سرلشکر باقری: کشته‌های اغتشاشات اخیر «مشکوک» هستند/ هیچ نیروی سپاهی با اسلحه به خیابان نیامد

گروه سیاسی الف،   3961020247 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تسنیم نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: موارد کشته‌هایی که در اغتشاشات اخیر اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است چراکه تیراندازی‌های صورت گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است.

سرلشکر باقری: کشته‌های اغتشاشات اخیر «مشکوک» هستند/ هیچ نیروی سپاهی با اسلحه به خیابان نیامد
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا که خود نماد ظلم به مردم است و سابقه وحشی‌گری و جنایت دارد، حق ندارد به ملتی که همه مقامات و مسئولانش از طریق رای مردم انتخاب می‌شوند و براساس دموکراسی که در جهان نمونه است، اداره می‌شود، اتهام بزند. قطعا این‌گونه موضع‌گیری‌ها از سوی چنین کشوری با آن سابقه وحشی‌گری کاملا مضحک است و همه دنیا این را می‌دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: آمریکا هر روز، هر هفته و هر ماه جان افرادی را بدون گناه و بدون اینکه نیتی برای تعرض به پلیس یا اماکن عمومی داشته باشند، می‌گیرد.

سرلشکر باقری با اشاره به فتنه اخیر گفت: جا دارد از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت کشور قدردانی کنم. در شورش‌های هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشتیم که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند؛ چراکه طبق دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح، این موضوع ممنوع است و هیچ‌کس با اسلحه به خیابان نمی‌آید.

وی افزود: ما حداکثر تحمل را در اتفاقات اخیر علیه اغتشاشگران داشتیم و سعی شد تا با صحبت کردن و نصیحت کردن جنبه‌های خطرناک تعرض کنترل و پیشگیری شود. همچنین موارد کشته‌هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است؛ چراکه تیراندازی‌های صورت گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است و در این رابطه موردی نداریم مگر اینکه به یک پادگان نظامی حمله‌ای صورت گرفته باشد که در همه دنیا مجموعه‌های نظامی در این مواقع موظف به دفاع از خودشان هستند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: اینکه در کنگره آمریکا و یا مجموعه‌های مرتبط با دولت جنایت‌کار آمریکا قواعد و قوانینی علیه ملت ایران تصویب شود، موضوعی است که ما به آن عادت داریم، ملت ایران، با استقلال و سربلندی راه و اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: موازین حقوق بشری که در کشور ما براساس شرع مقدس اسلام و قانون اساسی مترقی اجرا می‌شود، و دائما تحت نظارت و کنترل است، از همه کشورهای غربی پیشرفته‌تر است و این موضوع کاملا قابل بحث و اثبات می‌باشد، منتهی فضاسازی و عملیات روانی دشمن همواره علیه ملت ایران صورت گرفته و ما به آن عادت داریم و از آن نمی‌هراسیم و ملت ما با این موضوع کاملا آشنا هستند و راهپیمایی‌های خودجوشی که در نقاط مختلف کشور ما صورت گرفت نشان می‌دهد که ملت ما از ترفند‌های دشمن آگاه هستند و در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیارانه اقدام می‌کنند.

 

باید قصورمان را جبران کنیم

همچنین ایسنا نوشت:

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فتنه اخیر بر مبنای فعال‌سازی چالش‌های درونی رقم خورد و دشمنان سناریوی خود را با شناخت از برخی چالش‌های درون و فعال کردن این چالش‌ها طراحی کردند تا به نظام اسلامی ضربه بزنند.
سردار حسین سلامی در آیین تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید سپاه قائم (عج)استان سمنان، اظهار کرد: دشمن در وقایع اخیر به دنبال این بود که با طراحی این سناریو به تصویر بیرونی که از اقتدار جمهوری اسلامی وجود دارد، آسیب وارد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بزرگترین قدرت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی تاریخ هستند افزود: با وجود این قدرت انباشته سرشار از قدرت و اراده، ملت ایران در چهار دهه اخیر قدرت و صفحات نوین امریکا را سرشار از شکست‌های آشکار کرده و همین واقعیت آشکار به دشمنی بیشتر آنها با نظام اسلامی انجامیده است.

سردار سلامی گفت: آنها به قدرت اسلام که در منطقه شکل گرفته آگاهی دارند و متوجه شدند که محور قائمه این نیرو و اقتدار، جمهوری اسلامی است و از این رو برای آسیب‌زدن به آن متحد شدند.

وی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: سخنان جامع روز گذشته رهبری معظم انقلاب تصویر جامعی از دشمنان و تحرکات آنها به دست می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در این ۴۰ سال با وجود جنگ و دشمنی دشمن، تحریم‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی متعدد و فتنه‌های سخت و... به پیش رفته و بارها آنها را شکست داده‌ایم.

وی ادامه داد: همه توطئه‌های دشمن از زدن بر طبل تجزیه‌طلبی و اقدام به کودتا تا جنگ و تحریم و تهاجمات فرهنگی و خصوصا فتنه‌های سیاسی و عملیات روانی بر این نقشه سیاسی استوار بود که ارتباطات ما را قطع و با فشار سیاسی و اقتصادی و... انقلاب ما را مهار کنند اما ملت ایران تاریخی سرشار از شکست را امریکا و دیگر دشمنان نوشت و اجازه نداد تا تاریخ کشورش به دست بیگانگان نوشته شود.

سلامی با بیان اینکه ما در نبردهای زیادی با دشمنان به پیروزی رسیدیم گفت: نبرد اخیر اما سخت‌ترین جنگ ما با دشمنان بود چرا که در این نبرد زنجیره‌ای از دشمنان را پاره کردیم. در این نبرد نه تنها امریکا که فرانسه، صهیونیست‌ها، عربستان سعودی و بسیاری از متحدان و وابستگان به استکبار در برابر نظام اسلامی شکست خوردند لذا در نبرد اخیر ما به کمک و همراهی مردم، زنجیره‌هایی از دشمنان را پاره کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم در وقایع اخیر به رسالت و وظیفه خود عمل کردند بیان کرد: دیروز نوبت مردم بود و با آمدن به میدان دفاع از نظام اسلامی به رسالت و وظیفه خود عمل کردند و لذا امروز نوبت ما مسوولان است.

وی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند افزود: لباس سپاه لباس حمایت و خدمت به مردم است لذا سپاه باید در خدمت به مردم پیشگام باشد.

سلامی با بیان اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود افزود: باید با خدمت بیشتر به مردم، قصورمان را جبران کنیم لذا توصیه من به همه مسوولان و خصوصا همکاران‌مان در سپاه این است که در خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها پیشرو و پیشگام باشند چرا که این مردم سزاوار خدمت‌اند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۱۲۷۴۱۸:۰۳:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
همشون خودشونو خودکشی کردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین