موافقت شورای شهر تهران با کلیات طرح جدید ترافیک در سال ۹۷

گروه اجتماعی الف،   3961017113 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر تهران گفت:آنچه که ما در حال حاضر اطلاع داریم، طرحی درباره ترافیک تهران تهیه شده و شهرداری تلاش می‌کند که این طرح به تصویب برسد، ولی هنوز مسیرهای قانونی طی نشده است.

 موافقت شورای شهر تهران با کلیات طرح جدید ترافیک در سال ۹۷

به گزارش فارس، محسن هاشمی که صحن علنی سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش را به دلیل حضور در جلسه‌ای دیگر ترک کرده بود، در جمع خبرنگاران درباره طرح جدید ترافیک تهران و موضوعاتی که در این باره اعلام می‌شود، گفت: هنوز اعلام رسمی درباره طرح ترافیک نشده است و معاون شهردار تلاش می‌کند ایده‌هایی که در این باره وجود دارد را مطرح کند و مصوبات آن را بگیرد.

وی بیان داشت: هنگامی که شروع به فعالیت در مورد طرحی می‌شود، طبیعی است که پرسش و پاسخ‌های آن نیز آغاز می‌شود و در مورد طرح، مسائل دیگری را مطرح می‌کنند.

هاشمی افزود: آنچه که ما در حال حاضر اطلاع داریم، طرحی درباره ترافیک تهران تهیه شده و به شورای عالی ترافیک تهران نیز الصاق شده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تلاش می‌کند که این طرح به تصویب برسد، ولی هنوز مسیرهای قانونی خود را طی نکرده است.

وی افزود: طرح جدید ترافیک باید در شورای شهر و شورای عالی ترافیک به تصویب برسد و سپس درباره جزئیات آن توضیحات لازم ارائه شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا توضیحاتی را درباره این طرح ارائه داد که به نظر می‌رسد کلیات طرح مورد تایید است، ولی در جزئیات باید مواردی بیشتر باید مورد بحث قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ترافیک تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت:‌ بیش از 20 سال از طرح ترافیک فعلی می‌گذرد و در ابتدا تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را داشتند و 4 هزار خودرو نیز می‌توانستند به صورت روزانه این طرح را خریداری کنند، ولی در حال حاضر برای ورود به محدوده طرح ترافیک بیش از 100 هزار خودرو مجوز دارند و به همین دلیل، آلودگی هوای تهران کاهش نمی‌یابد و عملاً انگار طرح ترافیکی اجرایی نمی‌شود و به همه کارت ورود به محدوده را داده‌ایم. از سوی دیگر،‌ درآمدی هم نصیب شهرداری تهران نمی‌شود، چون تورم زیاد است.

هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر با درنظر گرفتن خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح می‌شوند، می‌توان تعداد آنها را 200 هزار خودرو اعلام کرد و ما سعی می‌کنیم در طرح جدید ترافیک، ورودی‌ها به محدوده را کم کنیم.

وی افزود: 20 هزار خودرو برای ورود به طرح ترافیک تبدیل به 123 هزار خودرو شده است و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که چرا در این بازه زمانی این اتفاق افتاده است.

وی درباره ممنوعیت طرح‌های شناور نیز اظهار داشت: کارت‌های شناور اقدام مناسبی بود ولی به صورت مناسب از آن استفاده نمی‌شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کارت‌های شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که مجوز آن لغو شد و 500 تا 600 کارت به صورت غیرقانونی دراختیار بعضی از افراد قرار داشت.

وی درباره تصویب طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای معابر اصلی و فرعی سطح شهر تهران اظهار داشت: این طرح با 15 رای موافق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پارک های حاشیه ای در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، ساماندهی دقیقی دارد و الان وضعیت پارک حاشیه‌ای در تهران کاملاً نامناسب و هر کی هر کی است.

وی گفت: افرادی ساعت‌ها ماشین را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و عصرها خودروی خود را می‌برند بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوای شهر شود و موضوع بسیار مهمی است.

هاشمی گفت: کمیسیون حمل و نقل، شهرداری تهران را به آوردن لایحه‌ای برای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای ملزم کرد.

دیدگاه کاربران

امیری۱۹۶۵۸۸۱۲:۳۶:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این طرح یکطرفه و به سود شهرداری است و ظاهرا قصد از تدوین ان درامد است.در این طرح برای کسی که وارد منطقه زوج و فرد میشود،اینکه شخص بخواهد با ماشینش مسافرکشی کند(و طبعا ایجاد آلودگی کند) با کسی که برود و ماشین خود را در پارکینگ پارک کند و به کار روزانه اش برسد فرقی قائل نشده،و از هر دو یک میزان عوارض دریافت میکند! بنده دفتر کارم در منطقه زوج و فرد است(خ کارگر شمالی) صبح با ماشین فرد و یا زوج ،به پارکینگ اختصاصی خودم میایم.ماشین را پارک میکنم.و در دفتر کار میکنم.نه الودگی محیط زیستی دارم و نه چیز دیگر.ایا بنده باید همچون فردی که با ماشین خود وارد این منطقه شده و مسافرکشی میکند باید عوارض ساعتی بدهم؟ این مشکل در مورد محدوده اصلی طرح ترافیک هم صدق میکند.کسی که به انجا میرود و شغلش رانندگی و مسافرکشی نیست،فقط باید هزینه ورود به طرح را بدهد .زیرا در مدت 7-8 ساعتی که در محل کارش نشسته،ماشین او خاموش است و الایندگی ندارد.لذا نباید از او ساعتی پول مطالبه کرد. لطفا طراحان طرح به این نکات ساده توجه کنند. نمیدونم این اقای پورسید اقایی که قبلا در راه اهن بوده،با چه تجربه و تخصصی این پست را در شهرداری تهران گرفته است؟!
ناشناس۱۹۶۶۹۸۱۳:۴۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این طرح به فکر الودگی و کم کردن ترافیک نیست فقط به فکر درامد زایی بیشتر می باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین