سیاوشی در گفتگو با الف: طرح جدید ترافیک و هزینه هشت میلیونی با عدالت اجتماعی سازگار نیست/ بررسی طرح در مجمع نمایندگان

گروه اجتماعی الف،   3961020102 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه تاکنون این مجمع درجریان طرح جدید ترافیک شهرداری قرار نگرفته اما در روزهای آینده آنرا بررسی خواهد کرد، گفت: هزینه هشت میلیون تومانی برای مجوز سالانه طرح ترافیک زیاد است و با عدالت اجتماعی سازگار نیست.

طرح جدید ترافیک و هزینه هشت میلیونی با عدالت اجتماعی سازگار نیست/ بررسی طرح در مجمع نمایندگان

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران برای تردد همه خودروها در سطح شهر و آزاد کردن ترددها با حذف سهمیه طرح، گفت: این طرح تازه مطرح شده و در 2 مرجع تصمیم گیری شورای عالی ترافیک و شورای شهر باید درباره آن به جمع بندی برسند.

وی با بیان اینکه ممکن است این طرح به تصویب برسد یا رد شود، افزود: ظاهرا آقایان تصمیم دارند برای تردد سالانه از خودروها هشت میلیون تومان دریافت کنند که این رقم بالایی است و همه نمی توانند با پرداخت چنین پولی وارد طرح شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اخذ این رقم از مردم برای ورود به طرح ترافیک نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد، افزود: این طرح باید در شورای شهر تهران و شورای عالی ترافیک پخته تر شود.

سیاوشی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران مدعی است که با اجرای این طرح 20 درصد آلاینده های هوای تهران و ترافیک کاهش می یابد، افزود: شاید با اولین ارزیابی شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم اما باید همه جوانب اجرای این طرح را ارزیابی و بررسی کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث بی سروسامانی، شلوغی و درهم ریختگی در سطح شهر تهران خواهند شد، افزود: در اجرای این طرح باید مسائل انسانی و مشکلاتی که برای برخی افراد بوجود می آید را هم در نظر گرفت. مثلا عده ای از افراد جامعه که نمی توانند از وسائل شخصی استفاده کنند و از طرف دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی هم دسترسی ندارند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به گونه ای عمل کرد تا مردم در ابتدای سال آینده دچار سردرگمی نشوند.

سیاوشی افزود: این طرح فعلا یک طرح خام است و پرداختن به آن موجب اسباب نگرانی برخی افراد و کسانی که از سهمیه ها استفاده می کردند، مثل معلولین می شود.

وی افزود: چون زیر ساخت های شهر بر حمل و نقل عمومی هنوز آماده نشده و حمل و نقل عمومی در دسترس همه نیست اجرای این طرح محل اشکال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایراد بزرگ این طرح مبلغی است که تعیین کردند چرا که این مبلغ برای ورود به محدوده طرح صرفا بازدارنده نیست.

سیاوشی افزود: یک وقت مثلا می گویند دولت و شهرداری به منبع مالی نیاز دارند و این طرح می تواند در این زمینه ارائه شود اما چون زیر ساخت ها لازم برای شهر آماده نیست با اجرای آن عده ای در تنگنا قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه تا کنون مجمع نمایندگان تهران در جریان این طرح قرارنگرفته، گفت: هفته آینده مجمع نمایندگان تهران جلسه دارد که مسائل اولویت دار از جمله این موضوع بررسی خواهد شد.

سیاوشی با بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران پیگیر حل مشکلات شهر و گسترش حمل و نقل عمومی است، گفت: در همین راستا پیگیر احداث هشت کیلومتر مترو تا اسلامشهر ( از آزادگان تا چهار دانگه و اسلامشهر) هستیم که سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان اعتبار هم تخصیص داده شد و امسال هم پیگیر تخصیص اعتبار و احداث این خط هستیم.

به گزارش الف،‌ مسئولین شهرداری تهران برای سال آینده طرح جدید ترافیک ارائه کردند که بر اساس آن سهمیه های طرح ترافیک از جمله سهمیه معلولین، جانبازان و خبرنگاران حذف می شود و هر خودرو می تواند با پرداخت پول وارد طرح شود که قیمت مجوز سالانه آن هشت میلیون تومان است.

همچنین بر اساس طرح جدید شهرداری، دریافت عوارض از خودروها برای ورود به محدوده طرح بعضا تا سه برابر خواهد بود.

گران کردن طرح و دریافت پول از همه خودروها از دیگر نکات مطرح شده در این طرح است.

طرح مذکور قرار است با تصویب در شورای عالی ترافیک و هیئت دولت از 15 فروردین اجرایی شود.

دیدگاه کاربران

محمد رضا۲۰۰۵۸۴۱۰:۱۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من تصورم اینه که همه مسئولین به دنبال راهی برای پول درآوردن هستند و تو این راه هر کاری می کنند. عوارض خروج از کشور و امثال اینها ... نکته اینه که همه جای دنیا درآمد در قبال یک خدمات انجام می شه تو ایران هیچ خدماتی داده نمی شه ولی هر روز عوارض اضافه می شه!!!
آریابان۲۰۰۹۲۷۱۴:۰۷:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
و بویژه با تاکید بر اینکه خود مسئولین که شخصا از پرداخت اینگونه هزینه ها معافند !!!!! زیرا دستگاه مربوطه پولش را پرداخت میکنه ؛ دقیقا مثل روز های بسیار آلوده و ممنوعیت تردد از دم در منازل برای تمامی خود رو ها بجز خودرو های مسئولین !!!!! که گویا بجای دود ، عطر و انگبین از اگزوزشون در میاد و چون خیابونها هم خالی از اغیار و غریبه ها شده با سرعت های نجومی (دوربین ترافیک هم که خودی ها رو نمیگیره!!!!!) ظرف مدت کوتاهی از این سر پایتخت به اون سر میرسند ؛
سید۲۰۰۵۹۷۱۰:۱۹:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
حالا فعلا خام هست پخته شود چه شود
ناشناس۲۰۰۵۹۸۱۰:۱۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چه تصویر زیبایی دست قالیباف درد نکند با ساخت تونل توحید و برج میلاد
ناشناس۲۰۰۶۱۹۱۰:۴۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
بنده بیمار ام اس هستم و محل کارم هم داخل محدوده طرح ترافیک .حداکثر زمان رانندکیم داخل محدوده هر روز 15دقیقه هست،بدون ماشین هم واقعا مصیبته برام که برم سر کار ، حالا از کجا بیریم 8ملیون بدیم
ناشناس۲۰۰۶۲۰۱۰:۴۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من فکر میکنم یکی از بهترین منابع تامین شهرداری همین فروش طرح ترافیک به همه و حذف امتیاز عده ایی خاصه که میتواند پول هنگفتی را وارد شهرداری کند و شهرداری مجبور به فروش تراکم نشود
ناشناس۲۰۰۷۰۵۱۲:۰۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ظاهرا آقایان تصمیم دارند برای تردد سالانه از خودروها هشت میلیون تومان دریافت کنند که این رقم بالایی است و همه نمی توانند با پرداخت چنین پولی وارد طرح شوند.????????!!!!!!!!! این جملات عضو شورای شهر است واقعا متاسفم قرار را بر این گذاشته اند که همه وارد طرح شوند متاسفانه وقتی یک پروژه درست تعریف نشود یکی می کند و یکی انرا پر می کند این خانم شورای شهری هنوز نمی داند که باید مدافع تنفس مردم باشد تا خودروها
ناشناس۲۰۰۷۴۳۱۲:۲۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
موافقم چرا که در راستای ایجاد منابع پایدار درآمد شهرداری است. اخذ عوارض کافی از مشتاقان اخذ طرح ترافیک سالانه - اعم از دولتی و خصوصی - که به صدها مستمسک حتی جعلی متوسل می شوند ضروری است . این منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی بسیار مهم است .
ناشناس۲۰۰۷۹۱۱۲:۵۷:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ایجاد محدودیت برای ماشینها مساوی است با افزایش موتورها و افزایش آلودگی و کاهش امنیت
ناشناس۲۰۰۹۶۰۱۴:۲۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
در طرح جدید باید حتما برای موتورسیکلت ها, فکری شود موتورها کیفیت سکونت در طرح را از بین بردند.
ناشناس۲۰۰۸۹۴۱۳:۵۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
عوارض 220 تومنی خروج با عدالت اجتماعی سازگار ؟
ناشناس۲۰۰۹۹۴۱۴:۴۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
خلاصه گرفتاری پشت گرفتاری
ناشناس۲۰۱۰۰۱۱۴:۴۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
بعضی از کارها از بیخ عجیب و مسخره است ! اگر محدوه ترافیکی لازمه فروش طرح چه توجیهی داره ؟ آیا با پرداخت پول سایر تخلفات هم قانونی می شه ؟
ناشناس۲۰۱۰۸۹۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
نه ماشین استاندارد وجود داره نه موتور استاندارد نه یه دونه ایستگاه شارژ برقی- حداقل شرم کنید اجازه ورود این ماشین های دو نفره کوچیک کم مصرف را بدون عوارض بدین, مردم دارن میمیرن از این هوا و ترافیک
م فلاح۲۰۱۱۷۵۱۶:۴۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تکلیف مردمی که هم خانه و هم محل کارشان در محدوده طرح ترافیک هست چه می شود. حتی اگر در خیابان هم که پارک کنند ماشین دوربین دار پلیس جریمه شان می کند. در شرایط کنونی به نظر می رسد که بعضی از مسئولان در جهت نارضایتی مردم برنامه ریزی میکنند، بیش چهار میلیون خودرو وچند برابر آن موتور سیکلت (آلایندگی یک موتور برابر چهار خودرو برآورد می‌شود) در تهران روزانه رفت وارد میکند، حدود صد هزار خودرو دارای طرح از نظر آلودگی تاثیری ندارد، از شما می پرسم آیا تاثیر دارد؟؟؟
ناشناس۲۰۲۲۵۳۱۷:۲۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
باز معیار شده پول.
ناشناس۲۰۲۷۷۵۱۰:۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
یهو بکننش ماهی 100 ملیون تا هوای صاف و خیابون خلوت داشته باشیم. خیلی بیشتر جواب می ده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین