انتقاد روزنامه اصولگرا از معالجه آیت الله هاشمی شاهرودی در خارج از کشور

گروه سیاسی الف،   3961019066 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه سیاست روز نوشت:امام خمینی(ره) در هر دو مرحله بیماری قلبی و بیماری گوارشی خود توصیه پزشک برای پیگیری معالجه در خارج از ایران را می‌گیرند اما خودشان می‌خواهند که معالجات در داخل کشور برای ایشان ادامه پیدا کند و صلاح نمی‌بینند که در خارج از کشور ادامه درمان را دنبال کنند.

انتقاد روزنامه اصولگرا از معالجه آیت الله هاشمی شاهرودی در خارج از کشور

از قدیم می‌گویند یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران برای همین قرار است در این متن بابت انتظاراتی که از خودی‌ها داشته‌ایم یک سوزنی به آنها زده و بگوییم که «از شما انتظار نداشتیم.» نمی‌خواهیم داد بزنیم و قیل و قال کنیم، نمی‌خواهیم در شرایط فعلی که مردم از مکدر شدن‌های مسئولان در قبال معیشتشان عاصی شده‌اند نمک روی زخمشان بپاشیم فقط آرام می‌نویسیم: «ما ز یاران چشم یاری داشتیم.» به قول یک منتقدی خسته شدیم آنقدر که نوشتیم و دلمان نیامد با وجود رسانه‌های معاند در سیاه جلوه دادن نیروهای نظام خودمان هم نقد کنیم اما این نقد نکردن‌ها و ننوشتن‌ها را به معنی «نفهمیدنمان» نگذارید. می‌فهمیم اما نمی‌نویسیم شاید درست شود، شاید اصلاح شود، شاید خاطر یک روستایی که هنوز خبر را نشنیده آسوده بماند و نداند که افرادی را که به آنها اعتماد صد درصدی دارد و چطور در تریبون‌ها شعار می‌دهند و وقتی در خلوت می‌روند «آن‌کار دیگر می‌کنند.»

اما دلخوری‌های ما از کجا آغاز می‌شود؟! درست از همانجا که عده‌ای سعی در تظاهر به خوب بودن و دینداری می‌کنند و در خلوت طوری دیگر می‌اندیشند این عده می‌توانند کارمندان یک اداره، استادان دانشگاه، مردم عادی یا هر فرد دیگری که سمت دارد یا ندارند را شامل شود اما هر چه سمت بالاتری داشته باشد و ارج و قرب بیشتری داشته باشد انتظارات جامعه از او بالاتر می‌رود و امروز که خبر بستری شدن آیت‌الله شاهرودی در بیمارستانی در آلمان منتشر شده است مروری داریم بر انتظاراتی که جامعه از مسئولان و افراد موثر در سیاست دارد و متاسفانه گاهی این انتظارات خواسته یا ناخواسته یا با اصرار برخی اطرافیان این افراد نادیده انگاشته می‌شود. البته انتظار نداریم که مانند حضرت علی(ع) یا پیامبر زندگی کنید فقط انتظارمان مرور نحوه برخورد با مسایل درمانی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است و ادامه مسیر توسط شما مسئولان نظام.

امام خمینی(ره) از پاریس تا جماران
لازم به یادآوری نیست که امام خمینی(ره) حتی در دوران تبعید که خارج از ایران بودند نحوه زندگی ساده را برای خود برگزیدند و در روستای فرانسه و عراق و ترکیه ساکن شدند و همسایه عامه مردم بودند. اما اگر درباره نحوه مراجعه به پزشک و پیگیری درمانی ایشان هم بخوانیم متوجه می‌شویم که امام خمینی تا آنجایی که پزشکشان برای سلامتی توصیه داشتند در مناطق خوش آب و هوا باشند به آن توصیه عمل کرده و راهی روستای جماران شدند که اتفاقا در سالهای نخست انقلاب قیمت خانه و زمین در آنجا به شدت ارزان‌تر از درون شهر و شهرستان‌ها بود.

امام خمینی(ره) در هر دو مرحله بیماری قلبی و بیماری گوارشی خود توصیه پزشک برای پیگیری معالجه در خارج از ایران را می‌گیرند اما خودشان می‌خواهند که معالجات در داخل کشور برای ایشان ادامه پیدا کند و صلاح نمی‌بینند که در خارج از کشور ادامه درمان را دنبال کنند. شاید اگر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن زمان برای پی‌گیری درمان به خارج از کشور می‌رفتند هیچ‌یک از مردم دلخور و ناراحت نمی‌شدند و نمی‌گفتند چرا، مردم آنقدر امام(ره) را دوست داشتند که حتی شاید همه هزینه‌ها را تقبل می‌‌کردند اما اگر این اتفاق رخ داده بود شاید نسل بعدی انقلاب را نمی‌توانستیم پاسخگو باشیم امام نگاه به آینده و شاید قرنها بعد داشتند و درست‌ترین تصمیم را گرفتند. این نکته قابل تامل است که آن زمان علم پزشکی کشور به اندازه الان رشد نکرده نبود. امام خمینی(ره) معالجات را در داخل در بیمارستان روستای جماران ادامه دادند، صداقت‌شان را با مردم حفظ کردند و در دلها ماندنی شدند.

رهبر معظم انقلاب و صداقت با مردم
بعد از رحلت امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب نیز همین سبک زندگی را پیشه کردند. همین چند سال قبل بود که رهبر معظم انقلاب برای یک عمل جراحی با مردم سخن گفتند و صادقانه همه چیز را گفتند و در همین بیمارستان‌های تهران که البته دولتی هم بود خود را به تیغ جراحان سپردند. این رفتار رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نباید برای دیگر مسئولان در نظام جمهوری اسلامی الگو شود؟! آیا انتظارمان از مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای تبعیت از رهبر و بنیانگذاران جمهوری اسلامی در این مورد و موارد دیگر زیاد است؟!

سبک درمانی متفاوت
فقط آیت‌الله شاهرودی را نمی‌گوییم که البته به گفته رئیس دفترش با وجود امتناع از سفر به آلمان با اصرار اطرافیان برای درمان به این کشور رفتند، از سبک برخورد با بیماری برای آیت‌الله انواری، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله مهدوی‌کنی هم گلایه داریم. بستری شدن در بیمارستان‌های خصوصی با اتاق خصوصی یا سفر به خارج از کشور برای درمان چیزی نیست که مردم از مسئولانشان انتظار داشته باشند آن هم زمانی که مردم توان تهیه داروهای خاص و درمان در بیمارستان‌های دولتی و خدمات گرفتن از بخش خصوصی را هم دارا نیستند.

گلایه‌ داریم نه غرض
اگر گلایه‌ای داریم گلایه برای بهانه دادن دست معاندان نیست برای ارادتی است که به شما داریم و می‌خواهیم شما را در نقش پیرو از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه زمینه‌‌ها ببینیم. انتظارمان را بگذارید پای ارادتی که به شماها داریم نه پای فرصت یافتن و انتقام‌گیری‌های شخصی و جناحی. دلمان می‌خواهد دائما از اخلاق و عمل مسئولان کشورمان در هر سمت و جایگاه و جناح توامان تعریف کنیم و اینطور نباشد که تنها صحبتهای زیبایتان را تیتر کرده و به رفتار عملی شما کاری نداشته باشیم که خدای نکرده با افشاگری معاندان روبه رو شده و اعتماد عمومی مردم به مسئولان خدشه‌دار شود. منکر وجود انسان‌های گمنام و شریف امثال سیدجلال یحیی‌زاده که نماینده مردم تفت و میبد بود و با موتور وسپا در حوزه انتخاباتی تردد می‌کرد و در بیمارستان فیروزگر در اتاق مراقبت‌های ویژه عمومی بستری شده بود و دو ماه در آن بیمارستان بود و نه از اعزام به خارج خبری شد و نه بیمارستان خصوصی. او تنها ۵۳ سال داشت و جانباز شیمیایی هم بود، دلمان هزاران سیدجلال یحیی‌زاده می‌طلبد که به رسانه‌های معاند نشان دهیم. البته کم نیستند مسئولانی که گمنام مانده‌اند و سبک زندگی اسلامی را در هر زمینه رعایت کرده و در درمان‌هایشان هم به بیمارستان‌های عمومی می‌روند اما دلمان می‌خواهد بیشتر و بیشتر شوند و در همه سطوح باشند.

برای همه مسئولان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم کارشان به بیمارستان نیفتد اما اگر افتاد قبل از هر روشی ابتدا زندگی رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی را مرور کنند بعد تصمیم بگیرند. 

دیدگاه کاربران

دادبخش۱۹۹۲۳۹۱۰:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
این مقاله انصافا حرف دل مردم را زده همه آقایان باید مشی رهبری را در امور زندگی خود بکار بگیرند بخصوص آنهایی که مسئولیتی دارند ودر لباس روحانیت هستند
ناشناس۲۰۰۰۴۵۱۹:۴۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
بی انصافی است بدون داشتن آگاهی از اصل و فرع مسئله ای قضاوت کنیم. از سوی دیگر مسائل مربوط به بیماری هر فرد کاملا شخصی و خصوصی است و نباید انتظار داشته باشیم اطلاع رسانی شود. البته اگر از بیت المال هزینه شود فرق میکند که هنوز در این باره چیزی گفته نشده است.
ناشناس۲۰۰۱۶۵۲۲:۰۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مگر با بودجه بیت المال رفته که ایشان را مورد مذمت قرار میدهید؟؟!!!! ثانیا آیت الله هاشمی شاهرودی یکی از برجستگان علمی کشور است که ادامه زندگی او برکات علمی فراوانی برای کشور دارد درمان او در خارج از کشور خدمت به علم و فقاهت است فقاهتی که میراث بزرگ پیامبرص و ائمه ع است ادعای توصیه پزشکان به امام برای اعزام به خارج اولا مستند نیست و فقط یک ادعاست. ثانیا بیماری امام در مرحله اول در داخل کاملا قابل درمان بود و درمان شد و در مرحله دوم امام در سن ۸۷ سالگی بود و درمان ایشان در خارج از کشور نتیجه ای نداشت. ثالثا برای درمان امام در خارج از کشور هیچ مانع داخلی وجود نداشت ولی موانع خارجی جدی وجود داشت اما برای درمان آیت الله شاهرودی در خارج هیچ مانع خارجی وجود ندارد
محمد مهدی۱۹۹۲۸۹۱۰:۴۹:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
چه عجب. بالاخره از یه روزنامه اصولگرا هم صدایی بلند شد. اگه آقایان هاشمی رفسنجانی یا ناطق نوری یا یک از مسئولان میلیاردر اصلاح طلب برای درمان به خارج از کشور رفته بودند، این روزنامه های اصولگرا بویژه کیهان و وطن امروز چه قشقرقی راه می انداختند؟ الان تیترهاشون کجاست؟ اگر هم این موضوع رو درست می دونن لااقل شفاف سازی کنن. اگه آقایان اصولگرا در انتخابات آینده هم با اقبال چندانی روبرو نشدن که با این روش محتملا نخواهند شد، از همین الان دلیلش رو بدونن نه اینکه بعد انتخابات ماتم بگیرن و تازه یادشون بیفته تحلیل بکنن. سرنوشت انتخابات به رفتار احزاب در کل چهار سال بستگی داره که در ایام انتخابات بالا میاد و پررنگ میشه، نه فقط به چند ماه نزدیک انتخابات. برخورد رفاقتی و قبیله ای، اقتصاد رفاقتی و قبیله ای فقط برای جناح مقابل بده؟
ناشناس۲۰۰۰۱۸۱۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
عجیبه طرز نگاه بعضی ها تیتر بزنی، میگن چرا تیتر نزنی، میگن چرا خوب دوست من شما چرا برای تمدد اعصاب نمیری یک کنسرت بجای پیگیری سیاست!
ايراني نگون بخت۱۹۹۲۹۵۱۰:۵۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کاش تمامی ایرانیان قدرت انتخاب معالجه در کشور و خارج را داشتند .
علی طباطبایی۱۹۹۲۹۹۱۰:۵۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
از معدود مقالات الف بود که به دل نشست و به نویسنده باید آفرین گفت . کاش در بقیه موارد نیز همینگونه و بدون لکنت بیان، انتقادات نوشته شود .
ناشناس۱۹۹۴۲۸۱۲:۴۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
مردم اختیار خودشون را دارند. دیگه به هر چیز کوچیکی گیر ندید
ناشناس۱۹۹۴۳۷۱۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
خیلی عجیب است... اینکه ایشان رفته آلمان به توصیه اکید پزشکان، .... ما شدیم کاسه داغ تر از آش... همه الان شدند اسلام شناس که فلان است و بهمان... وقتی اسلام رو عوامانه می فهمیم و می فهمانیم این می شود... درمان خارج از کشور، خوشبختانه الان جوری است که عموم بیماری ها را در داخل درمان کرده بلکه توریست درمانی شیراز و ... داریم و حالا موردی کسی رفته خارج بخاطر هر مصلحتی... به کسی چه ارتباطی دارد
ناشناس۱۹۹۶۰۸۱۴:۲۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
در این مقاله سایت الف استثناء مردمی شده ااست. به سایت الف تبریک می گوئیم
ناشناس۱۹۹۶۱۸۱۴:۳۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
کاری ندارم و همه انتقادات بجا ، ولی برای کسی که بیمار است درست نیست از این حاشیه ها درست بشه
ناشناس۱۹۹۷۲۰۱۵:۴۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
حداقل اینجور مسائل را رسانه ای نکنید تا مردم ناامید نشده و دلشون نشکند.
ناشناس۱۹۹۷۲۳۱۵:۴۴:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
احسنت زبان ملایم ونقد دلسوزانه نویسنده را از صمیم دل تایید وتحسین می کنم ما هم از سفر آیت الله شاهرودی به آلمان در اوج مشکلات مردم تعجب کردیم
سید علی۱۹۹۷۵۹۱۶:۱۲:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
حرف حق و بجایی بود. ضمنا نگارنده ی مطلب خیلی زیبا مطلب را بیان کردند.
ناشناس۱۹۹۹۳۲۱۸:۰۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
به شما هیچ ربطی نداره ایشون کجا می ره برای درمان یا از کجا خرجش رو می اره.
جمع کنید۱۹۹۹۹۱۱۸:۴۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
جمع کنید عقل سالم میگه بهترین درمان را انتخاب کنید صحبت سلامتی ایشان است
حمید۱۹۹۹۹۶۱۸:۵۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
پاسخ نابغه پزشکی ایران به به سایت الف پرفسور صمیعی کسانی که می خواهند پزشکی را با سیاست مخلوط کنند باید فرهنگ خودشان را عوض کنند
ناشناس۲۰۰۱۲۶۲۱:۱۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
اگه درمان فقط تو خارج بوده و توان رفتن داشتن حفظ جان واجب است بر مسلمان مهم اینه که در داخل امکان درمان نبوده یا با هزینه شخصی رفته باشند که در این صورت به کسی ربطی ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین