50 قسم تا رهایی پدرخوانده از اتهام قتل «سوگند»

گروه حوادث الف،   3961020036 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 به گزارش ایران، ناپدری که به اتهام خوراندن قرص‌های مخدر به دخترخوانده یکساله‌اش -سوگند- به قصاص محکوم شده بود، پس از نقض حکم قصاص در دیوانعالی کشور، صبح دیروز برای دومین بار در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.درحالی که قضات دادگاه صدور رای نهایی را به اجرای مراسم سوگند موکول کرده بودند مادر دخترک نتوانست 50 نفر را برای قسم خوردن به دادگاه بیاورد تا شوهردومش را گناهکار معرفی کند. به همین خاطراین مرد در برابر قضات دادگاه ایستاد و 50 بار سوگند خورد که بیگناه است.
 
شامگاه بیست و پنجم مرداد سال 89 در پی مرگ «سوگند» کوچولو در بیمارستان نظرآباد -شهرستان ساوجبلاغ- مادردخترکوچولو با مراجعه به پلیس و تسلیم شکایتی، شوهردومش را عامل قتل فرزندش معرفی کرد. بنابراین کارآگاهان ناپدری سوگند کوچولو را بازداشت کردند و تحت بازجویی قراردادند. همزمان با شروع تحقیقات، پزشکی قانونی علت مرگ را مصرف قرص‌های مخدراعلام کرد. ضمن اینکه آثار کبودی روی گردن دخترک نشان می‌داد او بشدت کتک خورده و شکنجه شده است.
 
بدین‌ترتیب فریبرز 32 ساله به اتهام قتل فرزندخوانده‌اش، سال 92در دادگاه کیفری استان البرزمحاکمه شد و قضات او را به جرم قتل به قصاص محکوم کردند، اما دادرسان دیوانعالی کشور پس از بررسی‌ پرونده، این حکم را تایید نکردند.

بنابراین پس ازنقص حکم قصاص، ناپدری که به تازگی با قید وثیقه آزاد شده بود، در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر و با حضور قاضی یزدان پور- مستشار دادگاه- پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه قبل، پس از بیان کیفرخواست توسط نماینده دادستان، مادر سوگند کوچولو در جایگاه ایستاد و با بیان اینکه شوهرسابق‌اش فوت کرده، به‌عنوان ولی دم، از قضات خواست متهم به‌عنوان قاتل فرزندش هرچه زودترمحکوم شود و به اشد مجازات برسد. قضات نیز از وی خواستند پنجاه شاهد را به دادگاه بیاورد تا با اجرای مراسم قسامه «سوگند» قتل دختربچه توسط ناپدری‌اش را تایید کنند تا قضات دادگاه درباره متهم تصمیم بگیرند.

سپس متهم در برابر دادرسان ایستاد و گفت: «من سوگند را نکشتم و از اینکه ماده مخدر خورده و مرده خبری ندارم.

شب حادثه من همراه با سوگند برای رساندن مادرزنم به خانه‌اش رفتم و موقع برگشت برای خریدن آبمیوه مقابل یک مغازه ایستادم و برای سوگند هم یک شیر موز خریدم، ولی دقایقی بعد دیدم که سوگند بیهوش شده و حالش خوب نیست. همان موقع سعی کردم با تنفس مصنوعی نجاتش بدهم اما حالش بهم خورد. من که بشدت ترسیده بودم به همان مغازه برگشتم و از صاحب مغازه تقاضای کمک کردم که باهم سوگند را به بیمارستان رساندیم، اما چند دقیقه بعد پزشک اورژانس اعلام کرد او فوت کرده است.»

در پایان محاکمه قضات ضمن اعلام ختم دادرسی ازمادردخترک خواستند طی 3 ماه شاهدانش را برای اجرای مراسم قسامه به دادگاه معرفی کند. سرانجام صبح دیروزآخرین جلسه محاکمه برگزار شد، اما مادر سوگند نتوانست 50 نفر را برای ادای سوگند به دادگاه بیاورد. بنابراین متهم در جایگاه قرار گرفت و طی مراسمی با ادای سوگند، قتل دخترخوانده‌اش را انکار کرد. بدین‌ترتیب قصات پس از مشورت با یکدیگر متهم را از اتهام قتل کودک تبرئه کردند.