یاس امریکا از ادامه اغتشاشات

گروه سیاسی الف،   3961014024 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

توئیت ششم ترامپ: به وقت مناسب حمایت بزرگی از سوی امریکا خواهید دید...

یاس امریکا از ادامه اغتشاشات

رسانه‌های غربی که در چند روز گذشته تلاش می‌کردند با دمیدن در اخبار شورش‌های پراکنده، توهمات را به جای واقعیت‌ها در ذهن مخاطبانشان بزرگ‌تر سازند با موج سنگین راهپیماهای مردمی که در حمایت از نظام و مخالفت با آشوبگران به میدان آمده بودند، مواجه و ناچار به پوشش حضور گسترده مردم کشورمان در این اقدام شدند. این درحالی است که اظهارات مقامات امریکا در حمایت از اغتشاشگران البته به شکلی ناامیدانه ادامه دارد، به گونه‌ای که ترامپ در آخرین توئیتش گفته است در وقت مناسب،  اغتشاشگران  از حمایت امریکا برخوردار خواهند شد؛ وعده‌ای برای آینده که نشان از ناامیدی وی از اغتشاش در چند شهر کوچک ایران دارد. 

به گزارش «جوان» مهم‌ترین تصویری که از ترامپ تا چند روز پیش در ذهن ایرانیان نقشه بسته بود این بود که ایرانی‌ها را به تعارف و علناً تروریست تلقی و حتی از ورود اتباع ایران بر اساس استانداردهای امنیتی خود امریکا جلوگیری می‌کند با وقوع شورش‌ها ترامپ تلاش کرد این تصویر ایران‌ستیزانه از خود را با حمایت از شورشیان تلطیف کند. رئیس‌جمهور امریکا در تازه‌ترین توئیتش خطاب به آشوبگران نوشت: من برای مردم ایران احترام قائلم زیرا آنها تلاش می‌کنند دولت فاسدشان را به زیر بکشند. 

وی در ادامه نوشت: شما در وقت مناسب حمایت بزرگی از سوی امریکا خواهد دید؛ وعده‌ای که خبر از نا‌امیدی دونالد ترامپ از کمیت این شورش‌ها می‌دهد، هرچند این خوشبینانه‌ترین تصویر است. نگاه واقع‌بینانه در واقع روشن می‌کند که ترامپ حتی به شورشیان ضدنظام هم وعده سر خرمن می‌دهد. 

اما عیش توئیتری ترامپ و دوستان و همچنین موج‌سازی رسانه‌های غربی درباره تحولات اخیر ایران روز گذشته یک شوک خبری دید. علاوه بر فروکش کردن اغتشاشات، اغتشاشگران روز گذشته پیامی جدی از خود مردم دریافت کردند؛ پیامی که نشان می‌داد نباید صبر و مدارای نظام و مردم را به ضعف آنها یا قوت آشوبگران تعبیر شود. تظاهرات میلیون‌ها ایرانی به خصوص در برخی شهرهایی که اغتشاشگران از صبر مذکور سوءاستفاده کرده بودند، لااقل رسانه‌های غربی را که تلاش می‌کردند دوباره توهمات ترامپی را جای واقعیت‌ها بزرگنمایی و واقع‌نمایی کنند، زود وادار به تسلیم کرد و آنها این تظاهرات را پوشش دادند. خبرگزاری فرانسه نوشت، دهها هزار ایرانی در حمایت از حکومت در سراسر ایران برای راهپیمایی به خیابان‌ها آمده‌اند. 

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، بعد از چند روز اعتراض در ایران، هزاران نفر از مردم ایران در شهرهای مختلف روز چهارشنبه در حمایت از نظام راهپیمایی برگزار کردند. روزنامه انگلیسی اکسپرس هم ضمن اشاره به این واقعیت نوشت، مردم ایران در این راهپیمایی دهها هزار نفری، با در دست داشتن عکس رهبرشان، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «مرگ بر فتنه‌گران». 

شبکه اس‌بی‌اس استرالیا نوشت، حامیان حکومت ایران بعد از اعتراضات اخیر، با در دست داشتن پرچم ایران و پلاکاردهایی در حمایت از نظام در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند. همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت، مردم ایران در حمایت از نظام و در مخالفت با اعتراضات اخیر، روز چهارشنبه در سراسر این کشور راهپیمایی کردند.  شبکه فرانس 24 هم ضمن اشاره به این راهپیمایی نوشت، هزاران ایرانی در شهرهای مختلف ایران روز چهارشنبه با حضوری گسترده حمایت خود را از نظام نشان دادند و شعار می‌دادند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».  فرانس 24 افزود، جمعیت با شعار اینکه «رهبرا ما آماده‌ایم» و با در دست داشتن پرچم ایران و عکس رهبرشان در شهرهای مختلف راهپیمایی کردند. 
   
انتقادات جاسوسان سابق از ترامپ

این واقع‌بینی البته از سر عجز در طرف‌های نسبتاً عاقل‌تر امریکایی و حتی صهیونیستی هم دیده می‌شود. رئیس سابق سیا ضمن انتقاد شدید از موضع تند و خصمانه رئیس‌جمهوری امریکا در قبال ایران گفت: رجزخوانی، راهبرد و مکانیسم به‌کارانداختن قدرت و نفوذ امریکا نیست. «جان برنان» مدیر «سیا» در دولت باراک اباما از موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا در خصوص تحولات اخیر ایران به شدت انتقاد کرد و گفت که موضع تند ترامپ در قبال تهران و لغو برجام در نهایت احتمال تغییر سیاسی آرام در ایران را از بین برده است. 
پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره امریکا گزارش کرد، برنان در یک پیام توئیتری نوشت: « دولت ترامپ با محکوم کردن ایران و توافق هسته‌ای در سال گذشته، فرصت تقویت اصلاح‌طلبان در تهران و چشم‌انداز اصلاحات سیاسی آرام در ایران را هدر داد.» 
همچنین رئیس پیشین موساد به سران رژیم صهیونیستی توصیه کرد دست از مداخله در اتفاقات کنونی ایران بردارند و به مشکلات خود رسیدگی کنند. 

«آفرایم هلوی» رئیس پیشین موساد در گفت‌وگو با «جروزالم پست» سران رژیم صهیونیستی را از دخالت در امور ایران در سایه اعتراض‌های اخیر برحذر داشت.  هلوی گفت: اگر در امور ایران مداخله کنیم هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، ما خود به اندازه کافی مشکلات داریم. هلوی ادامه داد: اعتراض‌ها، تحولات مثبتی به نفع اسرائیل است اما اگر مداخله کنیم ممکن است کسانی را که در آینده می‌توانند در راستای بازگشت روابط سابق اسرائیل با ایران کار کنند، تضعیف کنیم، پس بهتر است ما ساکت باشیم و بگذاریم امور در ایران، مسیر طبیعی خودش را ادامه دهد. روز سه‌شنبه در یک ارزیابی منتشر شده توسط سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بر موقتی بودن اعتراضات تاکید شده بود. 
  
عدم‌تعلیق تحریم‌ها برای تحریک اعتراضات

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت که عدم تعلیق تحریم‌ها ذیل برجام یکی از گزینه‌هایی است که رئیس‌جمهور امریکا برای واکنش به «تظاهرات‌های اخیر در ایران» در دست بررسی دارد تا گمانه‌زنی‌ها در این مورد به حقیقت نزدیک‌تر شود. سارا سندرز در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه بار دیگر ضمن تکرار ادعاها به حمایت از آشوبگران در ایران پرداخت. او گفت: «سال‌ها سوءمدیریت، فساد و ماجراجویی خارجی اعتماد مردم ایران به رهبرانشان را از بین برده است. حکومت ایران، پول مردم را برای توسعه شبه‌نظامی‌گری و تروریسم در خارج از این کشور هزینه می‌کند.» «سندرز» در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد در حالی که حکومت ایران در حال صرف ثروت مردم برای گروه‌های شبه‌نظامی خارجی است، قیمت سوخت در این کشور افزایش یافته است. 

او از آشوب‌های اخیر در ایران به عنوان «خیزش مردمی» یاد کرد که توسط «شهروندان شجاع ایرانی» در بزرگ‌ترین مقیاس بعد از تظاهرات‌های سال 2009 (1388) سازماندهی شده است. وی اضافه کرد: «جامعه بین‌المللی نمی‌تواند همانند آن سال، سکوت اختیار کند.» سندرز گفت: «ایالات متحده از مردم ایران حمایت می‌کند و از حکومت این کشور می‌خواهیم به حقوق اساسی مردمش برای ابراز عقایدشان درباره تغییر احترام بگذارد.»وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحولات اخیر در ایران تاثیری بر محاسبات ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره تعلیق تحریم‌ها علیه ایران داشته یا خیر گفت: «تحریم و تصمیم‌گیری درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ماست.» سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد،ترامپ هنوز تصمیمش را برای تعلیق تحریم‌های ایران در ماه ژانویه نگرفته است. رئیس‌جمهور امریکا طبق قوانین داخلی این کشور باید طی دو هفته آینده درباره تمدید یا عدم تمدید معافیت‌های تحریمی صادر شده برای ایران ذیل برجام تصمیم‌گیری کند. 
 
منبع: روزنامه جوان

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۳۲۳۷۱۸:۵۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
بهترین جمله را سال ها پیش شهید بهشتی فرمودند ای امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیتت بمیرد ترامپ گورت را گم کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین