فواید استمرار در خواندن زیارت عاشورا

گروه اجتماعی الف،   3961017107 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاربرد استمرار زیارت عاشورا در کلام آیت الله بهجت(ره)

فواید استمرار در خواندن زیارت عاشورا

از امتیازات مذهب شیعه این است که روسای مذهب ائمه علیهم السلام که مبیّن و مفسّر مذهب هستند، هم در عقلیات و هم در شرعیات رئیس هستند؛ و به آن ها توسل می کنیم و از آن ها شفاعت می جوئیم.

ائمه اطهار(ع) در روز قیامت کارهایشان، کار خدایی است، زیرا که خدای متعال شفاعت های آن ها را قبول می کند.

مگر ثواب زیارت سیدالشهدا علیه السلام را ما می دانیم چه خبر است!؟؛ مگر می دانیم روایاتی که درباره زیارت سیدالشهدا(ع) وارد شده، به کجا رسیده است!؟.

هیچ می توانیم بگوییم، «کان کمن زارالله فی عرشه»؛ زائر امام حسین(ع) در شب جمعه مانند کسی است که خدا را در عرشش زیارت کند، یعنی چه؟

آیا ما از این ها می فهمیم!؟ یا همین بکاء بر سیدالشهدا علیه السلام ثوابش چه اندازه است؟ آیا می توانیم حدی برایش بگوییم که دیگر از آن بالاتر نیست؟.

(ارزش) بکاء به حدی است که می گویند: «همین که اشک مختصری از اذن دخول سیدالشهدا علیه السلام آمد، فتلک الدم علامه الاذن: آن «اشک» علامت اذن دخول است؛ یعنی داخل بشو»؛ آخر من چشمم اشک بیاید، چه ربطی است که آن ها اذن دادند! آیا معلوم است که این قضایا چیست؟.

خدا می داند رحمت اهل بیت علیهم السلام و خاندان رسالت چه قدر وسیع است؛ رحمت این ها، تابع رحمت واسعه الهی است. اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهم السلام و مماتشان، هیچ فرقی وجود ندارد. اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار آن ها معصومین(ع) را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرّفه، به منزله ملاقات آن ها و دیدار حضرت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف است. آن ها در هر جا حاضر و ناظرند.

تاکید بر زیارت عاشورا

مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است، مخصوصاً وقتی آن چه در سند زیارت از صفوان از امام صادق علیه السلام روایت شده را ملاحظه می کنیم که گفته شده؛ زیارت عاشورا را بخوان و در خواندن آن استمرار داشته باش، من به خواننده آن چند چیز را تضمین می کنم:

۱. زیارت وی پذیرفته می شود.

۲. تلاش ایشان مورد سپاس قرار می گیرد.

۳. سلام او بدون مانعی به امام علیه السلام می رسد و حاجت وی از جانب خداوند متعال برآورده می شود و با دست خالی باز نخواهد گشت. ای صفوان! این را با ضمانتی از پدرم و پدرم از امیرالمومنین علیه السلام و امیرالمومنین از حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم و رسول خدا از جبرئیل و جبرئیل از خداوند عزّ و جل  دریافت نموده، هر یک از آن بزرگواران این زیارت را با این ضمانت تضمین نمودند؛ و به قداست خداوند سوگند، هر کس امام حسین علیه السلام را با این زیارت از نزدیک و یا از دور زیارت کند، حاجتش هر چه باشد برآورده می شود.

در سندها آمده زیارت عاشورا از حدیث های قدسی است، برای همین با وجود کارهای فراوان علمی موجود نزد علما و اساتیدمان آن ها همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند.