10 دروازه بان برتر دنیا در سال 2017

گروه ورزشی الف،   3961019359

دروازه بان، پستی که شاید مهم‌ترین پست برای یک تیم است. دروازi بانان می‌توانند نتایج بازی‌های مختلف را به سود تیم‌هایشان تغییر دهند و موجبات قهرمانی یک تیم را فراهم کنند.

به گزارش "ورزش سه"، در این راستا،مجله معتبر فورفورتو، اقدام به انتخاب 10 دروازه بان برتر دنیا بر اساس آمار و ارقام در سال 2017 کرده است. این لیست پربار که به عملکرد این دروازه بانان بزرگ پرداخته است، به صورت دقیق و کاملا حرفه‌ای، بهترین دروازه بان سال 2017 جهان را معرفی کرده است.

10-جانلوییجی دوناروما:

ستاره‌ای که تنها 18 سال دارد، نفر دهم این لیست است. جیانلوییجی دوناروما با وجود جوانی، با 100 بازی در ترکیب آث میلان، تجربه خوبی نیز کسب کرده است و چشم باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به سمت خود جذب کرده است.
این جوان ایتالیایی در سن 16 سالگی، اولین بازی خود برای تیم بزرگ اما افت کرده میلان را انجام داد. ستاره جوان روسونری، نشان داده است که ایتالیایی‌ها، با توجه به عملکرد او،  نباید نگران جانشین جیانلوییجی بوفون افسانه‌ای در خط دروازه ایتالیا باشند. او با وجود جوانی، یکی از سه دروازه بان برتر سری‌‌آ ایتالیاست. او در هر بازی، 2.3 سیو موفق داشته است.
او در سال 2017، چندین اشتباه فردی نیز داشت این نکته را نیز باید در نظر گرفت که حتی بوفون، یاشین و کاسیاس هم دروازه بانان بی‌اشتباهی نبوده‌اند و گاهی اشتباهاتی نیز داشته‌اند!
دوناروما در ابتدای فصل، به شدت به رئال مادرید، یوونتوس و پاریسن ژرمن لینک شد و همین مسئله، سبب عصبانیت هواداران آث میلان شد و این مسئله، حتی تا پرتاب کردن دلار‌های تقلبی به سوی دوناروما در جریان رقابت‌های یورو رده زیر 19 سال اروپا در لهستان، ادامه یافت اما در نهایت، دوناروما قرارداد خود را به مدت 4 سال با روسونری تمدید کرد تا پیام‌آور شادی برای هواداران میلان باشد. این دروازه بان جوان، توانست با سیو‌های متعدد خود در سال 2017، خود را در سن 18 سالگی به عنوان دهمین دروازه بان برتر جهان، مطرح کند.

9-سمیر هاندانوویچ:

دیگر دروازه بانی که همواره زیر سایه جیانلوییجی بوفون قرار داشته، سمیر هندانوویچ بوده است. دیگر دروازه بان اسلوونیایی این لیست، در اینترمیلان، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است. بیش‌تر شهرت وی به خاطر سیو‌های استثنایی اوست. او در هربازی،2.65 سیو موفق داشته است که نسبت به آمار دوناروما، کمی بهتر است.
دروازه بان 33 ساله و باتجربه‌ای که یکی از ستون‌های  نیمه آبی شهر میلان است، ثابت کرده است که هر فصلی که می‌گذرد، باعث افزایش تجربه و بهبودی عملکرد او در خط دروازه می‌شود. اوج کار هندانوویچ در طول حضورش در اینتر در فصل 2017 رقم خورد، جایی که او زیر نظر اسپالتی، به دروازه بان بهتری تبدیل شده است.
او در سال 2015 از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. اما اسلوونی در این زمینه، متضرر نشد و توانست جایگزین این دروازه بان خوب را به بهترین شکل و با انتخاب، یان اوبلاک، دروازه بان فوق‌العاده اتلتیکو مادرید، انتخاب کند.  او با باشگاهش، قراردادی تا سال 2021 دارد و اعلام کرده است که تا آن‌زمان در جمع افعی‌ها خواهد ماند.

8-هوگو لوریس:

دروازه بان فرانسوی تاتنهام و تیم ملی فرانسه، نفر بعدی این لیست است. دروازه بان 30 ساله تاتنهام، از نظر بازی‌با‌ پا، یکی از ضعیف‌ترین هاست اما در گرفتن شوت‌ها، عملکرد موفقی دارد.
یکی از صحنه‌های به‌یاد‌ماندنی از او، مربوط به همین فصل بود. او در جریان دیدار مقابل رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو، عملکرد موفقی داشت و با گرفتن توپ‌های کریم بنزما و کریستیانو رونالدو، باعث شد تا تیمش، یک امتیاز شیرین را به خانه ببرد.
اما تعداد سیو‌های لوریس به ازای هر 90 دقیقه، بسیار کم است. او در هر بازی، 1.9 سیو انجام داده است که نسبت به آمار دوناروما و هندانوویچ، کمتر است.
سال 2017 برای لوریس، سال بسیار خوبی نبود اما هرگاه تاتنهام به او نیاز داشت، او بهترین عملکرد خود را انجام داده بود و به همین دلیل، به عنوان نفر هشتم این لیست، انتخاب شد.

7-ادرسون:

شاید کمتر کسی دروازه بانی را به یاد داشته باشد که با این سرعت، با تیم جدیدش اخت گرفته باشد و توانسته باشد که نمایش‌های خوبی داشته باشد. ادرسون، چه در زمینه بازی با پا و چه در زمینه توپ‌گیری، دروازه بان خوبیست. او در هربازی، 1.41 سیو داشته است که دلیل این امر، بازی مالکانه سیتیزن‌هاست که اجازه حمله به تیم‌های حریف را نمی‌دهد.
او دومین دروازه بان گران‌قیمت تاریخ فوتبال جهان است و توانسته تا با عملکرد موفق در منچستر سیتی، نامی برای خود، دست و پا کند. او با عملکرد فوق‌العاده به همراه بنفیکا و ثبت 17 کلین‌شیت برای این باشگاه پرتغالی، پپ گواردیولا را متقاعد کرد که او جایگزین مناسبی برای کلودیو براوو شیلیایی در دروازه آبی‌پوشان شهر منچستر است.
او بهترین فصل فوتبالی خود در بنفیکا را پشت سر گذاشت و به همین دلیل در چنین لیست معتبری، جای دارد.

6-مانوئل نویر:

نویر به راحتی می‌تواند بهترین دروازه بان جهان باشد، اما این اتفاق در صورت آماده بودن او رخ می‌دهد. مانوئل نویر در فصل 18/2017 بوندسلیگا، تنها سه بازی برای بایرن‌مونیخ انجام داد و در لیگ قهرمانان اروپا، تنها یک بازی را برای باواریایی‌ها، انجام داد اما با وجود این، او 1.67 سیو در هر بازی را به ثبت رسانده است که با توجه به تعداد بازی‌های او، آمار خوبی است.
او فصل 2017 را به دلیل مصدومیت‌ از ناحیه پا، به صورت تقریبا کامل از دست داد و به همین دلیل نتوانست جایگاه مناسبی در این لیست داشته باشد.
اما از دیدگاه مثبت، نویر در سال 2018، خیلی زود به جمع باواریایی‌ها باز خواهد گشت. قطعا هم ژرمن‌ها وهم باواریایی‌ها، نیاز مبرمی به گلر موثر خود دارند.

5-مارک آندره تراشتگن:

کارنامه فوتبالی تراشتگن، سرشار از عملکرد‌های خوب است اما سال 2017، بهترین فصل فوتبالی این دروازه بان آلمانی بود، سالی که وی توانست، یکی از بهترین دروازه بانان اروپا باشد. او در این فصل، 2.56 سیو در هر بازی را به ثبت رسانید و توانست آمار بسیار خوبی، به ثبت برساند.
دروازه بان سابق بورسیا مونشن‌گلادباخ، اکنون با تقویت بازی با پای خود، به دروازه بان قابلی تبدیل شده است و نام خود را به عنوان یکی از بهترین‌های قاره‌‍سبز، معرفی کرده است. او اکنون یکی از ستون‌های بارسلونا نیز هست و توانسته تا با عملکرد خوب خود، باعث اختلاف امتیازی زیاد بارسلونا و رئال‌مادرید در این فصل لالیگا شود.
او در جریان مصدومیت‌های مانوئل نویر در تیم ملی آلمان نیز عملکرد قابل قبولی ثبت کرد و توانست خیال یواخیم لوو را راحت کند. او با عملکرد خوب خود، بالاتر از دروازه بانان بزرگی همانند نویر، دوناروما، هاندانوویچ و ... در این لیست، قرار گرفت.

4-جیانلوییجی بوفون:

دروازه بان افسانه‌ای یوونتوس، در سن 39 سالگی نیز یکی از بهترین دروازه بان‌های دنیاست. او همچنان و پس از گذشت 17 سال از انتقال خود از پارما به یوونتوس،  با مبلغ  54 میلیون یورو گران‌قیمت ترین دروازه بان جهان است.
باخت به تیم ملی سوئد در پلی‌آف جام جهانی، پایانی غیرمنصفانه به دوران ملی یک اسطوره و یک افسانه بود، پایانی به رویای بوفون برای بازی در جام جهانی 2018 روسیه!
پایان دوران بوفون نزدیک است. او اعلام کرده است که در پایان فصل، از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. او همچنان بهترین دروازه بان سری‌آ ایتالیاست و در نوامبر سال گذشته میلادی، جایزه بهترین بازیکن فصل سری‌آ را ازآن خود کرد. او همچنین هشت قهرمانی سری‌آ را در کارنامه دارد. او به طور متوسط در هر بازی، 2.3 سیو به ثبت رسانده که آمار نسبتا موفقی است.

3-تیبو کورتوآ:

دروازه بان 25 ساله بلژیکی چلسی، در فصل 2017 عملکرد بسیار خوبی داشت. او در طی این فصل، موفق به کسب قهرمانی لیگ جزیره به همراه چلسی شد. او در هر بازی، به طور متوسط 1.64 سیو داشته است که آمار بسیار خوبی نیست.
موفقیت این دروازه بان بلژیکی به دلیل ثبات خارق‌العاده اوست: دقیقه بعد از دقیقه، ساعت بعد از ساعت و بازی به بازی، ثبات کورتوآ کاملا مشخص است. اشتباهات فردی او، بسیار کم است. او آرزوی هر مربی است و مانند یک فرمانده، خط دفاعی خود را هدایت می‌کند. او سه قهرمانی لیگ را در دو کشور اسپانیا و انگلستان، به ثبت رسانده است.
هیچکس به خاطر رفتن پترچک از جمع شیر‌های لندن تعجب نکرد، چرا که همه می‌دانستند که حتی دروازه بانی در سطح پترچک نیز باید راه را برای ورود کورتوآ باز کند. کورتوآ ابتدا سه فصل و نیم خارق‌العاده را در اتلتیکو مادرید به صورت قرضی پشت سر گذاشت. او جز سه دروازه بان برتر سال 2017 جهان است.

2-داوید دخیا:

تعداد زیادی از فوتبال‌دوستان جهان، معتقدند که این گلر اسپانیایی، بهترین دروازه بان جهان است و اگر عملکرد‌هایی مانند بازی مقابل آرسنال را به نظاره بنشینیم، به درستی این صحبت پی خواهیم برد. او در بازی مقابل آرسنال با 14 سیو، هم رکورد سیو تاریخ لیگ جزیره را شکست و هم توانست سه امتیاز این دیدار را به حساب تیمش واریز کند.
در پنج سال اخیر، تنها بازیکن باثبات شیاطین سرخ، داوید دخیا بوده است. دروازه بانی که چه در لیگ جزیره و چه در تیم ملی، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است. او تا پیش از فصل گذشته، سه فصل متوالی بهترین بازیکن فصل یونایتد بود و فصل پیش، پشت سر آنتونیو والنسیا به عنوان دومین بازیکن برتر شیاطین سرخ از دیدگاه هواداران انتخاب شد. او همچنین در چهار فصل از پنج فصل اخیر، بهترین دروازه بان لیگ انگلیس شناخته شده است.
دخیا دو ویژگی دارد که کم‌تر دروازه بانی این ویژگی‌ها را داراست. اولی قابلیت سیو‌های متعدد و متوالی و دیگری، توانایی فوق‌‌العاده در بازی با پا. این ویژگی‌ها او را به یک دروازه بان خارق‌العاده تبدیل کرده است. دخیا به طور متوسط در هر بازی، 2.95 سیو را به ثبت رسانده است که از این حیث، بهترین دروازه بان این لیست است.

1-یان اوبلاک:

در پایان فصل 2017 لالیگا، همه کارشناسان و هواداران فوتبال، دلیل موفقیت خط دفاعی اتلتیکو را، یان اوبلاک می‌دانستند و او را به عنوان بهترین و یا یکی از بهترین‌ دروازه بانان جهان در نظر داشتند. دلیل این امر هم مشخص است، او در هر بازی به طور متوسط، 2.76 سیو را به ثبت رسانده است که یک عملکرد عالی است.
پس از افت نسبتا شدید دیگو گودین و خوانفران، تنها عنصر موفق و باثبات خط دفاعی اتلتی‌ها، همین دروازه بان جوان و 24 ساله اسلوونیایی است. او اکنون ویژگی‌هایی از قبیل خروج‌های موفق، موفقیت روی شوت‌های از راه دور و نزدیک، بازی با پای نسبتا خوب و ... را همگی در کنار هم دارد و توانسته شماره یک دروازه بان‌های سال 2017 باشد.
او امسال و در اکتبر، توانست پنجاهمین کلین‌شیت خود برای اتلتیکو مادرید را در هشتاد و ششمین بازی خود به ثبت برساند که آماری فوق‌العاده است. اوبلاک در حال حاضر بهترین دروازه بان جهان است و با ادامه این روند، می‌تواند این جایگاه خود را حفظ کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین