امیری: مردم بدون توجه به گرایشهای سیاسی از کشور دفاع خواهند کرد /دولت مصمم است به دغدغه های مردم توجه کنند

گروه سیاسی الف،   3961012020 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آمریکا و صهیونیسم بدانند هر جا دفاع از رهبری و نظام واجب باشد، همه مردم از کشور حمایت خواهند کرد.

امیری: مردم بدون توجه به گرایشهای سیاسی از کشور دفاع خواهند کرد /دولت مصمم است به دغدغه های مردم توجه کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگوی ویژه خبری 11 دی ماه درباره موسسات مالی غیرمجاز اظهار کرد: موضوع سپرده گذاری در موسسه‌های غیر مجاز و غیر منضبط پیشینه‌ای چند ساله دارد و این چالش ها مربوط به دولت های یازدهم و دوازدهم نیست و این موسسات غیرمجاز پیش از این در قالب تعاونی در کشور شکل گرفته اند و مردم به حساب آن که این موسسه ها تبلیغاتی مبنی بر سود سپرده در رسانه‌ها انجام داده‌اند به سرما‌یه‌گذاری پرداخته‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: اگر از بعد کارشناسی به این مسئله نگاه کنیم از ابتدا مشخص بود که این موسسه‌ها به مشکل برمی‌خورند چراکه پرداخت سودهای بالا غیر ممکن بود و نهایتاً این مشکل در دولت تدبیر و امید سرباز کرد هرچند سوء استفاده کنندگان از اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند اما دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و دستور رئیس مجلس تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ کرد و رقم قابل توجهی برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز پرداخت شد.

 امیری تصریح کرد: حدود ۹۸% مشکل سپرده گذاران حل شده و بخش هایی باقی مانده است. این ۹۸ درصدی که پول آنها پرداخت شده کسانی هستند که سپرده های اندکی داشته اند و از قشرهای آسیب پذیر بوده اند و به امید سرمایه‌گذاری به این موسسات آمده بودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: اکنون تنها دو درصد از سپرده گذاران باقی مانده اند که رئیس جمهور تاکید کرده که در اسرع وقت مشکلات آنها حل شود لذا ما برای حل مشکلات ۲ درصد به کمک مجلس و قوه قضاییه نیاز داریم چرا که برای چرا که لازم است آنها برای موسسات مالی غیرمجاز پرونده تشکیل دهند.

وی ادامه داد: لازم است اموال این موسسات شناسایی و ضبط شود لذا به این منظور لازم است که قضات دستور فروش و مزایده اموال آنها را صادر کنند تا به این وسیله مشکل مالباختگان حل شود.

امیری با اشاره به مسئله آلودگی هوا و رفع فقر تاکید کرد: در کشور ما تا زمانی که هر سه قوه منسجم باشند امور کشور به خوبی انجام شده و مسیر پیشرفت را طی خواهیم کرد. طبیعتا ما در این را نیاز به همکاری مجلس داریم چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند معضلات کشور را حل کند و دولت در راستای حل معضلات کشور حتی نیاز به کمک نیرو های مسلح دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: همکاری دولت و مجلس بسیار کلیدی بوده و ما شاهد هستیم که هرگاه این دو قوه همراه باشند کارهای بزرگی صورت می گیرد و اگر انسجام وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد لذا در این راستا برنامه‌های متعددی داریم.

 وی با بیان اینکه هر هفته جلسه مجامع استانی نمایندگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، افزود: در شرایط فعلی کاری مهم‌تر از تولید اشتغال برای متقاضیان نداریم بنابراین برای ایجاد اشتغال نیازمند کمک نمایندگان و مجلس هستیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یاد آور شد: کمیسیون اصل ۹۰ که بازوی نظارتی مجلس است درباره ی کار ۳ قوه گزارشی تهیه کرده است و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خواستار این مسئله بود که به این نوع گزارش‌ها توجه بیشتری شود.

وی گفت: درباره سیاست خارجی نیز بروجردی مسائلی مبنی بر دستاوردهای برجام مطرح کرد و موضوع دشمنان ضد ایرانی و کسانی که به دنبال ایجاد ناآرامی هستند مورد بحث قرار گرفت چرا که اکنون شاهد این هستیم که برخی التهاب‌ها در کشور ایجاد شده و به دنبال ان ترامپ و رژیم صهیونیستی از این مسئله سوء استفاده می‌کنند چرا که شناختی از ایران ندارند و باید بدانند هر جا دفاع از رهبری دولت و نظام واجب باشد همه مردم بدون توجه به گرایش های سیاسی شان از کشور حمایت خواهند کرد.

 امیری خاطر نشان کرد: مسئله نیاز به آرامش در کشور از موضوعات مهمی بود که امروز مورد بحث و تاکید قرار گرفت ما اکنون در حال تجربه رشد ۶ درصدی در کشور هستیم که نسبت به شاخص رشد دیگر کشورهای دنیا رقم بالایی است چرا که تمامی کشورها رشد ۲.۳ درصد دارند و ، و دشمنان نمی‌توانند این مسائل را تحمل کنند.

 وی ادامه داد: اگر دغدغه‌ای وجود دارد دولت مصمم است که به دغدغه ها و دل مشغولی های مردم توجه کنند و این کار باید در مسیر قانونی صورت گیرد که دشمن سوء استفاده نکند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: یکی از مسائل مطرح شده در جلسه امروز موضوع صندوق های بازنشستگی بود. جلسه های صورت گرفته به شکل گفتگو بوده و از ظرفیت‌های کشور صحبت می‌شود و امروز درباره انرژی و قراردادهای نفتی صحبتشد، چرا که کشورهای زیادی هستند که تمایل دارند در زمینه گاز با ما قرارداد ببندند.

 وی خاطر نشان کرد: نتایج جلسه امروز جمع بندی و به بخش های کارشناسی دولت فرستاده می‌شود و بخش هایی که قابلیت انجام دارد پیگیری شده و قسمت هایی که با توجه به ظرفیت‌های کشور قابلیت اجرایی شدن ندارند اعلام خواهند شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور متدکر شد: لایحه بودجه یکی از سندهای اجرایی دولت است و قانون اساسی در بسیاری از موارد اجازه قانون گذاری را به مجلس نیز واگذار کرده و نمایندگان می‌توانند در قالب طرح به قانون گذاری بپردازند طبق قانون اساسی تقدیم بودجه منحصرا در اختیار دولت بوده اما در اصل دیگر تاکید شده که نمایندگان در صورت تمایل می‌توانند در این باره پیشنهاد بدهند اما این پیشنهادها نباید منجر به افزایش هزینه‌های عمومی و دولت شود.

 وی گفت: طبق نظام دموکراسی مردم رئیس جمهور با رای مستقیم انتخاب می‌کنند بنابراین مردم به برنامه رئیس جمهور رای داده اند و عقدی میان آنها و رئیس دولت بسته شده و رئیس جمهور به مردم وعده داده که فقر مطلق را از بین ببرد و برای جوان‌ها شغل ایجاد کنند اما این برنامه نیاز به منابع دارد بنابراین لایحه بودجه تقدیم شده خواسته مردم بوده است.

امیری اذعان کرد: در جلسه امروز رئیس جمهور استدلالهای درباره بودجه و از بین بردن فقر مطلق ارائه داد و بودجه تقدیمی با توجه به ظرفیت‌های کشور بوده و اگر نمایندگان منابع دیگری دارند دولت آن را می پذیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بحث لایحه بودجه در کمیسیون های مختلف بررسی شد و در کمیسیون تلفیق نیز لایحه بودجه رای آورد.، در جلسه تبصره کمیسیون تلفیق وزرا و رئیس های برنامه و بودجه دعوت خواهند شد و مسائل کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و اگر دولت توانست نمایندگان را راضی کنند برنامه اجرایی می‌شود و اگر نمایندگان توانستند دولت را مجاب کنند ما نظر آنها را می پذیریم.

امیری در ادامه برنامه با اشاره به اینکه برای از بین بردن فقر مطلق و ایجاد اشتغال میان دولت و مجلس اختلاف نظر وجود ندارد گفت: اختلاف نظر امری طبیعی است.

 وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه در کمیسیون های مختلف مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن نیز در کمیسیون تلفیق رای آورد افزود: در بخش جزئیات و تبصره‌ها کمیسیون تلفیق از وزرای مختلف و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دعوت به عمل خواهد آورد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ملاقات نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و معاون اول ایشان تقسیم کار انجام داده ایم ادامه داد: سه فراکسیون سیاسی در مجلس داریم ، فراکسیون های قومی و منطقه ای هم نیز داریم ، نمایندگان مجلس تقاضای ملاقات موردی با رییس جمهور دارد.

امیری با اشاره به اینکه رئیس جمهور برای تمام وعده های انتخاباتی خود برنامه دارد اظهار داشت: 11 برنامه ملی و مهم در لایحه بودجه پیش بینی شده است، برای بیکاری ، اشتغال زایی، محیط زیست، آسیب های اجتماعی، نظام سلامت و توجه به قشر آسیب پذیر برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجلس وظیفه دارد به بررسی لایحه بودجه بپردازد افزود: خوشبختانه در خیلی از برنامه های ملی با مجلس و نمایندگان درک مشترک داریم ، گاهی در شیوه های انجام وظایف ممکن است اختلاف نظر کارشناسی داشته باشیم اما بر روی حل مسائل توافق داریم لذا برای انجام این برنامه‌ها به احکام قانونی نیاز داریم 

وی با اشاره به اینکه میان مجلس و دولت تعامل مثبتی وجود دارد گفت: از سوی دیگر نیز شاهد همدلی و همکاری قوای سه گانه هستیم، لایحه بودجه به یاری خداوند و با کمک نمایندگان در مجلس تصویب خواهد شد.

 امیری با بیان اینکه برنامه های دولت بر اساس قانون بودجه اجرایی می شود خاطرنشان کرد: در بسیاری از برنامه های ملی میان مجلس و نمایندگان درک مشترک داریم.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دولت انطباق لایحه بودجه با اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه است افزود: لایحه بودجه برش یک ساله از برنامه ششم توسعه است، فرایند تنظیم لایحه بودجه این گونه است که مسئول کار سازمان برنامه و بودجه کشور است به طوری که سازمان برنامه و بودجه نیازمندی های دستگاه‌های اجرایی را در نظر می‌گیرد و جلساتی را برگزار می‌کند و تا بتواند به جمع‌بندی دست یابد.

 وی با اشاره به اینکه چند هفته در سه شیفت صبح، بعد از ظهر و شب در خصوص لایحه بودجه به بحث و بررسی پرداختیم گفت: هر کدام از اعضای دولت نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند، همه اعضای دولت نسبت به مسائل مربوط به دولت اظهار نظر دارند، مسائل دولت با اجماع جمع بندی می شود.

 امیری خاطرنشان کرد: دولت در ظرف زمانی قانونی لایحه خود را به مجلس تقدیم کرده است وقتی لایحه در دولت تنظیم می شود به اسناد بالادستی آن نیز توجه می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۸۳۲۳۰۷:۴۵:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
در همچنان بر همان پاشنه می چرخد رییس جمهور برنامه دارد مردم مقصر هستند مقصر دولت های قبل هستند و......
naderehabedi@yahoo.com۱۸۸۳۶۷۰۸:۱۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
جناب امیری بسم الله این گوی و این میدان، یکی از آسان ترین و سریع ترین کارها پرداختن به حقوق های نجومی هست. لطفا با لیست به مردم اطلاع رسانی کنید.
مهدب۱۸۸۵۲۴۰۹:۳۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
چه قدر برای اصلاح جامعه وقت گذاشته ای نمیدانم اما اگر سقفی برای بی سرپناهی ساختی امروز حرفت حق است ....بازی با کلمات گناهی نابخشودنی ست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین