افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی/ افزایش تعرفه خودروهای پاک در اوج آلودگی هوا

گروه اقتصادی الف،   3961013086 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نوع تعیین تعرفه طوری است که عملا مزیت قیمت رقابتی هیبریدی‌ها را در بازار از بین می‌برد و مردم قطعا در چنین شرایطی خرید خودروهای بنزینی را ترجیح خواهند داد.

افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی/ افزایش تعرفه خودروهای پاک در اوج آلودگی هوا

در حالی همه تلاش‌ها برای ترویج استفاده از خودروهای هیبریدی برای کاهش آلودگی هوا است، در تعرفه‌های جدید که به تازگی از سوی دولت ابلاغ شده تعرفه این خودروها ۱۱ برابر شده و ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

دولت سرانجام بعد از تاخیر 6 ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود، جدول جدید تعرفه‌های خودروهای وارداتی را منتشر کرد. در کنار افزایش تعرفه‌ها که البته برای فعالان بازار هم دور از انتظار نبود، رقم عجیب تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، به بازار این خودروها شُوک وارد کرده است.

براساس تصمیم‌گیری‌ها به دلیل مصرف پایین بنزین و آلایندگی کم خودروهای هیبریدی، دولت به عنوان مشوق، تعرفه 4 درصدی را برای واردات این نوع خودروها در نظر گرفته بود، اما در دستورالعمل جدید این رقم به 45 درصد رسیده است که رشد 11 برابری یا 1000 درصدی را نشان می دهد. رقمی که اگر به همین شکل اعمال شود، جهش قابل توجهی را در قیمت این خودروها در بازار ایجاد می‌کند.

افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی/ افزایش تعرفه خودروهای پاک در اوج آلودگی هوا!

مسجدی یکی از فروشندگان خودرو با تایید پیش‌بینی جهش قیمتی خودروهای هیبریدی به تسنیم می‌گوید: تا پیش از این به دلیل تعرفه پایین خودروهای هیبریدی، عملاً قیمت این نوع خودروها در بازار از نمونه‌های بنزینی کمتر بود. به عنوان مثال اگر خودروهای سوناتای شرکت هیوندای را در نظر بگیرید، گران‌ترین تیپِ نوع هیبریدی این خودروها در بازار 190 میلیون تومان بود اما نمونه بنزینی همین خودروها حداقل 200 میلیون تومان به فروش می‌رفت. تفاوت قیمت‌ها در بعضی مدلها حتی به 30 میلیون تومان هم می‌رسید.

وی با بیان اینکه همین ارزان بودن هیبریدی‌ها به نسبت بنزینی‌ها مردم را به خرید آنها تشویق می‌کرد، افزود: در خارج از کشور به دلیل باطری‌های گرانقیمت و تکنولوژی بالاتر، خودروهای هیبریدی به طور متوسط از نمونه بنزینی خودشان 10 هزار دلار گرانتر هستند. اما در ایران به دلیل اینکه مصرف بنزین این خودروها تقریبا یک سوم نمونه‌های بنزینی است و قیمتشان ارزانتر از آنها مردم به خریدشان اقبال خوبی نشان می‌دادند. اقبالی که البته با سیاستگذاری جدید و البته عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت بعید است دوام پیدا کند.

جهش غیرمنتظره تعرفه خودروهای هیبریدی در حالی است که واردات این نوع خودروها برای کاهش آلودگی هوا وارد سیاستگذاری‌های کلان کشور شده و مشوق‌هایی برای این امر در نظر گرفته شده بود. مسئولان بارها به لزوم حمایت از واردات این خودروها تاکید کردند و برنامه‌هایی برای ورود گسترده این نوع خودروها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعلام شده بود. به عنوان نمونه در دی ماه سال گذشته، شهرداری تهران با رونمایی از 200 دستگاه تاکسی هیبریدی در منطقه 12 تهران، اعلام کرد قصد دارد با افزایش تعداد این تاکسی‌ها، تا سال 1400، منطقه 12 را به منطقه پاک تبدیل کند. پیش از آن، در سال 94 هم مسئولان تاکسیرانی از ورود قریب‌الوقوع هزار دستگاه تاکسی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خبر داده بودند. حتی پلیس هم اوایل امسال اعلام کرد که برای کاهش آلودگی هوا قصد دارد، از خودروهای هبریدی در ناوگانش استفاده کند.

تصمیم دولت برای افزایش 11 برابری تعرفه خودروهای هیبریدی در حالی است که توسعه استفاده از این نوع خودروها، نه تنها هدفگذاری نهادها و دستگاههای مختلف دولتی که تاکید کارشناسان هم بوده است. سیدمحسن طباطبایی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران چندی پیش گفته بود که برای رفع آلودگی هوای تهران به یک سند جامع بالادستی نیاز است و تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی به هیبریدی حتما باید جزئی از این سند باشد.

به گزارش تسنیم رضا عباسی کارشناس صنعت خودرو هم در این باره می‌گوید: در حالی که آلودگی هوا در کلانشهرها بیداد می‌کند و تعداد روزهای پاک در تهران هر سال کمتر می‌شود، تعرفه‌های جدید اعلام شده، عملا بازار را به سمت خودروهای بنزینی و افزایش آلایندگی کانالیزه می‌کند و این اتفاق بسیار عجیبی است.

وی با اشاره به اینکه در همین یکی دو هفته گذشته روزهای متعددی به دلیل آلودگی هوا در تهران تعطیل شده، از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌پرسد: با کدام استدلال و بر چه مبنایی با دست خودتان مردم را به خرید خودروهای بنزینی که آلایندگی بیشتری دارند، هل می‌دهید؟

عباسی با تاکید بر اینکه تا کنون برای تغییر فرهنگ خودرویی مردم به سمت استفاده از خودروهای پاک تصمیم بر این بود که تعرفه خودروهای هیبریدی پایین باشد، افزود: مسئولان دولت باید شفاف کنند که چطور و با کدام مبنای منطقی، تعرفه خودروهای بنزینی را حدود 20 تا 30 درصد اما تعرفه خودروهای هیبریدی را حدود 1100 درصد افزایش داده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه باید ریشه‌های این تعرفه‌بندی را پیدا کرد، گفت: از طرفی در بازار با واردکنندگانی مواجهیم که هزاران خودروی خود را یا درگمرک و یا در انبارهای خود دپو کرده و حباب قیمتی ایجاد کرده‌اند و از طرف دیگر مردم در ماههای گذشته به دلیل قیمت رقابتی خودروهای هیبریدی، اقبال مناسبی به این خودرها نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد تمایل این واردکنندگان برای فروش خودروهای بنزینی دپو شده سبب ایجاد این مانع برای خودروهای هیبریدی شده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این نوع تعرفه‌بندی صرفا خودروهای هیبرید را در بازار هدف قرار می‌دهد، گفت: نوع تعیین تعرفه طوری است که عملا مزیت قیمت رقابتی هیبریدی‌ها را در بازار از بین می‌برد و مردم قطعا در چنین شرایطی خرید خودروهای بنزینی را ترجیح خواهند داد. اگر خوب نگاه کنیم، در کنار گرانی خودروها و ایجاد حباب قیمتی، اصلی‌ترین رهاورد توقف ثبت سفارش در ماههای گذشته، همین آسیب به بازار خودروهای هیبریدی بوده است. باید دید چه کسانی از این آسیب سود می‌برند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

دیدگاه کاربران

آرش۱۹۰۵۹۸۱۰:۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اونوقت میگید اعتماد کنید . همه چیز کارشناسی شده است . این یک نمونه اش .
ناشناس۱۹۰۵۹۹۱۰:۱۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دست دولت در جیب مردم
محمد ایرانی۱۹۰۶۰۸۱۰:۲۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دولت سیاستی غیر از پول جمع کردن از مردم ندارد!!!!!
ناشناس۱۹۰۶۱۴۱۰:۲۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
یکی از نارضایتی های مهم مردم از دولت همین مسئله خودرو است. از یک طرف خودروهای با تکنولوژی قدیمی و غیر ایمن بصورت انحصاری و با قیمت بسیار بالا در کشور تولید می شود و از طرف دیگر با بالا بردن تعرفه گمرکی و درست کردن دست اندازهای فراوان جلوی ورود ماشینهای با کیفیت خارجی را گرفته اند.
ناشناس۱۹۰۶۱۹۱۰:۲۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بخاطر رانت واردات بنزین توسط آقازاده ها
ناشناس۱۹۰۶۲۲۱۰:۲۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خیلی عالی و هوشمند باید ماشین بنزینی زیاد شود تا سال دیگر هم کارمان بیشتر و کم کاری نداشته باشیم وقتی هوا الوده است ما مریض میشویم و استعلاجی میگیریم دکترا کار میکنند جلسات و نظریه های الودگی از بیکاری جلوگیری میکند شهرداری منم میزند شورا واویلا میکند مجلس اعتراض میکند مسئولین هم ابراز ناراحتی چقدر خوب است ما هم بعلت مشکل ریه زودتر میمیریم همه راحت میشویم
ناشناس۱۹۰۶۲۶۱۰:۲۸:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
یعنی یکی توی این مملکت نیست ورود کنه به این داستان خودرو ببینه چه خبر آخه؟!!! آخه 1000 درصد یعنی چی؟ یه همچین چیزی کجای دنیا سابقه داره آخه؟ بابا یه نهادی یه ارگانی یه کسی وارد بشه به این داستان. یه سانتافه که سال 89 حدود 65 میلیون بود داره 310 میلون قیمت میخوره. شهر همینجوریه مگه؟
ناشناس۱۹۱۵۴۳۱۹:۴۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
وارد شدند که این وضعه
ناشناس۱۹۰۶۳۶۱۰:۳۳:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اون تعرفه هیبریدی هم اگر تخفیف میخورد برای پولدارابود وگرنه ماشینهای هیبریدی زیر صد وپنجاه میلیون نیستند .
ناشناس۱۹۱۷۹۷۲۲:۳۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این پول تعرفه که قرار نیست به جیب من و تو بره و لی دود بنزین ماشین پولداره چرا .بازم من ترجیح میدم که حداقل شهر تمیز باشه
سعید۱۹۰۶۳۹۱۰:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعا دارم از ادامه ی زندگی تو ایران با این تصمیم گیری ها ی مسولین متاسف می شم
ناشناس۱۹۰۶۶۹۱۰:۴۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بازم ما طرح ترافیک بخریم که آلودگی هوا کمتر بشه
ناشناس۱۹۰۶۷۷۱۰:۵۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خودروهایی وارداتی دیگه هم خیلی گران شده با بازشدن ثبت سفارش نه تنها حباب خودروهایی وارداتی تخلیه نگردید بلکه با افزایش شدیدتر همراه شده است اینجانب قرار بوده 4 ماه خودرورا بگیرم و پولش را هم تسویه کردهام در حال حاضر یکسال شده واز طرف دیگه زنگ می زنم به نمایندگی وارد کننده می گوید باید اضافه وجه پرداخت کنید
ناشناس۱۹۰۶۸۱۱۰:۵۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خب معلومه که دولت دلش بحال مردم و هوا نسوخته! وگرنه تعرفه هیبریدی ها را بجای 100 درصد 0 می کرد.
ناشناس۱۹۰۷۰۰۱۱:۰۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعا دیگه اسم اینو چی میشه گذاشت ظلم بی عدالتی
کارشناس فناوری۱۹۰۷۰۱۱۱:۰۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آقای رئیس جمهور چنان از مبارزه با آلودگی هوا صحبت میکند که نگو و نپرس. تنها راهی که تیم اقتصادی بلد است گران کردن در جهت منافع وارد کنندگان خودرو بنزین
علی۱۹۰۷۰۶۱۱:۰۸:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
باید همین عدم شفافیت ها رو به مردم اعلام کرد.من با شنیدن این خبر شاخ درآوردم چون بحث هایی بود که اصلا تعرفه این خودروها کامل برداشته شود.حتما پیگیری کنید بنظرم یه .. پشت این قضیه باشد ..مردم هم به همین رفتارهای منفعت طلبانه معترضند.بازم میگم وظیفه شماست که پیگیری کنید چون برای من این یکی دیگه قابل هضم نیست.
علی۱۹۰۷۳۱۱۱:۲۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تا خودروی هزاره سومی پراید را داریم چه لزومی به واردات خودرو هیبریدی هست؟!!!
زارع۱۹۰۷۳۴۱۱:۲۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
ممنون از این همه درایت
محمد قاسمی۱۹۰۷۴۱۱۱:۲۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
در حال رونمایی مداوم از نظرات فوق کارشناسی دکترای تخصصی دوستان باسواد هستیم
ناشناس۱۹۰۷۶۰۱۱:۳۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
الان کدام خودرو هیبرید هست که تو بازار مثلا شصت میلیون باشه ؟الان تویوتا پریوس هیبرید 310میلیون هست .پس افزایش تعرفه اقدام درستی هست .تعرفه چهاردرصد تنها دادن سوبسید به مصرف کننده پولدار ودلال وارد کننده هست .اقدام دولت کاملا درست هست .
ناشناس۱۹۱۶۸۶۲۱:۰۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تویوتا پریوس هیبرید خیلی ارزانتر از اینی هست که شما گفتی جالبه که حاضرید از سرطان ریه و سکته قلبی بمیریم ول پولدارها ماشین خوب سوار نشوند یعنی یک همچین ملتی هستیم ما
ناشناس۱۹۲۴۹۹۱۰:۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
دوست عزیز پولدارها سوار ماشین خوب میشن .اما بحث آلودگی با اومدن اون 5000تا خودرو گرون هیبریدی حل نمیشه .دلیلی نداره به افراد پولدار سوبسید بدیم.
ناشناس۱۹۳۶۲۸۰۲:۰۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
اندازه پنج هزارتا هم کم آلودگی کم بشه مگه بده؟ اصلا اندازه یک ماشین واقعیتش اینه که خودروهای هیبرید با واقعی شدن قیمت بنزین خیلی هم ارزان خواهند بود چون با صرفه جویی در پول بنزین در میان مدت بسیار به صرفه تر از خودروهای بنزینی خواهند شد
ناشناس۱۹۰۷۶۱۱۱:۳۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دولت هیچ برنامه کلانی برای بهبود ندارد فقط مانند تمام بنگاهها بفکر درآمد است
ناشناس۱۹۰۷۶۵۱۱:۴۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بجای برداشتن تعرفه این نوع خودروها تا مردم تشویق بشوند و هوا تمیز شود 1000 درصد! .. موضوع پول که میان می آید مسولان همه چیز را فراموش می کنند !
مازندرانی۱۹۰۷۷۵۱۱:۵۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
همیشه سیاست گزاری دولت در بخش خودرو نه به نفع مردم بوده ونه به جهت حفظ محیط زیست .این مافیای خودروسازی ایران ید طولانی دارد.
ناشناس۱۹۰۷۸۰۱۱:۵۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دولت به کدوم وعده اش عمل کرده که این دومی اش باشد؟! کلا حرف زدن یک عده ..
ناشناس۱۹۰۷۸۵۱۲:۰۰:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این نمونه یکی از نمونه هایی است که مردم گلایه دارند. چرا که این رفتارهای دولت فقط در حمایت از کسانی است که منافع خاص دارند، و نه در حمایت از مردم.
ناشناس۱۹۰۸۵۶۱۲:۳۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اکثر مدیران و مشاوران ...که در صنعت و معدن مشغول بکارند متاسفانه همه دارای شرکت های صوری هستند و یا اقوامشان در این کارند و آنها با رانت اطلاعاتی ثروت های کلانی بجیب زده اند. و...
ناشناس۱۹۰۹۱۰۱۲:۴۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این برخی مسئولین واقعا سواد دارن؟علم دارن؟ اینو دیگه هر کسی میدونه که در شرایط آلودگی هوا بهترین گزینه خودروهای هیبریدی است اونوقت اینا تعرفه شو 1000%بالا میبرن.آخه مگه دارییییییییییییییییییییییییییم؟
سیده۱۹۰۹۱۹۱۲:۴۴:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چه مغزهای متفکری در این دولت داریم . تصمیمات سراپا غلط تا کی؟ 1000 درصد ماشاالله و... برکت الله !!!
ع۱۹۱۰۴۴۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بازهم سود کلان بادآورده در جیب واردکنندگان ویژه این خودروها که قبلا وارد کرده اند و حالا خالی شدن جیب مشتریان ایرانی!!!
ناشناس۱۹۱۰۷۴۱۳:۲۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اگه فقط ده درصد از سود حاصل از مالیات واردات ماشین ها به بهینه سازی اختصاص پیدا کنه یا صرف افزایش راندمان انرژی مصرفی مثلا در نیروگاه ها بشه یا صرف جایگزنی موتور سیکلت های کاربراتوری بشه قطعا در بحث الودگی تاثیر بسیار بیشتری از ماشین های شیک هیبریدی داره.
ناشناس۱۹۱۱۳۲۱۳:۳۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
فقط از ..و رانتش تشکر کنید که برای صد سال آینده ژن خوباش نون درست کرده
ناشناس۱۹۱۲۰۱۱۴:۵۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعن جای تاسف دارد این است روش تشویق ؟ دولت باید تعرفه این نوع خودرو وموتور سیکلت را بصفر برساند وتسهیلات بدهد ولی بجاین فکر به محیط زیست والودگی هوار برای پر کردن جیب تعرفه این نوع خودرو را 1000 برابری میکند ولی پورشه ولامبورگینی باب میل اقازاده ها دیست نمیخورد ما که حیرانیم از این تصمیم گیریهای منفعت طلبانه که نتیجه اش را داریم در خیابانها میبینیم خدا هدایتشون بکنه
ناشناس۱۹۱۲۵۴۱۶:۱۹:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
استفاده روز مره خودروی شخصی برای کارهای شخصی باعث الودگی هوااست
استاد دانشگاه تهران۱۹۱۳۵۸۱۷:۴۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اولین قدم دولت برای کاهش الودگی هوا ! در یک جلسه به دولت پیشنهاد کاهش تعرفه را دادم عکس عمل کردند.
ناشناس۱۹۱۳۶۳۱۷:۴۸:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چرا؟؟؟؟؟؟؟مردم میبینند.میفهمند.چرا با وجود آلودگی هوا این کار رو میکنین؟؟؟؟؟بعد میگید به فکر رفع آلودگی هستید؟میرید از چین ماشینهای پر مصرف وارد میکنین...
معلم۱۹۱۳۹۸۱۸:۰۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این فاجعه است. دکتر کلانتری سکوت جایز نیست.
ناشناس۱۹۱۴۰۲۱۸:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
متاسفم برای تصمیم گیران!!!!تهران نمی تونه نفس بکشه اینا به فکر تجارت خودشونن
ناشناس۱۹۱۵۵۰۱۹:۵۲:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بابا مگه قراره نهایت چند تا خودرو هیبریدی بیاد که تهران نفس بکشه .الان بازار خودروهای هیبریدی زیر 160میلیون خودرو هیبریدی نیست .کامنتا رو که میخونی انگار مردم اصلا اطلاع از هیج جا ندارند فقط اعتراض میکنند .سوبسید چهار درصد مال پولدارها بود نه مردم عادی که توان خرید این گونه خودروها روندارند.
رضا۱۹۱۴۳۲۱۸:۳۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
فشار خونم بالا رفت.
ناشناس۱۹۱۵۲۰۱۹:۳۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
حالا مشخص شد که مشکل آلودگی هوا از کجا آب می خورد! از دولتی که جیب خود را به مردم و طبعیت پاک سرزمین خود ترجیح میدهند
اتا۱۹۱۵۸۵۲۰:۰۸:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
من نمیدونم این که میگن پولدارها فقط از این ماشینها استنفاده میکنن یعنی چی. پولدارها پول را از کجا در میارن. از قشر متوسط و ضعیف. اگر قرار باشه بیشتر خرج کنن قیمت خدماتشون هم بیشتر می کنن. پول چاپ نمیکنن که. آخرش از جیب مردم متوسط و ضعیف درمیاد.
ناشناس۱۹۱۶۵۰۲۰:۵۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
باید روی رفتار دولت و اینگونه مثلا کارشناسی ها نظارت کرد.درست در زمان تشدید آلودگی هوا در کلان شهرها به جای تشویق موارد کمک کننده به سلامت هوا برعکس کاری می کنند که هوا آلوده تر شود.از طرفی دولت به فکر سود خود است ولی از طرفی متوجه نیست این آلودگی و احتیاج کشور به بنزین وارداتی هزینه سنگین تری را به دولت تحمیل می کند.اینگونه رفتارها موجب اعتراضات می شود و دولت هم که در فرافکنی گویا استاد شده خیلی راحت می آید می گوید وارادات هم اکثرش دست من نیست و دست بقیه است تا تقصیرها را به گردن یکی دیگر بیندازد.لطفا بیش از این عمدا یا سهوا موجب اعتراض مردم نشوید.
ناشناس۱۹۱۷۴۸۲۱:۵۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
توی انگلیس خودروهای هیبریدی از پرداخت هزینه طرح ترافیک هزینه پارکومتر عوارض بزرگراه کرایه پارکینک های شهرداری و... معاف هستند. اینجا تعرفه را ۱۰۰۰ درصد می کنند! معلومه دل بعضی ها حتی به حال خانوادشون هم نمیسوزه که باید هوای آلوده را تنفس بکنند.
جلال۱۹۱۷۸۴۲۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بیا مشت نمونه خروار اصلا این دولت انگار عمدی لجبازی میکنه با مردم ... بخدا رها حل مشکلات اقتصادی جیب مردم نیست
ناشناس۱۹۱۸۱۸۲۲:۵۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چون قراره سایپا پراید هیبریدی بسازه تعرفه واردات را بردن بالا.
ناشناس۱۹۲۱۶۸۰۴:۵۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
در ایران فکر نکنم کسی از برق استفاده کند. درست است که اتومبیل های هیبریدی با برق هم کار می کنند ولی تمام مردم از ظرفیت بنزینی ان استفاده می کنند پس چه دلیلی دارد که در صد ان کم شود در مقایسه با نوعتمام بنزینی ان؟ اگر اتومبیلها تما مابرقی بوده و بنزینی نباشندصحبت شما درست می بود
ناشناس۱۹۳۱۵۶۱۸:۱۳:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
دوست عزیز خودروی هیبریدی از بنزین استفاده میکنه ولی بنزین رو صرف شارژ باتری هاش میکنه، یه سرچ ساده کنید شیوه کارش معلوم میشه
ناشناس۱۹۳۴۹۹۲۳:۳۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
شما اصلا نمیدونی موتور هیبریدی چطور کار میکنه نظر هم میدی موتور هیبریدی برق رو تولید میکنه و خودش مصرف میکنه و نیازی به برق خارج از خودرو نداره
ناشناس۱۹۵۰۶۶۱۱:۱۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
این هیبریدی با دوگانه سوز فرق داره، باطری ماشین از انرژی محرکه موتور بنزینی، شارژ میشه و بعد در موقع لزوم باطری ها موتور برقی رو بکار می اندازن و همه اینها خودکار انجام میشه. بنابراین نیازی به رفتن به جای خاصی (مثلا پمپ برق) و وقت گذاشتن برای شارژ باطری نیست.
ناشناس۱۹۳۴۰۴۲۱:۴۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
همه دردسرهای مردم زیر سر دولت است حمایت کورکورانه از صنعت هزینه بر وبیفایده خودروسازی داخلی تا کی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین