معاون پارلمانی رئیس جمهور: مجلس نباید ماهیت بودجه را عوض کند

گروه سیاسی الف،   3961020118

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: امیدواریم ماهیت و چارچوب اصلی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور تغییر نکند

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مجلس نباید ماهیت بودجه را عوض کند

به گزارش تسنیم, حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سخنان مهم روز دوشنبه حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: طبق اصل 126 قانون اساسی مسئول مستقیم برنامه و بودجه در کشور شخص رئیس جمهور است و لایحه بودجه سال آینده نیز در جلسات متعدد هیات وزیران به ریاست ایشان به دقت بررسی و تصویب شده و با آیندهنگری هزینهها و مخارج دولت تنظیم و برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: بر اساس اصل 52 قانون اساسی و مواد قانون آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه می شود و اگر تغییرات ماهوی و اساسی در هنگام بررسی لوایح دولت، بویژه لوایح مهمی مثل لایحه بودجه و لایحه برنامه پنج ساله توسعه کشور ایجاد شود، در حقیقت این لوایح دیگر لایحه محسوب نمی شوند بلکه عملا به طرح تبدیل می شوند و در صورتی که شاکله اصلی لایحه در مجلس تغییر کند، عموما با ایراد اصل 74 قانون اساسی از سوی شورای نگهبان مواجه می گردد.

وی اظهار داشت: همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز تاکید کردند طبیعتا نمایندگان محترم مجلس نیز مطابق قوانین حق دارند در مورد لایحه بودجه نظرات خود را ارائه کنند؛ همچنین رئیس جمهور برای اجرای برنامههای وعده داده شده خود از جمله در زمینه ریشه کنی فقر مطلق در جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان که در انتخابات نیز مورد تایید ملت قرار گرفته برنامهریزی کرده است و اجرای بخشی از این برنامهها از طریق لوایج سالانه بودجه قابلیت اجرا پیدا می کند.

امیری افزود: برای انجام کارهای اصولی و زیربنایی باید مشکلات کشور را صادقانه و با همدلی و همفکری و با استفاده از دیدگاههای علمی و کارشناسی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انجام این امور نیاز به منابع دارد و دولت در لایحه بودجه همه این منابع را کارشناسی و از کدام منابع باید جهت اشتغال، بهبود شرایط کسب و کار و پروژههای انتقال آب را اقدام نمود، پیشبینی کرده است و اگر قرار است تبصرههای مربوط به تامین این منابع دچار تغییرات اساسی شود، دولت در اجرای برنامهها با مشکل مواجه میشود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: همانگونه که آقای دکتر روحانی تاکید کردند در بودجه سال 97 که بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است، کاملاً مشخص کردیم که اگر قرار است اصلاح قیمتی داشته باشیم، صرفاً برای اشتغال، هزینه خواهد شد و آن را در سایت گذاشته و به مردم گزارش خواهیم داد. امیدواریم مجلس محترم همکاری و همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد، باید تصمیماتی که گرفته شده را ادامه دهیم ودر سال 97 با بودجه‌ای که تقدیم مجلس شده اقدامات خوبی را در مسیر بهتر شدن زندگی مردم، شاهد خواهیم بود.

امیری ابراز امیدواری کرد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با نگاه کارشناسی خود در بررسی لایحه بودجه به دولت کمک کنند که برنامههای وعده داده شده خود را به ملت اجرایی کند.

وی گفت: هرگاه که میان دولت و مجلس وحدت و همدلی حاکم بوده، امورات کشور بهتر اداره شده و مشکلات مردم نیز سریعتر حل و فصل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین