ادوردز یا سئو؟ مساله این است

گروه فناوری الف،   3961017098

هر روز هزاران سایت جدید در حال ثبت شدن و شکل گیری است و برای هر موضوعی که فکرش را بکنید چندین سایت رقیب وجود دارد و مدیران همه این سایتها دوست دارند رتبه یک گوگل را در اختیار داشته باشند.ولی در عمل تنها تعداد کمی از این سایتها به موفقیت میرسند و میتوانند در بلند مدت فعالیت کنند و به رتبه های برتر گوگل برسند و باقی آنها یا فعالیت خود را متوقف میکنند یا جایگاهشان در صفحات دوم به بعد گوگل است.

برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل 2 راه وجود دارد :

  1. سئو : در روش seo یا بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو با استفاده از تکنیک های خاصی ابتدا محتوی و ساختار کلی سایت را با استانداردهای گوگل هماهنگ میکنند و سپس با تدوین استراتژی مناسب و تولید محتوی هدفمند و لینک سازی باعث میشوند به مرور زمان سایت جایگاه خود را در نتایج پیدا کند و سایت بتواند هزاران بازدید روزانه از گوگل داشته باشد.
  2. ادوردز : در روش Adwords که در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است مدیران سایتها میتوانند با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی متفاوت برای کلمات کلیدی که مورد نظرشان است سایت خود را بالای همه نتایج به کاربر نمایش بدهند.در این روش با توجه به کلمه کلیدی باید در ازای هر کلیک هزینه پرداخت شود و به دلیل تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا شرکت گوگل به دامنه های .ir سرویس نمیدهد.

اما کدام روش بهتر است و نتیجه مطلوب تری برای سایت دارد ؟

پاسخ به این سوال قطعا گزینه سئو است و حتی سایتهایی که از ادوردز استفاده میکنند هم در کنار آن روی سئو سایت خود  کار میکنند تا به صورت طبیعی به رتبه برتر گوگل برسند.روش ادوردز برای سایتهایی مناسب است که میخواهند یک شبه راه صد ساله را بروند و بدون هیچ زحمتی در صفحه اول گوگل باشند و گوگل در مقابل هزینه ای که دریافت میکند سایت را روی هر کلمه ای بالاتر از باقی رقبا نمایش میدهد.

یکی از معایب بزرگ استفاده از ادوردز, هزینه بالای تبلیغات و همچنین پشتیبانی نکردن از دامنه های ملی ایران است.اگر کلمه کلیدی رقابت بالایی داشته باشد هزینه پرداخت شده در مقابل هر کلیک هم بسیار بالاتر میرود و حتی این امکان هم وجود دارد که افرادی عمدا روی تبلیغ کلیک کنند تا برای مدیر آن سایت هزینه اضافی ایجاد کنند بدون اینکه فایده ای برای سایت داشته باشد و به نوعی کلیک سوخته ایجاد میکنند.

اما در سئو دیگر این معایب وجود ندارد و شاید بتوان تنها عیب سئو را زمانبر بودن پروسه آن دانست زیرا برای اینکه گوگل بصورت طبیعی یک سایت را بالاتر از همه نمایش بدهد از جهات مختلفی آن را فیلتر میکند و بیش از 200 فاکتور مختلف را در سایتها در نظر میگیرد تا در نهایت آنهایی که واقعا ارزشمند باشند را در صفحه اول نمایش بدهد.سئو در مقابل ادوردز هزینه بسیار کمتری دارد و بازده آن در بلند مدت بسیار زیاد است زیرا وقتی سایتی در گوگل به صفحه اول برسد هزاران بازدید ارگانیک بدون هیچ هزینه ای از گوگل دریافت میکند که بسیار ارزشمند است.

یکی از شرکتهایی که به خوبی سئو و تولید محتوی هدفمند را جزء استراتژی کاری خود قرار داده, وب 24 است که طی یک برنامه بلند مدت با شناخت نیاز کاربران و بازار هدف توانسته محتوی مناسب را برای آنها تهیه کند و رتبه های بسیار خوبی روی کلمات کلیدی مهم بدست بیاورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین