اولین واکنش روحانی به اعتراض های اخیر: نقد با تخریب اموال عمومی متفاوت است/ همه شاخص‌های نشان می‌دهد وضع کشور نسبت به 4 سال پیش بهتر شده/ مردم خواستار ریشه کنی فساد هستند

گروه سیاسی الف،   3961010334 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با تشریح توطئه‌های بدخواهان علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران همواره به خوبی شرایط حساس کشور، منطقه و جهان را درک کرده و بر مبنای مصالح ملی خود تصمیم می‌گیرند.

اولین واکنش روحانی به اعتراض های اخیر: نقد با تخریب اموال عمومی متفاوت است/ همه شاخص‌های نشان می‌دهد وضع کشور نسبت به 4 سال پیش بهتر شده/ مردم خواستار ریشه کنی فساد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تبریک ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی، ابراز امیدواری کرد این ایام برای همه مسیحیان جهان، مسلمانان و ملت ایران مبارک باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد اعتراض ها در برخی نقاط کشور عزیزمان بوده ایم، گفت: این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.

رییس جمهور تاکید کرد: حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات اقتصادی مردم به سال‌‌های قبل برمی‌گردد و برخی‌ دیگر هم به همین ایام مربوط می شود، گفت: دولت و ملت باید دست هم را گرفته و یکدیگر را یاری کنند؛ اما نقد مردم فقط به اقتصاد نیست، مردم راجع به فساد و شفافیت حرف دارند و می گویند مسایل باید شفاف باشد.

روحانی با اشاره به اینکه مردم می‌خواهند در بخش قانون‌گذاری، اجرایی، قضایی و دیگر بخش‌های کشور، مسایل به وضوح برای آنها تبیین شود تا بتوانند قضاوت دقیقی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اینکه در رسانه همه نقدهای مردم را به دستگاه اجرایی برگردانیم، بی‌دقتی است.

رییس جمهور همچنین افزود: مردم نسبت به اینکه باید با فساد  مبارزه جدی‌تر شود و  اینکه برخی چرا مسایل به خوبی برای آنان تبیین نمی‌شود، نقد دارند.

روحانی اظهار داشت: انتقاد در همه امور کشور حق مردم است و ما معتقدیم حکومت و کشور متعلق به مردم است و مردم باید آنچه می‌خواهند را به خوبی بیان کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی کاملاً متفاوت است، گفت: در عین حالی که از نقد استقبال می‌کنیم و دستگاه‌های مسئول کشور باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند آنها فراهم کنند و این حق مردم است؛ اما در عین حال نباید بگذاریم فضایی ایجاد شود که در آن فضا دوستداران انقلاب و مردم نگرانی برای زندگی‌ و امنیت‌شان، ایجاد شود.

روحانی با بیان اینکه شیوه صحیح  و انتخابی برای بیان نقد باید یک شیوه کاملاً منطقی، دقیق و قانونی بوده و در نهایت منجر به اصلاح شود، اظهار داشت: اگر شیوه‌ای برای بیان نقد انتخاب شود که بواسطه آن مردم در زندگی، کسب و کار، رفت و آمد و سرمایه گذاری، دچار تردید و نگرانی شوند و دشمنان ما دست‌افشانی و پایکوبی کنند، حتما شیوه ای غلط است.

رییس جمهور با اشاره به ابراز شادمانی دشمنان انقلاب، گفت: این آقایی که امروز در آمریکا می‌خواهد با مردم ما همدردی کند، یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید؛ این آدمی که سر تا پایش علیه ملت ایران است؛ حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.

روحانی با بیان اینکه این روزها برخی از کشورهای عرب منطقه که هیچ‌وقت با مردم ایران  میانه خوبی نداشتند، پایکوبی می‌کنند، تصریح کرد: باید توجه کنیم که آیا این شیوه اعتراض، شیوه‌ای دقیق و به نفع مردم است یا به نفع دیگران!؟

رییس جمهور امنیت ملی، آرامش و انسجام ملی، وحدت و برادری در ایران را بزرگترین سرمایه‌ در منطقه دانست و تاکید کرد: در کشور ما همه اقوام و مذاهب برادرانه با هم زندگی می کنند و مردم در انتخابات نشان دادند که چگونه نسبت به منافع ملی و آینده کشور خودشان حساسیت دارند.

روحانی با اشاره به اینکه اگر مردم در انتخابات آمدند و اکثریت مردم راهی را انتخاب کردند، ما نیز در مقام عمل باید آن راهی که اکثریت خواسته را شروع کرده و ادامه دهیم، افزود: توقعات و مطالبات مردم، توقعات و مطالبات درستی است، اما اگر شیوه‌ای انتخاب کردیم که در بیان مطالبات به حق‌مان، افرادی داخل شدند و سخنانی ناصحیح، غلط، ناروا، مشکل‌آفرین، دشمن شاد کن و مردم‌نگران کن مطرح کردند، قابل قبول نیست و همه باید به این نکته توجه کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: این دولت هر آنچه که در حقوق شهروندی و در انتخابات به مردم وعده داده، پای پیمان خودش ایستاده و می‌خواهد در این کشور، جوان‌‌ها، دانشگاه‌ها و زنان و مردان و روستائیان با نشاط باشند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار برده است؛ البته معنی‌‌اش این نیست که مشکلات مردم حل شده و مردم امروز مشکل ندارند، اما همه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی نشان می‌دهد که وضع کشور ما نسبت به 4 سال پیش چند قدم روبه جلو رفته است

روحانی اظهار داشت: امروز وضعیت و شرایط ما نسبت به موضوعاتی همانند بهداشت و درمان، آرامش اقتصادی، وضعیت روستاها و کمک به قشرهای بسیار ضعیف ، نسبت به گذشته بهبود یافته و در مساله تحریم و حقوق ملی و تاثیرگذاری ایران در ثبات و امنیت منطقه شرایط ما متفاوت شده است اما معنی‌ آن این نیست که همه مشکلات مردم حل شده است.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر دولت برای اشتغال، گفت: طبیعی است اگر وضعیت اشتغال برای 2 خانواده در میان 4 خانواده درست شده باشد، آن 2 خانواده دیگر که هنوز اشتغال فرزندشان درست نشده، این احساس رضایت را ندارند.

روحانی افزود: درست است که قدم‌هایی برداشته شده، اما کاهش قدرت خرید مردم از 5 - 6 سال پیش هنوز به طور کامل جبران نشده است؛ مردم مشکلاتی دارند و این مشکلات باید حل شود.

رییس جمهور با بیان اینکه من از جوانان و مردم ایران و از همه خانواده‌ها درخواست می‌کنم روی راه حل مسایل بیشتر دقت کنیم، گفت:  ما در کشور مشکل هوا، ریزگرد، آب، اشتغال و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گوناگون داریم؛ باید با فساد مبارزه کنیم و همه مردم بتوانند روی اعمال ما نظارت کنند. این مسایل وجود دارد و باید حل و فصل شود. اما چه راهی را باید انتخاب کنیم؟

وی با بیان اینکه مردم در زمینه مسایل اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی دارند، خاطرنشان کرد: امسال در فصل پاییز با یک خشکسالی مواجه بودیم که باعث شد نسبت به متوسط ده سال گذشته حدود 55 درصد کاهش بارندگی داشته باشیم و از سویی با مشکلات دیگری از قبیل سیل یا زلزله مواجه بودیم و مردم با ریزگردها و هوای بد دست و پنجه نرم می‌کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه باید همدیگر را یاری و کمک کرده و همه اقشار و جناح‌ها احساس کنند که صدا و سیمای ملی ما متعلق به خودشان است، اظهار داشت: باید همه احساس کنند در این رسانه ملی حضور دارند و بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند. مردم باید احساس کنند که در رسانه‌ها می‌توانند حرف‌هایشان را بیان کنند.

وی تاکید کرد: اما در عین حال دولت گروهی را که بخواهند اموال عمومی را تخریب کنند یا نظم اجتماعی را بهم بزنند و یا در جامعه اغتشاشی ایجاد کنند، حتماً‌ تحمل نخواهد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه " نقد با زبان صریح گفته شود اما باید توجه داشت که مردم نیز آرامش و امنیت می‌خواهند"، خاطرنشان کرد: مردم ما شرایطی می خواهند که بهتر بتوانند سرمایه‌گذاری کنند. آیا اگر در جامعه ناآرامی داشته باشیم، اشتغال ما بیشتر شده و وضعیت اقتصادی مردم بهتر می‌شود؟

دکتر روحانی افزود: امروز دولت آمریکا که در داخل این کشور با مشکلات فراوانی روبرو است، موجب شده مردم آمریکا نسبت به شرایط سیاسی و اجتماعی شان در این کشور نگران باشند.

روحانی با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا از روز اولی که به کاخ سفید آمده علیه ملت ایران اقدام کرده و  برای رفت و آمد به آمریکا، ارائه ویزا و مسایل مالی و بانکی مردم هر روز مشکل درست می‌کند، گفت: کسی که روزانه و  به طور مداوم علیه ملت ایران تلاش می‌کند، نمی‌تواند دلسوز ملت ایران باشد؛ همچنین آن یکی دو کشور عرب منطقه نیز که در طول این چند سال علیه ملت ایران تلاش کردند هم نمی‌توانند برای ملت ایران دلسوزی بکنند.

رییس جمهور ادامه داد: از همه مقامات امنیتی و نیروهای انتظامی که رفتارشان با مردم، رفتار خشونت‌آمیزی نبوده و شکیبایی خودشان را حفظ کرده اند تشکر می کنم.

رییس جمهور خطاب به وزرا، معاونین و همه مسئولین بخش های اجرایی کشور گفت: باید به طور روزانه با مردم مشکلات را در میان بگذارید، و اگر مساله‌ای پیش می‌آید، مردم باید بدانند؛ اگر آنفلوانزا می‌آید و مشکلاتی را  برای طیور ایجاد می‌کند، همان‌ لحظه اول مردم باید مطلع شوند؛ نه یک هفته بعد از بازار و آثار آن بفهمند؛ اگر جنسی در کشور ما به اندازه کافی نیست و باید واردات انجام بگیرد، قبل از آنکه بازار احساس کمبود کند، مسئول مربوطه باید احساس کند و آن کمبود را جبران کند؛ اگر مشکلی در موسسات اعتباری غیرقانونی وجود دارد، قبل از هر کس رییس بانک مرکزی باید برای مردم توضیح دهد و اگر با تلاش فراوان اقدام مثبتی انجام دادیم باید برای مردم تبیین شود؛ اگر مشکل زیست محیطی داریم باید برای مردم توضیح دهیم. ما باید با مردم حرف بزنیم و صحبت کنیم. هیچ مسئولی نمی‌تواند بدون ارتباط و استمداد و توضیح با مردم در کار خودش موفق باشد.

روحانی اظهار داشت: آنچه امروز از جوانان و مردم عزیزمان می خواهم اینست که در این شرایط حساس منطقه و کشور باید هوشیاری‌مان بیشتر باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته گروه‌ها و اقشاری از مردم که مشکلاتی داشتند، نظرشان را گفتند، افزود: مشکلات و مسایلی که مربوط به جمع و قشری از کشور است، باید در چارچوب قانونی تبیین شود، اما انتخاب شیوه‌های دیگر می‌تواند برای کشور، امنیت و آینده ما خطرناک باشد و من مطمئنم که مردم شیوه قانونی و منطق را می‌پسندند.

روحانی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم شرایطی در کشور بوجود بیاید که در این فضا دشمن سوء استفاده کرده و برخی از افراد حرکات و اقدامات احساسی انجام دهند، گفت: راه رسیدن به چنین هدفی، کمک، حضور، بیان مردم و توجه به آینده و نتایج است؛ تردید ندارم دولت ما به عنوان منتخب مردم و ملت ما به عنوان ولی‌نعمت ما ، در کنار هم به راحتی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنیم و برای برطرف شدن برخی از مشکلاتی که زمان‌بر است، شکیبایی کنیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا به مردم در مقام عمل نشان دهیم که فضای نقد، انتقاد، اعتراض در چارچوب قانون، کاملاً آزاد است، اما فضای تخریب و اغتشاش حتماً فضایی نیست که مردم ما آن را تحمل کنند، ابراز امیدواری کرد که شاهد تلاش جمعی برای دستیابی به ایرانی بهتر در پیش‌رو باشیم و بتوانیم مشکلات‌مان را با یاری همدیگر حل و فصل کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۵۶۲۰۲۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
رئیس جمهور با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات اقتصادی مردم به سال‌‌های قبل برمی‌گردد و برخی‌ دیگر هم به همین ایام مربوط می شود لطفا بسه آقای روحانی شد ۵ سال دست شماست
ناشناس۱۸۵۷۵۱۲۲:۲۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ریس جمهور محترم برای کاهش ناارامی ها باید سریعا مسولان اقتصادی و بودجه ای کشور را برکنار نمایند و از ملت شریف ایران بخاطر این همه فساد و تخلف اقتصادی عذر خواهی نمایند
راه۱۸۵۹۹۸۰۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
روحانی !! رفتار شما به گونه ایست که گویی نه دنیا را میخواهی و نه آخرت را !!!! هر دو طرف دیوار را خراب کردی !!! متاسفیم از رای به شما .
ناشناس۱۸۶۰۲۲۰۱:۰۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
مگه قرار نبود مصاحبه تلویزیونی باشه؟ چرا لغوش کرد؟؟؟
ناشناس۱۸۶۳۰۳۰۸:۵۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
سلام مردم ایران درامد ثابتی دارند و باافزایش قیمتها شدیدا" اسیب پذیرند ، مصرف عمده مردم ایران نان ، تخم مرغ ، سیب زمینی و پیاز است و افزایش قیمت حاملهای انرژی ( اب - برق - گاز ) خصوصا بنزین که مردم جهت رفت و امد بیشتر از تاکسی استفاده میکنند کمر شکن است حساب کنین اکثر مسیرها 10 تا 15 تومنه الان باافزایش قیمت بنزین چند میشه هر روز فقط یک رفت و یک برگشت حساب کنین برای هرنفر، چقدر درامد لازمه همه این نیازهای اولیه رو حساب کنین سطح درامد ها رو بسنجین بعد حرف افزایش قیمت و این حرفها رو بزنین از قدیم گفتن ادم گشنه ایمان نداره عاقبت ظلم هم انقلاب میشه مردم ما کشور و رهبرشونو دوست دارن نظام رو دوست دارن پس با کارهای نسنجیده اجازه ندین ایمان بعضیا ضعیف بشه و اب تو اسیاب دشمن نریزین اگه بودجه دولت درست و حسابی سامان دهی بشه اگر افراد درست و شایسته بکار گمارده بشه کشور ما کشوری ثروتمنده که خدا همه چی داده نفت گاز مس طلا سنگهای قیمتی صنایع دستی فرش و ..... چرا باید ملت ما بااینهمه ثروت گشنه بمونه انشاا... یه تغییر اساسی تو وضعیت معیشتی مردم ایجاد کنین و دست اراذل و اوباش را از کشور کوتاه تا امریکا و دوستانش مثل همیشه هیچ غلطی نتونن بکنن انشاا... عزت زیاد
سینا۱۸۶۳۹۹۰۹:۵۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شرکتها و موسسات زیانده دولتی دهها برابر موسسات حوزوی بودجه هدر میدهند اما صداشو درنمیارن تا لفت و لیس...
بیگی29۱۸۵۷۶۴۲۲:۳۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقایان توجه داشته باشند سالهاست مردم ایران با زبان خوش گوشزد کردند که با فساد و اتلاف سرمایه های مردم مخالفند و به آن اعتراض دارند.کافی است با کامنت ها و یاد داشت های "الف"مروری بکنید.گوش شنوا نداشتید این هم نتیجه اش.آقای نوبخت هم بداند مردم شاید روزی گول سیب زمینی خوردند دلیل نمیشود امروز بتوانید آنها را با وعده تخم مرغ بخرید.....
ناشناس۱۸۵۷۸۳۲۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مدعیان اصلاحات مدت‌ها است که صدای مردم از فقر، بیکاری و... را نمی‌شنوند. مردم گلایه معیشتی دارند اما آقایان مدعی اصلاح‌طلبی گلایه‌های مردم را تحریک سیاسی رقیب ارزیابی می‌کنند. پیکره جامعه از فقر و افزایش فاصله طبقاتی بیمار شده ولی دولت به دنبال بزک کردن ویرانه‌هایی است که در پی توافق هسته‌ای ایجاد شده است.
ناشناس۱۸۵۸۲۱۲۲:۵۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اره تو دوره اصولگراها روزگار مردم گل وبلبل بود الان خراب شده !!!!!!
ناشناس۱۸۶۰۳۹۰۱:۲۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
چرا آن زمان خبری از تجمعات اقتصادی نبود؟ چون گر چه تورم بود اما رکود نبود
ناشناس۱۸۶۶۲۴۱۲:۰۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
به نظر شما این خوبه که اجازه بدیم تورم سر به فلک بکشه و بعد هی اسکناس بی پشتوانه چاپ کنیم و بدیم دست مردم به بهانه اضافه حقوق 30 درصدی سالیانه تا برند خرید کنند و اسمش رو بذاریم "رونق" !!! ؟؟ تا کجا میتونه چنین کاری ادامه پیدا کنه!؟ این مثل اینکه که به یه بیمار با حال وخیم به جای درمان که ممکنه درد هم داشته باشه هی مرفین بزنند و بگن ببین اینطوری راضی تره!!
ناشناس۱۸۵۷۹۰۲۲:۴۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
موقع انتخابات قول‌های زیادی به مردم دادید از جمله افزایش یارانه نقدی و پرداخت سود سهام عدالت. اما مردم با بدعهدی‌های پی‌درپی مسئولین مواجه شده اند. اثر این نوع رفتار بر عواطف مردم مخرب‌تر از بدعهدی دشمنان در توافق هسته‌ای بود. امیدوارم حالا دیگر درک صحیحی از وضعیت موجود داشته باشید .
ناشناس۱۸۵۷۹۳۲۲:۴۵:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
وقتی آلودگی هوای جنوب و مرکز و... کشور را تیره می‌کند، زلزله رخ می‌دهد و خدمات ارائه شده دولت به مردم رضایت‌بخش نیست و وجود فساد اصلا انکار می‌شود از مردم چه انتظاری می‌توان داشت؟
ناشناس۱۸۵۷۹۶۲۲:۴۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقای رئیس‌جمهور، مگر شما فراموش کرده‌اید که در هر 2 دوره تبلیغات انتخابات معیشت مردم را اولویت اول دولت می‌دانستید. شما بهتر می‌دانید که تمام وعده‌هایی که به مردم دادید همچنان بر زمین مانده است و فقر و بیکاری با گرانی مسابقه گذاشته‌اند.
ناشناس۱۸۵۷۹۹۲۲:۴۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سخنان رییس جمهور کاملا صحیح بود ضد انقلاب بدنبال بهانه و تشویق مردم به براندازی نظام است که ده ها هزار نفر برای ان شهید شده اند مشکلات وجود دارد و نیاز به همت ملی دارد ، دوران مفتخوری و تنبلی تمام شده است کار و تلاش باید کرد .
راه۱۸۶۰۳۲۰۱:۱۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شما اجالتاً فریدون یا برادر اسحاق و یا از دیگر ذخایر زحمتکش و مظلوم انقلاب نیستی ؟ !! -------------------------- باید کار کرد ؟ دوران مفتخوری تموم شده ؟ !!! با پدیده های جدید تا ۱۴۰۰ !!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۸۶۰۹۰۰۳:۱۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شما الان خودت جز کدوم دسته ای؟تلاشگر یا ...؟
ناشناس۱۸۵۸۰۵۲۲:۴۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
چی بگه ؟دروغ بگه؟حقیقت رو گفته قبول نداری برو خیابون جیغ بزن ترامپ برات درستش کنه !
ناشناس۱۸۵۸۱۶۲۲:۵۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب دکتر مبتکر ژن برتر و ذخایر انقلاب دودمان شما را بباد میدهد سریعا وی را برکنار کنید همچنان اقای سیف را که ناارامی های علنی بیشتر مربوط به عملکرد این دو نفر بوده است
ناشناس۱۸۶۱۷۱۰۷:۰۸:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نا آرامی ها مال امروز نیست مربوط به فشاریست که سالها از سوی یکجانبه طلبان بر مردم وارد می شود کسانی که هر تلاشی هم بشود منابع وثروت کشور را در انحصار مقاصد خود در می آورند.
ناشناس۱۸۵۹۸۰۰۰:۲۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
ما از شاخص ها ودروغهایتان خسته ایم . یا باید اقتصاد مقاومتی را به شکل واقعی پیاده کنید و دست ر و غارتگرتان را از بیت المال قطع کنید یا باید منتظر عقوبت الهی باشید .
محمد۱۸۶۲۹۲۰۸:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
رئیس جمهور و همه حقوق بگیران خاص با شاخصها زندگی میکنند و چیزی از طعم گرانی نمیفهمند اما مردم با جان خود و با شرمندگی از خانواده خود مدونند که فساد و رانتها ، گرانی فقر بیکاری رو براشون ارمغان اورده
مردمی۱۸۶۳۰۱۰۸:۵۰:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند****************************************************************************************** جناب رییس جمهور عزیز کارگران معادن کارگران اراک مالباختگان موسسات ملی و دانشجویان و ...... اصناف و دیگر مواردی که در 10 سال گذشته میشه مرور کرد همشون آرام اعتراض میکردند حتی افرادی که به کشتن سگها معترض بودند . بله حتی به این افراد هم توهین شده و با باتوم و خشونت آمیز برخورد میشده . شما به حرفی که میزنین اول پای بند باشد . در ضمن اینهایی که شیشه میشکونند اتوبوس آتیش میزنند نفوذی هستند و معترض واقعی نیستند
ناشناس۱۸۶۶۴۶۱۲:۰۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
یکی از راهکارها اینه که این رویه وام مسکن رو به صورت عکس آنچه آلان انجام میدهند انجام بشه، یعنی وام مسکن برای شهرهای دیگر ، بیشتر از تهران باشه چون: - به این ترتیب به علت پوشش بیشتر این وام نسبت به قیمت مسکن ، عزیزان هموطن در شهرستان ها به خرید واقعی بسیار نزدیک می شوند. - تاثیر زیادی حداقل در توقف روند مهاجرت فاجعه آمیز سالهای اخیر خواهد داشت - عدالتی که شعارش را می دهند در این زمینه تحقق نسبی پیدا میکند - حداقل باعث میشود که این وام در قیمت مسکن در پایتخت کمترین تاثیر را داشته باشد. - در شکوفایی اقتصادی و کسب و کار مناطق دیگر کشور موثر خواهد بود.
ناشناس۱۸۶۸۵۲۱۳:۳۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
150 میلیارد دلار دلارهای آزاد شده کجا هستند ؟
ناشناس۱۸۵۶۲۵۲۱:۰۷:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این که همه چیز رو بندازید گردن یک دولت 5 ساله کلیکی که خیلی قدیمی شده
ناشناس۱۸۵۷۹۵۲۲:۴۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اعتراضات مردم در اکثر شهرهای کشور کارنامه عملکرد دولت است. مجلس باید از دولت پاسخ بخواهد. زمان رجزخوانی سیاسی و جناحی دولت گذشته است.
ناشناس۱۸۵۶۲۶۲۱:۰۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
رییس جمهور ادامه داد: این دولت هر آنچه که در حقوق شهروندی و در انتخابات به مردم وعده داده، پای پیمان خودش ایستاده و می‌خواهد در این کشور، جوان‌‌ها، دانشگاه‌ها و زنان و مردان و روستائیان با نشاط باشند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار برده است؛ البته معنی‌‌اش این نیست که مشکلات مردم حل شده و مردم امروز مشکل ندارند، اما همه شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی نشان می‌دهد که وضع کشور ما نسبت به 4 سال پیش چند قدم روبه جلو رفته است وای این جملات مردم رو داغون می کنه
ناشناس۱۸۶۲۱۸۰۸:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
دولت به کدام وعده اش عمل کرده ؟ من هم برای اصلاحات تبلیغ کردم هم همیشه به اونا رای دادم اما واقعا این دولت دروغگو ست و به هیچکدام از وعده هایش عمل نکرده
ناشناس۱۸۵۶۳۸۲۱:۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مردم از تفکر توطئه و دشمن و شرائط حساس برای پوشش سو مدیریت و عدم توجه به خواست اکثریت مردم خسته اند...
رضا۱۸۶۲۲۰۰۸:۱۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
این دشمن فرضیه که پدر ملت ایران را درآورده بیکفایتی خود را به دشمنی که وجود ندارد نباید ربط داد
ناشناس۱۸۵۶۴۱۲۱:۱۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب ریس جمهور قول عملی به مردم بدهید که در کمترین زمان فساد اقتصادی و دیگر فساد ها را از این کشور ریشه کن میکنید
ناشناس۱۸۶۰۶۳۰۱:۵۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
یعنی میگی داداشش و داداش معاون اولش رو معرفی کنه قوه قضاییه؟!
ناشناس۱۸۵۶۶۵۲۱:۲۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب ریس جمهور پس مشاوران شما چکار میکنند ایا قبل از مطرح کردن بودجه به شما نگفتند تنها چند ماه پس از انتخابات مطرح کردن این بودجه برای ملت ثقیل است و کاسه صبر انها را لبریز میکند
ناشناس۱۸۵۶۶۸۲۱:۲۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
درود بر روحانی
ناشناس۱۸۶۳۹۶۰۹:۵۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
این رفتار تعصبی شماها مملکت را به این روز رسانده مگه فوتباله که تیمتون چه ببازه و چه ببره تشویق می کنید واقعا برای شما که در اوهام بسر می برید متاسفم
محمد قاسمی۱۸۵۶۷۵۲۱:۳۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
روحانی فکر میکنه یکی دیگه رییس جمهوره و هنوز فکر میکنه مردم مشکل اقتصادی ندارند ... خدا به داد برسه
ناشناس۱۸۵۶۸۰۲۱:۳۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقای روحانی، اول شما با برادرت برخورد کن شما برای شنیدن درد دل زلزله زدگان کرمانشاه حتی حاضر نشدید از خوروی تان پیاده شوید چطور سخن از حل مشکلات مردم را می زنید، بودجه 97 بر مبنای تولید است یا درامدهای ناپایدار؟ اگر نمی توانید مشکلات مردم را حل کنید استعفا دهید اگر می خواهید اما موانعی در سر راه شماست آن موانع را بگویید و با مردم در میان بگذارید و ان موقع استعفا دهیدآقای روحانی، لطفا با مردم صادقانه سخن بگویید مردم دیگر به شما اعتمادی ندارند.
ناشناس۱۸۵۶۸۸۲۱:۴۱:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مدام می گویید دشمن.مدام می گویید فتنه.مدام می گویید در این مقطع حساس کنونی..مدام از مبارزه با فساد می گویید ولی برخی نزدیکان همه شما مفسد و پرونده دار هستند..کم با شعور مردم بازی کنید..
منصور۱۸۵۶۹۰۲۱:۴۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
پس تبعیض واختلاس چه؟
ناشناس۱۸۵۶۹۶۲۱:۴۸:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقای روحانی ما به شما رای ندادیم که پول بعضی از نهادهای عجیب و غریب را از مردم بگیرید،ما به شما رای دادیم و به وعدهای شما در مورد ایستادگی جلوی این افراد و نهادها اعتماد کردیم.
ناشناس۱۸۵۶۹۸۲۱:۵۰:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب اقای دکتر روحانی چرا در سالی که مزین به تولید و اشتغال است یکی از بانک های کشور که زیان ده بوده و سپرده های 23 درصدی زیادی هم جمع کرده امده به مدیران و کارکنان خود پاداش ترازی را که داری زیان بوده داده و هم چنین وام صوری خودرو یعنی بدون انکه خودرویی خریداری شود به 20000 هزار نفر از کارکنان خود وام صوری را با سود 10 درصد و 10 ساله بدهد در حالی که زیان ده هم هست ایا با این 20000 تسهیلات صوری 20000 هزار شغل نمی شد ایجاد کرد لازم به ذکر است که مدیر عامل این بانک مقادیر زیادی وام ارزان قیمت و پاداش ها و حقوق های کلان زیادی گرفته است که فعلا بر کنار شده ولی اضافه دریافتی ها از او گرفته نشده است
ناشناس۱۸۵۷۰۶۲۱:۵۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
کسی که بدون سلاح و تخریب و بصورت مسالمت آمیز اعتراض میکند حق تجمع دارد و نباید با او برخورد شود
نجیب۱۸۶۲۰۹۰۸:۰۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نتیجه اعتراضات مسالمت آمیزتون رو هم دیدیم. چند تا کشته و زخمی و ...
ناشناس۱۸۵۷۰۹۲۱:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آنجا که اموال عمومی غارت می شود و اختلاس گران هر کاری می کنند کسی به فکر اموال عمومی نیست. حالا رییس جمهور نگران چند تا سطل زباله شده اند
امیر حسین سلطان/تهران۱۸۵۷۱۵۲۲:۰۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سخنان جناب آقای دکتر روحانی به صورت گزینشی در اخبار ساعت 21 سیما امشب یکشنبه شب انعکاس یافت. فرضا اگر خود من به همین اخبار مذکور بسنده می نمودم و در تیتر خبری ایلنا و یا مشروحا در اینجا(سایت الف) این سخنان را دنبال نمی کردم قاعدتا چندان تفاوتی میان رئیس جمهور منتخب 24 میلیون نفر با افراد دیگری که حائز به مراتب آرای کمتری شده اند نمی بایستی قائل می شدم! متاسفانه رسانه ملی(صدا و سیما) همچنان روال یکسویه و تغییرناپذیرش را طی می کند و بخش هایی از سخنان آقای رئیس جمهور را که دقیقا و مستقیما به رویکرد و کارکرد صدا و سیما و یا حتی به نقد و اعتراض مردم مربوط است نادیده می گیرد و از اینگونه سخنان مطلقا در خبررسانی مخبر امشب اخبار 21(آقای مرتضی حیدری) خبری نیست که بسیار مایه تاسف است!
ناشناس۱۸۸۱۰۹۰۰:۱۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
آقای سلطان پس از مدت طولانی غیبت ، باز هم نقطه سر خط کردید و همه را متهم و دولت را تبرئه .
ناشناس۱۸۵۷۱۷۲۲:۰۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
قربان تقریبا همه بودجه صرف هزینه جاری دولت می شود. کار دولت هم شده تدوین قوانین ضد تولید و کار . اکنون مدت 38 سال است که این چرخه معیوب هر روز بشکلی تکرار می شود. تا کی باید انگیزه قاچاق در کشور باشد؟ تا کی مدیران نالایق وبی سواد باید محصولات بی کیفیت و گران قیمت تولید کنند؟ مثلا از همه وزرات کشاورزی سوال فرمائید روش علمی و عملی برای تولید دام و طیور در روستا ها چگونه است.اگر نتوانستند جواب دهند فراخوان دهید تا ملت به دولت بگویند چگونه است . چرا در همه وزارتخانه ها سایت های درست نمی کنید که مردم برای اخذ مجوز فقط مدارک خود را نشان دهند و در هر نقطه و هر زمان کار را شروع کنند. چرا با منع واردات بوسیله مردم به بهانه خدمات پس از فروش انحصار درست کرده اید ؟ چون ملت وقتی جنسی وارد کردند هزاران نفر هم خدمات ان را انجام می دهند . این می شود کسب وکار رقابتی و00000000
پگاه۱۸۵۷۱۹۲۲:۰۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
در باره فساد،اول از برادر خودتان شروع کنید تا مردم حرفتان را باور کنند /مثل امام علی در باره تخریب /تمام ایرانیان با تخریب و آشوب مخالفند هر که کرد ایرنی نیس
ناشناس۱۸۵۷۵۵۲۲:۲۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
فساد برادر ایشان قبل از انتخابات بوده چرا ملت گول خوردند و دوباره به ایشان رای دادند
یاس۱۸۵۷۳۳۲۲:۱۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بعد ۵ سال، هنوز هم تقصیر دولت قبله؟ در دولت قبل هم که اخوی جناب عالی ارز دولتی رو از بانک مرکزی گرفته و بازار ارز رو به هم ریخته بود. کارخانه ها و اقتصاد هم دست شما جماعت کارگزارانی بود. جناب رئیس جمهور! این حرفها خریدار ندارد. بجای خطبه خوانی، کاری کنید.
ناشناس۱۸۵۷۵۸۲۲:۲۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
انصافا دولت حوصله کار ندارد. حوصله کار جهادی و جون کندن برای ریشه کنی فساد را ندارد چون بعضا به درجاتی خودشان آلوده شده اند و اصلا عیب نمی بینند که حقوق نجومی بدهند و 17 ملیون تومن حقوق مدیر و استاندار برایشان چیزی زیاد ی نیست. خب با این دولت اشرافی که سر کار آوردیم چه انتظاری داریم.
ناشناس۱۸۵۸۰۴۲۲:۴۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
کار جهادی شما رو در شهرداری دیدیم ! زمین نجومی بگیر
ناشناس۱۸۵۷۸۰۲۲:۴۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این دولت اینقد ما رو چیز فرض کرده که خودمونم کم کم باورمون میشه که چیزیم... چهل سال هست همین شرایط و وضع بوده و خودتونم تو بدنه بالای نظام بودی و از این ریخت پاشهای بی فایده از جیب مردم خبر داشتی پس چرا اومدی وعده گل و بلبل دادید و ملت بیچاره رو امیدوار کردید؟بخدا همین الانشم شجاعتش رو داشته باشید و بگید که من نمیتونم و کار من نیست باز ما ملت شما رو میبخشیم و میگیم بسلامت. هر چند که پنج سال از بهترین سالهای هشتاد میلیون نفر رو تباه کردید که پنج سال رو ضربدر هشتاد میلیون کنید متوجه میشید که چهار صدمیلیون سال عمر یک نفر رو تباه کردید
ناشناس۱۸۵۸۱۲۲۲:۵۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اخه کی و کدوم قانون مجوز راهپیمایی اعتراضی رو به مردم داده؟ انقدر با این شعار ها مردم رو سر خشم نیارید. واقعا مایلید به صدای اعتراض مردم در چارچوب قانون گوش بدهید؟ بسم الله! بفرمایید یه جا و مکان برایشان تعیین کنید. نه اینکه همیشه بگویید غیرقانونی ست و با مردم برخورد کنید. راه دیگری نذاشتید برای مردم.
ناشناس۱۸۵۸۷۰۲۳:۱۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آیا قطع تلگرام ، از اصول حقوق شهروندی است ؟؟؟
ناشناس۱۸۶۱۸۱۰۷:۲۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اصلا ان منشور حقوق شهروندی که اقای روحانی میخواست تعریف کنه چی شد؟ پیاده شد؟
ناشناس۱۸۵۸۹۸۲۳:۳۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جناب روحانی سیاست های غلط ارزی شما باعث شده تا کشور بزرگ ایران بشه یک گروگان شهر فسقلی دبی...الان دبی هر بلائی با درهم و دلار یر ملت ایران داره میاره، شما هم دنبال فرجام بی فرجام هستید..
محمد قاسمی۱۸۵۹۱۹۲۳:۴۴:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقایون مجلسی امرز افاضه فرموده گفتن مردم از مبادی قانونی پیگیر بشن فقط یک نهاد مملکتی و حقوقی نشون بدید که حرف مردم رو گوش میکنه شما برید جلوی مجلس ببین کدومشون میان جلوی در؟
یک‏ ‏‏ ‏املی۱۸۵۹۲۷۲۳:۵۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بجای‏ ‏قبول‏ ‏اشتباهات‏ ‏خود‏ ‏همش‏ ‏میگویید‏ ‏دولت‏ ‏قبل‏ ‏بس‏ ‏کنید‏ ‏تورو‏ ‏خدا‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏کارها‏ ‏هم‏ ‏کشور‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏ملت‏ را نابود کردید
ناشناس۱۸۵۹۵۵۰۰:۰۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
عجب. از این طرف حقوق شهروندی و آزادی بیان از اون طرف اختلال در اینترنت و محدود کردن تلگرام. از این طرف مردم تخریب اموال عمومی رو نمیپسندند از اون طرف فساد و اختلاس و مال ملت رو بالا کشیدن رو نمیبینن. چرا فکر میکنین مشکل مردم حرف ها وحمایت ترامپ و شادی و خوشحالی کشورهای دیگه است؟ . تا کجا فرا فکنی. مقصر جلوه دادن همدیگه انگار تمومی نداره. تورم.رکود.بیکاری.فقر.فساد.تبعیض.گرانی داره بیداد میکنه بعد نگران خوشحالی بقیه هستین. آقای روحانی این بود تدبیر و امید.چجوری شاخص ها بهبود پیدا کرده که بنده ای که به شما رای دادم شاخص جیبم روز به روز خالی تر شده. گوش مردم از این حرفهای تکراری خیلی ساله که پره. بیشتر از این به شعور مردم توهین نکنین و مردم رو فرض نکنین. دریغ از حتی یه عذر خواهی ساده. انگار مردم لایق عذر خواهی بابت اشتباهات نیستن.
مهدی۱۸۵۹۵۹۰۰:۱۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
غارت اموال مردم و اختلاص جز تخریب بیت المال نیست. فقط الان مردم دارن به اموال عمومی صدمه نیزنن. شما تورم ایجاد میکنید تعجب هم میکنید چرا مردم خشمگین شدن. چطور مردم باید مسالمت آمیز مشکلات رو بگن.؟ یک نمونه وزیر کشاورزی میگه برید سبوس بخورید
فرشید۱۸۵۹۶۱۰۰:۱۱:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
واقعا بگید ، راه ابراز اعتراض و نظر مردم چیه؟ تظاهرات که نمیشه! ، رفراندوم هم که نمیشه! تریبونی هم که نیست! ، واقعا راه اعتراض قانونی که هی میگن ` از طریق قانونی پیگیری کنید `چیه دقیقا؟؟
محمد۱۸۷۳۶۲۱۷:۳۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
این با شما موافقم.
ناشناس۱۸۶۰۴۵۰۱:۲۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
فقط اینا نیست. مگه اینا تو انتخابات از فسادهای هم رونمایی نکردن. چی شد بعد انتخابات؟ من و لیلی به هم سازیم و... دیگه نخود نخود هر که رود خانه خود. تعرفه واردات خودرو رو گرون کردید چرا؟ وایعن یه قشر مردم حق ماشین سولر شدن ندارن؟ پول مردم و تو موسسات ندادین مخصوصن کاسپین که دیگه دو سال تو لیست سایت بانک مرکزی بود. حقوق های نجومی و خیلی راحت گفتن حقمونه. هیچ مبارزه با فساد اقتصادی نشد نه تو دولت که مثلن اصلاح طلبه نه تو قوه قضاییه که اصولگراست. همش حرف حرف. نه زنارو تو ورزشگاه راه دادین نه کنسرت ساده میتونین بذارین. بنزینم که میخاستین بترکونین. موقعی که داشت قیمت مسکن میشکست با وام مسکن باز توش تورم دادین تا مافیای مسکن ضرر نکنه. ۲ ماه سالو کردین عزاداری. همش عزا و ناله. تمام خیابونارو اسماشو عوض می کنین. یه دلمون به عربستان خوش بود که اونم ظرف ۱ ماه کاملن از ماه جلو افتاد و ما شدیم متحجرترین کشور. یارانه رو حذف کردین ولی قیمتم بالا میبرین بازم میگید کمه. چرا کم داریم. زمان دولت قبل درسنه نفت ۱۰۰ دلار بود ولی صادراتمونم ۱۰۰۰۰۰۰ بشکه شده بود. الان ۵۰ دلاره ولی ۲۴۰۰۰۰۰ بشکه صادر می کنیم پولشم میگیریم پس درآمدمون بیشتره. میگن فلانی دزدی کرده باز تو تلویزیون از کمکش به باشگاه و فدراسیون میگه. گفتید برجام برجام. رفتین یه قرارداد ترکمنچای بستین نتیجش چی شد؟ رفتیم باز پژو میزنیم که اونم ۲۰۷ فیس لیفت. اونم از آلودگی هوا گفتید بنزین پتروشیمیه برجام کنیم یورو ۴ میاد تمیز میشه پس چی شد؟ تابستونم دوباره ریزگرد و دو تا خبر دلقکی تو ۲۰ و ۳۰ و ۴ تا میزگرد. شب فوتبال میبینیم و والیبال نصفش سانسور. سریالا همش غم و موضوعات تکراری. تو تلویزیون نمیگن اینستا یا تلگرام میگن ات ساین... یعنی سانسور و خ... فرض کردن مردم تا این حد. این حرفم تموم کنید شما هیچ مجوزی برای هیچ تجمعی نمیدید چون همیشه دشمنه و شرایط خاص انقلابی و مقطع حساس. اون آقای ...بخش میاد تلویزیون میگه قیمت خودرو باید زیاد شه کیفیتم همینی که هست تو هر مدل دولتیم مسئووله انگار قدرت ندارن ایشونو برکنار کنن. سایت ثبت سفارشو بستین یه عالمه پول به حیب زدن بروی خودتون نیاوردید چرا بستید. آقای روحانی یا اصلاح طلب اگر وقتی رای میارید میگید نمیتونیم کاری کنیم پس چرا اصلن شرکت می کنید. آقای روحانی شما در کل سالها تو رده های بالا بودین. آقا یه سری اصلاحات اساسی نیازه‌. بخدا نیازه یکم از محافظه کاری در بیاین.
ناشناس۱۸۶۰۴۹۰۱:۲۹:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
باز هم مشکلات تقصیر یه عده دیگه است و این وسط دولت خوبه و هیچ مشکلی ندارن دولت تا کی میخواد با این فرمون و سیاست غلط پیش بره!؟ بابا چند وقت اول دولت شاید این روش و شیوه فرار از مسوولیت ها جواب میداد الان دیگه یکی به ایشون بگه دیگه برای دور و بری های خودش هم جواب نمیده چه برسه به مردم
حامد قوامی۱۸۶۰۹۸۰۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
یعنی جناب روحانی نمی دونه که باید مشکل بازار و تقاضا رو حل کنه نه فساد رو - حمایت کور از تولید و تزریق پول برای جبران نقدینگی بدون هدف ، به علت نبود تقاضا منجر به افزایش تورم شده و دقیقا همین پولهای تزریق شده هست که داره ماشین های وارداتی میشه؟ -بهترین راهکار حمایت از تقاضا هست و تقویت توان اقتصادی مردم به نحوی که منجر به بهبود بازار بشود که خود به خود مشکل بیکاری را حل خواهد کرد
شهروند۱۸۶۰۹۹۰۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
واقعا خوش خیال هستی اقای روحانی که تصورکردی کسی پای تلویریون‌نشیته وبه گفتاردرمانی بی اثرتوگوش بده ...بیکاری جوانان وفساد سیستمی اطرافیان وکانونهای قدرت وبودجه های نجومی به برخی شخصیت ها ونهادهای فرهنگی بی بازده دلیل نگرانی اکثریت فهیم‌جامعه است
ناشناس۱۸۶۱۸۷۰۷:۳۱:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
میشه دقیقا بفرمایین تفاوت عملکرد دولت شما با احمدی نژاد چیه؟ کنترل تورم؟ دلار؟نقدینگی؟درمان بیکاری؟ آلودگی هوا؟ کاهش مفاسد اقتصادی و اختلاسها؟ شاهکار واقعی شما دست کردن تو جیب مردم در بانکها بود که احمدی نژاد هرگز این کارو نکرد ۲دوره واسه شما رای جمع کردم، مثل... پشیمونم
مازندرانی۱۸۶۲۴۳۰۸:۲۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
آقای رئیس جمهور لطفا تیم اقتصادی رو تعویض کنید.سخنگو ورئیس برنامه و بودجه کشور رو عوض کنید.رئیس بانک مرکزی رو عوض کنید.سالهاست که میخواهید اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام کنید .بگوئید تا مردم بدانند چه بر سر بیت المال میاد .بعضی ردیف های بودجه نهادها رو حذف کنید .چرا شما با مردم لج بازی میکنید مگر عملکرد آقای نعمت زاده مثبت بوده ؟چرا این پیرمرد ضعیف و پرحاشیه رو دوباره بعوان مشاور اعظم در نفت پذیرفتند.بخدا توئیت های بعضی از سیاسیون وطیف های مختلف سیاسی کشور از توئیت های ترامپ کشنده تر است .
من یک ترک ایرانم۱۸۶۲۶۴۰۸:۳۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
جناب رییس جمعور. در کشور ایران چرا نباید ترکها و سایر ملل ایران به زبان خودشان مدرسه داشته باشند و چرا باید آسیمیلاسیون در دستور کار باشد. اقلیت بسیار کوچک ارمنی چرا اجازه تحصیل به زبان خودشان آنهم در کشور مسلمان دارند و چرا خود مسلمانها ندارند. ما مخالف مدرسه داشتن ارمنیها نیستیم بلکه این حق و کرامت انسانی که خدای متعال به همه ملل اهدا کرده است را پایمال نفرمایید.
ناشناس۱۸۶۳۰۸۰۸:۵۴:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
متاسفانه ایشان بعد از پنج سال جوری حرف می زند که اینگار مردم فاقد شعورند فساد که از اسمان نمیاید فساد مربوط به وامهای بی بهره شما به بعصی از نزدیکان خود شماست فساد مربوط به دستگاهای تحت امر شماست فساد از هر که هست 5 سال فرصت کمی است برای فساد زدایی؟ از هر که هست از هر کجا هست چرا ساکتید چرا برای ملت کاری نمیکنید درد ملت از انجا است که فساد درون برخی مسولین این مملکت است اگر بجای این حضرات چند وزیر از جوانان نخبه و درد کشیده انتخاب کرده بودید مردم می فهمیدند دارید زحمت می کشید مگر دوران جنگ مردم با همه بدبختیها نساختند چرا چون می دانستند حداقل مسولینشان دزد نیستند فاسد نیستند . وزیری که 131 شرکت دارد سر کار نیست وزیر پورشه سوار ندارند وزیری ندارند که 70 سال سن دارد با کلی شرکت پتروشیمی . لطفا مردم را بی سواد تلقی نکنید
ناشناس۱۸۶۳۱۴۰۸:۵۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
آدم یا فکر می کنه از پس کاری بر می یاد یا صندلی را خالی می کنه برای کسی که می تونه!
ناشناس۱۸۶۳۴۷۰۹:۲۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد.
ناشناس۱۸۶۳۵۵۰۹:۳۲:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نوش دارو پس از مرگ سهراب .
ناشناس۱۸۶۴۴۸۱۰:۱۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
روحانی اظهار داشت: امروز وضعیت و شرایط ما نسبت به موضوعاتی همانند بهداشت و درمان، آرامش اقتصادی، وضعیت روستاها و کمک به قشرهای بسیار ضعیف ، نسبت به گذشته بهبود یافته
ناشناس۱۸۶۵۴۴۱۱:۰۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
آقای روحانی خوشبختانه همه فاسدان شناسایی شده اند فقط اراده جدی ستاد مبارزه با مفساد را می طلبد که رییس هر سه قوه عضو آن هستند یکبار برای همیشه بدون در نظر گرفتن را=وابط افراد و نفوذشان همه را دسگیر و اموالشان را مصادره کنید.
محسن۱۸۶۶۱۲۱۱:۵۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
یکی از خواسته های به حق مردم این است که معلوم شود مسولین ثروتشان را چگونه به دست آورده اند . آیا کسی هست که به این خواسته ما جواب بدهد؟؟؟؟
بازنشسته۱۸۶۷۵۷۱۲:۴۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
با سلام اقای دکتر روحانی چرا حقوق کارکنان دولت بااین همه اختلاف و تبعیض پرداخت می شود ؟ چرا فیش حقوقی یک کارمند وزارت نفت و......چندین برابر یک معلم همسطح همان شغل است ؟ همسان سازی حقوق ها می توانست به دستور جنابعالی به صورت عادلانه پرداخت شود . ولی افسوس، با بکارگیری مدیران غیر متخصص و مشاوره های نادرست، بعد از 40سال هرروز تبعیض ها بیشتر می شود ! و سنجش و نظارتی هم نیست
ناشناس۱۸۶۷۷۴۱۲:۵۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
تعریف فساد موارد در بین مردم و حاکمیت بعضا یکسان و در برخی متفاوته ...از نظر مردمی که الان کف خیابان هستند موارد زیر ار مصادیق فساد هستش: حضور برخی نهادها در اقتصاد. 2- رانتهای آقازادگان 3- امضاهای طلایی 4-رسانه میلی 5- دروغ گفتن برخی مسولان در زمان انتخابات برای جمع آوری رای 6- عدم ارتباط با مردم در مواردی غیر از انتخابات 7- عدم وجود حزب: مردم از اصلاح طلب و اصولگرایی و دعواهای زرگری آنها خسته شده اند..
ناشناس۱۸۶۹۴۱۱۴:۰۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
شاخص های مدیران نجومی بگیر ؟؟؟ یا شاخص وزیران هزار میلیاردی؟؟ بجای پاسخگویی طرح مساله میفرمایند ایشان
ناشناس۱۸۶۹۶۵۱۴:۱۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
اقای روحانی خواهشن بی عدالتی موجود در دانشگاه تهران که به قشر ضعیف کارمند از طرف مسئولان این دانشگاه می شود را پیگیری کنید. قوانینی در این دانشگاه تصویب می شود که با هیچ منطقی ساز کار نیست. تبعیض در این دانشگاه دل همه کارمندان را خون کرده است.
ناشناس۱۸۸۶۲۷۱۰:۲۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
فقط از هر کدوم این نجومی بگیرهای دولت و مجلس،یه مقدار بزنید و کم کنید و یه بار افزایش ندید نجومی گرفتنهاشونو،مشکل خیلی ها حل میشه!
ناشناس۱۸۸۷۴۰۱۱:۲۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
کافیه شرایط زندگی یک کارمند و یا یک کارگر رو برای یکسال برای ایشون فراهم کنیم.فارغ از زندگی که اکنون دارند... تا بدانند مردم در اثر فشار زندگی اصلا با شاخص های اقتصادی سروکار ندارند.اون چیزی که براشون ملموس و قابل درکه اتیکت قیمت هاست. بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایاست.عدم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و آقازاده هاست....و الی آخر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین