یوسف‌نژاد: هنوز تصمیمی در مورد نرخ عوارض سفرهای خارجی گرفته نشده است

گروه اقتصادی الف،   3961019201

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت:‌ بنابر تصمیم کمیسیون قرار شد این عوارض برای زائران عتبات و عالیات یعنی سوریه، عراق و عربستان براساس قانون بودجه سال ۹۶ محاسبه شود و بلاتغییر بماند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود به تشکیل مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور پرداخت و گفت: هم اکنون مصوبات کمیسیون تلفیق در قسمت درآمدی به جز یکی دو مورد مشخص که مراعی مانده، تقریبا به اتمام رسیده که از جمله موارد مراعی مانده بحث برداشت از صندوق توسعه ملی است که نیازمند دریافت اذن رهبری خواهد بود.

وی افزود: از جمله مصوبات مهم جلسه اخیر کمیسیون تلفیق مربوط به بحث عوارض خروج از کشور بود که بنابر تصمیم کمیسیون قرار شد این عوارض برای زائران عتبات و عالیات یعنی سوریه، عراق و عربستان براساس قانون بودجه سال ۹۶ محاسبه شود و بلاتغییر بماند.

کمیسیون تلفیق تصمیمی درباره نرخ عوارض سفرهای خارجی تصمیم نگرفته است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور خاطرنشان کرد: در این راستا زائران اربعین نیز در بازه زمانی مشخص مربوط به برگزاری این مراسم از پرداخت عوارض معاف خواهند بود و زائران عتبات و عالیات به غیر از مراسم اربعین در این بازه زمانی مشخص همچون سال گذشته مبلغ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان عوارض سفر هوایی و مبلغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز به عنوان عوارض سفرهای زمینی خواهند پرداخت.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: کمیسیون تلفیق هنوز تصمیمی در مورد نرخ عوارض سفرهای خارجی دیگر کشورها به نگرفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس درآمد مالیاتی کل کشور ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این میزان مبلغ ۳۶ هزار میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت از محل شرکت‌های دولتی، ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت از محل شرکت‌های غیردولتی خواهد بود.

پیش‌بینی درآمد ۴۷ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری‌های مالی دولت

وی افزود: همچنین مبلغ ۵هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از فرآورده‌های نفتی، ۲هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از مالیات سیگار، ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از سود حاصل از شرکت‌های دولتی و ۱۰۶ هزار میلیارد نیز درآمد نفتی کل کشور بنابر نرخ ۵۵ دلار برای نفت و ۳هزار و ۵۰۰ تومان برای ارز در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن از محل واگذاری‌های مالی دولت نیز ۴۷ تا ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است.

او همچنین به ورود کمیسیون تلفیق به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: بر این اساس از ابتدای سال ۹۷ کلیه منابع و درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اختصاصی محسوب می‌شوند که به این ترتیب به هر میزان که درآمد داشته باشند هزینه خواهند کرد.

او گفت: همچنین بنابر تبصره ۳ سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌ها علاوه بر سهمیه باقیمانده سال قبل مبلغ ۳۰ میلیارد دلار تعیین شده بود که بنابر تصمیم امروز در مواردی که استفاده از منابع تسهیلات خارجی با مجوز خارجی منوط به تضمین دولت مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‌های تسهیلات مالی اخذ شده از منابع بانک‌ها کارگزار خارجی و بانک‌ها و موسسات توسعه‌ای بین‌المللی باشد وزیر اقتصاد مجاز است پس از تصویب هیات وزیران به نمایندگی از دولت ضمانت‌های لازم را حداقل ظرف یک ماه صادر کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: بنابر یکی دیگر از مصوبات طرح‌های بخش خصوصی، تعاونی، و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان با سپردن تضامین لازم به بانک‌های عامل می‌تواند از این تسهیلات استفاده کنند. و بازپرداخت اصل و سود هر یک از طرح‌ها از محل عایدات طرح‌ها پرداخت می‌شود.

یوسف‌نژاد گفت: در مورد کلیه طرح‌های مصوب شورای اقتصاد که منابع آن از محل تسهیلات خارجی تعیین می‌شود اخذ تاییدیه دستگاه اجرایی مربوطه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ضروری است و بازپرداخت اصل و سود هر یک از این طرح‌ها از محل عایدات طرح‌ها یا دیگر منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه قابل پرداخت است.

وی گفت: به منظور تسریع در جذب تسهیلات مصوب از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی و بانک توسعه و تجارت اکو دستگاه‌های استفاده‌کننده از این تسهیلات مجاز هستند. موافقت سازمان برنامه و بودجه خارج از ثبت اعتبارات مندرج در ردیف‌های مربوطه این قانون نسبت به هزینه‌کرد به آن در چهارچوب موافقت‌نامه‌های متبادله با سازمان مذکور خارج از سقف مصوب ردیف‌ها اقدام کند.

وی گفت: بنابر یکی دیگر از مصوبات وزارت نفت مکلف است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی این زمینه حضور بخش خصوصی را در حوزه اکتشاف استخراج و توسعه نفت و گاز در تمامی سطوح با تسهیل شرایط نسبت به شرکت‌های خارجی فراهم کند. آیین‌نامه اجرایی آن نیز توسط وزارت نفت با مشارکت اتاق بازرگانی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

او گفت: اولویت با توزیع منابع جدول ۱۸ مربوط به مطالبات خانواده شهدا، پاداش پایان خدمت، سایر مطالبات و دیون و قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران و بیمه عمر با طرح‌های هادی روستایی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ همچنین گفت: بنابر مصوبه دیگر به دولت اجازه دادیم مبلغ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای تکمیل فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر کند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور در مورد افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۰ میلیون به ۱۵ میلیون گفت: در بند «و» این لایحه دولت عدد ۱۰ میلیون را پیشنهاد داده و این مساله می‌تواند از اختیارات دولت باشد و نیاز به تصویب مجلس نداشته باشد و محل تامین منابع آن نیز سپرده‌های بانکی خواهد بود که با مسوولیت بانک مرکزی انجام می‌شود. بنابراین این تصمیم رئیس جمهور یا باید به صورت پیشنهادی به لایحه بودجه اضافه شود یا با اختیارات دولت نسبت به انجام آن اقدام شود.

یوسف‌نژاد در پایان تصریح کرد: اگر احساس کنیم منابع لازم در بانک مرکزی برای تامین ۱۵ میلیون تومان وام ازدواج وجود دارد می‌توانیم برای اصلاح نظر دولت نسبت به افزایش وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان را مطرح کنیم و این مساله را خودمان در لایحه پیشنهاد دهیم که در مجموع به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون تلفیق نیز نظر مثبتی در مورد این افزایش میزان وام دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین