جزئیات اختلاس در شرکت ملی نفت/کارمند ساده‌ای که 100 میلیارد تومان به جیب زد و گریخت

گروه اقتصادی الف،   3961022090 ۹۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارمند ساده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با سوءاستفاده از امکانات شغلی 100 میلیارد تومان را طی 9 سال به جیب زد و از کشور فرار کرد.

جزئیات اختلاس در شرکت ملی نفت/کارمند ساده‌ای که 100 میلیارد تومان به جیب زد و گریخت

هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت دولت آقای روحانی منتشر کرد و نوشت  فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.

پس از انتشار این خبر کسری نوری رئیس روابط عمومی وزارت نفت  اظهار کرد: مسوولان امور مالی مدیریت اکتشاف به تازگی در بررسی اسناد مالی  خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی این مجموعه مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.

 به گفته نوری، وزیر نفت دستور داده است تا سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت نفت و همینطور حسابرسی داخلی این شرکت ضمن انجام تحقیقات دقیق برای روشن شدن ابعاد موضوع و تعیین میزان سوء استفاده اقدام کنند. همچنین وزیر نفت دستور برکناری و آماده به خدمت‌شدن تعدادی از مسوولان ذیربط را که در انجام مسوولیت‌هایشان بی‌دقتی و اهمال کرده‌اند هم صادر کرده است.

به گزارش فارس، بررسی ها حاکی است این فرد که 30 سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده های مالی خود را از سال 87 آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود 100 میلیارد تومان را به جیب بزند.

همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.

وی که مدارک اقامت در کشور کانادا را داشته است قصد داشت در در آخر هفته ترکیه را به مقصد کانادا ترک کند که تا لحظه انتشار خبر مشخص نیست که این کار را انجام داده و یا اینکه نهادهای امنیتی کشور موفق شده اند وی را دستگیر کرده و به کشور بازگردانند.

با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.

دیدگاه کاربران

حسین۲۰۲۸۸۴۱۲:۲۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
عزیزان سیستم در این مملکت مشکل داره که توی این کشور راحت 20 میلیارد دلار قاچاق وارد میشود و هزاران میلیارد اختلاس میشود تا زمانی که این سیستم اصلاح نشود که ظاهرا ... وضعیت تغییر نخواهد کرد
ناشناس۲۰۲۹۹۲۱۴:۳۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مدیر ارشد این کارمند هم باید مورد پیگیرد قرار بگیره. همچنین مدیر بازرسی و حراست اداره.
ناشناس۲۰۳۳۲۸۲۱:۱۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
افرین ..
زهرا۲۰۳۳۷۳۲۲:۲۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
تو ایران هیچ مدیر ارشدی توبیخ نمیشه، فقط آخر سال پاداش میگیره، احتمال توبیخ آبدارچی که برای کارمند چایی برده بیشتره
ناشناس۲۰۳۵۸۲۰۲:۲۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
همدست داشته
ناشناس۲۰۳۶۹۱۰۸:۳۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
چنین اختلاسی بدون همکاری چند مدیر بالا دست امکان پذیر نیست ساده لوحی است اگر باور کنیم این کار یک نفر بوده است.
ناشناس۲۰۳۰۰۶۱۴:۵۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دقت کن که از سال 87 منصوب شده به یک کار مالی و از همون موقع برداشته و جمع کرده و رفته ..
ناشناس۲۰۳۰۱۵۱۵:۰۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
من یه شرکت خصوصی دارم و کارمان پیمانکاری شرکت های دولتی است،در هر پروژه ای که داشتیم بدون استثنا تمامی مدیران و کارمندان بصورت کاملا هماهنگ با یکدیگر از ما درخواست رشوه میکنند و این یک موضوع عادی در سیستم دولتی شده،ما هم روزهای اول مقاومت میکردیم اما بعد اینکه دیدیم چند جا پول ها وصول نشد و آخر ماه در هزینه های حقوق و .....این موضوع داره واسمون عادی میشه.مشکل اینه ...دولت را فساد گرفته...
ناشناس۲۰۳۰۴۴۱۵:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
نظام باید جلوی تابعیت دوگانه را بگیرد ، این چه معنی دارد که یک فرد بتواند دو کشور و وطن داشته باشد ، در یک کشور اصلی و مادر از طریق مشروع یا نامشروع پول در بیاورد و ان را به وطن دومش انتقال دهد ، سوال برانگیز است که چرا مسئولان نظام در این رابطه سکوت کرده اند ، در اوروپا و امریکا و کانادا و بسیاری از کشورها فرد با گرفتن تابعیت کشور دیگر تابعیت خودش را از دست میدهد ، افرادی که تابعیت کشور دیگری را دارند ، خارجی محسوب میشوند و نباید شغل و کاری دولتی داشته باشند و حتی کار خصوصی انها نیز باید زیر نظر دولت و کنترل نظام باشد ، حق خرید و فروش املاک را نباید داشته باشند ، مسئولان جلوی این تابعیت مضاعف را بگیرید بشدت خروج ارز و مفاسد اقتصادی تا ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت .
ناشناس۲۰۳۴۴۷۲۳:۲۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
در کانادا تابعیت دوگانه کاملا مجاز هست و هیچ محدودیتی برای فرد ایجاد نمی کنه. البته اگه شما از من که تابعیت هر دو کشور رو دارم بیشتر میدونید که هیچ!
ناشناس۲۰۴۸۸۸۰۰:۳۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
در بسیاری از کشورها برای تابعیت کشور دیگر ، باید تابعیت اول ابطال شود ، کانادا چاره ای ندارد برای جذب مهاجر به سرزمینهای سرد و یخ بندانش تابعیت مضاعف را پذیرفته .
منصور۲۰۳۴۹۵۰۰:۰۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
دلیلش خیلی روشنه...دلیل عدم پیگیری اجرایی نمودن چنین قانونی اینه که خودشون و فک و فامیلشون دچار مشکل میشن.
ناشناس۲۰۳۱۳۸۱۷:۲۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
به دلیل اینکه کسی از مجازات نمی ترسد و اساسا مجازات بازدارنده ای وجود ندارد و قبح خط و جرم از بین رفته و تز و دکترین مدیران و.. و زیر دستان این شده است که اگر ندزدی می دزدند پس باید دزدید تا دیگران ندزدند
ناشناس۲۰۳۶۶۸۰۸:۰۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
شدیدترین مجازات ها را ما داریم. کمتر کشوری مانند ایران برای تخلفات مالی مجازات اعدام دارد. از اول انقلاب تا کنون ده ها نفر به جرم سو استفاده های مالی اعدام شده اند که مه آفرید خسروی آخرینشان بود و زنجانی هم حکم گرفته ست. وقتی فساد به فرهنگ تبدیل شود اعدام هم بازدارنده نخواهد بود.
مشعود۲۰۳۳۵۸۲۲:۱۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کاش اینم میشد یه جوری انداخت گردن دولت قبل...
ناشناس۲۰۳۵۰۷۰۰:۳۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اگه متن رو با دقت بخونی از سال 87 مشغول کاره یعنی دولت قبل
صادقانه و غیر جناحی۲۰۳۵۲۸۰۰:۵۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خداوکیلی دولت احمدی نژاد خیلی بهتر بود . این دولت ۵ ساله پوست اقتصاد را کند و رمق ملت را کشید . رکورد مثبت اقتصادی ملت و مملکت در دولت احمدی نژاد منهای ۲ سال آخر دست نیافتنی است . ایکاش همیشه همانطور بود .
ناشناس۲۰۲۸۸۷۱۲:۳۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اصلا .... یعنی فساد کرسنت و استات اویل و گاز مجانی به ترکیه و امارات و ...حالا هم این... پیرمردان سالخورده بی تحرک شدند وزرای مملکت اونوقت می نالیم چرا اینطور است و چرا ...
ناشناس۲۰۲۹۰۷۱۲:۵۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
همه اش صد میلیارد تومان؟ چی کم! ؟اصلا خبرش ارزش وقت صرف کردن برای خوندنشم نداشت بعد از سه هزار میلیارد خاوری و دار و دسته اش و نیز بعد از دوازده میلیارد تومان بابک زنجانی منتظر شنیدن رکودی جدید از ختلاس هستیم.ما به این ارقام کم دیگه به وجد نمیایم و خیلی ساده از کنارش میگذریم والا! مگه چیه یکصد میلیارد تومان
ناشناس۲۰۳۱۵۴۱۷:۵۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دوازده میلیارد تومان؟؟؟
ناشناس۲۰۳۳۳۸۲۱:۴۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
نخیر جناب. اشتباه تایپی بود. با عرض پوزش دوازده هزار میلیارد تومن درست هست.
ناشناس۲۰۳۲۸۹۲۰:۳۱:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
رکورد جدید مال صندوق ذخیره فرهنگیان با ۱۶ هزار میلیارد در همین دولت
همشهري۲۰۲۹۰۸۱۳:۰۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
باسلام/ این شرکت تابعه نفت تحت نظارتهای مالی دیوان محاسبات بوده یانه؟!؟!
ناشناس۲۰۲۹۱۱۱۳:۰۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
پیش خودش گفته شرکت نفت اقیانوسه چند قطره اش هم به ما میرسد
ناشناس۲۰۳۰۶۴۱۵:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اقیانوس اگر هم باشه بیت المال است. ارث پدری وزارت نفت نیست.
ناشناس۲۰۳۳۹۰۲۲:۳۴:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اونم یکی از افراد این مملکته، وقتی دید پول نفت.. تو ۹ سال زد و رفت.
ناشناس۲۰۲۹۱۳۱۳:۰۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
هر دم از این باغ ....
ناشناس۲۰۲۹۱۶۱۳:۰۷:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
قول میدم به تنهایی انجام نداده شرکای دزد تو ایران هستند
ناشناس۲۰۲۹۱۹۱۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
وقتی که نظارت نباشه این بابا توی شرکت نفت اختلاس میکنه اون یکی در گمرک یکی از شهرهای استان بوشهر تنهایی 300 میلیارد رشوه میگره و در بانکی هم مدیرانش وام های کلان ارزان قیمت میگیرن و برای سرپوش گذاشتن روی اون به حدود 20000 هزار پرسنب خودشون با اینکه زیان سنگین داشتند پاداش تراز میدن و وام صوری خودرو با سود 10 درصد 10 ساله خلاصه که شیر تو شیری است و مسولان نظارتی هم در کمای ... گر حکم شود که مست گیرند در نظارت....
ناشناس۲۰۳۲۵۲۱۹:۵۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
باید خون گریست.
ناشناس۲۰۳۳۳۴۲۱:۳۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
واقعا
ناشناس۲۰۲۹۲۱۱۳:۰۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
علی برکت الله !!!!!!! تقصیر احمدی نژاده !!!!!!! زمان احمدی نژاد رو چرا نمیگید ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!! اختلاس بیشتر بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه ... !!!!!!!!! نگران نباشید !!!!!!!!! آمار ؛ تورم منفی و رشد فضایی رو نشون میده !!!!!!! فعلاً باید دنبال جای مشخصی برای اعتراض و ابراز تنفر باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۰۲۹۳۲۱۳:۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
زنگنه استعفا کتد
۹۶۲۰۳۰۴۷۱۵:۳۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
زنگنه باید به اعمالش... . محاکمه عادلانه !!!!!!!!!!! در دادگاه صالح . ..
ناشناس۲۰۳۱۲۸۱۷:۲۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
صندلی صدارت را رها کن
ناشناس۲۰۳۲۱۸۱۹:۲۴:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دلت خوشه ها اینجا ایرانه استعفا و اینجور چیزا مال غربی هاست.
ناشناس۲۰۳۳۱۸۲۰:۵۴:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
عزیزم کل سیستم مشکل داره مقصرفقط یک وزیرنیست
ناشناس۲۰۲۹۴۲۱۳:۳۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
همه باهم از یک کاسه میزدن به بدن نیازی نیست کارمند ساده عقل کاملی داشته باشه...
ناشناس۲۰۲۹۴۴۱۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
...... چرا هرکی دزدی میکنه میره کانادا؟
ناشناس۲۰۳۰۳۳۱۵:۲۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دقیقا ایران باید به کانادای دزد کثیف اولتیماتوم بده که انقد از دزدیده شدن سرمایه های ما که تو کشور کثیف اونا استفاده میشه خوشحاله و توی پس دادن این دزدای غارتگره نانجیب همکاری نمیکنه، ایران باید یه اولتیماتوم جدی به این کانادای کثیف بده!!!
ناشناس۲۰۳۰۸۰۱۶:۰۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
چون که کانادا هر کسی را که به تاج ملکه الیزابت دوم قسم وفاداری بخورد برای محاکمه به کشورش پس نمی دهد. نمونش خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی و اختلاس گر 3000 میلیارد تومانی!
مقیم کانادا۲۰۳۲۱۲۱۹:۱۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
چون کانادا و خیلی کشورهای شبیهش دم از قانون و حقوق بشر و حساب و کتاب می زنند برای همین محل مناسبی هستش برای کلیه مشتاقات از این دست. لازم به ذکره محدود به ایران نیستش و از هر کشوری اینجا میان این زبون بسته ها. در یک کلام پول حرف اول را می زند بخصوص برای مهاجران. از کجاش مهم نیست. پر از ایرانی، چینی و غیره...
ناشناس۲۰۲۹۴۶۱۳:۳۶:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
وزارت نفت دولت ...ی؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۲۰۳۰۶۰۱۵:۴۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
چون با مبلغ ناچیزی از اختلاس به اسانی تابعیت و اقامت گرفته میشود. از این جهت جای مطلوبی هم برای دزدان هست که ایران با کانادا تبادل مجرمین ندارد.
الف ر۲۰۲۹۴۷۱۳:۳۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
آی مسلمون من 30سال در حوزه مالی کار کردم چنین چیزی (100میلیارد ) توسط یک کارمند ساده آنهم در ظرف9 سال چه جوری امکان داره با آنهمه کنترل وحسایرسی آنهم در شرکتی مث نفت!! چقدر مردم را ...گرفتین؟؟20تا 300 هزاری اختلا را در سازمان متبوعه(مالیاتی) سابقم اتفاق افتادآن بنده خدا را گرفتن و پدرش را در آوردند البته حقش هم همین بود
ناشناس۲۰۳۰۴۶۱۵:۳۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این بابا کارمند ساده بوده که فقط 100 میلیارد برده کارمندای... بالای 1000 میلیارد و چند تا .... تا کشتی میبرند.
ناشناس۲۰۲۹۵۹۱۳:۵۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اونوقت دولت فخیمه اشرافی میگه پول نداریم شغل ایجاد کنیم... چاه ویل شرکت نفت با مهندس پرفسور ز.. اصلا مگه مشکلی هم داره؟!!!!!!!! ... فرافکنی می کنی؟ مشکل مردم ایناست نه اون چیزایی که تو کنفرانس خبری ... تحویل دادی.. گرچه خودت هم خوب می دونی ولی ...
علیرضا۲۰۲۹۶۴۱۴:۰۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
به خدا ما مردم اینقدر ساده نیستیم این کار تقصیر یه نفر نیست کاره یه تیمه کار گروهیه چرا دنبالشون نمیکنید ، واقعا وزارت اطلاعات ما نمیتونه تیم رو پیدا کنه
ناشناس۲۰۲۹۷۵۱۴:۱۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
... آخه حالا حسابرسی رو بیخیال . چطور توانسته با این تحریم بانکی این مبلغ رو به خارج انتقال بده.
مثبت نگر۲۰۲۹۷۶۱۴:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کجا بریم که دیگه از این خبرا نشنویم
ناشناس۲۰۳۰۰۵۱۴:۵۱:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
تمام این دزدی ها بخاطره سیستم بانکیه ناقصیه که ماداریم اگر قانونی درست برای پولشویی داشتیم و اجرا میشد دیگه اختلاس و دزدی معنی نداره طرف ۹ سال توی یه وزارت مهم دزدی میکرده هیچ کس هم نفهمیده ! بانک ازش نپرسیده شما یه کارمند ساده این همه پول رو از کجا آوردی ؟ درصورتی که خارج از این کشور اگه از یه مبلغی بیشتر بخواهی جابجا کنی باید سند و مدرک ببری که پول مال خودته و از کجا آوردی !
ناشناس۲۰۳۰۴۹۱۵:۳۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
من بیش از سی سال تجربه کار در امور مالی شرکت نفت داشتم بارها برای کنترل های بیشتر سیستمی پیشنهاد های اجرایی به رده های بالاتر ارائه میکردم اما توجه که نمیشد هیچ سنگ هم میانداختند !
ناشناس۲۰۳۰۶۵۱۵:۴۸:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بجای به جیب زدن بایست تیتر زده میشد از بیت المال دزدید و گریخت.
ناشناس۲۰۳۰۶۹۱۵:۵۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
یعنی از سال 87 تا 96 سیستم نظارتی خواب بوده تا خودشو زده به خواب !!!
ناشناس۲۰۳۰۷۷۱۶:۰۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
دزدی بیت المال گاه با همدستی چند نفر انجام میشود .
ناشناس۲۰۳۰۷۸۱۶:۰۷:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
100میلیارد تومن؟ ... 3000 هزار میلیارد تومان اختلاس شد آب از آب تکون نخورد!
ناشناس۲۰۳۰۷۹۱۶:۰۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این رغم رو شده.مابقی ارقام چون به چند صد میلیارد نمیرسه پیگیری و اعلام نمیشه. مشت نمونه خروار.
ناشناس۲۰۳۰۸۳۱۶:۱۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
راه های پیشگیری در اختلاس و دزدی ها مانندبیماری از درمان پس از دچار شدن بهتر است. در بسیاری موارد این وجدان و شرف کاری مانع دزدی میشد. و الا سیستم های مثلا کنترلی که قربانش باید رفت. همان ..
ناشناس۲۰۳۰۹۲۱۶:۲۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اصولا در شرکت نفت مدیریتها طولانی است همین سبب ایجاد شبکه های اختلاس و دزدی در پناه ثبات مدیریت میشوند.
ناشناس۲۰۳۰۹۴۱۶:۲۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
...اختلاس نتنها یک مذموم وقیح نیست بلکه در فرهنگ بیشتر مردم زرنگی !!!! هم تلقی شود. و در رسانه ها با...!!!!؟؟؟ حتی با حروف الفبا معرفی میشوند وضع چنین است.
ناشناس۲۰۳۰۹۶۱۶:۳۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
کارمند ساده !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر۲۰۳۱۱۴۱۷:۰۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
وقتی دولت به فکر دست کردن در جیب مردم است، وقتی برای توسعه گردشگری عوارض خروج از مردم مخصوصا دانشجویان را بی دلیل چند برابر می کند وقتی بجای نظارت عدم نظارت و...باید هم انتظار این پلیدی ها را داشته باشیم
کیوان سپانلو۲۰۳۱۱۷۱۷:۰۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
با سلام و احترام افرادی که در بخش های بازرسی و حسابرسی کار می کنند به و ظایف خود باید آگاه باشند و گول افرادی که با حیله و تزویر بیت المال را غارت می کنند نباید بخورند .عشق ورزیدن به پول و نداشتن تربیت صحیح و عقده ی حقارت و حسادت باعث اینگونه مفاسد است.
ناشناس۲۰۳۱۲۹۱۷:۲۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
... مملکتی با این منابع و ثروت حال و روزش مثل بورکینافاسو و گابن ...
ناشناس۲۰۳۱۵۵۱۷:۵۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
چگونه یک کارمند ساده می تواند ۱۰۰ میلیارد تومان تنهایی اختلاس کند ان هم طی چندین سال وکسی متوجه نشود اگر کسی دله دزی بکند سریع مشخص می شود
ناشناس۲۰۳۱۶۷۱۸:۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
اگر به کسی بر نمی خوره ....بفرمائید اسم این آقا و سمتش در طی این 9 سالی که می گویند این دزدی را انجام داده و اسم مدیرانی که او را منصوب کرده اند چیست؟. ... منهم شرکت نفتی هستم و با وجود سیستم دقیق حسابداری و ذی حسابی خیلی عجیب است این اتفاق همین ظاهر ساده را داشته باشد. البته سیاست همیشگی ....در مدیریت ؛ مطیع پروری و ... است و مدیران معمولا آدم ضعیف و بشدت مطیع هستند و هیچوقت تعهد لازمه انتصاب نبوده و نیست
ناشناس۲۰۳۱۸۲۱۸:۳۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
نظارت نیست. من هم شاید در شرکت دولتی که هستم از دزدی خبر داشته باشم اما کسی نیست که به او گزارش کنی. اگر هم گزارش را به بازرسی بدهی در بهترین حالت همه بر ضد تو وارد عمل میشوند و زندگی را برای جهنم میکنند.
ناشناس۲۰۳۱۸۳۱۸:۳۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بروید برسی کنید تا برای گردانندگان معلوم شودکه.چند صد نفر ازاین دست ادمها که صاحب مال نامشروع شده اند در کانادا رحل اقامت گسترانیده اند ! بسیار ساده است ! از مشاورین امور مهاجرین ایرانی های مقیم کانادا در شهرهای مهم کاناداکه اکثرا از ایرانیان قدیمی مقیم انجاهستند ودنبال مادیات نبوده ونیستند واکثرا بدلیل رفتار انحصار طلبانه صورت گرفته با ایشان دلسرد ومهاجرت کرده اند کمک گرفته شود! تا معلوم شود چرا چنین شده شاید راه گشای اینده باشد!
یک مدیر عامل دولتی۲۰۳۱۹۳۱۸:۴۹:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
صد میلیارد توسط یک کارمند ساده، امکان پذیر نیست.
ناشناس۲۰۳۲۲۱۱۹:۳۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بنظر من اقتصاد ما نیاز به جراحی ندارد بیمار واقعی سیستم مدیریتی است که ادعای جراح بودن دارد و ادرس غلط بیماری اقتصاد را میدهد اگر این مدیران جراحی شوند البته با موفقیتی که منجر به فوتشان شود شاید فرجی حاصل شود
ناشناس۲۰۳۲۳۳۱۹:۴۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
همان بی مبالاتی وسهل النکاری مسئولان هست که ثروت ملت را به باد فنا داده وباعث گردیده خون ملت بجوش آید
ناشناس۲۰۳۲۵۰۱۹:۵۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
منم یه کارمند ساده ام ، چرا ما نمیتونیم 100 میلیارد به جیب بزنیم و در بریم؟ در رفته؟ یا فراریش دادن؟
ناشناس۲۰۴۵۳۱۲۰:۰۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
اونا همه با هم هستند....
ناشناس۲۰۳۲۵۷۱۹:۵۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
بالاترین مدیر این شرکت بی تجربه و بی کفایت است
بابک۲۰۳۲۶۴۲۰:۰۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این رقم اختلاس به این عظیمی توسط یک فرد امکان ندارد شاخه ها و لایه های این فساد از کجا سرچشمه میگیرد؟
ناشناس۲۰۳۲۷۵۲۰:۱۶:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
من تا سال ۹۰ کارمند یکی از شرکتهای زیر مجموعه نفت بودم همین الان یه عالمه از اینا رو می شناسم بیایید پیش منن تا ۱۰۰ میلیاردی نشدن بهتون بگم اگه راست میگید
رضا۲۰۳۲۸۴۲۰:۲۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
این معظل دولتی بودن سیستم است که مالکیت و مسیولیت بر هم منطبق نمی باشند.یک کارمند ساده با حقوق زیر ۱۰ میلیون تومان ۱۰۰ میلیارد اختلاس می کند و تا این حد اختیارات دارد و اقایان به دنبال منع افزایش حقوق سالانه ۱۵ میلیونی وزیر و معاون با اختیارات ۱۰۰ برابر به بهانه عدالت هستند جدا خنده دار نیست؟تنها چاره کارهم خصوصی سازی است چون کسی از خودش دزدی نمی کند
ناشناس۲۰۳۵۹۶۰۲:۵۸:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
مگر سیستم بخش خصوصی در این کشور مشکل ندارد و فساد زا نیست؟ مشکل دولتی بودن نیست بلکه مشکل عدم ساختارهای منضبط و عدم رعایت قانون و ضوابط و عدم نظارت و وجود فساد سیستمی است که خصوصی و دولتی ندارد. شما اگر در پمپ بنزین خصوصی بنزین بزنید نگرانید کنتور بنزین درست نباشد و هوا بزنید و در یک پمپ بنزین دولتی بنزین نامطلوب تحویل بگیرید
ناشناس۲۰۳۳۰۴۲۰:۴۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
ادامه اختلاس ها و فساد اداری نشانگر اینه که.... هیچ عزم و برنامه ای برای توقف وریشه کردن فسادهانیست
امیر۲۰۳۳۲۶۲۱:۱۳:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
خوب یک جوان بیکار و تحصیل کرده با شنیدن این خبر و خبرهای مشابه که در چند سال گذشته از حساب و کتاب گذشته، چه حالی پیدا می کند؟ یک بازنشسته با حقوق 1/2 میلیون تومانی در ماه چه قضاوتی می کند؟ مریضی که به دلیل نداشتن پول دارو درد و رنج می کشد چه فکری می کند؟و..... مردم تقاص این امور را از که بگیرند؟
ناشناس۲۰۳۳۴۶۲۱:۵۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
عادت مذموم بعضی روابط عمومی ها این است که برای دور کردن مسولین از مسولیت چنین کارها فورا ان را به دوره دولت خاصی مربوط میکنند درصو رتی که این فرد سی سال سابقه داشته است
ناشناس۲۰۳۳۵۱۲۲:۰۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
میبینه همه برمیدارن میرن اینم برداشته رفته
محمد۲۰۳۳۹۹۲۲:۴۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
پول این اختلاس رو باید از مسوولین و مدیران اون گرفت تا دیگه در خواب ..بسر نبرند و مملکت رو به بازی بگیرند
محمدی۲۰۳۴۵۳۲۳:۳۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
مگر هر سال حسابررسی نمی شده است؟ پس چطور متوجه کسری مبالغ نشدند؟ پس معلومه نظارت ها و حسابرسی ها همه الکی و آبکی است و این مسوولین بی کفایت و بی لیاقت شایستگی اداره کردن را ندارند. وزیر مسوول است و باید در برابر قانون و ملت پاسخگو باشد.
ن.د۲۰۳۴۷۳۲۳:۴۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
هم وطنان عزیز خیلی از کارمندان اینطور نیستند.بنده کارمند وزارت نفت هستم و دلم از دست این کارها خونه.اگر کارمندی دزده بدانید حتما مدیرش هم دزده. ..متاسفانه وقتی مدیر رده بالایی عوض می شود فقط دارو دسته خودش را می چیند و در تمام امور هماهنگ عمل می کنند و کارهای خلاف همدیگر را پشتیبانی می کنند. کارمند بازرسی به بنده گفت حتی به سازمان بازرسی هم بارها گزارش رفته ولی اقدامی صورت نگرفته. واقعا کشور ما ... حداقل در وزارت نفت که بنده کارمند آنجا هستم و در شرکت خودم می بینم دلسوزان واقعی کشور و انسانهای درست کوشه نشین شده اند و میدان در دست پرروها و بی سوادها ست که قطعا کارهای خلاف هم می کنند.
ناشناس۲۰۳۴۹۹۰۰:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
چون شرایط برای انجام ، هر کاری که نمیتوان حتی فکرش را هم کرد ، بطور شگفت انگیزی در کشور و الخصوص دولت و به ویژه نفت ، مهیا و آماده و فراهم است ، بروز چنین اتفاقاتی بسیار سهل و ممکن میباشد ، پس بوده ، هست ، ..
سینا۲۰۳۵۰۹۰۰:۴۰:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
از داروخانه بیمارستان.. یک دارو خریدم که روی آن قیمت 3500 تومان قید شده بود ولی مسئول فروش فاکتور 4200 تومانی صادر کرد وقتی دلیلش را پرسیدم خیلی راحت و خونسرد گفت که سیستم کامپیوتر این طور حساب کرده, بمن چه؟ به مرجعی در خود بیمارستان مراجعه کردم و از آنجا با عصبانیت از واحد داروخانه پرسیدند : چه معنی میدهد که شما خرید قبلی دارید و با نرخ جدید میفروشید؟ نهایتا" هیچ مرجعی از هیچ تهدیدی نترسید و گفتند به هر کجا که میخواهی مراجعه کن همینی هست که هست..با خواهش زیاد پولم را پس گرفتم و چند قدم آنطرف یک داروخانه رفتم و همان 3500 تومان خریدم! با وجود چنین سیستمهایی , چنین اختلاسهایی عجیب نمیباشد چون هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.
مهديار۲۰۳۵۱۳۰۰:۴۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
باید خون گریست به حال اون مملکت.... واقعاً!
ناشناس۲۰۳۵۸۴۰۲:۳۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یعنی این سیستم ...که ۱۰۰ میلیارد توی آن بی حساب جابجا می شود کسی نمی فهمد؟!!!! هیچ حسابرسی درستی تواین چندین سال از آن نشده یا ...
feri۲۰۴۰۱۱۱۴:۰۴:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
عجب ... تو این مملکت پولهای نفت را میخورند و به مدیرانش هم تحت عناوین مختلف در کارت نفت پولهای هنگفت واریز میکنند و ملت هم دعاگوی وزیر محترم و مدیران محترم وزارت نفت هستند . اینجوری میخواهید کشور را تحویل ..بدهید.؟؟!!!!
ناشناس۲۰۴۱۱۷۱۵:۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
دیگه چیز عجیبی نیست! این همه موسسات مالی اعتباری پول مردم را دزدین، پرونده های اختلاس مختلف از مه آفرید امیر خسروی و بابک زنجانی و دزدی دکل نفتی و ... مشکل داشتن دو تابعیت نیست، مشکل کانادا نیست، مشکل دقیقا قانون و اجرای قانون است. چرا باید بررسی پرونده های اختلاس آقایان اینقدر طول بکشد؟ چطور برای یک وام ازدواج ساده صدها مدرک درخواست می شود اما برای آقازاده ها میلیاردها وام بدون مدرک داده می شود؟ این یک فساد سیستماتیک است که تا زمانی که نحوه برخورد صرفا مماشات و مصلحت اندیشی باشد،همین جریان ادامه دارد.
ناشناس۲۰۴۱۷۳۱۵:۵۸:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خدا کانادا را خراب کند
ناشناس۲۰۴۹۲۴۰۰:۵۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
مردم ایران توی مملکت ایران دزدی میکنن اونوقت تو میگی خدا کانادا رو خراب کنه ؟ انصافت کجا رفته مومن ، دیوارتو بلند بساز همسایتو دزد نکن .
علی۲۰۴۳۶۲۱۸:۴۰:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حد اقل گردن کلفت نبوده
رضا۲۰۴۶۷۸۲۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
علی برکت ا.... بنده کارمند امور مالی اداره بودم به جرات میگم یک کارمند به تنهایی قادر به انجام این کار نمیشود و از محالات است
ناشناس۲۰۴۷۲۵۲۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
کانادا برای دزدان شده پناهگاه
ناشناس۲۰۴۹۱۹۰۰:۵۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حالا زیاد کشش ندین ، ۱۰۰ میلیارد تومن دزدیده ، ۱۰۰ میلیارد دلار که ندزدیده ، سالی میلیاردها دلار از بیت المال در اطراف و اکناف جهان داره خرج هیچ و پوچ میشه کسی هم صداش در نمیاد حالا این بدبخت رو برا ۱۰۰ میلیارد تومن شهره عام و خاص کردید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین