در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛ مردم نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام خواهند گذاشت/اعتراضات اخیر بستر طبیعی ندارد/ ردپای اغتشاش‌ها خارج از کشور دیده می‌شود

گروه سیاسی الف،   3961013019 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

به آشوب کشیده شدن تجمعات و دغدغه‌های اقتصادی مردم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب سه شنبه (12 دی‌ماه) بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب سه شنبه (12 دی‌ماه) درباره به آشوب کشیده شدن تجمعات و دغدغه‌های اقتصادی مردم اظهار کرد: مطالبات مختلفی در حوزه اقتصادی، اشتغال، رکود و... در جامعه وجود داشته و دارد که این مسائل به اشکال گوناگون در ماه های اخیر هم مطرح بوده و تجمع و اعتراضاتی در این زمینه وجود داشته است.

وی افزود: اما تجمع و اعتراضات در زمینه اقتصادی، اشتغال و... به مرحله ای نرسید که شاهد اینگونه آشوب هایی باشیم با این حال چنین بسترهایی هشداری برای ماست تا بدانیم که دشمن همواره به دنبال فرصت است تا در زمان مناسب امکانی برای ورود خود پیدا کند و از فرصت فراهم شده حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

فضائلی ادامه داد: دشمنان از بستر طبیعی اعتراض‌ها و جرقه‌ای که از مشهد زده شد همچنین با استفاده از فضای مجازی تلاش کرد مطالبات مردم را منحرف کنند براین اساس عملا موج سواری افراد فرصت طلب باعث شد این مطالبه تغییر مسیر دهد و مسیری معکوس نسبت به مطالبات اقتصادی پیدا کند.

متاسفانه در اکثر تجمعات و اتفاقات اخیر تقریبا شعارها و مطالبات اقتصادی مشاهده نمی‌شود

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: متاسفانه در اکثر تجمعات و اتفاقات اخیر تقریبا شعارها و مطالبات اقتصادی مشاهده نمی‌شود چراکه شعارها منحرف و نوع رفتارها هم خشونت آمیز شده است به طوری که هیچ یک سنخیتی با مطالبات اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حمله به کلانتری، پایگاه بسیج و تخریب اموال عمومی نسبتی با مطالبات اقتصادی ندارد و این موضوع نشان می‌دهد کسانی که در این تجمات حضور دارند جنسشان با کسانی که مطالبات اقتصادی دارند متفاوت است.

فضائلی درباره دامنه اغتشاش‌ها در شهرهای کوچک متذکر شد: پس از فتنه 88 ارزیابی‌هایی درخصوص ابعاد مختلف آن صورت گرفت و مشخص شد که آن فتنه فقط در تهران گسترش پیدا کرد و فرصتی برای افزایش آن در شهرستان های کوچک و سایر مناطق فراهم نشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: آشوبگران در فتنه 88 تلاش کردند دامنه فتنه را به مناطق محروم بکشانند اما خوشبختانه آنها به لحاظ گستره جغرافیایی، منطقه ای، طبقاتی و اجتماعی نتوانستند آن آشوب را در طبقات محروم جامعه گسترش دهند.

وی تاکید کرد: معتقدم اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر بستر طبیعی ندارد زیرا قراین و شواهد موجود نشان دهنده آن است که آشوبگران از قبل طرحی داشتند و برخی افراد از مناطق دیگری وارد این جریان شدند تا اقدام به تخریب و آشوبگری کنند لذا طراحی‌ کنونی ماحصل ناکامی فتنه 88 بوده و دست‌های پشت پرده این فتنه هم به دنبال جبران شکست گذشته هستند.

فضائلی افزود: در برخی کشورها مثل سوریه ناآرامی‌ها از شهرهای کوچک آغاز شد و سپس به سایر مناطق گسترش یافت البته شرایط کشورما با سوریه متفاوت است با این حال مردم باید هشیار باشند.

در ادامه این برنامه محمدرضا خوشرو کارشناس ارتباطات درخصوص تاثیر فضای مجازی بر گسترش تجمعات، بیان کرد: برخی مردم از طریق اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را مطلع کردند و زنجیره‌ای تشکیل دادند تا اعتراض‌هایی در شرق کشور و مشخصا در مشهد داشته باشند، در نهایت هم آنها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اجتماعی تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی رسانه‌ها در فضای ایجاد شده موج سواری می کنند، افزود: باید پذیرفت ایران در منطقه‌ای ناامن قراردارد و کشورهای اطراف آن در گیر جنگ‌های داخلی هستند در حالیکه ایران کشوری امن محسوب می‌شود و دشمنان همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشورمان هستند.

ردپای اغتشاش‌ها در خارج از کشور مشاهده می‌شود

خوشرو اضافه کرد: اعتراض به مسائل اقتصادی در برخی نقاط کشور به اغتشاش‌هایی تبدیل شد که ربطی به ریشه اصلی نداشت لذا اگر بخواهیم دلیل اصلی آن را جست و جو کنیم متوجه می‌شویم ردپای اغتشاش‌ها در خارج از کشور مشاهده می‌شود.

کارشناس ارتباطات با بیان اینکه هشتک «تظاهرات سراسری» مشهورترین هشتکی است که در رویدادهای اخیر مشاهده شده است، گفت: حداکثر آی پی‌های منتشر کننده این هشتک در داخل کشور 26 درصد و 74 الی 75 درصد هم از خارج از کشور آن را منتشر کرده‌اند همچنین کشورهایی که بیشترین میزان انتشار را داشته اند به ترتیب عربستان سعودی، انگلستان، رژیم صهیونیستی، امریکا و کانادا هستند.

جنگ رسانه‌ای واقعی علیه ایران اتفاق افتاده است

وی ادامه داد: با وجودی که پروفایل آی‌پی‌های انتشار دهنده هشتک‌ها، عربی، عبری و انگلیسی است، اما هشتک‌ها به صورت فارسی منتشر شده براین اساس می توان گفت جنگ رسانه‌ای واقعی علیه ایران اتفاق افتاده است و این موضوع باید تحلیل و بررسی شود.

خوشرو با اشاره به موضوع جذب مخاطب اغتشاش‌های اخیر اظهار کرد: برخی کانال‌ها در حوزه عملیات روانی آموزش دیده‌اند و متاسفانه جنگ رسانه‌ای هم مبتنی بر علم ارتباطات و عملیات روانی است.

کارشناس ارتباطات افزود: مجموعه ای از شگردها از جمله تکنیک داستان پردازی و دروغ پردازی برای جذب مخاطب وجود دارد و این کانال ها با استفاده از چنین ابزارهایی اقدام به عضو گیری می‌کنند.

بی تردید اتفاقات اخیر هزینه‌های بین المللی برای کشور خواهد داشت

کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه بی تردید اتفاقات اخیر هزینه‌های بین المللی برای کشور خواهد داشت و روی تمدید قانون ایسا و بحث fatf اثرات منفی دارد گفت: دلسوزان باید کنار هم باشند، زمانی که اقتدار ملی در اوج خود قرار دارد برخی از ضربات در عرصه داخلی سبب آسیب به کشور می‌شود لذا برای وحدت ملی نیازمند صیانت هستیم.

جلالی با بیان اینکه مردم مشکلاتی دارند و باید این مشکلات را پیگیری کنیم اظهار داشت: مشکلات با پیچیده‌تر کردن مسائل قابل حل نیست، باید با وحدت ملی مسائل را حل کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما از مهد تمدن بزرگ ایران اسلامی برخوردار هستیم عنوان کرد: مردم دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند که امر پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حق اعتراض وجود دارد و مردم می‌توانند به مسئولین و سیاست‌ها اعتراض کنند گفت: اغتشاش و آشوب زیبنده فرهنگ ایران اسلامی نیست.

جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت بزرگ است گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لذا حسادت‌هایی در دنیای عرب نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد.

ترامپ مردم ایران را تروریست خواند و حالا  از آشوب‌ها ذوق زده می‌شود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در سیاست‌های خود ناکام مانده و درصدد یقه گیری و تلافی از جمهوری اسلامی است. ترامپ مدتی قبل مردم ایران را تروریست معرفی کرد و حالا از برخی از آشوب‌ها ذوق زده می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه برجام بین اتحادیه اروپا، ایران و آمریکا فاصله و جدایی بود گفت: به نظر می‌رسد این آشوب‌ها می‌تواند بر این همگرایی اثر بگذارد، باید آگاه سازی صورت گیرد.

جمهوری اسلامی ایران نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه نقش بر آب کرده است

محمد مهدی برومندی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر ریشه در خارج دارد گفت: بین دنیای اسلام و رژیم صهیونیستی تقابل وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه نقش بر آب کرده است.

وی با بیان اینکه شکست داعش فشار‌های زیادی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرد اظهار داشت: مسائل اقتصادی را با نگاه امنیتی در کمیته امنیت ملی مجلس با قدرت دنبال می‌کنیم.

با هم افزایی بین دولت و مجلس مسائل و مشکلات مردم را کاهش خواهیم داد

برومندی با اشاره به اینکه با هم افزایی بین دولت و مجلس مسائل و مشکلات مردم را کاهش خواهیم داد ادامه داد: مردم نقشه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان را ناکام خواهند گذاشت. مردم شریف ما همواره پشتیبان نظام هستند و خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ما بی ثبات است افزود: به دلیل منابع غنی انرژی که در منطقه وجود دارد، نیرو‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه حضور پیدا کرده اند و به بهانه‌های مختلف در کشور‌های همسایه حضور دارند و سبب ایجاد مشکلات شده اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا از پدیدآورندگان رژیم صهیونیستی بودند ادامه داد: همواره تقابل بین دنیای اسلام و رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم فاحش به مردم فلسطین و تجاوز آشکار به نقض حقوق بشر وجود دارد.

برومندی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی پیوند عمیق تاریخی دارند گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسات فوق العاده داریم و این جلسات نیز را ادامه می‌دهیم به طوری که مسائل را در ابعاد داخلی و خارجی رصد می‌کنیم.

خوشرو کارشناس حوزه ارتباطات در ادامه برنامه با اشاره به اینکه در کشور‌های دیگر مانند آلمان وقتی رسانه‌های اجتماعی به امنیت عمومی خدشه وارد می‌کنند جریمه‌های سنگین می‌شوند افزود: به دلیل خدشه به امنیت عمومی محدودیت‌های شدیدی ایجاد می‌شود. در آلمان نفرت پراکنی ممنوع است، آن‌ها با کوچکترین پیام برخورد می‌کنند.

خوشرو اظهار کرد: در جریان جنبش وال استریت بلافاصله توییتر دچار محدودیت شد، زیرا آمریکا امنیت عمومی خود را در خطر می‌دید.

وی با اشاره به اینکه مردم از پیام رسان‌هایی استفاده می‌کنند که سرور‌های آن‌ها در خارج است گفت: حرکتی که در چند روز اخیر صورت گرفت هیچ حساب و کتابی نداشت به طوری که کشور‌های غربی و اروپایی محتاطانه موضع می‌گیرند.

این کارشناس حوزه ارتباطات اظهار داشت: رسانه‌های خارجی علی رغم ادعا‌های حرفه‌ای به تکنیک‌های غیرحرفه‌ای روی آورده اند و اغتشاش گر هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین