پیشنهاد افزایش ۲۷درصدی حقوق کارگران در سال ۹۷

گروه اقتصادی الف،   3961010007 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازرس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره افزایش حقوق ۹۷ گفت:اگر بخواهیم قدرت خرید سال جاری را ثابت نگه داریم ، حداقل حقوق سال آینده بایستی با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد.

پیشنهاد افزایش ۲۷درصدی حقوق کارگران در سال ۹۷

حمیدرضا امامقلی تبار در گفت وگو با تسنیم، درباره چانه زنی  های نمایندگان کارگران عضو شورای کار کار گفت:چانه زنی های نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای کسب حداکثر امتیاز از طرف های مقابل برای تعیین حقوق سال آینده این قشر ،همواره بحث داغ و از دغدغه های  ماههای پایانی سال آنهاست.

 وی ادامه داد: قاعدتاً در سالهای اخیر کارگران از مظلوم ترین اقشار جامعه بودند و هستند که نوسانات و افزایش حدود سیصد درصدی قیمت ارز و هدفمندی یارانه ها در چند سال اخیر آثار بسیار مخربی را در زندگی و معیشت آنها ببار آورده است که به اعتقاد کارشناسان باعث کاهش قدرت خرید آنها به بیش از 70 درصد منجر شده است.البته معیار محاسبه حقوق کارگران براساس متن صریح ماده 41 قانون کار باتوجه نرخ تورم و سطح معیشت عنوان شده است که در این چند ساله اخیر همواره از بحث های مهم  و کارشناسی سه گروه حاضر(دولت،کارفرما،کارگر) در این شورا می باشد.

امامقلی تبار اظهار داشت: این نکته را نباید از خاطر دور کرد که تلاش های اخیر نمایندگان کارگری شورای عالی کار برای مصوب نمودن سطع معیشت ماهیانه  یک خانوار شهری(24.890.000) ریال درسال گذشته ،ستودنی و غیر قابل انکار است که می تواند اساس و پایه ایی محکم برای چانه زنی کارگران در جلسات پیش رو در سال جاری  باشد.

 بازرس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان کرد: اما نکته قابل تامل تفاوت فاحش نرخ تورم (مبنای دیگر تعیین حقوق)اعلامی از سوی دولت و تورم قابل لمس در سطح جامعه می باشد که نارضایتی زیادی را در اقشار مختلف جامعه به بار آورده است.

وی ادامه داد: اما اگر در حالت خوشبینانه هم حتی با فرض دقیق بودن نرخ تورم اعلامی توسط دولت هم بسیاری از اقلام سبد کالای اساسی خانوار که در محاسبه تورم جای دارد ، بواسطه کاهش قدرت خرید کارگران در سالهای اخیر،عملاً برای کارگران وجود خارجی نداشته و دستیابی به این اقلام توسط کارگران در حد نا ممکن و یک آرزو قلمداد می شود.هزینه هایی همچون مسکن حداقلی،پوشاک ،درمان و هزینه های آموزش فرزندان و تغذیه حداقلی که این چند قلم به تنهایی حداقل 20 درصد تورم را تجربه می نماید، تماماً درآمدهای یک کارگر را استفاده خواهد نمود و مابقی آیتم ها سبد کالا تورم توسط کارگر و خانواده های آنها قابل لمس نخواهد بود.

 بازرس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران ادامه داد: در هر صورت اقشار مختلف جامعه علی الخصوص قشر کارگر کشورمان برخلاف وعده های  تکراری مسئولین سال بسیار تلخی را تجربه کردند که نه تنها شرایط معیشت و زندگی آنها نسبت به سال قبل (95) بهبودی حاصل نگردید،بلکه بواسطه افزایش مراکز هزینه ایی آنها که در بالا قید گردید،عقب گردی نامحسوس داشته است.

 وی ادامه داد: لذا نگاه نمایندگان کارگران شورای عالی کار و طرف های مقابل را به این نکته جلب می نماید که اگر بخواهیم حقوق سال آینده کارگران را با فرض شرایط مشکل سال جاری ،حفظ نماییم،و قدرت خرید آنها همانند سال جاری ثابت بوده و ارتقایی نیابد در بدبینانه ترین حالت اگر به  رقم  سطح معیشت یک خانواده شهری ،نرخ تورم اعلامی دولت را به آن اضافه نماییم سطح معیشت در سال 96 به رقم 27.380.000 ریال خواهد رسید که نسبت به سطح معیشت سال قبل،افزایشی 250هزاز تومانی را تجربه نموده است که اگر این مبلغ اضافه شده به سطح معیشت  را به حقوق 930هزار تومان سال جاری اضافه نماییم ،حداقل حقوق سال آینده می بایستی با افزایش 27 درصد نسبت به سال قبل مواجه شده تا بتوانیم بگوئیم که وضعیت کارگران در سال 97 نسبت به سال 96 ثابت بوده و رشدی نداشته است.

امامقلی اظهار داشت:البته نباید این مطلب را از خاطر برد نسبت سهم حقوق در بهای تمام شده کالا و خدمات به نسبت 5%آن بوده و حتی افزایش 50%حقوق و مزایای کارگران نمیتواند سهم حقوق را از 7 درصد بهای تمام شده در بر بگیرد ونیز درصد افزایش این پارآمترها هیچ ارتباطی به اثرات همدفمندی مرحله بعدی یارانه بواسطه ضعف در سیستم نظارتی،نداشته که میبایستی بطور مستقل محاسبه و به رقم افزایش حقوق کارگران در سال اینده اضافه گردد. اگر چه مسئولین به این نکته اذعان دارند که به مرور می بایستی قدرت خرید جامعه کارگر و اقشار کم درآمد جامعه را افزایش داد که قاعدتا در صورت وجود اراده لازم درمدیران مربوطه انشاله شاهد افزایش حقوق حداقلی جامعه کارگری به بیش از 50%شرایط سال 96 بوده و دیگر از شنیدن مطالب تکراری افرایش یکی دو درصدی حقوق کارگران علاوه بر نرخ تورم اعلامی دولت نباشیم که در نوع خود توهینی بزرگ به این قشر همواره جانبرکف پیرو خط انقلاب و شهدا و رهبری خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۳۸۸۸۰۴:۰۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
این وعده های گوش فلک پرکن و بی حاصل هرساله همین ایام به کارگران مظلوم داده میشود در پایان با همکاری آشکار بین نمایندگان دولت و کارفرمایان موضوع به ضرر جامعه کارگری ختم به خیر !!! میشود.
ناشناس۱۸۳۹۶۷۰۷:۴۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
پارسال از 50و60 درصد رسید به 12 درصد لابد امسال می رسه به 5 و6 درصد .
ناشناس۱۸۳۸۹۹۰۵:۳۵:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
وقتی آقای پزشکیان ادعا میکند اگر بجای مجلس در بیمارستان دولتی کار میکرد ماهی پانصدمیلیون درآمد داشت باید فاتحه همه اقتصاد و مملکت و کارگر و ... یکجا خواند.
ناشناس۱۸۳۹۵۸۰۷:۴۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
انشاالله 5 درصد
ناشناس۱۸۳۹۶۰۰۷:۴۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ااای خدااا من 7ماه حقوق نگرفتم چرااا گوش شنوا ندارین چرا دروغ میگین
محمد۱۸۳۹۹۹۰۸:۱۳:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اینا همش دروغه حقوق کارگری اگه 100 درصد هم افزایش یابد بدرد نمیخورد فاصله طبقاتی باز زیاده کارمندان الان دارن ماهی 5 میلیون تا 20میلیون میگیرن بعضی از دستگاهها مث اب و فاضلاب کارگریه ولی کمترین حقوقشون 5 میلیونه از مردم پول میگیرن و برا حقوق خودشون استفاده میکنن متاسفم برای این تصمیم گیریها شما نمیدونید کارمندان شرکت گاز نفت و تامین اجتماعی چقد حقوق میگیرن مگه اینا برا مردم چکار میکنن مگه پول نفت و گاز مال ایناس دیگه کمتر مردم رو داغون کنین اگه راست میگین حقوق اینا رو کاهش بدین و حقوق کارگر و معلم و بقیه درو افزایش بدین که همه دفاصله طبقاتی و بی عدالتی پ
بهروز۱۸۴۳۵۹۱۱:۱۲:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اینها اگر عرضه دارند همراه با نمایندگانی از طرف مجلس و خود دولت تورم واقعی را حساب کنند . ما هم به همان تورم واقعی قانع هستیم که ظاهرا زیر 40 در صد نیست نه با امار سازی تورم را 4 درصد اعلام کرده بعد حقوق را 9 درصد افزوده منت هم بگذارند
رضا۱۸۴۳۶۴۱۱:۱۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ظرفیت واقعی افزایش حقوق در هر کشوری معادل 25 درصد رشد اقتصادی کشور در هر سال است لذا اگر امسال 8 درصد هم رشد داشته باشیم رقم معقول و علمی قابلیت افزایش حقوق حداکثر 3 درصد است و 5 درصد باقی مانده هم باید صرف سرمایه گزاری و توسعه اقتصاد شود.حال اگر 8 درصد افزایش داشته باشیم دیگر توسعه ای در اقتصاد نخواهیم داشت و مازاد بر 8 درصد هم تنها از محل چاپ پول بدون پشتوانه پرداخت خواهد شد که اثر آن توسط افزایش تورم و توسعه شکاف طبقاتی خنثی خواهد شد.اگر امروز در کشور چین وضع مردم بهبود یافته است به خاطر آن است که در 20 سال گذشته این کشور رشد دو رقمی و تورم نزدیک به صفر داشته وگرنه در حالی که تورم بشتر از رشد اقتصادی باشد بهبود اوضاع اقتصادی مردم امری محال است.
ناشناس۱۸۴۳۶۹۱۱:۱۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
پیشنهاد 27 درصدی در نهایت به تصویب 10 درصدی ختم خواهد شد با طعم تورم از هم گسیخته .
مسعود۱۸۴۴۲۶۱۱:۴۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
وقتی دلار از3700تومان به 4300تومان میرسد و این کاررا مخصوصا دولت برای افزایش درامد خود انجام میدهد انوقت کسی که حقوق او 3میلیون است عملا به 2.3میلیون میرسد و این یعنی کاهش حقوق طبقه حقوق بگیر و متعاقب ان گران شدن ارزاق عمومی و کاهش قدرت خرید مردم و این کار یعنی تحریک مردم و پا روی دم مردم گذاشتن و انوقت میگوییم کار عوامل استکبار جهانی است .
تیمور۱۸۴۴۳۰۱۱:۴۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
واقعا اینا خسته نمیشن یا خجالت نمیکشن که هر سال این موقع این شعار را تکرار میکنن.... این جلسات و چانه زنی ها همش فرمالیته است و از انجایی که دولت خود بزرگترین کارفرماست همیشه جانب کارفرما را داشته...من به شما قول میدهم مبلغ از همین الان یا قبل تر مشخص شده و وزیر ان را اعلام خواهد کرد..
ناشناس۱۸۴۸۹۰۱۴:۵۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ما نه ماه است حقوق نگرفته ایم وعده سال اینده میدهید
ناشناس۱۸۴۹۱۸۱۴:۵۵:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
حداقل حقوق 2 میلیون گردد و حداکثر 10 میلیون و تمام حساب ها قابل رصد شدن باشند
ناشناس۱۸۵۰۱۲۱۵:۳۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
سلام این افزایش حقوق رو کی قراره پرداخت کنه ؟و ازکجا ؟
ناشناس۱۸۵۱۵۷۱۶:۳۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
من بهتان قول می دهم بعد از ۲۰ تا جلسه خیلی دوستانه بین کارفرمایان و کارگران و نماینده وزارت رفاه و کار به ۷ درصد راضی بشوند!
حقوق کارمندای دولت۱۸۵۳۳۲۱۸:۱۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
پس حقوق کارمندای دولت که توی ادارت ضعیف تر کار می کنن چی؟ شاید حقوقای وزارت نفت، بانک ها و .. خوب باشه ولی برخی ادارات حقوقای زیر 1400 داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین