رانت ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی افزایش تعرفه خودرو به جیب چند نفر رفت؟

گروه اقتصادی الف،   3961018219 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

 رانت ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی افزایش تعرفه خودرو به جیب چند نفر رفت؟

سرانجام بعد از تاخیر 6 ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود، جدول جدید تعرفه‌های خودروهای وارداتی منتشر شد ، تعرفه هایی که رانتی میلیاردی برای وارد کنندگان ایجاد کرد .

برنامه پایش شب گذشته رانت حاصل از افزایش تعرفه واردات را که نصیب چند وارد کننده خودرو شده را افشا کرد . کیا داوود اسفندیاری مجری این برنامه گفت : سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود . در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد 80 تا 100 میلیون تومانی را شاهد هستیم.

عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است .

هنوز خبری از سامانه حقوق نجومی نیست

مجری برنامه پایش با بیان اینکه طبق ماده 29 قانون برنامه ششم قرار بود در سال جاری که دو ماه از آن ماده دولت موظف بود که سامانه اعلام حقوق مدیران را راه اندازی و حقوق مدیران را در معرض دید عموم قرار دهد ، اما تاکنون 293 روز از سال گذشته و دولت هیچ اقدامی در این باره نکرده است.

اسفندیاری با بیان اینکه مردم مطالبه گر هستند و پیگیر قول های مدیران هستند گفت : مثلا مردم از من می پرسند که هفته گذشته حقوق مدیری که در تهران نشسته و به شرکت نمی رود ، اعضای هیئت مدیره ای که در چند جا سرکار هستند و بازنشستگان را گفته اید و مسئول مربوطه قول پیگیری داده تاکنون چه شده است .

خودروی یک پتروشیمی زیر پای زن یکی از مدیران یک هلدینگ

مجری برنامه پایش در این برنامه با اشاره به نیاز جامعه و کشور به شفافیت وشفاف سازی گفت : اکنون خودروی یک پتروشیمی زیر پای زن یکی از مدیران سابق یک هلدینگ اقتصادی است و آن خودرو در اختیار خانواده آن مدیر است و آن را به بیت المال نمی دهند .

مجری برنامه پایش در این برنامه اشاره کرد که رویکرد برنامه شفافیت است و تخلفات را افشا می کند .

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۸۱۶۸۱۵:۰۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
خوب با .. این پول ها را بگیرند و از ان در جهت تولید و اشتغال استفاده کنند اینجا قوه قضاییه با قدرت قانون از کجا و از چه راهی بدست اورده اید اجرا کنید
ناشناس۱۹۸۱۹۰۱۵:۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
از آقای توکلی انتظار داریم به این مسئله ورود کند یکسال است پول دادم برای خودرو که قرار بود 120 روزه تحویل شود در حال حاضر نه خودرو را تحویل می دهند هر روز هم قیمت آن با لاتر می رود و وارد کننده دارد سود می کند ما چه گناهی کردیم که اطمینان کردیم به شرکت های معروف وارد کننده خودرو زیان دعوای وزارت صنعت با وارد کنندگان را چرا من مصرف کننده باید بدهم
ناشناس۱۹۸۲۱۱۱۵:۲۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ما که از واحد شکایت وزارت صنعت ومعدن تا خود وارد کننده که شکایت می کنیم که چرا خودرو ما را تحویل نمی دین ،هرکدام گردن یک دیگر می اندازند آخرش هم می گویند شما که دارید حالا چند ماه دیگر صبر کنید پول بیشتری هم بدهید فکر کنم پول داشتن جرم باشد بعد از یک عمر خواستیم یک ماشین خوب بخریم نقره داغ شدیم پیشنهاد می دهم به همه خریداران حتما در صورت وجود ماشین خرید کنید و گول ثبت نام و شعارها ی وارد کنندگان را نخورید
ناشناس۱۹۸۲۲۷۱۵:۳۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دولت خواسته به این 4 درصدی ها برکت بده،سرک کشیدن فقط به حساب 96 درصدی ها خوبه که بتونیم یارانشون رو قطع کنیم و ازشون مالیات بگیریم...روحانی مچکریم
ناشناس۱۹۸۲۴۶۱۵:۳۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مردم بخاطر همین رانت ها و دزدی و تبعیض ها شاکی هستنند .
ناشناس۱۹۸۲۴۷۱۵:۳۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
در حال حاضر آنقدر برای وارد کنندها سود داره که کسایی که ثبت نام ماشین کرده اند و الان موقع تحویل آن است به آنها ماشین را تحویل نمی دهند و به شکل فورش فوری آنها را در بازار عرضه می کنند وکسایی که ثبت نام کرده اند را کاری می کنند که یا انصراف دهند یا قول سال آینده را به آنها می دهند تا با فروختن ماشین این افراد در بازار بتواند سود چند برابر کننده واحد شکایت وزارت صنعت ومعدنو تجارت هم هیچ کاری نمی کند در حد نامه نگارری و آخرش معرقی به هیئت حل اختلاف حال شما باید بروی دادگاه وطرفت شرکتی است که بهترینوکیل ها را دارد با فرارداد ترکمن چا
ناشناس۱۹۸۲۷۰۱۵:۴۸:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چگونه با یک بخشنامه ثبت سفارش مصدود و دریافت تعرفه ورود خودرو عطف به ماسبق شد. آیا سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواب بود. نباید وجوه اضافه دریافت شده به مردم بازگردانده شود؟. قوه قضائیه و مجلس قاعدتاً باید شفاف سازی نمایند.
سید امیر۱۹۸۳۰۶۱۶:۰۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
من از الف انتظار داشتم با تعمق در ارقام اعلام شده از انتشار این خبر خودداری کند! برای روشن شدن موضوع به سه رقم رقم اعلام شده در این خبر توجه میکنیم: ۱- رشد قیمت برخی خودروها ۸۰ تا صد ملیون تومان بوده است. ۲- عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 102 هزار و 500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است ۳- سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود اگر فرض کنیم همه خودروها (نه فقط برخی!) صد ملیون تومان رشد کرده باشد برای رسیدن به مبلغ ۱۰۲ هزار ملیون تومان بایستی یک ملیون و بیست هزار خودرو توسط این ۹ نفر ثبت سفارش شده باشد که ارزش دلاری آن حدود ۴۵ میلیارد دلار میشود، یعنی سی برابر کل واردات یک سال! شاید برنامه پایش از این اصل پوسیده زمان نبودن رسانه های الکترونیکی پیروی کرده که میگوید دروغ هرچه بزرگتر باور پذیرتر!
ناشناس۱۹۸۳۴۳۱۶:۱۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بخش اعظم این درآمد حتی در کشور نمیماند.
ناشناس۱۹۸۳۴۵۱۶:۱۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
102 هزار و 500 میلیارد تومان چند درصد بودجه کشور میشود؟ایا کسانی که در عرض چند ماه این مقدار به ثروتشان اضافه میشود نمیتوانند اشوب مالی در کشور به پا کنند؟یقینا میتوانند و اینکار را میکنند.
ناشناس۱۹۸۳۵۳۱۶:۲۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
تعیین قیمت ارز و تعرفه ها و خلاصه سیاست های مالی و پولی کشور توسط همین افراد تعیین میگردد و به راحتی میتوانند برای دولت و کشور بحران بسازنند.
محمد قاسمی۱۹۸۵۰۶۱۷:۵۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
همونی که حقیر در پست مشابه بی تدبیری واردات خودرو عرض کردم رانت چندین هزار میلیارد تومانی
ناشناس۱۹۸۵۳۴۱۸:۱۲:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
امیدوارم که دکتر توکلی فقط به بحث مالیات واقعی که به این افراد و شرکتهای آنها تعلق میگیرد ورود نماید تا معلوم شود رقم خیلی بالاتر است.
عليرضا۱۹۸۵۴۸۱۸:۲۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
نمایندگان محترم مجلس، قانون اساسی ما سوال و استیضاح وزراء و رئیس جمهور را برای همین مواقع در نظر گرفته.
Ali۱۹۸۶۶۳۲۰:۱۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
هر چه که اسمش را بگذاریم بی تدبیری یا تصمیمات رانتی حساب شده،باعث این اختلاف طبقاتی وحشتناک درجامعه ایران است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین