی بوده که با سانچی تصادف کرده و بعد از تصادف در شرایط متعال و خوبی بوده است. اما به جای انجام وظیفه بین المللی و انسانی خود، از محل حادثه گریخته است. اگر این کشتی وظیفه قانونی خود را انجام می داد ، به احتمال بسیار زیادی ، با ارتباط خوب و نزدیکی که با تانکر سانچی در همان ساعات اولیه حادثه می توانست داشته باشد، می توانست همه پرسنل آن را بر روی کشتی خود بیاورد و نجات دهد. به نظر بنده کارکنان این کشتی، مخصوصا کاپیتان آن باید تحت پیگرد قانونی بین المللی قرار بگیرد و به جرم قتل غیر عمد محاکمه شود.
ناشناس۲۰۵۲۵۰۱۰:۲۳:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
تا دیروز مقصر چین بود و شما دولت و مسوولین چینی ترسو و مادی و بی خیال معرفی کردی
ناشناس۲۰۵۴۹۹۱۲:۳۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
به خونوادهاشون تسلیت می گم.... خیلی دردناک بود!
ناشناس۲۰۵۵۰۶۱۲:۳۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چرا خدا دیگه به دعاهامون گوش نمیده ؟ خدا جون با ما قهر کردی ؟
ناشناس۲۰۵۷۴۸۱۴:۳۰:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران ! امان از داغ دل خانواده های داغدار !و امان از آنهمه امید بر باد رفته !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین