340 گود رها شده در پایتخت/ پول خرد در سطح شهر ریخته است

گروه اجتماعی الف،   3961018157

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: من معتقدم پول خرد در سطح شهر ریخته و باید مشارکت مردم را کسب کنیم. در طول یک سال آینده سرمایه گذاری بر روی احیاء واحدهایی خواهد بود که بر روی زندگی مردم موثر است.

به گزارش ایسنا، مهدی حجت امروز در نشست خبری با بیان اینکه مردم نگران نوع خدماتی که توسط شهرداری ارائه می‌شود و فعالیت‌هایی که در شهرداری انجام می‌شود، هستند، گفت: باید با شفاف کردن امور اعتماد مردم را جلب کنیم و با جلب اعتماد عمومی می‌توان مشارکت مردم را جلب کرد.

حجت با بیان اینکه مردم برای اداره کردن شهر آماده هستند، تصریح کرد: در طول سال‌ها مردم مسئولیتی در مقابل اداره زندگی شهری خود نداشتند و همه امور به دست شهرداری بود اما حالا مردم آماده مشارکت هستند و با برقراری یک دیالوگ مشترک بین شهرداری و مردم می‌توان شهر را از ریل تامین مخارج به روش فروش آینده شهر خارج کرد.

قطار شهرداری از ریل تراکم فروشی خارج می‌شود

وی با بیان اینکه باید قطار شهرداری از ریل تراکم فروشی خارج شود و تغییر مسیر دهد،‌ گفت: البته این تغییر مسیر ممکن است مدت‌ها به طول انجامد اما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا مانع از فروش آینده شهر شویم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد فروش هولوگرام با بیان اینکه فروش هولوگرام یک مسیر ابداعی از سوی مدیریت قبلی شهری برای پرداخت بدهی‌هایش بوده است، گفت: البته تسویه حساب، تهاتر و ... روش بدی نیست اما اینکه این هولوگرام به چه کسانی؟ به چه دلیل و ... داده می‌شود جای سوال است.

وی با بیان اینکه از 18 هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری 11 هزار میلیارد تومان در حوزه معماری و شهرسازی بوده است،‌ اظهار کرد: این نشان می‌دهد که هدف اصلی شهرداری در تامین درآمد به روش صدور پروانه، فروش شهر و ... بوده است. این در حالیست که در تهران ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که مورد شناسایی قرار نگرفته، مثلا تعدادی از ساختمان‌های رها شده در سطح شهر وجود دارد که بلاتکلیف است و طبق قانون این ساختمان‌ها که در مرحله خطرناکی قرار دارند و آلودگی‌هایی را برای شهر به ارمغان می‌آورند، باید عوارض بدهند.

حجت ادامه داد: از آنجایی که مدیریت قبلی شهر به دنبال کسب درآمد از مسیرهای ساده همچون فروش تراکم بود به این سمت نرفت و امروز عادت به جمع کردن پول‌ها به روش سخت نداریم یا به عنوان مثال امروز مغازه‌ها به خصوص اغذیه فروش‌ها مایلند که میز و صندلی‌های خود را در پیاده رو قرار دهند اما با چه حساب و کتاب؟ سهم شهرداری کجاست؟ من معتقدم پول خرد در سطح شهر ریخته و باید مشارکت مردم را کسب کنیم و در طول یک سال آینده سرمایه گذاری بر روی احیاء واحدهایی خواهد بود که بر روی زندگی مردم موثر است.

درباره تخلف پالادیوم راه پس و پیش نداریم

وی در خصوص پرونده تخلف پاساژ پالادیوم که اقدام به حفر تونل از زیر زمین و ایجاد پل هوایی بر روی مشاعات کرده است، گفت: آنچه که در این پاساژ رخ داده مربوط به توافقاتی است که در گذشته رخ داده و موافقت‌هایی شده به گونه‌ای که راه پس و پیش نداریم، البته قرار است شهرداری منطقه یک با مالک صحبت کند تا بهترین راهکار در خصوص حل این مسئله اتخاذ شود.

تونل رسالت قدرت تحمل زلزله بیش از 7.5 ریشتر را دارد

حل مشکل بافت فرسوده در 10 سال

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مورد موضوع بافت فرسوده تهران نیز با بیان اینکه در بحث پایداری در مقابل زلزله باید دو مبحث ایمنی فعلی ساختمان‌ها و ایمنی آینده ساختمان‌ها مد نظر قرار گیرد و برای ایمنی در آینده قرار است تمهیداتی اندیشیده شود، ادامه داد: از این پس باید در استخوان بندی ساختمان‌ها محاسبات مربوط به زلزله هم انجام گیرد و مهندس ناظر نیز درست و به موقع در سر ساختمان حاضر شود و اگر این دو نکته مهم مورد توجه قرار گیرد قطعا در مقابل زلزله به سطح بالایی از ایمنی می‌رسیم.

شهرداری متولی ایمن سازی ساختمان‌های مدارس، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و ... نیست

 

حجت با بیان اینکه در بحث ایمنی فعلی ساختمان‌ها نیز شهرداری متولی ایمن سازی ساختمان‌هایی همچون مدارس، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و ... نیست، گفت: ما نمی‌توانیم تک به تک به سراغ ساختمان‌ها رفته و از آنها بخواهیم که ایمن سازی کنند. بلکه باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که مردم حساس باشند و در خصوص ایمن بودن ساختمان، مسابقه‌ای بین سازندگان در خصوص ایمن سازی ساختمان‌ها به دلیل مطالبات مردمی ایجاد شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه پنج درصد مساحت شهر تهران بافت فرسوده است اما 15 درصد جمعیت در آن زندگی می‌کنند، گفت: به دلیل مسائل این گونه بافت‌ها و همچنین تراکم ملک‌ها، سرمایه گذاران کمتری مایل هستند که در این پروژه نوسازی بافت فرسوده کمک کنند. هر چند که دولت قول‌هایی داده تا تسهیلاتی به سرمایه گذاران بدهد تا آنها به سمت نوسازی بافت فرسوده سوق داده شوند اما معتقدم حداقل برای اینکه بافت فرسوده نوسازی شود 10 سال زمان لازم است.

وی در مورد تاب‌آوری تونل‌ها نیز با بیان اینکه تونل‌هایی همچون توحید و رسالت به لحاظ استراکچر به گونه‌ای طراحی شدند که می‌توانند در هنگام وقوع زمین لرزه به عنوان نقطه امن استفاده شوند تصریح کرد: تونل رسالت توانایی تحمل زلزله‌ای بیش از 7.5 ریشتر را دارد.

بیش از 340 گود رها شده داریم

ایمن سازی گود فرهنگ تا خرداد سال آینده

حجت در ادامه با بیان اینکه بیش از 340 گود رها شده در تهران داریم که تک به تک گودها از نظر عمق، عمر، میزان خطرپذیری، ابعاد و ... بررسی شده‌اند، گفت: با تمام صاحبان گودها مکاتبه شده و برای نگهداری این گودها به آنها تذکر دادیم و حسب قانون اگر مالک به این تذکر توجه نکند شهرداری راسا وارد می‌شود و ضمن پایدار سازی گود هزینه‌هایش را از مالک اخذ می‌کند. هر چند که در حال حاضر دو گود بزرگ فرهنگ و برج میلاد داریم که به مرحله خطرناک رسیده است.

وی اظهار کرد: در مورد گود برج میلاد باید بگویم که باید با شریکمان در خصوص ایمن سازی گود صحبت کنیم و یا آنها و یا شهرداری در جهت تثبیت گود اقدام کنند. در خصوص گود فرهنگ نیز که در کنار کتابخانه ملی قرار دارد نشانه‌های حتمی‌ وجود داشت که وضعیت گود مناسب نیست که با مسئولیت مدیرعامل شرکت عباس آباد و با صحبت‌هایی که انجام شد مقرر شده است که تا خرداد ماه سال آینده، این گود تثبیت شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین