جزئیات طرح جدید ترافیک تهران اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3961010159 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مقدمات و زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک جدید فراهم شده و این طرح از ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی می‌شود.

جزئیات طرح جدید ترافیک تهران اعلام شد

محسن پورسیدآقایی در رابطه با جزئیات طرح جدید ترافیک سالانه تهران، گفت: در طرح قدیم ترافیک، عده‌ای به مدت یک سال مجوز عبور و مرور به طرح ترافیک را داشتند و این از ایرادات آن است چرا که این تعداد افراد می‌توانستند هر روز و هر ساعت به طرح ترافیک بیایند و بروند و به نوعی یک طرح تشویقی برایشان بود. 

وی ادامه داد: از طرفی، طرح ترافیک قدیم عدالت نداشته است، چرا که 100 هزار نفر از میان 4 میلیون خودرو را جدا کرده‌ایم و مجوز به آنها داده‌ایم که در هر ساعتی می‌تواند در شهر با میانگین 8 ساعت تردد کنند و عده‌ای که کار ضروری هم دارند، باید 40 هزار تومان بپردازند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و مبلغی را افراد شارژ می‌کنند تا هر زمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغ کسر می‌شود، اگر یک ساعت، یک روز یا 50 روز است، از حساب‌شان برداشته می‌شود. 

پورسیدآقایی با بیان اینکه در طرح قدیم ترافیک، مدیریت ترافیک نداشته‌ایم، گفت: اما در طرح جدید، اگر فردی در ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی عبور و مرور کند، باید 3 برابر افراد دیگر عوارض بدهد. 

وی ادامه داد: در واقع زمان را به سه قسمت اوج صبح، ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر و اوج ترافیک عصر تقسیم‌بندی کرده‌ایم، چرا که تاکنون برای ترافیک عصرگاهی برنامه‌ریزی لازم نشده بود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به این ترتیب برای افرادی که از این سه قسمت در طول روز استفاده می‌کنند تفاوت قائل شده‌ایم و عوارض را هم سه قسمت کرده‌ایم، به این ترتیب مردم می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند. 

پورسیدآقایی افزود: 40 درصد سفرهای تهران الزام ساعتی ندارد و برای مردم قابل تنظیم است. 

وی در مورد اینکه طرح جدید ترافیک چه میزان در کاهش آلودگی و ترافیک اثرگذار است، گفت: پیش‌بینی شده که ترافیک صبح و عصر با این طرح جدید 20 درصد کاهش یابد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، تخفیف 20 درصدی عوارض درنظر گرفته شده است، این معاینه فنی برتر که اکنون دو ماه است در مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شده، موتورها را در دور بالا می‌سنجد، و این علاوه بر سنجش معاینه فنی معمولی است که ضریب یک دارد. 

وی گفت:‌ همچنین به ساکنانی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند نیز امتیازاتی خواهیم داد تا در ساعت صبحگاهی که می‌خواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند. 

پورسیدآقایی گفت: طرح ترافیک جدید با همکاری شهرداری و پلیس راهور از 15 فروردین 97 اجرایی می‌شود، مقدمات و زیرساخت‌های آن فراهم شده، البته دوربین‌های خروج باید تنظیم شوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۴۵۳۲۱۲:۲۰:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این طرح از آنجا که بر پایه گرفتن پول بیشتر از مردم نهاده شده است، ایجاد نارضایتی شدید در بین مردم می کند.
ناشناس۱۸۴۶۲۱۱۳:۰۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
توجه شود افرادی هستند که صبح مثلا ساعت 9 وارد طرح میشوند وماشینشان را درپارکینگ پارک میکنند وعصر مثلا ساعت 6بعدازظهر ازطرح خارج میشوند چگونه محاسبه میشود درحالیکه ممکن است فردی صبح که واردمیشود تاعصر داخل محدوده باماشین درحرکت باشد
ناشناس۱۸۴۶۹۴۱۳:۳۴:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سوءاستفاده از پلاک معلولین را هم باید مدنظر داشت
خوش بین۱۸۴۸۶۱۱۴:۴۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
طرح ترافیک قرار بود به عنوان مسکن عمل کند ولی هم اکنون به جای راهکار ارایه شده است. راهکار اصلی کاهش تولید خودروهای بی کیفیت هست که چند برابر قیمت به مردم تحمیل می شود و این بنزین بی کیفیت .بعد از این، هزینه آلودگی بیش از اندازه آن را نیز باید همین مردم پرداخت کنند.البته من یه پیشنهادات دیگه ای هم دارم که به نفع آقایان می باشد . مثلا اعداد یک یکشنبه ها و دو دوشنبه ها و ... بیایند باز آلودگی کمتر میشه و مجوز طرح بیشتری هم به فروش می ره . مردم هم ماشین بخرن که دکور خانه اشون بشه که تولید ملی هم تقویت بشه! طرح ترافیک اگر خوب است در کل شهر تهران و شهرستان ها عرضه گردد تا همه مردم آن را با گوشت و استخوان تجربه کنند. متاسفانه کسانی برای مملکت تصمیم میگیرند که اصلا نمیدانند درد چی هست.این نوع نگرش به مشکلات ، رعیت پنداشتن ملت است.اینکه من پول داشته باشم میتونم همه جا و در همه شرایط برم کجاش مطابق با عدالت اجتماعی هست؟
ناشناس۱۸۵۴۰۶۱۹:۰۲:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این طرح فقط در راستای در آمدزایی شهرداری است و هیچ منفعتی برای مردم و رفع آلودگی ندارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین