توصیه‌های مهم مراجع تقلید به وزیر دفاع

گروه سیاسی الف،   3961021215

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کارکنان این وزارتخانه با وجود تحریم های شکننده توانسته اند صنعت دفاعی را با اقتدار به پیش برده و موجبات سربلندی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در دیدار با جمعی از مراجع عظام تقلید در قم محیط سازمانی وزارت دفاع را فضایی مذهبی، انقلابی، دینی و مانوس با روحانیت دانست و با اشاره به حضور جمع کثیری از کارکنان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وزارت دفاع در راهپیمایی اربعین حسینی امسال تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی موکب عاشوراییان در مرز مهران از انبوه زائران اباعبدالله الحسین(ع) با کمک های مردمی کارکنان این وزارتخانه پذیرایی کرد.در حال حاضر در وزارت دفاع 300 حافظ کل قرآن کریم داریم و 10 هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان زیر پوشش طرح حفظ قرآن از یک تا 30 جزء قرآن قرار دارند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به معرفی وزارت دفاع به عنوان وزارتخانه قرآنی توسط شورای عالی قرآن کشور گفت: در حال حاضر 15 مدرسه قرآنی وزارت دفاع در نقاط مختلف کشور، 16 مهدالرضای قرآنی ویژه خردسالان وزارت دفاع و همچنین 10 مرکز آموش غیرحضوری قرآن کریم در سطح وزارت دفاع فعالیت دارند.

وزیر دفاع از جذب و به کارگیری روحانیون فاضل و پرتلاش از حوزه های علمیه سراسر کشور برای اشتغال در عقیدتی سیاسی های وزارت دفاع خبر داد و اضافه کرد: جا دارد از حمایت های مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه در همکاری بی شائبه با سازمان عقیدتی سیاسی در نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) تقدیر و تشکر فراوان کنیم.

وی یکی از فعالیت های ارزشمند وزارت دفاع را راه اندازی هیات های عاشوراییان در سطح سازمان ها و صنایع تابعه اعلام کرد و گفت: هیات مرکزی عاشورائیان در شمال شرق تهران در مناسبت های مختلف مذهبی با حضور حدود 2 هزار نفر از آحاد مردم به صورت مستمر و منظم برنامه دارد.در وزارت دفاع توجه ویژه ای به نشر و گسترش فرهنگ بسیج به عنوان تفکر راهبردی انقلاب اسلامی و میراث گرانقدر حضرت امام خمینی (ره) شده است، در حال حاضر هزاران نفر از کارکنان این وزارتخانه عضو فعال بسیج هستند.

امیر سرتیپ حاتمی توجه ویژه به مدیریت جهادی در تولید دستاوردهای راهبردی دفاعی را یکی از اولویت های مهم و تاثیر گذار در وزارت دفاع دانست و ادامه داد: امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم و با حمایت های دولت و هدایت های فرمانده معظم کل قوا در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده ایم.

قدر نعمت استقلال را بدانیم

آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار با وزیر دفاع با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، گفت: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی اظهار کرد: دشمن همیشه در کمین این انقلاب و اسلام بوده است و چنین شرایطی نیازمند هوشیاری و دقت نیروهای نظامی و دفاعی است زیرا دشمنان هر زمانی که به غفلت این نیروها پی‌ببرد فتنه جدیدی را آغاز می‌‎کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب را خداوند نگه داشته است، عنوان کرد: در ابتدای انقلاب هیچ فردی تصور نمی‌کرد که نیروهای مردمی بتوانند رژیم طاغوت را سرنگون کنند ولی این مردم با حمایت و اعتقاد به قدرت الهی توانستند به موفقیت دست یابد و امروز نیز این انقلاب با عنایت خداوند حفظ شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید از درون خودمان را تقویت کنیم زیرا اگر از درون دچار فساد شویم در مقابل کوچک‌ترین تحریکی آسیب پذیر هستیم، مطرح کرد: باید نسبت به رفع نقاط ضعف اهتمام داشت تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه امروزه بزرگترین نعمت یعنی استقلال را داریم و باید مردم را در این زمینه آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن شناسی و دوست شناسی باید با دقت بیشتری انجام شود زیرا از اوایل اسلام دشمن با لباس دوست نزدیک مسلمانان شده است و باید تلاش کنیم مطابق قوانین الهی عمل کرده و مصداق جمهوری اسلامی را پیاده کنیم.

کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در دیدار وزیر دفاع با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند، گفت: امیدواریم با فرماندهی مقام معظم رهبری، رشادت‌های سرداران نیروهای مسلح و حمایت مردم انقلابی بتوانم زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشیم.

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه قیام 19 دی مردم قم از اهمیت بسیاری در تاریخ انقلاب برخوردار است، اظهار کرد: این موضوع که توانسته‌ایم با حضور مرجعیت و روحانیت از اسلام دفاع کنیم و در جهان روی پای خود بایستیم بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه نظامی که در دنیا بتوانند با آزادی تمام از اسلام دم بزند دشمنان زیادی دارد، مطرح کرد: دشمن هیچ وقت با استقلال و شکل گیری نظام‌های اسلامی موافق نیست و همیشه در کمین سرنگونی این نظام است ولی امروزه جمهوری اسلامی ایران با موفقیت در عرصه‌های مختلف توانسته است مشت محکمی بر دهان آن‌ها بزند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی به وجود سرداران شجاع ایرانی افتخار می‌کنند، عنوان کرد: امیدواریم با فرماندهی مقام معظم رهبری، رشادت‌های سرداران نیروهای مسلح و حمایت مردم انقلابی بتوانم زمینه ساز ظهور حضرت ولعیصر (عج) باشیم.

ارتش و نیروهای مسلح بازوان نظام هستند

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: اسلام قدرت را با عظمت به همراه دارد، لذا فرمود نه سلطه پذیر باشید و نه سلطه گر. قبل از اسلام و در دوران جاهلیت شعار رسمی این بود که در جنگ از حزب و دوستانت حمایت کن، چه حق با او باشد و چه نباشد اما اسلام آمد و این شعار را تغییر داد و گفت از مظلوم حمایت کن چه دوست تو باشد و چه دوست تو نباشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اولین اثر کار خیر این است که انسان به وسیله آن موقعیت انسانیت خود را تثبیت کرده است گرچه اجر معنوی و اخروی در جای خود محفوظ است. وقتی یک درخت در پای خود آب بریزد در حقیقت ریشه و موقعیت خود را تثبیت کرده است، امام و شهدا، درخت انقلاب را با خون آبیاری کردند و باعث تثبیت و استحکام او شدند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به رشادت های نیروی های مسلح در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی بود چراکه همه کشورهای جهان علیه یک کشور متحد شدند و ایران را کوبیدند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و بعد قطعنامه به امضاء رسید که پس از قطعنامه نیز عملیات مرصاد را ناجوانمردانه به راه انداختند که عزیزانی مانند صیاد شیرازی آن آتش را خاموش کردند.

وی ادامه داد: وقتی عراق به کویت حمله کرد و جهان به طمع نفت کویت به حمایت از او پرداخت همه جهان از ما خواستند که ما نیز به انها کمک کنیم و به عراق موشک بزنیم اما ما با آن همه خسارت ها و دشمنی هایی که از صدام دیده بودیم پای امضای خود ایستادیم، این حماسه یک فردوسی دیگر می خواد که آن را به جهان عرضه کند؛ یک ملتی با این شرف و مردانگی و جوانمردی زیر این آسمان دومی ندارد.اینکه دسیسه ها و فتنه ها اثری ندارد و خروش مردم آنها را آنها را بی اثر می کند برای این است که مردم تربیت شده انقاب و اسلام هستند.

آیت الله جوادی آملی اذعان داشت: اکنون در میدان مین هستیم و به لطف الهی در امنیتیم، این چیزی جر نعمت و لطف الهی نیست اما آنچه در کنار اسلحه این مملکت را حفظ می کند شما عزیزانید، شما بازوان این نظامید، اسلحه را بسیاری در اختیار دارند اما آنچه شما عزیزان را متمایز می کند این است که آنها می گویند ما چرا کشته شویم؟ شما می گویید ما چرا شهید نشدیم؟! او مرگ را پوسیدن می داند و شما مرگ را از قفس آزاد شدن می دانید، شما پرورش یافتگان این مکتب هستید این می شود. باید عظمت و خدمات ارتش عزیز و دوست داشتنی و دیگر نیروهای مسلح کشور را به جهانیان نشان داد، چرا که شما از مفاخر و عظمت های ایران اسلامی هستید.

ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح نمونه و الگو برای جهانیان است

آیت الله حسین نوری همدانی نیز در دیدار با وزیر دفاع ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را یک نمونه و الگو برای جهانیان دانست و گفت: امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت وزارت دفاع از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: نیروهای مسلح باید از نظر قدرت عبادی، نظامی و جهادی افراد قوی را در اختیار داشته باشد و در چارچوبی که قرآن قرار داده است حرکت کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان باید همیشه رعب و وحشت شما را در دل داشته باشند، عنوان کرد: در احادیث بسیاری آمده است که شکر نعمت، نعمت را زیاد می‌کند؛ خداوند نعمت‌های زیادی به انسان داده است ولی بزرگترین آن‌ها نعمت ولایت اهل بیت(ع) بوده و امروز نیز ولایتی که در جمهوری اسلامی حاکم است سرچشمه گرفته شده از همان ولایت است و تمام نیروهای مسلح باید با حفظ وحدت شکر این نعمت را بجا آورند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سرمایه نظامی که در جمهوری اسلامی وجود دارد در هیچ جای دیگر نیست، مطرح کرد: از نظر تجهیزاتی، نظامی و نیروهای انسانی در جایگاه و شرایط مطلوبی قرار داریم که همه آن را مدیون اسلام هستیم زیرا اسلام مردم را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از شهادت هیچ ترسی ندارند و برای دفاع از کشور و ناموس خود از همه چیز می‌گذرند.

وی ادامه داد: ولایت مداری و جدیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک نمونه و الگو برای جهانیان است؛ امروز نیز دشمنان انقلاب و اسلام این قدرت عظیم را درک کرده ولی راز آن که ایمان و اعتقاد به خداوند است را هنوز متوجه نشده‌اند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین