حجت الاسلام والمسلمین مازنی به الف خبر داد؛ تهیه طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس/ مطالعه برای افزایش یارانه ها

گروه اقتصادی الف،   3961011081 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون امید مجلس از تهیه طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس خبر داد و گفت: ما جمعی از نمایندگان در حال مطالعه برای افزایش یارانه نیازمندان هستیم.

تهیه طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها در مجلس/ مطالعه برای افزایش یارانه ها

حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه پیش نویس طرح مذکور تهیه و در دستور جمعی از نمایندگان قرار دارد، اظهار امیدواری که این طرح در روزهای آینده با بررسی دقیق و کارشناسی در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید درباره یارانه افراد نیازمند، تصمیم گیری شود و در مجلس جمع بندی نظر فراکسیونی و کمیسیونی هم همین خواهد بود، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته قانون هدفمندی یارانه در مسیر درست خود اجرا نشده و به انحراف رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر استاندارد سازی اداره امور کشور، افزود: این استادارد سازی می تواند از دستمزد کارگران و کارمندان باشد تا قیمت حامل های انرژی و سایر موارد.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با بیان اینکه کشور به یک جراحی اقتصادی نیاز دارد، افزود: باید با این جراحی کشور را از مرگ دفعی و یا تدریجی نجات دهیم تا نسل های آینده به دلیل بی توجهی به این امر مهم ما را سرزنش و انتقاد نکنند.

وی عدالت و توسعه را لازم و ملزوم هم دانست و افزود: در این مسیر مسئولین باید به عدالت و نیاز اقشار آسیب پذیر هم توجه کنند و نباید به گونه ای عمل کرد که در راستای استاندارد سازی حتی یک انسان هم زیر چرخ دنده های توسعه له شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس فقر زدایی و ایجاد اشتغال را از دیگر الزامات استاندارد سازی امور و جراحی اقتصادی ذکر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مازنی با اشاره به فاصله قیمت سوخت در ایران با قیمت جهانی گفت: هر چه این فاصله زیاد باشد، آثار زیانبار آن مثل قاچاق هم بیشتر خواهد بود.

وی افزود: کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت سوخت بر زندگی و معیشت مردم تاثیر منفی دارد و باید در این زمینه احتیاط کرد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: قبل از مجلس هفتم، قیمت سوخت هر ساله با شیب ملایم افزایش می یافت اما در مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها اجرایی شد و بعدها دیدیم که سیاست های قبل از مجلس هفتم علمی تر و کارشناسی تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی تصریح کرد: مجلس باید درباره قیمت سوخت با کار کارشناسی، تصمیم شجاعانه بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۶۴۴۰۱۰:۱۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
... مردم! یارانه زیاد میشه از اون طرف همه چیز گرون میشه
ناشناس۱۸۷۲۵۰۱۶:۱۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
باید قیمت دلار بشدت کاسته شود تا قیمتها و تورم واقعی کاهش و اقتصاد به جریان افتد افزایش یارانه که در واقع همان چاپ پول بدون پشتوانه هست فقط باعث افزایش بیشتر تورم و رکود بیشتر در اقتصاد می شود
ناشناس۱۸۶۴۷۰۱۰:۲۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
افزایش یارانه ها تنها باعث افزایش نقدینگی وفقر بیشتر مردم به واسطه افزایش تورم میشه .دولت میتونه با بسته های کالایی از طریق توزیع بین مردم مثل سبد کالا غیر مستقیم به مردم کمک کنه .در ضمن الان یارانه مستمری بگیران کمیته امداد سه برابر شده وبهتر هست دولت ومجلس به جای افزایش یارانه پول حاصل از یارانه ها رو به سمت افزایش تولید ملی واشتغال سوق بدن وگرنه افزایش یارانه خیانت به مردم هست.
ناشناس۱۸۶۴۸۴۱۰:۳۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شما اول فقر زدایی و تولید کار بکن بعد بیا یارانه ها را قطع کن و اینهمه قصه سرایی از نماینده مجلس برای توجیح قطع یارانه ها و بر عکس گفتن که ما یارانه افراد نیازمند را زیاد خواهیم کرد نوعی فرار به جلو است
ناشناس۱۸۶۴۸۹۱۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اینکه همون حرف رییسی شد که شما بهش می گفتید پوپولیست
ناشناس۱۸۶۵۰۱۱۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
دولت و در نهایت مجلس به حذف کارت سوخت مبادرت ورزیدند و اکنون اشتباه فاحش و مغرضانه آنها مشخص شده است. اسراف و نابودی سرمایه ملی، آلودگی هوا، تورم، تبعیض و ... چون ایده طرح توسط احمدی نژاد طرح و محقق شده بود.
ناشناس۱۸۶۵۰۷۱۰:۴۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
باید چنین باشد و چنان ولی نیست و نخواهد بود.
ناشناس۱۸۶۵۶۶۱۱:۳۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
ظاهرا اعتراض مردم نتیجه میده ...
ناشناس۱۸۶۵۸۸۱۱:۴۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
طرح استیضاح روحانی و وزرای اقتصادی چی؟؟؟
ناشناس۱۸۶۶۸۸۱۲:۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهشمند است بجای افزایش مبلغ یارانه ، سیاست ارزان سازی کالاهای اساسی و خدمات و بهداشت را برای مردم ایران دنبال نمایید ، ۴۰ سال است سیاست گران شدن و افزایش قبمتها دنبال شده که نتیجه ای جزء تورم مضاعف و کاهش ارزش پول کشور و افزایش شکاف طبقاتی ، تکاثر ثروت در دست کمتر از ۴ درصد جمعیت کشور وووو شده است . انتظار میرود نمایندگان محترم به سیاستهای ارزان سازی توجه بیشتری نمایند برای شروع اینکار میتوان قیمت هر لیتر بنزین را ۵۰۰ ریال و قیمت گاز و برق را یک درصد کاهش داد ، جاوی افزایش قیمت نان گرفته شود و بر فروش نان و محصولاتی که از ارد تولید میشود مانند شیرینی و غیره نظارت حکومتی نمود ،؟قیمت های مترو ۲تا ۵ درصد کاهش یابد و بهای کرایه سایر وسایل نقلیه عمومی نیز افزایش نیابد ، و حتی مالیات از کسبه و مالیات دهندگان را ۲ درصد کاهش داده و بجایش منابع جدید مالیاتی بیابیدو شهرداریها نرخ فروش تراکمهای مسکونی و خدماتی را تا ۱۰ درصد کاهش دهند ، و تقاضا برای ساخت و ساز افزایش خواهد یافت و حتی درامدهای شهرداری افزایش نیز خواهد یافت در صورت کاهش نرخ رشد تورم سایر اقلام نیز به سمت ارزان سازی حرکت نماید .نمایندگان محترم مجلس شورا به نفع کشور و نظام و امنیت ملی کشور و ملت صبور و خوب ایران است که سیاست ارزان سازی را دنبال نمایید و تابوی ۴۰ ساله گران شدن و افزایش قیمتها را بشکنید . معجزه خروج از رکود و رونق اقتصادی فقط با ارزان سازی بوجود خواهد امد . با تشکر از سایت الف
امیر۱۸۶۷۰۹۱۲:۲۷:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
ما به شما نمایندگان چشم امید نداریم
ناشناس۱۸۶۷۱۷۱۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
یارانه سنگی بزرگ که ا.د در چاه انداخت مملکت باید بر اساس کار و تلاش استوار باشد و کسانی که بنا به دلایل خاص نمی توانند کار کنند و یا درامدی انها کم است باید از طریق سازمان های حمایتی مانند تامین اجتماعی و بهزیستی و کمیته امداد تا انجا که لازم باشد تحت پوشش قرار گیرند و تا انجا که میسر است انها را قدرتمند کرد که بتوانند خودشان درامد کسب کنند و اما طرف دیگر قضیه برای سایر مردم نیز باید هزینه ها ودارامد ها با هم همخوانی داشته باشد و طبقه 4 درصدی و 96 درصدی در جامعه شکل نگیرد
ناشناس۱۸۶۸۹۲۱۳:۴۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
برادر من با افزایش یارانه ها همه مشكلات حل میشه؟ شاید تسكین موقت باشه برای نیازمندان ولی خشت از ریشه كج رفته بالا. یارانه دریافتی كه از روز اول تا به امروز علیرغم تورم و گرانی و نوسانات شدید قیمت ها همچنان پابرجاست و در اون تغییری حاصل نشده. برفرض كه اشتباه هم هست ، قیمت سوخت جهانی شد. قاچاق كلان و بی رویه فقط خلاصه در سوخت نیست. ببینید كجای راه رو اشتباه رفتین كه مردم اینقدر ناراضی ان.
ناشناس۱۸۷۳۶۴۱۷:۳۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
چه کاریه این خب ؟ همین الان هم مشکله پرداختش . کار و تولید و سرمایه ایجاد کنید و اجازه بدید مردم خودشون پول دربیارن ، من از زمان اقای روحانی داوطلبانه یارانه نمیگیرم برای خانواده ام و زنده هستم بخدا ، یارانه اونایی که درامد مناسب دارن رو قطع کنید بدون سیاست بازی و قشر ضعیف رو هم حمایت مالی کنید و هم برای جوانان شغل ایجاد کنید . سر به کار خودمون داشته باشیم ، کشوری که مردمش مرفه و ثروتمند باشن مقتدر و قابل احترامه برای دیگر کشور ها وگرنه از فقر چیزی در نمیاد . اقایان نماینده بجای تعیین پایتخت فلسطین اگر دنبال راههای جذب سرمایه جهت ایجاد اشتغال باشن بهتره تا اینکه به هر نفر 100 هزار تومن بدید .
ناشناس۱۸۸۱۷۶۰۱:۱۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
یارانه به تمام مردم ایران تعلق داره مگر اینکه هر کسی خودش از دریافت یارانه خوداری کند. کار مهم آن است که تکلیف اون 200 میلیارد بودجه که رئیس جمهور محترم ذکر نمودن اکه صلا حساب و کتابی برایش نیست و نیز کنترلی از جانب دولت برآن نیست را مشخص کنید و نیز بودجه های کلان و بی حساب و کتاب که به اشخاص خاص و موسساتی که هیچ خروجی مثبتی به نفع جامعه و مردم ندارند را قطع کنید در ضمن فکری هم به حال زنان بی سرپرست بدون شغل بکنید که نه تنها سهام عدالت به آنها داده نشد بلکه در بودجه 97 هم از سهم یارانه بی نصیب هستند !!!!!
ناشناس۱۹۰۲۳۷۰۰:۵۷:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
ارزان کنید ، گران نکنید ، یارانه هم مال خودتان .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین