درباره تجمع‌کنندگان امروز مشهد

کمیل خجسته،   3961007234 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

آنانی که امروز در خیابان بودند همان مردمی بودند که در 9دی بودند. همان‌ها بودند که در بیست و دو بهمن سال پیش در خیابان آمدند.

درباره تجمع‌کنندگان امروز مشهد

پارسال 5روز بعد از راهپیمایی 22بهمن بعد از آنی که رهبر انقلاب حضور مردم را آبرو برای انقلاب و برای نظام اسلامی و برای ایران اسلامی دانستند خطاب به مسئولین فرمودند که این حضور مردمی در بیست‌ و‌ دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. بیست‌ودوّم بهمن حساب خودش را دارد؛ ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است که این در بیست‌ودوّم بهمن ظاهر شد، امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است. مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد.»

 اما مشکل کجاست؟ حرف امروز مردم، حرف کاسپینی‌ها و ثامنی‌ها چیست؟ دو مشکل الان به یکدیگر دست داده‌اند. اول آنکه مردم مشکلات اقتصادیی که برخی دیگر از مردم با آن درگیر هستند را می‌بینند، سخت‌شدن معیشت را در زندگی خود حس می‌کنند اما دست پر قدرتی برای حل آن نمی‌بینند. وعده‌های صد روزه پوچ از آب در می‌آیند. کنفرانس‌های مطبوعاتی اعلام همه چی آرومه می‌‌کنند روش حل مشکلات از راه مذاکره با امریکا روزبه‌روز با نقض عهدهای امریکا بی‌اعتبارتر می‌شود و... روانشناسی موج پشیمانی سلبریتی‌ها هم همین‌جا بود. آن‌ها با وجود آنکه از متوسط مردم سطح زندگیشان فاصله دارد و دیرتر از عامه مردم متوجه واقعیات جامعه می‌شوند اما بالاخره تصمیمات اقتصادی این دولت گریبانشان را گرفت و تازه آنچا در اکانت‌هایشان نوشتند.


دومین مشکل ایسنت که مردم در وسط میدان مدیر دلسوز غم‌خوار نمی‌بینند. نمایندگان مجلسی داریم که بالاترین فعالیتشان در  توییتر و صد و چند کاراکتر نوشتن خلاصه می‌شود. دولتی داریم که اگر به کرمانشاه زلزله‌زده هم می‌رود از سقف خودرو و در محاصره یگان_ویژه برای مردم دست تکان می‌دهد. مدیر وسط میدان خاکی است، دستش در دست مردم است و با آن‌ها بر مشکلات غلبه می‌کند. مردم هم او را همراهی می‌کنند، برایش صبر می‌کنند و حتی آنجا که موفق نمی‌شود به احترامش چشم بر آن می‌بندند. تجربه جنگ تحمیلی، راهپیمایی‌های 22بهمن در سخت‌ترین شرایط مانند سال 82، روز قدس و... از بزرگترین نمونه‌های آنست.

آیا راه بن‌بست است؟ خیر. ده‌ها راه حل عملیاتی مطرح شده است. قرار بود تمام توجه دولت به مذاکره نشود. راه‌های دیگری را هم در طول سال‌های مذاکره دنبال شود که اگر نشد راه‌های دیگر باز باشد. قرار بود مسئولان، اقتصاد مقاومتی را جدّی بگیرند، به زبان اکتفا نکنند؛ جلوی واردات بی‌رویّه مانند پشم شتر و... بگیرند. جلوی قاچاق را بگیرند. تحریم‌های آمریکایی‌ها را با روش‌هایی از جمله #حذف_دلار در معاملات اقتصادیِ دو یا چندجانبه، بی‌اثر کرد. تولید‌کننده داخلی را دولت پشتیبانی کند. ادارات حکومتی و دولتی، #محصول_داخلی را بر محصول خارجیِ مشابه ترجیح بدهند، با #فساد جدی مبارزه کنند نه مثل روزنامه فساد فساد کنند و خبری از مبارزه واقعی با آن نباشد.
ممکن است بخشی از گناه این نرفتن راه در #تَکرار و «لیست»‌ باشد در زمانه انتخاب. اما بخشی از آن به قصور و تقصیر مسئولینی بر می‌گردد که مردم در پای صندوق به آن‌ها اعتماد کرده‌اند.

این مردم ما همان مردم انقلابی هستند. همان‌ها را در راهپیمایی بیست و دو بهمن خواهیم دید اما حضورشان ربطی به اهمال مسئولین امروز ندارد.
امروز هم بر حزب‌الله فرض است که این دو خلا را پر کند که گفته‌اند «انفاق برای مومن یعنی کشف خلاها و پر کردن آن در جامعه اسلامی». مطالبه برای فعال شدن مسئولین و غم‌خواری با مردم دو خلایی است که مسئولین میدانی امروز در کشور ایجاد کرده‌اند. تجربه زلزله کرمانشاه، عبای_خاکی_آقا، حضور جهادی‌ها در وسط میدان و لبخند داغ‌دیده‌‌ها هنوز از خاطرمان نرفته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۰۲۵۸۲۱:۵۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۷
روحانی استعفا بده! و خاتمی عذر خواهی کنه و قول بده دیگه تَکرار نکنه!
ناشناس۱۸۰۸۱۶۱۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۸
حتماً هم خیلی دوست داری که احمدی نژاد دوباره بیاد.
امیر۱۸۰۹۲۴۱۳:۳۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۸
و لابد از احمدی نژاد تقاضا بشه دوباره بیاد تا با درایت های بی نظیرش دلار رو به ده هزار تومان و تورم رو به صد در صد و قیمت پراید رو به صد میلیون و ......برسونه و آخرش به هر نفر ماهی ۹۰ هزار تومان یارانه بده.
ناشناس۱۸۲۵۱۲۱۳:۱۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
کار بران محترم آقای روحانی در زمانی دولت تشکیل داد که کشور در شرایط سختی بسر میبرد یعنی دولت احمدی نژاد تمام معادلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی. و بانک و وبین المل را بهم ریخته بود با تورم 45درصد تحویل داد چون شماها دیدید اصول گرایان از پس تحرکاتش زبانی ایشان درمانده شدند روحانی چطوری از پس ترمیم سیاست های غلط ایشان چه باید میکرد . کسی حریف احمدی نژاد نیست چون اعمالش و گفتارش قابل کنترل و پیش بینی نیست . چون ساختار اداری و ارکان را بهم زده بود چقدر وقت دولت در برجام گرفته شد چانه زنی با چند قدرت اتمی بود. فعلا روحانی تنها هست حتی کسانیکه در بند 17از روحانی بودجه گرفتند سر دیگر دیگر ماجرا و طلبکارند چون زمان اردو کشی حزبی فرا رسیده. مقابل روحانی کسانی هستند که درس سیاسی را بلد نیستند از آنها چه انتظاری دارید مخالف گفتمان روحانی افراد سر سختی هستند حتی حاضر نشدند به ایشان تبریک بگویند فقط گفتند ما به ملت عرض تبریک داریم چقدر جالب هست اکثریت مردم به نظرشان رای مثبت ندادند بعد کاندید شکست خورده به همان مردم تبریک میگوید من به کار اصلاح طلبان خوشبینم چون هر گروهی غیر از آنها کشور دوباره در سیکل معیوب تکرار خواهد شد سایه جنگ و نفرت را باید از اقتصاد دور کنیم . خصولتی را جمع کنیم
هموطن۱۸۰۲۶۰۲۱:۵۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
اینها همان مردمی هستند که دولت باید به حرفهایشان گوش بدهد و نا امیدشان نکند . مردم امنیت اقتصادی می خواهند و همچنین رفع تبعیض و بی عدالتی .
ناشناس۱۸۰۹۱۳۱۳:۲۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۸
باید این بی عدالتی و ظلم ها از بین بره
ناشناس۱۸۰۲۷۳۲۲:۰۹:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۷
خدایی خودت فهمیدی چی رو تحلیل کردی یعنی گرونی نیست یعنی تبعیض نیست یعنی رانت نیست یعنی فساد نیست یعنی ...... برادر من بار کج به منزل نمی رسد انهم فقط با برچسب زدن وبیگانه و عوامل فتنه و .... صدای مردم را بشنویم تا دیر نشده
ناشناس۱۸۰۷۹۵۱۱:۲۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۸
یادمه اقای روحانی ایام انتخابات گیر داده بود به همین مشهد و می گفت مردم کنسرت می خواهند حالا معلوم شد کنسرت دغدغه اصلی نبوده!!!!!
ناشناس۱۸۱۲۴۴۱۷:۲۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۸
توام این وسط خوب ماهی میگیریا برادر
ناشناس۱۸۰۲۷۹۲۲:۱۶:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۷
فقط تقصیرها رو گردن دیگران انداختید.
جانباز دفاع مقدس۱۸۰۲۸۵۲۲:۲۱:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
این مردم همان مردم هستند که در طول 40 سال گذشته پای دفاع مقدس و صندوق های رای و مناسبتهای مختلف حضور داشتند، ملت در رنج و عذاب هستند این مردم را دشمن بیگانه تلقی نکنید، با مردم صادق باشید. وگرنه همه آسیب می بینیم.
بهنام۱۸۰۲۸۷۲۲:۲۲:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۷
در باره تجمع کنندگان در مشهد در صدا و سیما خبری پخش نمیشود اما در رسانه های بیگانه به تفسیر به ان میپردازند.اخر تا کی پرده پوشی و سانسور؟
ناشناس۱۸۳۰۷۷۱۷:۱۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
دولت به صدا و سیما گفته حق نداری پخش کنی وگرنه بودجه ات را قطع میکنم
ناشناس۱۸۰۳۱۰۲۲:۳۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۷
این اعتراض ها فی نفسه بسیار به جا و خوب و مفید خواهد بود، به شرطی که انحراف در ایجاد نشود و عرصه برای ساختارشکن‌ها باز نشود؛ نباید شعارهای تند و ساختار شکن داد، نباید زندگی مردم را مختل کرد، نباید به جایی اسیب رساند. خود مردم باید جلوی افرادی را که میخواند تخریب و ساختارشکنی کنند، بگیرند تا به هدف خودشون برسند، وگرنه این اعتراض ها بی نتیجه خواهد بود، بلکه نتیجه معکوس هم خواهد داد. پس هموطنان گرامی اعتراض با را آرامش و هدفمند ادامه دهید.
ناشناس۱۸۱۰۷۰۱۵:۲۵:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۸
شما به گونه ای نوشتید که انگار از رهبران این تجمعات هستید ..... برادر من خواست اکثر مردم الان مشخصه و دولت باید به این خواست احترام بذاره ...تجمع لزومی نداره وقتی هم دزد معلومه و هم بز .........دولت باید کاهش هزینه های خودش فشار اقتصادی را از دوش اکثر مردم برداره ...... این خواست روشن لزومی به تجمع و درگیری و بگیر و ببند نداره
ناشناس۱۸۲۰۸۹۰۹:۳۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۹
در هر اعتراضی انحراف هست. در جریان انقلاب اسلامی در سال 57 هم در کنار تظاهرات مردمی ، غارت فروشگاهها و آتش زدن ها در مشهد وجود داشت. آیا بخاطر انحراف های درحاشیه تظاهرات مردم در سال 57 باید جریان انقلاب را رها می کردند و در خانه می نشستند ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۸۰۳۳۷۲۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
یکی از اهداف دشمنان ایجاد نارضایتی برخی از مسئولان میان مردم است تا زمینه را برای حضور خود فراهم سازند. اما آنچه که معادلات را رقم خواهد زد بصیرت مردم و درس عاشورا است.
ناشناس۱۸۰۳۴۲۲۲:۵۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۷
کسی که مسئول اجرایی کشور شده باید کار بکند و مشکل کشور را حل نماید. سخنرانی و نظریه‌پردازی به چه دردی می‌خورد؟
ناشناس۱۸۰۳۴۷۲۲:۵۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۷
دولت برنامه‌های خوبی مثل سهام عدالت، یارانه نقدی، مسکن مهر، سهمیه‌بندی بنزین و طرح شبنم و... که گامی در جهت احقاق حقوق شهروندی و خدمات ارزنده به مردم بود را به نوعی باطل اعلام کرد، اما اگر در قبال تحمیل‌های 5+1 در برجام، دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور و افزایش سهم واردات کالا و حجم انبوه کالای قاچاق به کشور و... همین برخورد را می‌کرد، جای گلایه کمتری باقی می‌گذاشت.
ناشناس۱۸۰۳۴۹۲۲:۵۳:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۷
ماهی از سر گُنده گردد نی ز دم! وقتی وزارتخانه‌ها، مصوبات مجلس را مبنی بر تامین نیازها از تولیدات داخلی دارای مشابه خارجی عمل نکردند چه انتظاری از مردم هست که به این خواسته گردن نهند! بوی تعفن اشرافی‌گری در برخی از وزارتخانه‌ها، مشام ملت را می‌آزارد!
ناشناس۱۸۰۳۵۲۲۲:۵۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۷
پدر 74 ساله‌ام ماه گذشته از پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی خارج شد این ماه هم یارانه‌اش را قطع کرده‌اند. چند وقت دیگر بدهکار هم خواهیم شد. قشر ضعیف جامعه با این فشارها چگونه شاد باشد؟
رضا۱۸۰۳۵۷۲۳:۰۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۷
لطفا موج سواری نکنید
ناشناس۱۸۰۳۵۸۲۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۷
ما هشت سال با ندانم کاریهای دولتهای قبلی هستیمو نو به فنا دادیم وچهارسال باوعده های توخالی این دولت ...چه کنیم راه حل چیست؟
ناشناس۱۸۰۸۶۹۱۲:۳۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۸
تاوقتی یادنگیریم که از دولت طلبکارهستیم(چه دولت که مادوست داشتیم سر کارباشد چه رقیب)اوضاع همین طور هست اینکه میگن ما خادم مردم هستیم دروغ هست خادم مردم ماهی nمیلیون حقوق نداره اونوقت ارباباش بابدبختی زندگی کنن.تواین کشور عدالت برقرار وقتی میشه که باهمه یکسان برخورد قانونی بشه نه فقط قشر ضعیف مورد اعمال قانون قراربگیرند کدام مسئول دراین دولت ها پاسخگوی کارخود بوده مشکل این کشور نه تحریم نه اقتصاد مشکل مدیران بی لیاقت هستن و ناآگاهی ما ازحقوق بحق خودمون.
ناشناس۱۸۰۳۷۳۲۳:۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۷
از گرونی خسته شدم
dayani۱۸۰۳۷۶۲۳:۱۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۷
حرفهایتان درست است، اما دلایل اصلی را بیان نمی کنید. برای تغییر به سرمایه گذاری خارجی و سهولت گردشگری خارجی نیاز داریم، چرا هم درها ی مشارکت خارجیان و هم درهای مشارکت مردم در امور اقتصادی و تولیدی بسته نگهداشته شده است. . هدایت بودجه سالانه به سمت و سوی امور فرهنگی است که سال به سال نتایج نامطلوبتر آن رخ می نماید، و نه به سمت و سوی تولید. ضمنا دشوار است که به حسرت دوران گذشته که در برخی شعارها ی مردم رخ می نماید، بی توجه بود. همیشه با خودم گفته ام چه می شد اگر هر سال فقط دو سه مشکل اساسی کشور موردتوجه می بود و آن دو سه مورد برای همیشه حل می شد ، اما متاسفانه چنین که نمیشود هیچ ، گره مشکلات کورتر هم می شود.
ناشناس۱۸۰۴۳۰۲۳:۵۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۷
سعی کردید مخالفان متعرض امروز مشهد را مخالف با دولت فعلی معرفی کنید ولی مشکلات و مطالبات مردم از دهه ها قبل تاکنون انباشته شده
ناشناس۱۸۰۸۹۶۱۳:۰۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۸
وال من سالیان گذشته چه دهه هفتا و چه اوایل هشتاد مشکلی برای زندگی نداشتم اما در سالل های اخیر بشدت به مشکل خوردم.
ناشناس۱۸۰۴۵۱۰۰:۲۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
به خدا قسم پول پیش اپارتمان 70 متری ندارم و روزی 17 ساعت دارم کار میکنم از دولتی ها ناامیدم ولی جانم فدای رهبر از زبان و قلبم نمی ره
علی۱۸۰۴۸۴۰۰:۴۶:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۸
عجب وضعی بر اقتصاد کشور گشته حاکم که مدیران بانکی ز زیان هم گرفته اند پاداش تعدادی از بانک های زیان ده به مدیران و پرسنل خود پاداش تراز و وام صوری خودرو داده اند نظارت واقعا زیر صفر است
کیوان سپانلو۱۸۰۴۸۷۰۰:۴۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
با سلام و احترام بارها گفته شده و باز هم گفته می شود اما ظاهرا کسی گوشش بدهکار نیست. اینکه نگارنده ی محترم فرمودند همه درست است اما راهکار را باید خبرگان بدهند . مسئولین باید از تمام توان نخبگانی که دلشان به حال کشور و مردم می سوزد استفاده کنند و نقشه ی راهی تهیه نمایند که ما را از این وضعیت نجات دهد . وگرنه نظریه دادن و یک سری حرفه ای آرمانگرایانه زدن که دردی را دوا نمی کند . خارج از ذهن دنیای واقعی هست . کسانی که تجربه ی کافی و دانش کافی دارند باید راهکاری را ارائه کنند که معقول باشد و امکان اجرا داشته باشد و پس از ابلاغ لازم الاجرا باشد . نه اینکه در حد یک بخش نامه و چند تا اعلامیه باشد که هیچ ارگانی آنرا اجرا نکند.
ناشناس۱۸۰۵۲۳۰۱:۲۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۸
چند سال است مردم میگویند فقر ما را دارد از پای در می اورد و دولتیان گوش شنوا نداشتند حالا بیایید جمع کنید این بلبشو را که خودتان مقصر اصلی بودید
ناشناس۱۸۰۵۳۵۰۱:۵۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۸
تمام مشکل این مملکت این است که برخی مسئولان بین مردم نیستند و از بالا به همه چیز نگاه میکنند و مردم را رعیت خود قلمداد میکنند به خدا دیگه کمرمون زیر بار فشار زندگی خم نشده بلکه کاملا شکسته،اللهم عجل لولیک فرج تنها امید ما همین دعاست وسلام
ناشناس۱۸۰۵۴۴۰۲:۳۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۸
متاسفانه برخی مسئولین مردم را از خودشان نمی بینند. مسئولی که ماهی یک مرتبه خودش نرود فروشگاه خرید نمی فهمه که مردم چی می کشند!
ناشناس۱۸۰۵۹۹۰۶:۳۶:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۸
شعارها درباره ی گرانی و تورم بود تورم چند درصده؟ زمان احمدی نژاد چند درصد بود؟ چطور اون موقع شما از این حرفها نمی زدین؟
ناشناس۱۸۰۸۶۵۱۲:۳۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۸
اون موقع عزت بود الان چیه؟؟ برجام چی شد؟ پول های بلوکه چی شد؟
ناشناس۱۸۲۰۸۳۰۹:۲۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
پولها احمدی نژاد داد به بابک جان زنجانی یادت نیست
امیر۱۸۰۹۲۸۱۳:۴۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۸
اون موقع(دوران احمدی نژاد) با درآمد چندصد میلیارد دلاری ایران، مردم رو به خوردن اشکنه پیاز و خوردن یک وعده غذا در روز توصیه میکردن.
ناشناس۱۸۰۶۵۱۰۸:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۸
والله ما ضد انقلاب و نظام نیستیم. ما از غفلت و خواب سنگین مسئولین و بی توجهی به مشکلات، به فریاد آمده ایم.
ناشناس۱۸۰۶۵۲۰۸:۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۸
این نوشتار هم نشان میدهد نویسنده محترم فقط میخواهد با دید جناحی دولت را متهم کند در حالیکه برخی مشکلات مثل اختلاس های متعدد به دولت خاصی مربوط نیست اگرچه در دولت قبل بسیار بیشتر بوده
سید علی حجازی۱۸۰۶۷۲۰۸:۴۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۸
خسته شدم از بس نوشتم و سایت الف که تنها محل نوشتن من است تایید نکرد بی خیال تایید شده ام دلم به این خوش است که حداقل نویسندگان مقاله می خوانند نظر مارا و می فهمند اون جوریها هم نیست !!! اما تایید نوشته هایی مثل نوشته ی این آقا کمیل آدمی را به نوشتن وا می دارد برادر عزیز مشکلات اونجوریها هم که شما می گویید نیست و قتی که رهبری می فرمایند من هم به مشکلات مردم اگاهم و می دانم که سختی هایی وجود دارد (چیزی به این مضمون)نشان از آن است که همه باید دست به دست هم بدهیم انقلاب فرهنگی در رابطه با سیره ی عملی ما در خصوص انتظار از انقلاب و تغییر روش زندگیمان در هماهنگی با ضرور یات انقلاب مورد نیازاست چگونه ؟ با ایثار با گذشت از خودخواهی ها با ریاضت رفتاری با پرهیز از قبیله وقومگرایی های حزبی و فامیل بازی با پرهیز از اشرافی گری با تبلیغ و عدم اجرای منکر (استفاده از کالاهای خارجی بخصوص ماشین های قیمت بالا ) با تقویت یگا نها و نهادهای انقلابی مردم گرا و عمومی با واقعی کردن نگاه به درون باتقویت تولیدات داخلی بامردمی کردن اقتصاد نه در شکل و اشکال خصوصی کردن های مرسوم کنونی با شرکت دادن دولت و مدیریت دولت در هدایت فعالیت های اقتصادی با بهره گیری از توان نیروهای عملیاتی/ ایدولوژیگی انقلاب همانند خاتم الانبیاء و ... برادر !!! دولت از ماست مدیر ان از ماها هستند اگر تصمیمی غلط باشد اگر در جامعه نهی از منکرش باشد روش و منش های غلط زمینه و فرصت ظهور پیدا نمی کنند قطعا تظاهرات دشمن شاد کن مشهد و ... به ضرر انقلاب و موجب شادی دشمنان است اتفاقاشعارها نشان می داد که این مردم یا شماری از انان از جنس مردم 9 دی ای ها نبودند شما برفرض اختلاف نظر با دولت بد جوری قضاوت کرده ای در شرایط کنونی که خون مدافعان حرم باعث تقویت انقلاب و مقاومت شده است این جریانات و تظاهرات آغشته به شعار های منافقین و نفودی ها !!! کمک به جبهه و جریانهای ضدمقاومت و بی ثبات نشان دادن دولت و نظام است
ناشناس۱۸۰۷۶۰۱۰:۴۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۸
متاسفانه بعد از تحریم ها دلار بجای کاهش شدید بطور مصنوعی توسط مسولان بالا نگه داشته شده و هر روز گرانتر فروخته می شود این کار اشتباه باعث رکود شدید و ورشکستگی کارخانه ها و تولید و افزایش بیکاری و فشار شدید اقتصادی بر مردم شده، از طرفی مردم آینده بهتر نمی بینند بلکه آینده با بنزین گرانتر و افزایش قیمتها و قطع یارانه و افزایش بیشتر قیمت دلار و.... می بینند و می بینند که بجای مجازات اختلاس گران آنها مشکل خاصی ندارند!
ناشناس۱۸۰۷۸۱۱۱:۰۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
باز مسایل بیشتری هست که اشاره نمی شه .من امیدی به حتی ثابت بودن وضعم ندارم افسردهگی گرفتم بیمار شدم ولی مجبورم راه برم تا حقوق خط فقرم قطع نشه هیچ حمایتی نداریم تلویزیون و رسانه ها یکسره برخوردهای خارجی و قطع نامه های انها را نشان می دهند .کسایی که می خواهند وضع بدتر از این هم شه مورد سوال قرار نمی گیرن
مهدی۱۸۰۸۱۷۱۱:۴۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
حرف مردم: فساد حاکم در کشور را که بواسطه کم کاری و غفلت مسئولین و توسط نزدیکان و رانت خوارنی که بنحوی با مسئولین رابطه دارند، ریشه کن کنید. مردم توان گذران زندگی آبرومند با گرانیهای افسارگسیخته که نتیجه فساد، دزدیها، اختلاسهای چند ده و چند صد هزار میلیارد تومانی و قاچاق کالا و نابودی تولید داخلی است را ندارند. مسئولین حرف نزنید، عمل کنید.
ناشناس۱۸۰۸۲۲۱۱:۵۱:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
صداوسیما خوابه؟!
محمد۱۸۰۸۳۰۱۲:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۸
به مردمی که حق مسلم خود را داد می زنند .حیف این مردم برای این مسئولین همینها هستند که در موقع لزوم در صحنه حاظرند وبرای نظام عزت آفرینی میکنند وحالا حق خود را مطالبه می کنند مجرم شناخته میشوند بله بیتدبیری شما مردم را به صحنه می آورد دشمن هم منتظر همین موقعیتها است
ناشناس۱۸۰۸۴۱۱۲:۱۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۸
همه مردم کشور این تظاهرات و شعار هاشونو شنیدند
ناشناس۱۸۰۸۴۲۱۲:۱۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۸
صدا و سیما خوابه ؟!! ... چه فرمایشی می فرمایی برادر ؟!! اتفاقاً صدا و سیما همیشه گوش به زنگه که در ینگه دنیا زلزله ای ، سیلی ، طوفانی ، آتش سوزی جنگلی . مقتول اگر تصدقتم خواب بود ، چه طور می توانست این حوادث ینگه دنیایی با آب و تاب و آسمان و ریسمان را چنان که گوش فلک را کر کنه و
ناشناس۱۸۰۹۴۵۱۳:۵۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۸
الان همه چیز رو انداختی گردن دولت که چی بشه ؟
محمد غ۱۸۰۹۸۵۱۴:۱۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۸
هر کسی بر خلاف منافع مردم و کشور کاری انجام دهد,ضد انقلاب است.تشخیص این فرد خیلی مشکل نیست.چه مردم باشند چه خواص,خیانت به مردم و انقلاب گناه نا بخشودنی است.کمی صادق باشیم و سر خود را زیر برف نکنیم.ممنون
ناشناس۱۸۱۰۲۳۱۴:۴۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۸
الف جان! ما که می نویسیم تو حداقل تایید کن، که یک دلخوشی داشته باشیم! به دولت و مجلس که نمی تونیم اعتراض و انتقادی بکنیم. چون می گن یه مشت بی سوادن و اینا! ولی تو چاپ کنی دلمون خوش می شه که لااقل یه جایی صدامون شنیده می شه. عقده گشایی می شه برامون. خدا خیرت بده.
مرتضی۱۸۱۰۲۴۱۴:۴۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۸
فقط خداکنه که نظام این جمعیت تظاهراتو ضد انقلاب خطاب نکنه ... و واقعا بفهمن که اینا همه مردمن که فشار زیادی روشونه .. خدا کنه قبل از دیر شدن ، مسوولین فکری اساسی بکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      11. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      12. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      13. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      14. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      15. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      16. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      17. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      18. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      19. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      20. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      21. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین