دستگیری ۸ مدیر کانال تلگرامی در کرمان

گروه اجتماعی الف،   3961019257

ایسنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری 8 نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی در استان کرمان خبر داد و گفت: ردپای سرویس های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن است.

دادخدا سالاری صبح امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری که با حضور قضات دادسرای کرمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر 27 نفر از عوامل اصلی و محوری اغتشاشات اخیر در بازداشت بسر می‌برند. او گفت: تحقیقات فنی و تکمیلی به صورت فوق العاده از متهمین جهت ریشه‌یابی موضوع ادامه دارد و با عوامل اصلی حوادث اخیر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حوادث اخیر فضای مجازی مهمترین بستر آشوب های بوجود آمده محسوب می‌شود، اعلام کرد: طی اقدامات فنی و رصد انجام گرفته توسط نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی 8 نفر از مدیران کانال‌های شبکه های اجتماعی که دعوت به شورش می‌کردند در همان ساعات اولیه در چندین شهرستان استان دستگیر شده‌اند.

سالاری گفت: دستگیرشدگان عمدتا با نام مستعار اقدام به ایجاد کانال با قصد و نیت ایجاد آشوب می‌کردند و تمامی فعالیت‌های غیرقانونی آنها در جهت ناامن سازی جامعه در بستر کانال تلگرام صورت پذیرفته است. او گفت: در حوادث اخیر بلافاصله بعد از برخورد با یک کانال تلگرامی در کمتر از چند دقیقه کانال دیگری به عنوان جایگزین شروع به فعالیت و دعوت به تجمع می‌کرد که بیانگر این مطلب است که معاندان به نظام به طور هدفمند واز قبل در این خصوص برنامه ریزی و طراحی لازم را انجام داده بودند.

این مقام قضایی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به هجمه گسترده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و وابستگانش به خصوص برخی سران فریب خورده و مرتجع عرب در حوادث اخیر به کلیات نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های مقدس اسلامی و حتی تمامیت ارضی کشور رد پای سرویس های جاسوسی استکبار در حوادث اخیر آشکار و روشن است. او با اشاره به اینکه معاونت رصد فضای مجازی دادسرای کرمان به صورت 24 ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، گفت: دادستانی به صورت ویژه رسیدگی به پرونده‌های حوادث اخیر را در دستور کار قرار داده است و تحقیقات فنی از متهمین همچنان ادامه دارد.

سالاری اعلام کرد: در مجموع در حوادث و اغتشاشات اخیر چندین نفر از عوامل اصلی و محوری این اغتشاشات که از طریق فضای مجازی دعوت به شورش و آشوب می نمودند با اقدامات به موقع و ضربتی ماموران اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی و سپاه پاسداران و هماهنگی و دستورات قضایی صادره معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در همان ساعات اولیه اغتشاشات در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان کرمان ادامه داد: با دستگیری این افراد در همان ساعات اولیه جلوی ناامنی ها گرفته شد و از تعرض به اموال عمومی جلوگیری به عمل آمد. او با بیان اینکه بین افراد فریب‌خورده ای که در خیابان‌ها دستگیر شده‌اند و عوامل اصلی فتنه اخیر تفکیک قائل هستیم، تاکید کرد: حساب افراد فریب خورده ای که تحت تاثیر عوامل اصلی که به نوعی به خارج از کشور و بیگانگان مرتبط بوده جدا می باشد و با عوامل اصلی برخورد قانونی مقتضی و متناسب با نوع عمل آنان صورت خواهد پذیرفت.

او در رابطه با متهمین دستگیر شده در صحنه جرم، گفت: در همان ساعات اولیه ضمن تفکیک عوامل اصلی از فریب خوردگان نسبت به آنان در همان ساعات اولیه تعیین و تکلیف به عمل آمد. دادستان کرمان در پایان ضمن ابراز ارادت از حضور به موقع و بصیرت عاشورایی مردم دیار کریمان در فرو نشاندن فتنه اخیر از تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای تامین، قضات، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان، فرماندی انتظامی، عوامل انتظامی و همچنین فرماندهی سپاه پاسداران و نیروهای جان برکف سپاه به ویژه سازمان اطلاعات سپاه و بسیجیان همیشه در صحنه تشکر کرد.